Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка»
МЕТА:
Ключові компетентності вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
загальномовленнєві вміння і навички:
загальнокультурні:
соціальні :
компететності з ІКТ:
громадянської:
загальнопізнавальні вміння:
контрольно-оцінні вміння:
інформаційно-комунікативна:
загальнокультурна:
здоров’язбережувальна:
соціальна:
Предметні компетентності: поглибити знання учнів про життя і творчість Г. К. Андерсена, продовжити ознайомлення учнів з казками Г. К. Андерсена ,познайомити їх з новою казкою автора – «Ромашка»; формувати читацьку компетентність школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати патріотів рідної держави,
повагу ,любов до рідного краю, допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.
ТИП УРОКУ: комбінований.
ЖАНР УРОКУ: подорож.
ФОРМИ ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ: колективні, групові, індивідуальні.
ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ: урок розроблено з використанням інтерактивних технологій, з використанням ІКТ, високою фізичною активністю учнів, з високою самостійною підготовкою учнів до уроку.
МЕТОДИЧНО–ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: виставка книжок (казки Г. К. Андерсона),предметна виставка, назви зупинок, аудіо-запис мелодії «Лускунчик», комп’ютер, проектор, комп’ютерна презентація.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
МЕТОДИ ТА МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ:
ПЛАН УРОКУ
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ.
Учні хором повторюють слова – налаштування на урок.
Я школяр, я особистість творча,
я думаю, замислююсь, аналізую,
висловлюю свої думки, я хочу знати …
Вчитель : – І тільки за таких умов нам наприкінці уроку вдасться досягнути мети. А значить стати ще розумнішими, добрішими, мудрішими, кмітливішими. Тому – до роботи.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
(звучить аудіо - запис мелодії «Лускунчик»)
Вчитель:
(заходить хлопчик, переодягнений в Ганса Крістіана Андерсена і розповідає слова).
-То хто мені скаже, що ж це за чоловік? (відповіді дітей)
-Правильно, це відомий на весь світ датський письменник, казкар - Ганс Крістіан Андерсен.(СЛАЙД 1)
Біографічна довідка
У Данії існує легенда про королівське походження Андерсена, бо в ранній біографії він писав, що в дитинстві грався з принцом Фр 'сом, згодом - королем Фредеріком VII, і у нього не було друзів серед вуличних хлопчаків - лише принц. У ранньому дитинстві Ганс Крістіан був замкнутим хлопчиком з великими блакитними очима. Він сидів у кутку і займався своєю улюбленою грою - ляльковим театром. Це захоплення він зберіг і в юності.(СЛАЙД 3)
-З 1835 р. друкує казки, яких за 40 років написав аж 156. У цьому жанрі найповніше виявився художній талант Андерсена. Казки Андерсена тісно пов'язані з фольклором, дуже динамічні, в них багато гумору, фантастика поєднання з реальним життям.(СЛАЙД 4)
-Великому казкарю і його героям зведені памятники. А героїня його казки «Русалонька» стала символом столиці Копенгагену. (СЛАЙД 5)
-Давайте подякуємо нашому гостю та попрощаємося з ним, а самі продовжимо нашу роботу.
III. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИЖОК .
— Зверніть увагу на виставку книжок та скажіть, з якими із них ви вже ознайомлені, які вам найбільше подобаються?
- Що об’єднує запропоновані книжки?
— На виставці знаходяться казки, яких ви ще не читали і одна із них – це теж казка Г. К. Андерсена. А щоб дізнатися, як вона називається, вам треба пограти зі мною у гру. Готові?
ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ .
1)Гра «Упізнай квітку»
-Квіти-це вічні і прекрасні супутники нашого життя. Скільки легенд, віршів, оповідань ,казок складено про них.
-А знаєте ви, що квіти насправді чарівні. Вони розмовляють між собою, з пташками, з сонечком.
(Вчитель прикріплює квітку на дошку, а діти відповідають на питання, виконуючи вправу.)
2)Вправа «Мозкова атака.»
-Якого кольору пелюсточки?
-Якого кольору серединка?
-Де росте?
-Відгадайте, яка назва цієї квіточки.
Наче сонце, серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку... (ромашка). (СЛАЙД 6)
- Отже, сьогодні дізнаємось, про що розповіла ромашка датському письменнику Гансу Крістіану Андерсену. Він запам’ятав, що нам з вами розповісти.
2) Робота над першою частиною казки(до слів «Бідна маленька квітка побачила, що вони зовсім не в гуморі, і їй стало дуже прикро»).
а) Словникова робота (СЛАЙД 7)
Довідкове бюро
Рівчак - не дуже глибокий і широкий рів; канава.
Непоказна - яка нічим не виділяється серед інших, не приваблює своїми зовнішніми рисами; неприваблива.
б) Робота над змістом першої частини:
V.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
(під звуки мелодії «Україно, ми твоя надія» діти виконують рухи разом з вчителем)
в) Гра «Передбачення».
г) Читання першої частини тексту учнями «ланцюжком» .
г)Робота в парі
3)Вправи на розвиток техніки читання.
а) Гра «Розвідники». (Слайд 8)
б) Гра «Засічка-кидок».
За командою «кидок» - усі діти починають читати напівголосно текст. За командою «засічка» - зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане ними слово.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ .
-Яку казку ви читали?
-Який ви зробили висновок з прочитаного?
-А тепер до кожної букви в назві квітки доберіть найкращі слова, які можуть охарактеризувати її чарівність.(Слайд 9)
-+
Р-розкішні
О-особливі
М-манливі
А-акуратні
Ш-шанобливі
К-красиві
А-ароматні
а) Гра «Бюро знахідок».( робота групами)
-У вас на столі лежать листи паперу з героями казок Г.К. Андерсона. Вам потрібно розмалювати і відгадати назву казки, яка зображена у вас на папері.
б)Гра «Мікрофон»
-Що потрібно зробити, щоб квіти, пташки, дерева прикрашали нашу землю?
-Пам’ятаймо, що ми - невід’ємна частинка живої природи. То ж давайте берегти її, піклуватись про неї. (СЛАЙД 10)
Природа-рідна наша втіха,
Тож хай вона не знає лиха
Ми всі господарі природи,
Тож збережемо її вроду.
VІІ. Домашнє завдання ( 1 хв)
— На наступний урок читати першу частину казки. Намалювати малюнок до прочитаної частини. (СЛАЙД 11)
1