Г. Х. Андерсен «Ромашка»

Про матеріал
Поглибити знання учнів про життя і творчість Г. К. Андерсена, продовжити ознайомлення учнів з казками Г. К. Андерсена ,познайомити їх з новою казкою автора – «Ромашка»; формувати читацьку компетентність школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати патріотів рідної держави, повагу ,любов до рідного краю, допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.
Перегляд файлу

Тема: Г. Х. Андерсен «Ромашка»

МЕТА:

  • поглиблювати знання учнів про творчість Ганса Крістіана Андерсена;
  • вдоскона­лювати навички свідомого виразного читання літературних творів;
  • учити аналізу­вати прочитане, робити самостійні висновки, аналізувати вчинки дійових осіб;
  • роз­вивати зв'язне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до природи, милосердя.
  • виховувати мудрість, кмітливість, доброту.

Ключові компетентності вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:

  • самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;
  • під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;

загальномовленнєві вміння і навички:

  • виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;

загальнокультурні:

  • дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, формувати духовно – моральні основи життя

соціальні :

  • проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді,

компететності з ІКТ:

  • вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою, самостійно створювати комп’ютерні презентації;

громадянської:

  • розвивати здатність добре мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе.

загальнопізнавальні вміння:

  • робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя;

контрольно-оцінні вміння:

  • відповідати «своїми словами», зв’язно й послідовно описувати побачене;

інформаційно-комунікативна:

  • знаходити у тексті конкретні відомості;

     загальнокультурна:

  • дотримуватися правил поведінки на уроці;

здоров’язбережувальна:

  • розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальна:

  • співпрацювати в команді

Предметні компетентності: поглибити знання учнів про життя і творчість       Г. К. Андерсена, продовжити ознайомлення учнів з казками Г. К. Андерсена ,познайомити їх з новою казкою автора – «Ромашка»; формувати читацьку компетентність школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати патріотів рідної держави,

повагу ,любов до рідного краю, допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.

ТИП УРОКУ: комбінований.

ЖАНР УРОКУ:  подорож.

ФОРМИ ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ: колективні, групові, індивідуальні.

ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ: урок розроблено з використанням інтерактивних технологій, з використанням ІКТ, високою фізичною активністю учнів, з високою самостійною підготовкою учнів до уроку.

МЕТОДИЧНО–ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: виставка книжок (казки Г. К. Андерсона),предметна виставка, назви зупинок, аудіо-запис мелодії «Лускунчик», комп’ютер, проектор, комп’ютерна презентація.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

  • дидактичні: учні поглиблять свої знання про творчість Г. К. Андерсена ; формувати в учнів інтерес до читання, прищепити читацький інтерес, бажання працювати в бібліотеці, а також застосовувати набутті знання в життєвих ситуаціях;
  • розвиваючі : розвивати пізнавальну активність учнів, навички акторської гри, увагу, допитливість, вчитимуться усвідомлено переказувати зміст твору, збагачуватимуть свій словниковий запас; об’єктивно оцінювати вчинки героїв, їх поведінку, голосом та інтонацією передавати настрій персонажів
  • виховні: учні розумітимуть мудрість народної, авторської казки,

МЕТОДИ ТА МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ:

  • наочний (демонстраційний матеріал, презентація);
  • інтерактивний («Мікрофон», гра «Упізнай квітку», «Мозкова атака», «Довідкове бюро», гра «Передбачення», гра «Розвідники», гра «Засічка-кидок», гра «Бюро знахідок»)
  •  словесний (пояснення, метод усного викладення матеріалу вчителем),
  • практичний (робота з підручником, робота на дошці, з роздатковим матеріалом ), логічні прийоми (аналіз, синтез)

 

ПЛАН УРОКУ

  1. Організація , налаштування на урок           2 хвилини
  2. Мотивація навчальної діяльності.
  3. Повідомлення теми і мети уроку               7 хвилин
  4. Робота з виставкою книжок                     5 хвилин
  5. Релаксаційна хвилинка                             1 хвилина
  6. Актуалізація опорних знань учнів           10 хвилин
  7. Фізхвилинка                                                2 хвилини
  8. Робота над темою уроку                            10 хвилин
  9. Підсумок уроку                                            4 хвилини
  10. Домашнє завдання                                       1 хвилина

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ.

Учні хором повторюють слова – налаштування на урок.

Я школяр, я особистість творча,

я думаю, замислююсь, аналізую,

висловлюю свої думки, я хочу знати …

Вчитель : – І тільки за таких умов нам наприкінці уроку вдасться досягнути мети. А значить стати ще розумнішими, добрішими, мудрішими, кмітливішими. Тому – до роботи.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

(звучить аудіо - запис мелодії «Лускунчик»)

Вчитель:

  •                   Діти , сьогодні, поспішаючи до вас , я зустріла дуже цікавого чоловіка і вдягнений він був якось теж цікаво. Я запросила його до нас на урок. Може ви допоможете мені впізнати його.
  •                   Ну то що, запрошуємо його до нас на урок?

(заходить хлопчик, переодягнений в Ганса Крістіана Андерсена і розповідає слова).

-То хто мені скаже, що ж це за чоловік? (відповіді дітей)

-Правильно, це відомий на весь світ датський письменник, казкар -  Ганс Крістіан Андерсен.(СЛАЙД 1)

Біографічна довідка

  • Ганс Крістіан Андерсен народився 2 квітня 1805 року в Оденсе - місті на датському ост­рові Фюн. Його батько був бідним шевцем, мати - прачкою.(СЛАЙД 2)

У Данії існує легенда про королівське походження Андерсена, бо в ранній біографії він писав, що в дитинстві грався з принцом Фр 'сом, згодом - ко­ролем Фредеріком VII, і у нього не було друзів серед вуличних хлопчаків - лише принц. У ранньому дитинстві Ганс Крістіан був замкнутим хлопчиком з великими блакитними очима. Він сидів у кутку і займався своєю улюбленою грою - ляльковим театром. Це захоплення він зберіг і в юності.(СЛАЙД 3)

-З 1835 р. друкує казки, яких за 40 років написав аж 156. У цьому жанрі найповніше виявився художній талант Андерсена. Казки Андерсена тісно пов'язані з фольклором, дуже динамічні, в них багато гумору, фантастика по­єднання з реальним життям.(СЛАЙД 4)

-Великому казкарю і його героям зведені памятники. А героїня його казки «Русалонька» стала символом столиці Копенгагену. (СЛАЙД 5)

-Давайте подякуємо нашому гостю та попрощаємося з ним, а самі продовжимо нашу роботу.

III. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИЖОК .

— Зверніть увагу на виставку книжок та скажіть, з якими із них ви вже ознайомлені, які вам найбільше подобаються?

- Що об’єднує запропоновані книжки?

— На виставці знаходяться казки, яких ви ще не читали і одна із них – це теж казка Г. К. Андерсена. А щоб дізнатися, як вона називається, вам треба пограти зі мною у гру. Готові?

ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ .

1)Гра «Упізнай квітку»

-Квіти-це вічні і прекрасні супутники нашого життя. Скільки легенд, віршів, оповідань ,казок складено про них.

-А знаєте ви, що квіти насправді чарівні. Вони розмовляють між собою, з пташками, з сонечком.

(Вчитель прикріплює квітку на дошку, а діти відповідають  на питання, виконуючи  вправу.)

2)Вправа  «Мозкова атака.»

-Якого кольору пелюсточки?

-Якого  кольору серединка?

-Де  росте?

-Відгадайте, яка назва цієї квіточки.

Наче сонце, серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка,

   Що звуть квіточку... (ромашка). (СЛАЙД 6)

- Отже, сьогодні дізнаємось, про що  розповіла ромашка датському  письменнику Гансу Крістіану Андерсену. Він  запам’ятав, що нам з вами розповісти.

2) Робота над першою частиною казки(до слів «Бідна маленька квітка побачила, що вони зовсім не в гуморі, і їй стало дуже прикро»).

а) Словникова робота (СЛАЙД 7)

Довідкове бюро

Рівчак - не дуже глибокий і широкий рів; канава.

Непоказна  - яка нічим не виділяється серед інших, не приваблює своїми зовнішніми рисами; неприваблива.

б) Робота над змістом першої частини:

  • Хто головна дійова особа казки ?
  • Де виросла ромашка?
  • Знайдіть опис цієї квітки.
  • Який настрій був у ромашки? Кому вона найбільше зраділа?
  • Прочитайте перший опис квітів, які росли в саду.
  • Якими їх побачила ромашка?
  • Куди злетів жайворонок?
  • Про що співала маленька пташка?
  • Чому була щаслива ромашка?
  • Якими були тюльпани та півонії?

V.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

(під звуки мелодії «Україно, ми твоя надія» діти виконують рухи разом з вчителем)

     в) Гра «Передбачення».

  • Як, на вашу думку, будуть розвиватися далі події в казці?
  • Чи продовжиться дружба ромашки із жайворонком?

г) Читання першої частини тексту учнями «ланцюжком» .

г)Робота в парі

  • Визначте настрій казки. Поміркуйте, як автор її закінчить. Складіть власну кінцівку твору, використовуючи чарівні перетворення.

3)Вправи на розвиток техніки читання.

а) Гра «Розвідники». (Слайд 8)

  • Позмагайтеся, хто швидше знайде абзаци з такими словами:
  • «Сонце голубило її так само тепло і ніжно, як…»
  • «Усі діти вчилися в школі».
  • «Ромашка із захопленням дивилася вгору».
  • «Ромашка від радості так злякалася…».
  • «Вони ж бачили те щастя».
  • «Тупоголові півонії понадимались».

б) Гра «Засічка-кидок».

За командою «кидок» - усі діти починають читати напівголосно текст. За командою «засічка» - зупиняються й олівцем позначають останнє про­читане ними слово.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ .

-Яку казку ви  читали?

-Який ви зробили висновок з прочитаного?

-А тепер до кожної букви в назві квітки доберіть найкращі слова, які можуть охарактеризувати її чарівність.(Слайд 9)

-+

Р-розкішні

О-особливі

М-манливі

А-акуратні

Ш-шанобливі

К-красиві

А-ароматні

а) Гра «Бюро знахідок».( робота групами)

-У вас на столі лежать листи паперу з героями казок  Г.К. Андерсона. Вам потрібно розмалювати і відгадати назву казки, яка зображена у вас на папері.

б)Гра «Мікрофон»

-Що потрібно зробити, щоб квіти, пташки, дерева прикрашали нашу землю?

-Пам’ятаймо, що ми - невід’ємна частинка живої природи. То ж давайте берегти її, піклуватись про неї. (СЛАЙД 10)

Природа-рідна наша втіха,

Тож хай вона не знає лиха

Ми всі господарі природи,

Тож збережемо її вроду.

VІІ. Домашнє завдання ( 1 хв)

— На наступний урок читати  першу частину казки. Намалювати малюнок до прочитаної частини. (СЛАЙД 11)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пархоменко Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 грудня 2022
Переглядів
374
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку