ГАРМОНІЯ РОЗУМУ, ТІЛА ТА ДУХУ

Про матеріал
БІНАРНИЙ УРОК-ДОСЛІДЖЕННЯ «ГАРМОНІЯ РОЗУМУ, ТІЛА ТА ДУХУ» (фізична культура + мистецтво). На уроці ми з вами будемо вчитись виражати себе, будемо ламати стереотипи, тренувати абстрактне та креативне мислення розвивати емоціцйний інтелект та загартовувати впевненість у собі. І все це у веселих, рухливих фізичних вправах. На уроці вчителі фізичної культури та мистецтва разом з учнями досліджують, як під визначальним впливом культури здійснюється розвиток суспільства, перш за все, людини. Культура – це обличчя, душа суспільства, а фізичне здоров'я – найбільш загально значима цінність для людини. Рівень розвитку культури та фізичного здоров'я є вирішальною умовою прогресу суспільства й людини. Провідне місце у формуванні культури здоров’я особистості має фізична культура – самостійне й особливе соціальне явище.
Перегляд файлу

 

                        Семко Любов Миколаївна,

учитель-методист,

                            учитель фізичної культури

                              Прядко Ірина Борисівна,

учитель-методист,

        учитель мистецтва та зарубіжної літератури

БІНАРНИЙ УРОК-ДОСЛІДЖЕННЯ

«ГАРМОНІЯ РОЗУМУ, ТІЛА ТА ДУХУ»

(ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА + МИСТЕЦТВО)

Тема.  Людина і мистецтво.

Обладнання: презентація до уроку, екран, проєктор.

Зміст уроку.

  1. Організація класу

Діти сідають у коло (дуже важливо, щоб діти сиділи у колі на початку уроку для створення дружньої атмосфери).

Вчитель фізичної культури:

Добрий день, діти. Давайте повторимо, як слід поводитись у спортивній залі. Кожен з вас промовить речення, яке починається словом «Можна…»

А тепер словом «Забороняється…»

Під визначальним впливом культури здійснюється розвиток суспільства, перш за все, людини. Культура – це обличчя, душа суспільства, найбільш загально значима цінність. Рівень розвитку культури є вирішальною умовою прогресу суспільства й людини. Провідне місце у формуванні культури здоров’я особистості має фізична культура – самостійне й особливе соціальне явище.

(Правила поведінки в спортзалі)

  1. Актуалізація опорних знань

Вчитель мистецтва:

  Що таке МИСТЕЦТВО? (версії дітей)

  Для чого воно потрібне нам?

– Сприймати світ, як художник. У митців можна повчитись експериментам, сміливості, баченню звичайних і буденних речей з різних точок зору. Якщо Казимир Малевич зміг одним чорним квадратом змінити погляд на мистецтво, то хіба є щось неможливе в цьому світі?

  Вміти виразити себе. «Я художник, я так бачу» – знайома історія? Проте це дійсно працює. Звільнити думки та знайти спосіб самовираження через камеру iPhone або скетчі в блокноті – дієвий спосіб, аби розтормошити уяву та напрактикувати творчий погляд.

– Зламати стереотипи. Митці завжди крокували попереду свого часу, були новаторами, інколи бунтарями. Вони обганяли науку та постійно вигадували, бо для художньої фантазії немає меж та рамок. Тісне знайомство з творами мистецтва відкриває світ, де немає однозначного погляду на речі та події, це реальність, яку можна творити за власним сценарієм.

– Натренувати абстрактне та креативне мислення. Це перепустка в світ нестандартних рішень. Коли ти знайомишся з різними техніками та філософією художників, апетит до вигадування зростає. Художники можуть бездоганно навчити мислити ширше та не так, як усі.

– Розвинути емоційний інтелект. Уміти виражати свої емоції у будь-якій формі – навичка, якщо не вкрай необхідна, то точно корисна. Мистецтво вчить відчувати та інтерпретувати те, що ти бачиш та переживаєш. Розвиває емпатію та розуміння інших, це дискусія на межі вражень і легкий спосіб навчитись краще розуміти себе.

 – Загартувати впевненість у собі. Окрім корисної думки «я можу все», мистецькі практики розвивають пам’ять. А знати відомі шедеври, історії митців – це прямий крок до цікавих подорожей, нестандартних походів по музеях та значно глибшого розуміння історії. Зрештою, розуміти те, що ти бачиш, та те, що тебе оточує – непогана суперсила, чи не так?

Отже, існують такі види мистецтва: живопис, скульптура, архітектура, музика, хореографія, література, театр, кіно.

  1. Оголошення теми і мети уроку

Вчитель фізичної культури:

ОТЖЕ, СЬОГОДНІ НА УРОЦІ МИ З ВАМИ БУДЕМО ВЧИТИСЬ ВИРАЖАТИ СЕБЕ, БУДЕМО ЛАМАТИ СТЕРЕОТИПИ, ТРЕНУВАТИ АБСТРАКТНЕ ТА КРЕАТИВНЕ МИСЛЕННЯ, РОЗВИВАТИ ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ ТА ЗАГАРТОВУВАТИ ВПЕВНЕНІСТЬ У СОБІ. І ВСЕ ЦЕ У ВЕСЕЛИХ, РУХЛИВИХ ВПРАВАХ.

  1. Розминка по колу.
  2. Шикування у дві команди.  Основна частина

Створення два кола: внутрішнє і зовнішнє. Діти стають обличчям один до одного, утворюючи пари.

1)    Вправа «Дзеркало»

Мистецтво виражати себе.  Діти, які стоять у внутрішньому колі під музику показують рухи тим, хто стоїть у зовнішньому колі. Ті намагаються відтворити рухи партнера. Потім міняються місцями і рухи показують інші діти.

2)    Вправа «Жива скульптура»

 Скульптура - це вид мистецтва, пов'язаний із створенням об'ємних художніх форм у реальному просторі. Згадуємо речовини, з яких можна виготовити скульптуру.

Діти танцюють під музику. Коли музика припиняється, завмирають у будь-які «скульптурі». Коли вчитель підходить до дитини, вона повинна придумати назву своїй скульптурі.

3)    Естафета «Башта». Розминка з цеглинками.

        Творіння починається з цеглинки.

     Це перший крок у пізнанні життя.

     Ми будемо творити і любити

     В мистецтві будувати майбуття.

Архітекту́ра (грец. αρχιτεκτονικη  будівництво) – це одночасно і наука, і мистецтво проєктування будівель.

Діти шикуються у дві колони один за одним. Оголошено естафету.  Естафета «Башта». У кожної дитини в руках цеглинка «Лего». Потрібно по черзі на швидкість збудувати башту. Виграє та команда, у якої башта вища і не поламана.

4)    Вправа «Фортеця»

Фортецю ми побудували,

   Бо разом ми є сила.

   Будем творити, пізнавати,

   Мистецтво нам дарує крила.

Змагання з цеглинками. Цеглинки знаходяться у ящичку поряд з місцем, де буде фортеця. Біля цього місця стоїть одна дитина з кожної команди. «Архітектор», який слідкує, щоб фортеця була побудована за правилами. Діти по черзі по одній цеглинці будують фортецю. Виграє та команда, фортеця якої не має прогалин, щільно закрита. Переможців визначають експерти.

Вчитель мистецтва:

        Що таке внутрішня гармонія?

За тлумачним словником: Внутрішня гармонія – це досконалий стан душі, розуму, тіла і серця, коли людина приймає і реалізує всі свої бажання, високі цілі і мрії.

У Давній Греції елліни вважали, що людина – це цілий світ, і саме тому головним заняттям для людини є творчість. До речі, ця творчість могла виявлятися у будь-якій галузі діяльності. Важливо, щоб ця діяльність створювала щось нове, бо відтворення вже існуючих готових зразків – це доля раба. Кожен грек прагнув до творчості, бо творчість – це внесення в буденне життя ідеї гармонії і краси. Мистецтво Стародавньої Греції дало неперевершені зразки єдності фізичного і духовного в людині. Протиставлення фізичного і духовного в еллінській античності відсутнє. Духовне є продовження фізичного і навпаки. Античне мистецтво осмислює місце людини у світі. «Людина– міра всіх речей» ці слова Протагора – ключ до розуміння того місця, яке займала людина в епоху Античності. Ця перша епоха показала, яких вершин може досягти вільна людина у мистецтві, політиці, державному будівництві, нарешті, у самопізнанні та самовдосконаленні.

Для греків краса і моральність не розривалися, моральне не відокремлювалося від прекрасного.

Ідеалом давніх греків була «арете» – чеснота, доблесть, моральність. Вона стала ідеалом людської поведінки. Справжній громадянин, насамперед, приносить користь своїм співгромадянам і державі, в якій живе.

 Давньогрецькі судження про гідного громадянина дуже близькі до сучасного трактування патріотизму і громадянськості. Людина сама приходила до цього усвідомлення, для цього були створені всі умови державою. Добродіяння не дається людині від народження, його можна добитися за допомогою самовдосконалення.

Прекрасні античні статуї

стали еталоном краси людського тіла

В епоху Відродження митці зосередили свою увагу на гармонійному розвитку особистості, формується новий світогляд – гуманістичний (від лат. – людяність, людський). Стверджувалася гармонія душі і тіла.

