Географічний диктант на тему "Зовнішні сили Землі"

Про матеріал
Географічні диктанти – оптимальне рішення для багаторазового повторення і засвоєння нових понять та географічної номенклатури, бо не потребують багато часу. Їх можна застосовувати не тільки для фронтального, а й для індивідуального опитування. Учитель при потребі легко зможе на основі цих диктантів виготовити картки з незаповненими місцями для ключів, а їх вже при виконанні завдання мають записати учні, або індивідуально, або працюючи в групах.
Перегляд файлу

ГЕОГРАФІЧНІ ДИКТАНТИ

 

ТЕМА « ЛІТОСФЕРА»

 

Диктант № 1. Зовнішні сили Землі

 

Запитання

Ключ

І варіант

ІІ варіант

1

Руйнування берегів водойм хвилями.

10

3

2

Руйнування гірських порід під впливом організмів.

12

1

3

Руйнування та зміна гірських порід на земній поверхні під дією коливань температури повітря, води й організмів.

4

9

4

Смуги з дрібних уламкових порід, що утворюються внаслідок морських наносів.

8

5

5

Підземні порожнини, що утворюються внаслідок карсту.

11

2

6

Форма рельєфу, що утворюється внаслідок роз-мивання пухких порід тимчасовими водотоками.

7

6

7

Породи, походження яких пов’язане з діяльністю гірських і материкових (покривних) льодовиків.

3

10

8

Рівень, нижче якого не відбувається глибинна ерозія.

5

8

9

Процес руйнування гірських порід і мінералів за участю повітря, води й розчинених у ній речовин.

1

12

10

Гірська порода, що характеризується нагрома-дженням невідсортованого уламкового матеріалу, який був принесений і відкладений льодовиком.

9

4

11

Сукупність процесів руйнування гірських порід водою, вітром, льодовиками тощо і перенесення продуктів руйнування до нижніх ділянок земної поверхні, де вони нагромаджуються.

6

7

12

Піщані горби серпоподібної форми, які трапляються в пустелях і утворюються в результаті роботи вітру.

2

11

 

Варіанти відповідей

 

І В

Відповідь

ІІ В

І В

Відповідь

ІІ В

1

Хімічне

12

7

Яр

6

2

Бархани

11

8

Пляжі

5

3

Льодовикові відклади

10

9

Морена

4

4

Вивітрювання

9

10

Абразія

3

5

Базис ерозії

8

11

Печери

2

6

Денудація

7

12

Органічне

1

Диктант № 2. Зовнішні сили Землі

 

Запитання

Ключ

І варіант

ІІ варіант

1

Найдовша в світі гіпсова печера.

12

1

2

Процес накопичення на поверхні Землі й на дні водних басейнів мінеральних речовин та органічних решток.

4

9

3

Процес розчинення порід поверхневими і підземними водами й утворення своєрідних форм рельєфу, різних порожнин і печер у шарах Землі.

6

7

4

Невелика печера з широким входом і склепінчастою стелею.

11

2

5

Процес руйнування гірських порід текучою водою, вітром.

7

6

6

Руйнування гірських порід унаслідок діяль-ності людини.

9

4

7

Процеси, що відбуваються на поверхні Землі та в її поверхневих шарах.

1

12

8

Явище руйнування морських чи озерних хвиль на малих глибинах у разі набігання їх на берег.

3

10

9

Руйнування гірських порід під впливом зміни температури повітря протягом доби та вологи.

8

5

10

Піщані горби чи пасма, які утворюються на берегах морів, озер та річок під дією вітру.

2

11

11

Відклади постійних водотоків.

5

8

12

Улоговина з пологими схилами, вкритими рослинністю, кінцева стадія розвитку яру.

10

3

 

 

Варіанти відповідей

 

І В

Відповідь

ІІ В

І В

Відповідь

ІІ В

1

Екзогенні

12

7

Ерозія

6

2

Дюни

11

8

Фізичне

5

3

Прибій

10

9

Антропогенне

4

4

Акумуляція

9

10

Балка

3

5

Алювій

8

11

Грот

2

6

Карст

7

12

Оптимістична

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Географічні диктанти – оптимальне рішення для багаторазового повторення і засвоєння нових понять та географічної номенклатури, бо не потребують багато часу. Їх можна застосовувати не тільки для фронтального, а й для індивідуального опитування. Учитель при потребі легко зможе на основі цих диктантів  виготовити картки з незаповненими місцями для ключів, а їх вже при виконанні завдання мають записати учні, або індивідуально, або працюючи в групах.

docx
Додано
2 травня 2023
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку