Географія. Календарно-тематичний план для роботи з дитиною з ООС. 7 клас

Про матеріал
Адаптована освітня програма з географії та на її основі розроблене календарно-тематичне планування для роботи з дитиною з ООС.Материки та океани дитина вивчає, лиш теми адаптовані до рівня її сприйняття.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з географії.  7 клас

(2 год на тиждень)

 

№ уроку

Кілк. годин

Дата

Корекція

Тема

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи

Тема 1: Вступ. Робота з карографічним матеріалом. Спостереження за сезонними змінами. Закономірності формування природи материків та океанів.  14 год

1

1

 

 

Повторення матеріалу 6 класу за час дистанційного навчання. Робота з атласом: знаходження вод Світового океану, суходолу (річок, озер). Компоненти живої природи: грунт, рослини, тварини своєї місцевості.

Учениця:

  •         знає про предмет географії і його значення для практичної діяльності людини; 
  •         розрізняє об’єкти живої та неживої природи; глобус,  карта;
  •         розповідає про особливості своєї місцевості та праці людей в різні пори року на цій місцевості;
  •         спостерігає за живою і неживою природою та працею людей;
  •         вміє  шукати на карті материки та океани

 

*за запитаннями вчителя визначає, що  вивчає географія;

*має уявлення про об’єкти живої і неживої природи, зміни в природі своєї місцевості;

* за допомогою вчителя/асистента показує на фізичній карті світу материки та океани, часто плутає їх ;

*не може зрозуміти і пояснити наслідки рухів Землі

* не усвідомлює рухи літосферних плит,геологічні ери, тектонічні структури.

Формування мотиваційної основи вивчення курсу.

Розвиток зорової пам’яті та уваги при вивченні нового матеріалу.

Розвиток сприймання під час спостереження за живою і неживою природою та працею людей.

Розвиток процесів аналізу і синтезу у процесі ведення спостережень, відмінностей зображення водойм та суші на   карті, глобусі.

Розвиток уваги та спостережливості під час роботи з географічною сіткою.

Розвиток просторового орієнтування та зорової пам'яті при роботі з макетом шкільної ділянки;

Розвиток мовлення при описі стану погоди.

Розвиток процесу узагальнення при роботі з календарем погоди.

Розвиток уваги та самостійності під час екскурсії.

 

2

1

 

 

Населення на планеті, України, заняття українців. Різноманітність держав у світі (робота з політичною картою світу).

3

1

 

 

Практична робота з атласом для 7 класу: материки та океани.

4

1

 

 

 Практична робота з атласом для 7 класу: материки та океани.

5

1

 

 

Куляста форма Землі. Рухи землі.

6

1

 

 

Походження материків та океанів.

7

1

 

 

 Поняття про літосферу. Форми земної поверхні.

https://www.youtube.com/watch?v=IDOLEQgtwsA&ab_channel=%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%91%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%BE

(Переглядає на планшеті)

8

1

 

 

 Практична робота за картою «Тектонічні структури»: умовні позначення та розташування літосферних плит (з асистентом).

9

1

 

 

Ведення спостереження за погодою та сезонними змінами,  заповнення календаря спостереження за погодою (з асистентом).

10

1

 

 

 Практична робота з картою океанів: відшукування океанів, морів, проток, заток, течій (з асистентом).

 

11

1

 

 

Характерні особливості погоди своєї місцевості. Характеристика осені.

12

1

 

 

Екскурсія у природу:  спостереження за сезонними змінми у природі (з асистентом). 

13

1

 

 

Природні зони: представники рослинного та тваринного світу мішаних лісів ( з тексту підручника).  

