Календарно-тематичне планування з географії. 7 клас
(2 год на тиждень)
№ уроку |
Кілк. годин |
Дата |
Корекція |
Тема |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
Тема 1: Вступ. Робота з карографічним матеріалом. Спостереження за сезонними змінами. Закономірності формування природи материків та океанів. 14 год |
||||||
1 |
1 |
|
|
Повторення матеріалу 6 класу за час дистанційного навчання. Робота з атласом: знаходження вод Світового океану, суходолу (річок, озер). Компоненти живої природи: грунт, рослини, тварини своєї місцевості. |
Учениця:
*за запитаннями вчителя визначає, що вивчає географія; *має уявлення про об’єкти живої і неживої природи, зміни в природі своєї місцевості; * за допомогою вчителя/асистента показує на фізичній карті світу материки та океани, часто плутає їх ; *не може зрозуміти і пояснити наслідки рухів Землі * не усвідомлює рухи літосферних плит,геологічні ери, тектонічні структури. |
Формування мотиваційної основи вивчення курсу. Розвиток зорової пам’яті та уваги при вивченні нового матеріалу. Розвиток сприймання під час спостереження за живою і неживою природою та працею людей. Розвиток процесів аналізу і синтезу у процесі ведення спостережень, відмінностей зображення водойм та суші на карті, глобусі. Розвиток уваги та спостережливості під час роботи з географічною сіткою. Розвиток просторового орієнтування та зорової пам'яті при роботі з макетом шкільної ділянки; Розвиток мовлення при описі стану погоди. Розвиток процесу узагальнення при роботі з календарем погоди. Розвиток уваги та самостійності під час екскурсії.
|
2 |
1 |
|
|
Населення на планеті, України, заняття українців. Різноманітність держав у світі (робота з політичною картою світу). |
||
3 |
1 |
|
|
Практична робота з атласом для 7 класу: материки та океани. |
||
4 |
1 |
|
|
Практична робота з атласом для 7 класу: материки та океани. |
||
5 |
1 |
|
|
Куляста форма Землі. Рухи землі. |
||
6 |
1 |
|
|
Походження материків та океанів. |
||
7 |
1 |
|
|
Поняття про літосферу. Форми земної поверхні. (Переглядає на планшеті) |
||
8 |
1 |
|
|
Практична робота за картою «Тектонічні структури»: умовні позначення та розташування літосферних плит (з асистентом). |
||
9 |
1 |
|
|
Ведення спостереження за погодою та сезонними змінами, заповнення календаря спостереження за погодою (з асистентом). |
||
10 |
1 |
|
|
Практична робота з картою океанів: відшукування океанів, морів, проток, заток, течій (з асистентом).
|
||
11 |
1 |
|
|
Характерні особливості погоди своєї місцевості. Характеристика осені. |
||
12 |
1 |
|
|
Екскурсія у природу: спостереження за сезонними змінми у природі (з асистентом). |
||
13 |
1 |
|
|
Природні зони: представники рослинного та тваринного світу мішаних лісів ( з тексту підручника). |
||
14 |
1 |
|
|
Розв’язування тестів |
||
Тема 2: Материки тропічних широт. 22 год |
||||||
15 |
1 |
|
|
Африка. Робота з географічною номенклатурою: відшукування на карті об’єктів берегової лінії, крайніх точок материка (з асистентом). https://www.youtube.com/watch?v=bme835-fj6g&ab_channel=MultiZnaikaTV |
Учениця:
- концентрує увагу під час перегляду відеороликів; - працює з допомогою вчителя/асистента з картографічним матеріалом
*має уявлення про материк, як суходіл, та океан, як водойму; *за допомогою вчителя показує материки на фізичній карті світу, окремі географічні об’єкти на картах материків (без орієнтування на конкретні назви, їх не запам’ятовує); *за інструкцією вчителя/ асистента виконує окремі практичні завдання . |
Уточнення уявлень про географічні об’єкті засобами різноманітної наочності. Розвиток наочно-образного мислення при роботі з різноманітними наочними засобами. Розвиток пам’яті в процесі відтворення назв географічних об’єктів. Розвиток мислення на основі диференціації та інтеграції ознак географічних об’єктів. Збагачення активного словника географічною термінологією. Розвиток мисленнєвих операцій аналізу, порівняння, класифікації при ознайомленні з основними видами корисних копалин, типами ґрунтів. Розвиток зорової пам’яті, просторового орієнтування під час роботи з картою. Розвиток логічного мислення при встановленні причино-наслідкових зв’язків та залежностей між об’єктами та явищами природи. Розвиток зв’язного усного монологічного мовлення в процесі опису географічних об’єктів.
Розширення словника, розвиток зорової пам’яті та процесів аналізу і синтезу при роботі зі схематичними малюнками. Розвиток пізнавального інтересу до об’єктів і явищ навколишньої дійсності. Розвиток чуттєвого сприймання у процесі спостережень під час екскурсії.
|
16 |
1 |
|
|
Практична робота (співпадає з пр.р.3). Позначення на конт.карті назв основних географічних об’єктів Африки. |
||
17-18 |
2 |
|
|
Основні закономірності клімату Африки (за текстом підручника під керівництвом асистента). |
||
19 |
1 |
|
|
Води суходолу (про р.Ніл за текстом підручника). Практична робота (співпадає з пр.р.3). Позначення на конт.карті назв основних географічних об’єктів Африки. |
||
20-21 |
2 |
|
|
Природні зони Африки: характеристика зони пустель та вологих лісів (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
||
22 |
1 |
|
|
Екологічні проблеми та стихійні явища природи материка (робота з текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
||
23 |
1 |
|
|
Населення. Держави Африки (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
||
24 |
1 |
|
|
Підсумкові тести по темі «Африка». |
||
25 |
|
|
|
Південна Америка. Робота з географічною номенклатурою: відшукування на карті об’єктів берегової лінії, крайніх точок материка (з асистентом). |
||
26
|
|
|
|
Практична робота (співпадає з пр.р.5). Позначення на конт.карті назв основних географічних об’єктів материка. |
||
27 |
|
|
|
Основні закономірності клімату Південної Америки (за текстом підручника під керівництвом асистента). |
||
28 |
|
|
|
Води суходолу (про р. Амазонка за текстом підручника). Практична робота (співпадає з пр.р.5). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка. |
||
29 |
|
|
|
Природні зони Пд. Америки: характеристика зони вологих екваторіальних лісів (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
|
|
30 |
|
|
|
Екологічні проблеми та стихійні явища природи материка (робота з текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
||
31 |
|
|
|
Населення. Держави Пд. Америки (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
||
32 |
|
|
|
Підсумкові тести по темі «Південна Америка». |
|
|
33 |
|
|
|
Австралія. Практична робота (співпадає з пр.р.7). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка. https://www.youtube.com/watch?v=_beaw95_nZk&ab_channel=KozakTV |
||
34 |
|
|
|
Основні закономірності клімату Австралії (за текстом підручника під керівництвом асистента). Про р. Муррей та оз. Ейр (за текстом підручника). |
||
35 |
|
|
|
Унікальність рослинного та тваринного світу Австралії (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
||
36 |
|
|
|
Населення. Держави Австралії (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
||
Тема 3: Полярний материк планети. 3 год |
||||||
37 |
|
|
|
Антарктида. Робота з географічною номенклатурою: відшукування на карті об’єктів берегової лінії, крайніх точок материка (з асистентом). |
|
|
38 |
|
|
|
Практична робота (співпадає з пр.р.8). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка.
|
|
|
39 |
|
|
|
Підсумкові тести по темах «Австралія», «Антарктида». |
|
|
Тема 4: Материки Північної півкулі. 23 год |
||||||
40 |
|
|
|
Північна Америка. Робота з географічною номенклатурою: відшукування на карті об’єктів берегової лінії, крайніх точок материка (з асистентом). https://www.youtube.com/watch?v=V10PNAiBQoQ&ab_channel=KozakTV |
Учениця:
- концентрує увагу під час перегляду відеороликів; - працює з допомогою вчителя/асистента з картографічним матеріалом
*має уявлення про материк, як суходіл, та океан, як водойму; *за допомогою вчителя показує материки на фізичній карті світу, окремі географічні об’єкти на картах материків (без орієнтування на конкретні назви, їх не запам’ятовує); *за інструкцією вчителя/ асистента виконує окремі практичні завдання . |
Уточнення уявлень про географічні об’єкті засобами різноманітної наочності. Розвиток наочно-образного мислення при роботі з різноманітними наочними засобами. Розвиток пам’яті в процесі відтворення назв географічних об’єктів. Розвиток мислення на основі диференціації та інтеграції ознак географічних об’єктів. Збагачення активного словника географічною термінологією. Розвиток мисленнєвих операцій аналізу, порівняння, класифікації при ознайомленні з основними видами корисних копалин, типами ґрунтів. Розвиток зорової пам’яті, просторового орієнтування під час роботи з картою. Розвиток логічного мислення при встановленні причино-наслідкових зв’язків та залежностей між об’єктами та явищами природи. Розвиток зв’язного усного монологічного мовлення в процесі опису географічних об’єктів.
Розширення словника, розвиток зорової пам’яті та процесів аналізу і синтезу при роботі зі схематичними малюнками. Розвиток пізнавального інтересу до об’єктів і явищ навколишньої дійсності.
|
41 |
|
|
|
Практична робота (співпадає з пр.р.9). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка. |
||
42-43 |
|
|
|
Основні закономірності клімату Північної Америки (за текстом підручника під керівництвом асистента). |
||
44 |
|
|
|
Води суходолу (про р. Міссісіппі та Великі озера за текстом підручника). Практична робота (співпадає з пр.р.9). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка. |
||
45 |
|
|
|
Природні зони Пн. Америки: характеристика зони степів та тайги (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
||
46 |
|
|
|
Екологічні проблеми та стихійні явища природи материка (робота з текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
||
47 |
|
|
|
Населення. Держави Пн. Америки (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
||
48 |
|
|
|
Підсумкові тести по темі «Північна Америка». |
||
49 |
|
|
|
Євразія. Робота з географічною номенклатурою: відшукування на карті об’єктів берегової лінії, крайніх точок материка (з асистентом). |
||
50
|
|
|
|
Перегляд пізнавального відео https://www.youtube.com/watch?v=e3SDpz4SlXU&ab_channel=KozakTV |
||
51 |
|
|
|
Практична робота (співпадає з пр.р.9). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка. |
||
52-54 |
|
|
|
Основні закономірності клімату Євразії (за текстом підручника під керівництвом асистента). |
||
55-56 |
|
|
|
Води суходолу (про р. Дніпро, р. Хуанхе та оз. Байкал за текстом підручника). Практична робота (співпадає з пр.р.9). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка. |
||
57-58 |
|
|
|
Природні зони Євразії: характеристика зони мішаних лісів та тундри (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
|
|
59 |
|
|
|
Екологічні проблеми та стихійні явища природи материка (робота з текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
||
60-61 |
|
|
|
Населення. Держави Євразії (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу). |
||
62 |
|
|
|
Підсумкові тести по темі «Євразія». |
||
Тема 5: Океани. Вплив людини на природу материків та океанів. 8 год |
||||||
63 |
|
|
|
Тихий океан: географічне розташування. Острови в океані. |
Учениця:
- концентрує увагу під час перегляду відеороликів; - працює з допомогою вчителя/асистента з картографічним матеріалом
*має уявлення про океан, як водойму; *за допомогою вчителя показує океани на фізичній карті світу, окремі географічні об’єкти (без орієнтування на конкретні назви, їх не запам’ятовує); *за інструкцією вчителя/ асистента виконує окремі практичні завдання . |
Уточнення уявлень про географічні об’єкті засобами різноманітної наочності. Розвиток наочно-образного мислення при роботі з різноманітними наочними засобами. Розвиток пам’яті в процесі відтворення назв географічних об’єктів. Розвиток мислення на основі диференціації та інтеграції ознак географічних об’єктів. Збагачення активного словника географічною термінологією. Розвиток мисленнєвих операцій аналізу, порівняння, класифікації при ознайомленні з основними видами корисних копалин, типами ґрунтів. Розвиток зорової пам’яті, просторового орієнтування під час роботи з картою. Розвиток логічного мислення при встановленні причино-наслідкових зв’язків та залежностей між об’єктами та явищами природи. Розвиток зв’язного усного монологічного мовлення в процесі опису географічних об’єктів.
Розширення словника, розвиток зорової пам’яті та процесів аналізу і синтезу при роботі зі схематичними малюнками. Розвиток пізнавального інтересу до об’єктів і явищ навколишньої дійсності.
|
64
|
|
|
|
Практична робота (співпадає з пр.р.12). Позначення геогр. об’єктів та течій океану на конт. карті. |
||
65 |
|
|
|
Атлантичний океан: географічне розташування. Острови в океані. Практична робота 12. |
||
66 |
|
|
|
Індійський океан: географічне розташування. Острови в океані. Практична робота 12. |
||
67 |
|
|
|
Північний Льодовитий океан. Льодовий режим океану. Практична робота 12. |
||
68 |
|
|
|
Природні багатства материків та океанів (за текстом підручника, вибірково). |
||
69 |
|
|
|
Забруднення навколишнього середовища. Про сортування сміття https://www.youtube.com/watch?v=wxNP5SpGKQw&ab_channel=MultiZnaikaTV |
||
70 |
|
|
|
Підсумкові тести по темі «Океани», «Вплив людини на природу». |