«Предметні мандри»
географічна трапеза для гурманів
(інтелектуальний турнір для 7-9 класів)
Вступне слово ведучого. Пісня «моя Земля многолика»
Знайомство із гравцями та журі
Поділ на команди – частини світу
АФРИКА
АВСТРАЛІЯ
АМЕРИКА
ЄВРОПА
АЗІЯ
АНТАРКТИДА
Всі конкурси тривають доки звучить пісня та оцінюються в 10 балів. Важливе значення має швидкість та глибина, кількість продуманих відповідей.
Конкурси різні : такі - в яких буде лише один переможець, де всі будуть мати можливість отримати бали і, навіть, різну кількість – залежно від відповіді.
Обладнання
На столах для команд – ручка, олівець, лінійка, папір, контурна карта.
Для журі- папір, ручки, відповіді
Карти , атласи світу
Демонстраційний стіл
Матеріали для експериментів
WO IM WINTER VÖGEL UND TIERE. EINIGE VÖGEL (KRÄHEN, SPATZEN, SEIDENSCHWÄNZE, MEISE, TAUBEN, SPECHTE, ELSTERN) VERBRINGEN DEN WINTER ZU HAUSE. DER REST (SCHWALBEN, KRANICHE, SCHWÄNE, WILDGÄNSE, ENTEN UND ANDERE) FLIEGEN IN WARMEN LÄNDERN (SÜDEN). TIERE VERÄNDERN IHRE WOLLE FÜR MEHR WARM, UND SOLCHE, DIE SIE FÜR DEN FEIND KAUM SICHTBAR MACHT. EINIGE FLIEßEN IN DEN RUHEZUSTAND: BÄREN, IGEL UND DACHS.
WHERE WINTER BIRDS AND BEASTS. SOME BIRDS (CROWS, SPARROWS, WAXWINGS, TITMOUSE, DOVES, WOODPECKERS, MAGPIES) SPEND THE WINTER AT HOME. THE REST (SWALLOWS, CRANES, SWANS, WILD GEESE, DUCKS AND OTHER) FLY IN WARM COUNTRIES (SOUTH). ANIMALS ALTER THEIR WOOL FOR MORE WARM, AND SUCH, WHICH MAKES THEM HARDLY VISIBLE TO THE ENEMY. SOME FLOW INTO HIBERNATION: BEAR, HEDGEHOG AND BADGER.
Де зимують птахи та звірі
Одні птахи (ворони, горобці, синички, омелюхи, голуби, дятли, сороки) зимують удома.
Решта (ластівки, журавлі, лебеді, дикі гуси, качки та інші) відлітають у теплі краї (вирій).
Звірі змінюють свою шерсть на теплішу і таку, що робить їх малопомітними для ворогів. Деякі впадають у сплячку: ведмідь, їжак і борсук.
Кактус – дикобраз, їжак ( має голки)
Кропива – бджола, оса, медуза ( жалить)
Мати-й – мачуха – кріт, морська свинка (м’якенька)
Росичка – павук (їсть комах)
Осика –заєць (боягуз)
Ліана – удав (довге тіло)
Омела – аскарида (паразит)
Павуки-ткалі
Терміти, птахи – будівельники, пічники
Бджоли – архітектори
Оси – теслі, каменярі
Жуки – кравці
Ластівки, іволги – майстри плетіння
Цистиколи – швачки
Ремез – дизайнери
Бобри – інженери – будівельники
Кроти – інженери – тунельники
Птахи-шалашники-альтанники – дизайнери садово-паркового мистецтва
Учасникам надається колекція гірських порід та набір хімічних формул. Вони мають співставити їх та назвати галузь їх застосування
Крейда CaCO3 освіта, сільське господарства, медицина
Вапняк CaCO3 будівництва, виробництво цементу, сільське господарство, харчова промисловість
Камяна сіль NaCl харчова промисловість, громадське харчування
Мідний купрос CuSO4•5H2O. сільське господарство
Пісок SiO2 скляна пром., будівельна
Гіпс (CaSO4·2H2O будівництво, медицина, оздоблення
1. Початок річки - витік
2. Найповноводніша річка у світі - Амазонка
3. Хто відкрив Америку - вікінги
4. Головне місто країни - столиця
5. Газоподібна вода - пар
6. Гори, що відокремлюють Європу від Азії - Урал
7. Всі нерівності на поверхні Землі. - рельєф
8. Хто здійснив першу навколосвітню подорож? - Магелланн
9. Найжаркіший материк - Африка
10. На якому материку протікає річка Лімпопо - Африка
11. Найменший материк. - Австралія
12. Найглибше озеро? - Байкал
13. Де в Україні знаходиться географічний центр Європи. - Рахів
14. Яку корисну функцію виконує Статуя Свободи у США? - маяк
15. Збірка географічних карт? - атлас
16. Прилад для вимірювання азимута? - компас
17. Рух повітря в горизонтальному напрямі - вітер
18. Найвища точка Землі. – Еверест
19. Найбільший острів? - Гренландія
20. Який материк омивається чотирма океанами? - Євразія
21. Вода у твердому вигляді - лід
22. В якій країні найбільша чисельність населення?- Китай
23. Час доби після ночі –день
24. Період обертання Землі навколо своєї осі –доба
25. Найдовша ріка в світі – Ніл
26. В якій країні жінки носять сарі? – Індія
27. Найдовша паралель землі? - екватор
28. Яка річка двічі перетинає екватор? - Конго
29. Найбільший океан - Тихий
30. 3-й місяць року - березень
Що спільного між цими експериментами? Яку силу вони демонструють? Поясніть та продемонструйте їх дію.
Учням пропонується об’єкт Світової спадщини ЮНЕСКО – вони мають відшукати його на карті, визначити за масштабом відстань до нього з України і описати маршрут – як до нього дістатись
На підносі знаходяться – рис, ячмінь, просо, яблуко, чорний перець, гвоздика, гречка, цибуля, часник, лавр, капуста, горох, морква, кукурудза, квасоля, соняшник, картопля, арахіс…
Команди по черзі вибирають якийсь продукт та називають центри його походження
Азія
Китай – рис, ячмінь, просо, яблуко
Індія – рис, чорний перець, гвоздика, гречка, цибуля, часник
Середземномор’я – лавр, капуста, горох, морква
Африка – пшениця, кава
Америка – кукурудза, квасоля, соняшник, картопля, арахіс
Учням пропонується літера, а вони мають згадати географічні об’єкти, які з неї починаються та підписати їх на контурній карті
Набір об’єктів : море, річка, гори, держава, острів, півострів, озеро, затока, протока, мис, течія… по одному – хто більше
Літери: К, А,М, І, О, В, С, Б, Д, Г
Під час проведення конкурсів звучала музика, про які географічні об’єкти, явища, процеси були пісні
Підведення підсумків
Вручення сертифікатів