14

1

 

 

Розв’язування тестів

Тема 2: Материки тропічних широт. 22 год

15

1

 

 

Африка. Робота з географічною номенклатурою: відшукування на карті об’єктів берегової лінії, крайніх точок материка (з асистентом).

https://www.youtube.com/watch?v=bme835-fj6g&ab_channel=MultiZnaikaTV

Учениця:

  •         має уявлення про  розташування материків (суходіл) 
  •         розрізняє материки тропічних широт, вміє їх показати на карті;
  •         оперує поняттями: «материк» (суходіл),  «океан» (водойма);
  •        визначає з опорою на умовні знаки тематичної карти рослинний і тваринний світ материків; 
  •         за допомогою вчителя/асистента виконує практичні завдання; 
  •         за запитаннями вчителя пояснює причини, чого Африка, Південна Америка і Австралія – жаркі материки;
  •        співвідносить об’єкти з їх умовними  позначеннями на фізичній карті;
  •         складає елементарні словесні описи географічних об'єктів, які вивчаються;

-  концентрує увагу під час перегляду відеороликів;

- працює з допомогою вчителя/асистента з картографічним матеріалом

 

*має уявлення про материк, як суходіл, та океан, як водойму;

*за допомогою вчителя  показує материки  на фізичній карті світу, окремі географічні об’єкти на картах материків (без орієнтування на конкретні назви, їх не запам’ятовує);

*за інструкцією вчителя/ асистента виконує окремі практичні завдання  . 

Уточнення уявлень про географічні об’єкті засобами різноманітної наочності.

Розвиток наочно-образного мислення при роботі з різноманітними наочними засобами.

Розвиток пам’яті в процесі відтворення  назв географічних об’єктів.

Розвиток мислення на основі диференціації та інтеграції ознак географічних об’єктів.

Збагачення активного словника географічною термінологією.

Розвиток мисленнєвих операцій аналізу, порівняння, класифікації при ознайомленні з основними видами корисних копалин, типами ґрунтів.

Розвиток зорової пам’яті, просторового орієнтування під час роботи з картою.

Розвиток логічного мислення при встановленні причино-наслідкових зв’язків та залежностей між об’єктами та явищами природи.

Розвиток зв’язного усного монологічного мовлення в процесі опису географічних об’єктів.

 

Розширення словника, розвиток зорової пам’яті та процесів аналізу і синтезу при роботі зі схематичними малюнками.

Розвиток пізнавального інтересу до об’єктів і явищ навколишньої дійсності.

Розвиток чуттєвого сприймання у процесі спостережень під час екскурсії.

 

16

1

 

 

Практична робота (співпадає з пр.р.3). Позначення на конт.карті назв основних географічних об’єктів Африки.

17-18

2

 

 

Основні закономірності клімату Африки (за текстом підручника під керівництвом асистента).

19

1

 

 

Води суходолу (про р.Ніл за текстом підручника). Практична робота (співпадає з пр.р.3). Позначення на конт.карті назв основних географічних об’єктів Африки.

20-21

2

 

 

Природні зони Африки: характеристика зони пустель та вологих лісів (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

22

1

 

 

Екологічні проблеми та стихійні явища природи материка (робота з текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

 23

1

 

 

Населення. Держави Африки (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

24

1

 

 

 Підсумкові тести по темі «Африка».

25

 

 

 

Південна Америка. Робота з географічною номенклатурою: відшукування на карті об’єктів берегової лінії, крайніх точок материка (з асистентом).

https://www.youtube.com/watch?v=Qgc5DrgUr4A&ab_channel=%D0%92%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%D0%90%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BD

26

 

 

 

 

Практична робота (співпадає з пр.р.5). Позначення на конт.карті назв основних географічних об’єктів материка.

27

 

 

 

Основні закономірності клімату Південної Америки (за текстом підручника під керівництвом асистента).

28

 

 

 

Води суходолу (про р. Амазонка за текстом підручника). Практична робота (співпадає з пр.р.5). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка.

29

 

 

 

Природні зони Пд. Америки: характеристика зони вологих екваторіальних лісів   (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

 

 

30

 

 

 

Екологічні проблеми та стихійні явища природи материка (робота з текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

31

 

 

 

Населення. Держави Пд. Америки (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

32

 

 

 

Підсумкові тести по темі «Південна Америка».

 

 

33

 

 

 

Австралія. Практична робота (співпадає з пр.р.7). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка.

https://www.youtube.com/watch?v=_beaw95_nZk&ab_channel=KozakTV

34

 

 

 

Основні закономірності клімату Австралії (за текстом підручника під керівництвом асистента). Про р. Муррей та оз. Ейр (за текстом підручника).

35

 

 

 

Унікальність рослинного та тваринного світу Австралії (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

36

 

 

 

Населення. Держави Австралії (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

Тема 3: Полярний материк планети. 3 год

37

 

 

 

Антарктида. Робота з географічною номенклатурою: відшукування на карті об’єктів берегової лінії, крайніх точок материка (з асистентом).

https://www.youtube.com/watch?v=fC8LbRGzhJs&ab_channel=%D0%92%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%D0%90%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BD

 

 

38

 

 

 

Практична робота (співпадає з пр.р.8). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка.

 

 

 

39

 

 

 

Підсумкові тести по темах «Австралія», «Антарктида».

 

 

Тема 4: Материки Північної півкулі. 23 год

40

 

 

 

Північна Америка. Робота з географічною номенклатурою: відшукування на карті об’єктів берегової лінії, крайніх точок материка (з асистентом).

https://www.youtube.com/watch?v=V10PNAiBQoQ&ab_channel=KozakTV

Учениця:

  •         має уявлення про  розташування материків (суходіл) 
  •         розрізняє материки північних широт, вміє їх показати на карті;
  •         оперує поняттями: «материк» (суходіл),  «океан» (водойма);
  •        визначає з опорою на умовні знаки тематичної карти рослинний і тваринний світ материків; 
  •         за допомогою вчителя/асистента виконує практичні завдання; 
  •         за запитаннями вчителя пояснює спільні риси материків Північної півкулі;
  •        співвідносить об’єкти з їх умовними  позначеннями на фізичній карті;
  •         складає елементарні словесні описи географічних об'єктів, які вивчаються;

-  концентрує увагу під час перегляду відеороликів;

- працює з допомогою вчителя/асистента з картографічним матеріалом

 

*має уявлення про материк, як суходіл, та океан, як водойму;

*за допомогою вчителя  показує материки  на фізичній карті світу, окремі географічні об’єкти на картах материків (без орієнтування на конкретні назви, їх не запам’ятовує);

*за інструкцією вчителя/ асистента виконує окремі практичні завдання . 

Уточнення уявлень про географічні об’єкті засобами різноманітної наочності.

Розвиток наочно-образного мислення при роботі з різноманітними наочними засобами.

Розвиток пам’яті в процесі відтворення  назв географічних об’єктів.

Розвиток мислення на основі диференціації та інтеграції ознак географічних об’єктів.

Збагачення активного словника географічною термінологією.

Розвиток мисленнєвих операцій аналізу, порівняння, класифікації при ознайомленні з основними видами корисних копалин, типами ґрунтів.

Розвиток зорової пам’яті, просторового орієнтування під час роботи з картою.

Розвиток логічного мислення при встановленні причино-наслідкових зв’язків та залежностей між об’єктами та явищами природи.

Розвиток зв’язного усного монологічного мовлення в процесі опису географічних об’єктів.

 

Розширення словника, розвиток зорової пам’яті та процесів аналізу і синтезу при роботі зі схематичними малюнками.

Розвиток пізнавального інтересу до об’єктів і явищ навколишньої дійсності.

 

 

41

 

 

 

Практична робота (співпадає з пр.р.9). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка.

42-43

 

 

 

Основні закономірності клімату Північної Америки (за текстом підручника під керівництвом асистента).

44

 

 

 

Води суходолу (про р. Міссісіппі та Великі озера за текстом підручника). Практична робота (співпадає з пр.р.9). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка.

45

 

 

 

Природні зони Пн. Америки: характеристика зони степів та тайги (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

46

 

 

 

Екологічні проблеми та стихійні явища природи материка (робота з текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

47

 

 

 

Населення. Держави Пн. Америки (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

48

 

 

 

Підсумкові тести по темі «Північна Америка».

49

 

 

 

Євразія. Робота з географічною номенклатурою: відшукування на карті об’єктів берегової лінії, крайніх точок материка (з асистентом).

