Мандруючи світом
географічна гра-вікторина для учнів 7-х класів
Мета: в ігровій форм розширити, удосконалити та систематизувати знання учнів з географії материків і океанів, повторити географічну номенклатуру;
активізувати пізнавальну діяльність, розвивати інтелектуальні здібності, логічне мислення, уміння висловлювати та відстоювати власну думку, аргументувати її;
сприяти підвищенню інтересу учнів до вивчення географії; розширити світогляд, створювати умови для самовираження особистості учнів, стимулювати прагнення до самовдосконалення;
виховувати любов до природи.
І. Організаційний момент
У грі беруть участь команди по 6 учасників. Вболівальники кожного з класів сідають у залі компактно, групами. Вони також беруть участь у грі.
Правила проведення гри:
ІІ. Проведення ігрових етапів
Ведуча. Сьогодні між командами змагання, Нехай образ не буде серед вас, Бо переможцем або переможеним Сьогодні може бути хтось із вас.
Сьогодні ми зібрались на географічний калейдоскоп , щоб визначити найрозумніших, найспритніших
І конкурс
Візитка
Команди по черзі представляють свою назву і девіз.
ІІ конкурс
"Рекорди природи"
Гравці з кожної команди по черзі відповідають на запитання. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
30. Найбільший півострів (Аравійський)
ІІІ конкурс
Що зайве?
Командам по черзі зачитується ряд географічних термінів. Гравцям потрібно виділити зайве слово і пояснити причину.
1. Мадагаскар, Гренландія, Нова Гвінея, (Сомалі)
2. Альпи, (Сахара), Гімалаї, Карпати
3. Колумб, (Шекспір), Амундсен, Лівінгстон, Магеллан
4. Баобаб, (туарег), евкаліпт, акація
5. Річка, озеро, (море), болото
6. Мусон, пасат, бриз, (туман)
7. Бразілія, Аргентина, (Канада), Чілі, Венесуела
8. (Орбіта), комета, планета, астероїд
9. Дніпро, Ніл, Єнісей, (Мічиган), Конго, Оріноко
ІV конкурс
Поетичний
У цьому році весь український народ відзначав 200-річчя з дня народження великого українського поета – Т.Г. Шевченка. Вам заздалегідь було дано завдання знайти у творах Кобзаря рядки, де згадувалися б географічні об’єкти, явища, опис природи.
Команди по черзі декламують уривки, пояснюючи, про що йдеться.
V конкурс
Цікаві слова
(найбільше високогірне озеро світу)
(пустеля, найпосушливіше місце світу)
(вологі екваторіальні ліси Африки)
(пересохлі русла річок Африки)
(низькорослі люди в лісах Африки)
(найпотужніша тепла течія)
(вулкан в Антарктиді)
(найбільше озеро Австралії)
(вулкан в Африці)
(річка Північної Америки)
VІ конкурс
Біологічний
Командам потрібно "знайти домівку" ендемічним видам рослин і тварин.
VІІІ конкурс
Океанічний
Командам потрібно написати якомога більше течій Світового океану
VІІІ конкурс
Розумники
Команди відгадують загадки
Тип земної кори
Ангел спік його чи чорт?
Має тисячу принад,
Три шари у нім підряд.
Та скажу я, друже, все ж –
Ти їх, любий, не вгризеш,
Бо, нажаль, усі вони
В кілометри товщини.
(Материкова земна кора)
Про дію яких сил розповідається?
Річки берег розмиває.
Сонечко сміється.
Корінь землю розпихає,
А черв’як її ковтає.
Як же це все зветься?
(Дія зовнішніх сил Землі)
Тип клімату
Що хижо ждуть непроханих гостей.
Тут сонце люто палить під обід,
Щоб утопити в зливі білий світ.
(Екваторіальний тип клімату)
Озеро Африки
Сяє озеро-пульсар.
Як сезон дощів прийде,
Шириться воно, росте.
А коли посуха стане,
Худне, блідне, наче в’яне.
Я назвать його боюсь,
Бо у назві задихнусь.
(Озеро Чад)
Острів біля берегів Північної Америки
Вік живе в брехні-обмані.
Довжелезний, широченний,
Хвалиться, що він зелений,
А в самого – лід на спині,
Тож від холоду – аж синій.
Але гордий, як барон,
Бо – відомий чемпіон.
(Гренландія)
ІІІ. Підведення підсумків
Визначення переможців серед учасників. Оголошення результатів. Нагородження переможців вікторини.