Суровіцька Ірина Сергіївна, група №62, українська л-ра,Краснопільський ліцей, Березанська ТГ, Миколаївський р-н.
прізвище, ім’я та по батькові, група, предмет, назва закладу освіти, територіальна громада, район
№ 15-ЛЗ |
Модель компетентнісно-діяльнісного літературного заняття́ (КД ЛЗ) |
МКД ЛЗ – 5 кл. |
30.10.2023 |
І. |
Назва |
Рідна природа .Павло Тичина «Гаї шумлять». |
ІІ. |
Тема |
«Гаї шумлять».Музичне (слухове), зорове та емоційне наповнення поезій |
ІІІ. |
Цільові завда́ння |
4. Охарактеризувати ліричного героя поезії. 5.Конструювати висловлювання з власним ставленням до проблеми гармонії природи і людини. 6. Створити власний літературний продукт (сенкан до слова природа ). |
ІV. |
Ціннісно-етична |
Любов і дбайливе ставлення до всього живого на Землі. |
V. |
Ставлення |
3.5) усвідомлювати потребу в читанні художньої літератури для задово- лення та рефлексії над прочитаним;
|
VI. |
Освітні ситуації та структурні компоненти моделі компетентного учня-читача / учениці-читачки |
|
|
Ключова |
Читацька компетентність: |
На́скрізні |
1. |
Виразне читання поезії “Гаї шумлять “ П.Тичини: 1.Прослуховування поезії за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=4aPs11B6iVE
ЧД: Виразне читання поезії учителем та учнями ланцюжком.
ПД ЧД: Монолог учня “ Які кольори та звуки виникли в моїй уяві після прочитання і прослуховування поезії?”
|
1.Вільне володіння державною мовою. 1.1 Сприймати , розуміти , аналізувати, оцінювати інформацію.
|
Культурологічна- К 2.2)розуміти і цінувати творчі способи вираження та передачі ідеї через різні види мистецтва. 1. На́скрізні вміння:1.2) емоційно, інтелектуально, естетично сприймати й усвідомлювати текст прочитаний/побачений/почутий,
|
НсУм.2.1 Читати з розумінням ,що передбачає здатність до інтелектуального сприймання і усвідомлення прочитаного. |
|||
2 |
Розкриття змісту поезії Павла Тичини “Гаї шумлять”: ЧД:
ПР ЧД: характеристика художніх засобів та їхній вплив на сприйняття.
|
1. Вільне володіння державною мовою: 1.3) критично осмислювати інформацію та використовувати для комунікації в усній та письмовій формі, для обстоювання власних поглядів, переконань, суспільних і національних цінностей;
|
ЛІТ:1. На́скрізні вміння: 1.5) логічно обґрунтовувати позицію як вияв власного ставлення до описаних подій, явищ і процесів; Ціннісні ставлення: 3.3) розуміти роль читання художніх текстів для гармонійного розвитку і самовдосконалення;
|
1. Читати з розумінням:1.1) здатність до емоційного, інтелектуального, естетичного сприймання і усвідомлення прочитаного;
|
|||
3 |
Розширити знання учнів про пейзажну лірику:
ЧД : читання в підручнику матеріалу про пейзажну лірику (ст.138)
|
10. Культурна компетентність: 10.4) прагнення до розвитку і вираження власних ідей, почуттів засобами культури і мистецтва.
|
|
3. Критично і системно мислити: 3.1) визначати характерні ознаки явищ, подій, ідей, їх взаємозв’язків;
|
|||
4 |
Характеристика ліричного героя поезії.
ЧД: 1.Читання в підручнику матеріалу про ліричного героя ст 113. 2.Діалог учителя з учнями “Який настрій ліричного героя поезії?”
ПР ЧД : 1. Тлумачення терміну” ліричний герой” 2.Зачитування рядків з поезії в яких відчувається настрій ліричного героя
|
10. Культурна компетентність: 10.3) здатність розуміти і цінувати творчі способи вираження та передачі ідей у різних культурах через рівні види мистецтва та інші культурні форми;
|
Літ: 1.Наскрізні вміння : 1.4) здобувати потрібні дані з надійних джерел, презентувати та аргу- ментувати рішення;
|
4. Логічно обґрунтовувати позицію: 4.1) здатність висловлювати послідовні, несуперечливі, обґрунтовані міркування у вигляді суджень і висновків, що є виявом власного ставлення до подій, явищ і процесів. : |
|||
5 |
Конструювання висловлювання з власним ставленням до проблеми гармонії природи і людини. Чи є необхідним для людини жити в гармонії з природою? Висловлювання -промова.
ЧД:
1.Читання матеріалу підручника ст 137 2.Вичитування підтверджень із поезії. 3. Обговорення в групах
ПР ЧД: особистісний вибір учня-читача
Чи згодні ви з думкою поета, що треба жити в гармонії з природою? |
8. Навчання впродовж життя: 8.4) спроможність навчатися і працювати в колективі та самостійно; 6. Екологічна компетентність:6.2) необхідності охорони природи; |
Інтерпретаційна компетентність:1.3) планувати власну та групову роботу до та під час вивчення курсу літератури в цілому та конкретних художніх творів;
|
5. Діяти творчо:5.2) продукувати нові ідеї; |
|||
6. |
Створити власний літературний продукт (сенкан до слова природа ).(Домашня робота письмова) Коментар-консультація для учнів-читачів:ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Пам'ятка «Складання сенкану» 1. Один іменник – назва поняття (тема). 2. Два прикметники –опис поняття. 3. Три дієслова – дії, що стосуються теми. 4. Фраза з чотирьох слів, що стосується теми. 5. Одне слово – синонім до теми, у якому відображено тему або сформульовано висновок.
|
5. Інноваційність:5.4) спроможність визначати і ставити перед собою цілі;
|
2. Читацькі (предметні) вміння:2.3) формувати світогляд учнів, їх національну свідомість, моральну та громадянську позиції;
|
5. Діяти творчо:5.4) застосовувати власні знання для створення нових об’єктів, ідей; |
|||
VІІ. |
Тип/різновид літературного заняття |
Формування читацької компетентності: літературознавчої |
|
Зміни, доповнення, коментарі: ЧД – читацька діяльність; ПР ЧД – проміжний результат ЧД; читацька компетентність ОДНА базова – Б, фонових – може бути ДЕКІЛЬКА – Ф; ключова компетентність – ОДНА базова – Б, фонових – ДЕКІЛЬКА; наскрізні вміння й читацькі вміння – по ОДНОМУ елементу з ЧИТАЦЬКИХ компетентностей |