50

 

 

 

 

Перегляд пізнавального відео

https://www.youtube.com/watch?v=e3SDpz4SlXU&ab_channel=KozakTV

51

 

 

 

Практична робота (співпадає з пр.р.9). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка.

52-54

 

 

 

Основні закономірності клімату Євразії (за текстом підручника під керівництвом асистента).

55-56

 

 

 

Води суходолу (про р. Дніпро, р. Хуанхе та  оз. Байкал за текстом підручника). Практична робота (співпадає з пр.р.9). Позначення на конт. карті назв основних географічних об’єктів материка.

57-58

 

 

 

Природні зони Євразії: характеристика зони мішаних лісів та тундри (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

 

 

59

 

 

 

Екологічні проблеми та стихійні явища природи материка (робота з текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

60-61

 

 

 

Населення. Держави Євразії (за текстом підручника та ілюстративним матеріалом атласу).

62

 

 

 

Підсумкові тести по темі «Євразія».

Тема 5: Океани. Вплив людини на природу материків та океанів. 8 год

63

 

 

 

Тихий океан: географічне розташування. Острови в океані.

https://www.youtube.com/watch?v=PG2p_3Xh0fk&ab_channel=%D0%92%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%D0%90%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BD

Учениця:

  •         має уявлення про  розташування океанів (водойма) 
  •         розрізняє  океани, може їх показати на карті;
  •         оперує  «океан» (водойма);
  •        визначає з опорою на умовні знаки тематичної карти  органічний  світ океанів; 
  •         за допомогою вчителя/асистента виконує практичні завдання; 
  •        співвідносить об’єкти з їх умовними  позначеннями на фізичній карті;
  •         складає елементарні словесні описи географічних об'єктів, які вивчаються;

-  концентрує увагу під час перегляду відеороликів;

- працює з допомогою вчителя/асистента з картографічним матеріалом

 

*має уявлення про   океан, як водойму;

*за допомогою вчителя  показує океани  на фізичній карті світу, окремі географічні об’єкти   (без орієнтування на конкретні назви, їх не запам’ятовує);

*за інструкцією вчителя/ асистента виконує окремі практичні завдання . 

Уточнення уявлень про географічні об’єкті засобами різноманітної наочності.

Розвиток наочно-образного мислення при роботі з різноманітними наочними засобами.

Розвиток пам’яті в процесі відтворення  назв географічних об’єктів.

Розвиток мислення на основі диференціації та інтеграції ознак географічних об’єктів.

Збагачення активного словника географічною термінологією.

Розвиток мисленнєвих операцій аналізу, порівняння, класифікації при ознайомленні з основними видами корисних копалин, типами ґрунтів.

Розвиток зорової пам’яті, просторового орієнтування під час роботи з картою.

Розвиток логічного мислення при встановленні причино-наслідкових зв’язків та залежностей між об’єктами та явищами природи.

Розвиток зв’язного усного монологічного мовлення в процесі опису географічних об’єктів.

 

Розширення словника, розвиток зорової пам’яті та процесів аналізу і синтезу при роботі зі схематичними малюнками.

Розвиток пізнавального інтересу до об’єктів і явищ навколишньої дійсності.

 

 

64

 

 

 

 

Практична робота (співпадає з пр.р.12). Позначення геогр. об’єктів та течій океану на конт. карті.

65

 

 

 

Атлантичний океан: географічне розташування. Острови в океані.

Практична робота 12.

66

 

 

 

Індійський океан: географічне розташування. Острови в океані.

Практична робота 12.

67

 

 

 

Північний Льодовитий океан. Льодовий режим океану.

Практична робота 12.

68

 

 

 

Природні багатства материків та океанів (за текстом підручника, вибірково).

69

 

 

 

Забруднення навколишнього середовища. Про сортування сміття

https://www.youtube.com/watch?v=wxNP5SpGKQw&ab_channel=MultiZnaikaTV

70

 

 

 

Підсумкові тести по темі «Океани», «Вплив людини на природу».

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
4 листопада 2022
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку