Географічні диктанти. Така форма опитування допомагає вчителю визначити певний обсяг знань,закріпити навички та вміння використовувати їх для усвідомленого вивчення теоретичного матеріалу і виконання практичних завдань.Пропонована методика допомагає орієнтуватися в основних поняттях,термінах,вільно користуватися картою світу та України,визначати географічні координати,знаходити за ними потрібні об'єкти.
Географічні диктанти.Т ака форма опитування допомагає вчителю визначити певний обсяг знань,закріпити навички та вміння використовувати їх для усвідомленого вивчення теоретичного матеріалу і виконання практичних завдань.Пропонована методика допомагає орієнтуватися в основних поняттях,термінах,вільно користуватися картою світу та України,визначати географічні координати,знаходити за ними потрібні об’єкти.
Методика проведення диктанту
Учитель завчасно :
а) готує перелік понять та термінів до диктанту;
б) на дошці записує відповіді для учнів,пронумерувавши їх
(ліворуч – І варіант і праворуч- ІІ варіант).
Учитель диктує пояснення понять,учні записують цифру (номер)
відповіді.Якщо учень не згадав те чи інше визначення,то в рядку він робить пропуск.Для перевірки використовується ключ і відводиться на це небагато часу.
6 клас Географічний диктант за темою
ЛІТОСФЕРА
Запис на дошці
І варіант |
|
ІІ варіант |
1 |
землетрус |
12 |
2 |
ядро |
11 |
3 |
цунамі |
10 |
4 |
гейзер |
9 |
5 |
магматизм |
8 |
6 |
ерозія |
7 |
7 |
мінерали |
6 |
8 |
гори |
5 |
9 |
літосфера |
4 |
10 |
шельф |
3 |
11 |
бархани |
2 |
12 |
рельєф |
1 |
Ключ для перевірки:
І-в |
7 |
2 |
11 |
1 |
3 |
9 |
4 |
12 |
5 |
6 |
10 |
8 |
ІІ-в |
6 |
11 |
2 |
12 |
10 |
4 |
9 |
1 |
8 |
7 |
3 |
5 |
Матеріал для диктанту:
ГІДРОСФЕРА
Запис на дошці
І варіант |
|
ІІ варіант |
1 |
айсберг |
12 |
2 |
річка |
11 |
3 |
затока |
10 |
4 |
море |
9 |
5 |
озеро |
8 |
6 |
болото |
7 |
7 |
острів |
6 |
8 |
півострів |
5 |
9 |
протока |
4 |
10 |
атол |
3 |
11 |
канал |
2 |
12 |
гирло |
1 |
Ключ для перевірки:
І-в |
12 |
6 |
2 |
7 |
1 |
9 |
3 |
10 |
5 |
8 |
4 |
11 |
ІІ-в |
1 |
7 |
11 |
6 |
12 |
4 |
10 |
3 |
8 |
5 |
9 |
2 |
Матеріал для диктанту:
1) місце впадіння річки в іншу річку,озеро.море;
2) надмірно зволожена ділянка суходолу з шаром торфу ;
3) постійний водний потік;
4) невеликі ділянки суходолу,оточені з усіх сторін водою;
5) плаваюча льодова гора материкового походження;
6) вузька смуга води,що розділяє які-небудь ділянки суходолу;
7) частина моря,океану,що глибоко вдається в суходіл;
8) коралові острови кільцеподібної форми;
9) природна заглибина на суходолі,заповнена водою;
10) частина суходолу,яка заходить в океан і з трьох сторін оточена водою;
11) частина океану,відділена від нього суходолом;
12) штучні річища для води.
АТМОСФЕРА
Запис на дошці:
І-варіант |
|
ІІ-варіант |
1 |
атмосфера |
12 |
2 |
вітер |
11 |
3 |
бризи |
10 |
4 |
погода |
9 |
5 |
клімат |
8 |
6 |
мусони |
7 |
7 |
метеорологія |
6 |
8 |
барометр |
5 |
9 |
гігрометр |
4 |
10 |
випаровування |
3 |
11 |
флюгер |
2 |
12 |
атмосферний тиск |
1 |
Ключ для перевірки:
І-в |
7 |
12 |
8 |
1 |
3 |
10 |
5 |
11 |
2 |
4 |
9 |
6 |
ІІ-в |
6 |
1 |
5 |
12 |
10 |
3 |
8 |
2 |
11 |
9 |
4 |
7 |
Матеріал для диктанту:
ЗЕМЛЯ НА ПЛАНІ ТА КАРТІ
Запис на дошці:
І-варіант |
|
ІІ-варіант |
1 |
план |
12 |
2 |
паралелі |
11 |
3 |
карта |
10 |
4 |
меридіани |
9 |
5 |
горизонталі |
8 |
6 |
масштаб |
7 |
7 |
екватор |
6 |
8 |
глобус |
5 |
9 |
азимут |
4 |
10 |
компас |
3 |
11 |
відносна висота |
2 |
12 |
абсолютна висота |
1 |
Ключ для перевірки:
І-в |
4 |
9 |
1 |
8 |
12 |
3 |
10 |
5 |
2 |
11 |
7 |
6 |
ІІ-в |
9 |
4 |
12 |
5 |
1 |
10 |
3 |
8 |
11 |
2 |
6 |
7 |
Матеріал для диктанту:
БІОСФЕРА та ГЕОГРАФІЧНА ОБОЛОНКА
Запис на дошці:
І-варіант |
|
ІІ-варіант |
1 |
біосфера |
10 |
2 |
грунт |
9 |
3 |
фотосинтез |
8 |
4 |
екологія |
7 |
5 |
гумус |
6 |
6 |
Червона книга |
5 |
7 |
заповідник |
4 |
8 |
природні зони |
3 |
9 |
природний комплекс |
2 |
10 |
тундра |
1 |
Ключ для перевірки:
І-в |
6 |
4 |
1 |
2 |
8 |
3 |
10 |
7 |
9 |
5 |
ІІ-в |
5 |
8 |
10 |
4 |
3 |
8 |
1 |
4 |
2 |
6 |
Матеріал для диктанту:
ФОРМИ РЕЛЬЄФУ СУХОДОЛУ
Запис на дошці:
І-варіант |
|
ІІ-варіант |
1 |
Уральські |
10 |
2 |
Гімалаї |
9 |
3 |
Карпати |
8 |
4 |
Придніпровська |
7 |
5 |
Еверест |
6 |
6 |
Анди |
5 |
7 |
Причорноморська |
4 |
8 |
Амазонська |
3 |
9 |
Декан |
2 |
10 |
Месопотамська |
1 |
Ключ для перевірки:
І-в |
8 |
6 |
10 |
2 |
4 |
9 |
1 |
3 |
7 |
5 |
ІІ-в |
3 |
5 |
1 |
9 |
7 |
2 |
10 |
8 |
4 |
6 |
Матеріал для диктанту:
СВІТОВИЙ ОКЕАН ТА ЙОГО ЧАСТИНИ
Записи на дошці
І-варіант |
|
ІІ-варіант |
1 |
Азовське |
10 |
2 |
Дрейка |
9 |
3 |
Аравійський |
8 |
4 |
Гренландія |
7 |
5 |
Червоне |
6 |
6 |
Тихий |
5 |
7 |
Гібралтарська |
4 |
8 |
Саргассове |
3 |
9 |
Маріанський жолоб |
2 |
10 |
Керченська |
1 |
Ключ для перевірки:
І-в |
3 |
1 |
10 |
2 |
4 |
9 |
7 |
5 |
8 |
6 |
ІІ-в |
8 |
10 |
1 |
9 |
7 |
2 |
4 |
6 |
3 |
5 |
Матеріал для диктанту:
ГЕОГРАФІЧНЕ ПІЗНАННЯ ЗЕМЛІ
Запис на дошці:
І-варіант |
|
ІІ-варіант |
1 |
Птолемей |
10 |
2 |
Марко Поло |
9 |
3 |
Фернан Магеллан |
8 |
4 |
Бехайм |
7 |
5 |
Христофор Колумб |
6 |
6 |
Джеймс Кук |
5 |
7 |
Рауль Амундсен |
4 |
8 |
Отто Шмідт |
3 |
9 |
Васко да Гама |
2 |
10 |
Юрій Лисянський |
1 |
Ключ для перевірки:
І-в |
5 |
1 |
8 |
10 |
9 |
4 |
2 |
3 |
6 |
7 |
ІІ-в |
6 |
10 |
3 |
1 |
2 |
7 |
9 |
8 |
5 |
4 |
Матеріал для диктанту:
1) відкриття Америки;
2) створення карти світу;
3) освоєння північних полярних широт;
4) кругосвітня подорож українського мандрівника;
5) відкриття морського шляху до Індії;
6) створення першого глобусу;
7) подорож до Китаю;
8) перша навколосвітня подорож;
9) відкриття Австралії;
10) відкриття Південного полюсу.