Фронтальне (групове) корекційно-розвиткове заняття в 3 класі
(для дітей з порушеннями слуху)
Тема: удосконалення вимови проривних звуків [б]-[п]. Регулювання сили голосу;
Мовний матеріал: «Тварини».
Мета: вдосконалювати та диференціювати звуковимову [б]-[п], розвивати фонематичне слухове сприйманння, формувати навички мовленнєвого дихання, регулювати темп мовлення, силу голосу; розширювати активний словниковий запас; виховувати мовленнєву уважність, прагнення говорити правильно, прищеплювати любов до живої природи
Обладнання: комп’ютерна програма «Живий звук», картки з ілюстраціями до вимови звуків [б]-[п], ілюстрації до теми «Тварини», дидактична гра «Назви слово».
Хід заняття
Зранку сонечко всміхається,
Діти в класи повертаються.
Час отримувати знання!
Доброго дня! Доброго дня!
А) «Побілимо стелю» (погладжування язиком твердого піднебіння на рахунок до 10)
Б) Гойдалки» (кінчик язика то вгору, то вниз на рахунок до 10)
3. Дихально-голосові вправи
Протягування голосних звуків а, о, у зі збільшенням та зменшенням сили голосу
А-А-А-А-А (від протягування тихого до голосного)
А-А-А-А-А (від голосного до тихого)
За цим принципом проводиться протягування звуків [о] та [у]
Подивись на малюнки та повтори за мною.
Гав-гав-гав
Няв-няв-няв
Пі-пі-пі
Му-му-му
III. Робота над звуковимовою
Повторення позиції органів артикуляції під час вимови звуків [б]-[п] (Програма «Живий звук», модуль «Профілі»)
Ба-ба-ба; бо-бо-бо; бе-бе-бе
Аб-аб-аб; об-об-об; еб-еб-еб
Пу-пу-пу; пі-пі-пі; пи-пи-пи
Уп-уп-уп; іп-іп-іп; ип-ип-ип
Па-па-па – розсипана крупа.
Пе-пе-пе – кошеня сліпе.
По-по-по – річка Лімпопо.
Іп-іп-іп – зеленіє кріп.
Ап-ап-ап – травку щипле цап.
Уп-уп-уп – поживний суп.
Оп-оп-оп – у річці короп.
Пу-пу-пу – по широкому степу.
Пи-пи-пи – золотаві снопи
(http://dnz156.edu.kh.ua/batjkivsjka_storinka/cikavinki/chitayemo_razom/chistomovki/)
***
На пагорбі – дуби,
Під дубами –гриби,
Великі, смачні
Гриби піддубні.
(Показую малюнок, діти називають слово)
Білка
Бобер
Бегемот
Павук
Пташка
Півень
Поглянь на слова на дошці. Чи є в них звуки [б]-[п]? Де вони розташовані? (На початку слова, всередині, в кінці)
Суп, гриби, коробка, день, банан, пісня, стіл, парта, стілець, капуста, сніп
Я буду називати слова, а ви плескайте в долоні, коли впізнаєте звук [б]
(Баран, панда, кабан, кіт, собака, ведмідь, голуб, борсук, вовк, лисиця)
А тепер давайте постараємося впіймати звук [п]
(Пацюк, курка, миша, панда, черепаха, кінь, мавпа, леопард, хом’як, тигр)
На дворі і на току —
Скрізь луна :»Ку-ку-рі-ку!»
Гордо птах цей походжає,
Дуже пишний хвостик має,
Шпори, гребінець чарівний…
Що за птах цей, дітки? (Півень).
У саду малий Микита
Захотів зірвати квітку,
А вона його вкусила.
Що за квітка це була?
Це не квітка, а. (Бджола)
Посміхніться один одному, ви всі молодці! Дякую вам за заняття! До зустрічі!