Епоха Відродження

1501 році італійський скульптор, архітектор, живописець Мікеланджело Буонарроті повертається у Флоренцію. Тут він сміливо береться за виконання колосальної статуї Давида з величезного блоку мармуру, над яким вже в свій час працював один невдаха скульптор і, як усіма вважалося, безнадійно його зіпсував. Після довгих роздумів Мікеланджело вирішив скористатися однією з біблійних розповідей – про Давида. Давид – не святий, але він був біблійним персонажем. Мікеланджело вирішив зобразити Давида не під час бою, а перед боєм з Голіафом, показати його волю до перемоги, гармонію душі й тіла, його готовність до рішучої сутички. Прекрасне обличчя юнака повне гніву, очі грізно спрямовані на ворога, рука стискає пращу. Юнацька відвага Давида переростає в непохитну впевненість у здатності людини подолати будь-які перешкоди.

                                                                         «Смішний Давид»

Вчитель фізичної культури:

Дивлячись на досконалі фізичні форми тіла давньогрецьких героїв, спробуємо досягти не менш гарних результатів за допомогою спеціальних силових вправ для трьох основних груп м’язів нашого тіла: вправи для рук, для ніг та вправи для м’язів живота. Вправи виконуємо з гантелями вагою 1,5 – 2 кг. Це може бути пластикова пляшка з водою.

Ітак, починаємо:

Вправа №1: Jumping Jack – ця вправа допоможе розігріти всі м’язи перед тренуванням, що вбереже від травмувань. Також це відмінне кардіо-тренування, яке запустить в роботу вашу серцево-судинну систему. З назви вправи ви зрозуміли, що прийдеться трохи пострибати, тому подивіться навколо, щоб вам було зручно та достатньо місця. Техніка виконання проста: беремо дві гантелі і стаємо у вихідне положення, де ноги стоять разом, а руки опущені донизу. На рахунок один-два треба стрибати так, щоб ноги були на ширині плечей, а руки з гантелями піднімаємо в сторони – вверх. Темп виконання вправи можна поступово збільшувати, виконуємо 30 секунд, потім 20 секунд відпочиваємо. 10 секунд готуємося до вправи №2.

Вправа №2: Присід «Пліє» з підйомом рук до грудей

У вихідному положенні ноги стоять широко, носки ніг дивляться в сторони, руки внизу перед тулубом. Присідаємо і, згинаючи руки в ліктях, притискаємо їх до грудей. Вправу виконуємо на рахунок один-два 30 секунд. Темп повільний.

Вправа №3: Підйом і зведення рук з гантелями з положення стоячи

Ноги поставте на ширину плечей і трохи зігніть у колінах, корпус трохи нахилений вперед. На рахунок один – піднімаємо руки в сторони, на два – опускаємо вниз. Виконуємо 30 секунд, темп повільний.

 Вправа №4: Планка з гантелями

Ця вправа включає в роботу м’язи всього тіла. Працюють руки, ноги, прес.

Беремо гантелі і в положення лежачи в планку на прямих руках. Тулуб тримаємо рівно, не прогинаючи тіло. Утримуючи рівновагу, упор робимо на гантелі. Статично утримуємо положення 30 секунд, 20 – відпочиваємо.

Вправа №5: Розведення рук в сторони в положенні лежачи

Ляжте на підлогу, руки з гантелями підніміть вгору через сторони – на один, на два – опустіть у вихідне положення. Через раз піднімаємо руки вгору над головою, виконуємо 30 секунд.

Вправа №6: Піднімання ніг з положення лежачи

Лежимо на спині, одну гантелю (або пляшку з водою) затискаємо поміж стоп, руки кладемо під поясницю, щоб не було прогину. На один піднімаємо ноги з гантелею вгору, на два – опускаємо донизу. Виконуємо 30 секунд, відпочиваємо – 20. Встаємо, дихаємо глибше.

Ну от і все, МОЛОДЦІ!!! Ми добре попрацювали і зміцнили наше тіло, зробили його кращим і здоровішим. Пам’ятаємо, що модель культури здоров’я може слугувати вам основою для успіху. Ваше здоров’я, а в цілому прекрасне і здорове тіло є основою для успішної діяльності в різних сферах життя.

  1. Підведення підсумків уроку

Вчитель фізичної культури:

– Єдність загальної культури і фізичної культури здоров’я відображає рівень духовного і фізичного розвитку людини. Що таке насправді гармонія тіла і душі? Це спорт, це життєвий комфорт, це те, без чого не може жити жодна людина. Але для того, щоб його досягти, необхідно навчитися отримувати радість від життя. Високий рівень фізичної культури дозволить всім нам реалізувати свій духовний, інтелектуальний та фізичний потенціал на благо нашої України!

Вчитель мистецтва:

Отже, щоб навчитися отримувати радість від життя, потрібно жити, творити, створювати. Вірте в себе, адже ви гідні бути щасливою людиною. Посміхайтеся частіше і робіть те, що приносить задоволення. Будьте щасливі!

docx
Додав(-ла)
Семко Люба
Додано
1 грудня 2023
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку