Несватківська філія
КЗ «Олександрівський ліцей №2»
Урок зарубіжної літератури
проведений у 5 класі
Г.К. Андерсен.Казка «Снігова королева»
Чарівний світ твору
Г.К.Андерсен. Казка « Снігова королева».
Чарівний світ твору
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про казку Г. К. Андерсена «Снігова Королева»; допомогти учням осягнути велич внутрішньої краси людини; розвивати мовлення, мислення, творчість; намагатися виховувати любов, доброту, чуйність, сильну особистість, що не пасує перед труднощами.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: мудборд, гра wordwall, заготовки ілюстрацій для створення POP UP до казки.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Емоційне налаштування. Який настрій маєте сьогоді?
- Усміхніться один одному, нашим гостям, поділіться гарним настроєм зі мною. Хай на нашому уроці панує атмосфера доброзичливості, дружби, взаєморозуміння.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
На дошці розміщені ілюстрації до казки: сніжинка, троянда, дзеркало, корона, капелюшок, червоні черевички.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Отже ,діти, ви зрозуміли, що ми продовжуємо працювати над казкою Андерсена « Снігова королева». Тож записуйте тему сьогоднішнього уроку.
ІV. Оголошення теми, мети уроку
Тема уроку « Г.К. Андерсен. Казка « Снігова королева». Чарівний світ твору». Наше завдання, сьогодні, удосконалити знання казки, пригадати їі героїв
V. Опрацювання навчального матеріалу
1.Бесіда
Особливості казок Г.К. Андерсена?
Ви вже знаєте,що казки поділяються на 3 групи. Назвіть їх.
До якої групи відноситься казка « Снігова королева»
Обгрунтуйте свою відповідь.
2. Інтерактивна вправа: https://wordwall.net/uk/resource/37913327
Якщо не відкриється вправа «Літературний диктант»
Літературний диктант
1. Батьки мали великі дерев’яні горщики, і в них росла зелень для страв і … (кущики троянд).
2. Хто одного зимового вечора побачив за вікном Снігову Королеву? (Кай)
3. Про що ці слова Кая: «Подивись, як майстерно зроблено! І яка точність! Жодної нерівної лінії!» (Сніжинки)
4. Бабуся гадала, що сніжинки схожі на … (бджілок)
5. Що обіцяв Кай зробити зі Сніговою Королевою, якщо вона залетить до кімнати?
(Посадити на гарячу піч)
6. Яким чином Кай опинився в полоні Снігової Королеви? (Прив’язав до її саней свої сані)
7. Що сталося з Каєм, коли Снігова Королева поцілувала його вдруге? (Забув родичів)
8. Що віддасть Герда річці, якщо та поверне їй Кая? (Нові червоні черевички)
9. Які квіти допомогли Герді згадати Кая? (Троянди)
10. Яке слово намагався скласти з крижинок Кай? (Вічність)
11. Що розтопило крижану кору на серці Кая та скалку чарівного дзеркала? (Сльози Герди)
12. Як змінились Герда та Кай, поки мандрували світом? (Подорослішали)
3.«Упізнай героя»
Фізкультхвилинка
1.Поверніть тулуб уліво, а потім управо стільки разів, скільки Снігова королева поцілувала Кая;
2. Нахиліть тулуб вперед стільки разів, скільки оповідань у казці «Снігова королева»;
3.Згадайте порядковий номер оповідання «Хлопчик та дівчинка», присядьте ту кількість разів;
4.Присядьте скільки разів, скільки вибив годинник на міській ратуші, коли Кай та Герда сиділи та розглядали книжку з малюнками.
4.Вправа « Гаряче серце»( на дошці 2 серця: «гаряче» та «холодне» учні повинні розташувати героїв біля сердець.
5.Кола Вена (Герда і Снігова королева)
Проблемне питання
- Чому Герда виявилася сильнішою?
- Яка краса була у Снігової Королеви - внутрішня чи зовнішня? А у Герди?
(Висновок: Снігова Королева з її холодними вітрами та чарами виявилася безсилою перед босоногою дівчинкою, сила якої в гарячому серці, вірній любові. )
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
1. Створити карту подорожі Герди (робота в парах)
( Кого пі д час своєї подорожі зустріла Герда)
Чаклунка, північний олень, розбійники, фінка, Кай у палаці Снігової королеви, лапландка, річка, принцеса та принц, ворон, дикі голуби, ворона , маленька розбійниця.
2.Проєктна робота (створення PОP UP до казки «Снігова королева»)
Смооцінювання . Світлофор
Оцінювання учнів
VІІ. Домашнє завдання
Скласти сенкан
https://wordwall.net/uk/resource/38440078