Презентація 2018 р.до уроку в 10 класі .Економічна і соціальна географія світу. В презентації подані нові дані та цікаві факти про Німеччину.Дана країна вивчається в темі "Країни Західної Європи".
Територія – 356,96 тис. км²; Склад території - 16 земель;Урядовий центр – Бонн;Столиця – Берлін;Виділяють 3 потужних регіони, на розвиток яких дуже влпинула агломерація;Грошова одиниця – євро. Розміри ФРН:
Номер слайду 5
Чисельність – 81,8 млн осіб;Середня густота – 228 осіб/км²;Рівень урбанізації – 90%;Природний приріст – 2;8% населення – іммігранти: Росіяни(4 млн ос.)Турки та кудри(3,5 млн ос.)Поляки(3 млн ос.)Італійці, греки, країни колишньої Югославії(200 тис. ос.)Населення:
Номер слайду 6
Німеччина має високорозвинене сільське господарство, яке задовольняє потреби населення у місцевій продукції Структура сільськогосподарського виробництва Німеччини характеризується переважанням тваринництва (70%) над рослинництвом За наявністю великої рогатої худоби Німеччина займає друге місце у Західній Європі (після Франції). Товарною продукцією рослинництва є зернові культури, зокрема пшениця, ячмінь, а серед технічних культур - цукровий буряк, хміль. Виноградарство і садівництво розвинене в долинах рік півдня Німеччини, а також у горах Шварцвальд. Сільське господарство:
Номер слайду 7
Посідає перше місце в Європі за кількістю виробленої промислової продукції. Провідне місце в економіці займають: Машинобудівна галузь. Хімічна промисловість. Металургійна галузь промисловості. Промисловість:
Номер слайду 8
Машинобудування країни займає перше місце за кількістю зайнятих та часткою в експорті продукції (50 %). Підприємства машинобудування та металообробки є практично у всіх районах ФРН. Райони багатогалузевого машинобудування: Нижньорейнсько-Рурський, Штутгартський, Рейнсько-Иайнський. Найбільші центри машинобудування - Берлін, Мюнхен, Нюрнберг, Франкфурт, Кельн, Гамбург, Кіль, Бремен, Лейпциг, Дрезден, Магдебург. Машинобудування:
Номер слайду 9
Німеччина за обсягами виробництва займає третє місце в світі після США і Японії. Вона використовує великі запаси сировини, які є в країні (вугілля, калійні солі, сірчасті руди, нафту, природний газ). Основними продуктами її виробництва традиційно є лікарські засоби, продукція органічної хімії, пластмаси, а також косметичні засоби. В цій області промисловості зайнято понад півмільйона робітників і фахівців. Половина продукції галузі йде на експорт. Найбільший район хімічної індустрії – Рур. Також великими центрами хімічної промисловості є Кельн, Лейпциг, Берлін, Дрезден, Франкфурт. Хімічна промисловість:
Номер слайду 10
Чорна металургія базується в основному на власній, а також імпортній сировині. Металургійне виробництво зосереджено переважно в Рурі. 30 % йогопродукції йде на експорт. У Рурському басейні – головному районі чорної металургії – виплавляється понад 4/5 металу. Решту металу виробляють на заводах Саарського басейну. Заводи повного циклу є в Нижній Саксонії, Баварії (Зальцбах) і Бремені. Металургійна промисловість:
Номер слайду 11
Кольорова металургія майже повністю споживає довізні руди, а також працює на вітчизняному та імпортному ломі кольорових металів. З галузей кольорової металургії виділяється за своїм значенням алюмінієва. Алюмінієві заводи розміщені коло теплових електростанцій у Рурі біля Кельна, в Ессені, Ферді, Норді, Гамбурзі та Штаде. Виплавка чорнової міді зосереджена в Гамбурзі та Рурі. Центри виробництва рафінованої міді - Гамбург, Люнен, Дуйсбург, Любек.
Номер слайду 12
Оскільки Німеччина розташована в самому центрі Європи, її густа транспортна мережа обслуговує потреби її власної високорозвиненою, передової економіки та забезпечує зв'язки з сусідніми країнами. У сумарному вантажообігу основну роль грає автомобільний транспорт (близько 2 / 3), за яким слідують залізничний (близько 1 / 6), внутрішній водний (близько 1 / 7), трубопровідний (близько 3,5%). У пасажирообігу ще більше частка автомобільного транспорту (понад 9 / 10) і менше частка залізничного (близько 6%). Транспорт:
Номер слайду 13
Зростання автомобільного транспорту загального пасажирообігу пояснюється зростанням кількості легкових автомобілів індивідуального користування, яке перевищило в Німеччині в 2003 р. 44,9 млн. а у вантажоперевезеннях - економічністю і зручностями доставки вантажів.
Номер слайду 14
Національна кухня Німеччини — це ковбаски, квашена капуста і пиво. Ковбаски і сосиски — це предмет національної гордості, капуста, в німецькій кухні — “всьому голова”, а пиво настільки смачне, що на щорічне пивне свято «Октоберфест», приїжджають туристи з усього світу. Але, незважаючи на ці усталені бренди, місцева кухня не обмежується тільки цими продуктами. Варто зазначити, що в кожному регіоні країни є свої кулінарні особливості і оригінальні страви, які порадують гурманів своєю різноманітністю, грунтовністю і відмінним смаком. Кухня:
Номер слайду 15
Свій сьогоднішній вигляд національні німецькі костюми набули не відразу. З плином часу додавалися або прибиралися якісь деталі. Основний образ склався приблизно до 16 століття. Національний одяг:
Номер слайду 16
На протязі декількох століть до національного одягу належать: накидки; куртки з хутром; хустки; солом'яне або дерев'яне взуття. Хустки і комірці виконувалися з додаванням червоного кольору, так як вважалося, що він є оберегом. Найбільш часті матеріали для пошиття речей – вовняна тканина, шкіра і льон.
Номер слайду 17
Німеччина — могутня індустріальна держава не лише Європи, а й світу. Особливості географічного положення ФРН сприяють розвитку її господарства. • ФРН є одним зі світових лідерів з виробництва і експорту автомобілів та хімічної продукції. • Німеччина є одним з найбільших інвесторів капіталу в промисловість і сферу послуг інших країн світу, в тому числі й Україну. Підсумки: