План – конспект уроку з фізичної культури 11 клас (хлопці)
Тема: Гімнастика. Вправи з власною вагою тіла.
Мета: закріплення техніки вправ з власною вагою тіла.
Завдання уроку:
1. Методика розвитку сили та гнучкості.
2. Вправи з власною вагою тіла та на тренажерах для розвитку сили та гнучкості коловим методом.
3. Розвиток гнучкості та сили.
Наскрізні лінії: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність».
Ключові компетентності: «Здоров’язбережувальна», «Громадянська та соціальна»
Тип уроку: Змішаний
Обладнання: гімнастична стінка, перекладина, карімати, дзеркальна стіна, тренажери, штанга до 10кг., секундомір.
Місце проведення: Спортивно-тренажерний зал.
Частина уроку |
Зміст |
Дозування,хв.. |
Організаційно – методичні вказівки |
Підготовча частина |
1. Шикування, рапорт, повідомлення завдання уроку та дотримання правил безпеки під час занять фізичними вправами.
2. Стройові вправи: - ходьба на носочках, п’явочках - повільний біг
3. Загальнорозвиваючі вправи: - нахили, повороти та оберти головою; - ривки та оберти руками; - нахили, повороти та оберти тулубом; - присідання; - піднімання прямих ніг; - оберти в колінному суглобі; - розтягування м’язів; - стрибки на місці. |
1
2
8 |
Фронтальний метод. Перевірити перед початком занять: - карімати; - надійність кріплення гімнастичних стінок, тренажерів; - гриф від штанги (до 10 кг). - одяг в учнів, щоб він не сковував рухів і відповідав порі року, погоднім умовам; - звернути увагу на самопочуття, стан здоров’я.
Похідний крок (в колону по одному, дотримуватись дистанції та рівняння, ногу ставимо на повну ступню. (спина пряма дихання додільне) (дотримуватись дистанції між учнями).
Фронтальний метод. Постепенно збільшуємо амплітуду руху,
ноги нарізно, спина пряма
спина пряма коліна не згинати, носочок ставимо прямо; постепенне збільшення руки на поясі, пружинисто приземляючись. |
Основна частина |
1. Методика розвитку гнучкості. - назвіть основні фізичні якості;
- що таке фізичні якості?
- дайте характеристику поняттям розвиток і виховання фізичних якостей;
- від чого залежить розвиток фізичних якостей?
- яка методика розвитку гнучкості?
2. Вправи для розвитку гнучкості:
- нахили тулуба; - розтягнення м’язів та повороти тулуба;
3. Вправи з власною вагою тіла для розвитку сили та гнучкості:
- згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги
- піднімання тулуба з поворотом праворуч та ліворуч; - підтягування на низькій перекладині
-піднімання прямих ніг або зігнутих в колінах у висі на гімнастичній стінці; -розгинання рук від лави
-піднімання тулуба під кутом на тренажері
|
5
10
15
15 разів
25 разів
20 разів
10-15рарів 20-25разів
15-20разів
30разів |
Фронтальний метод. Швидкісно-силова якість, швидкість, сила, гнучкість, спритність, витривалість; Це функціональні властивості організму, які визначають ступінь його рухової активності. Під розвитком фізичних якостей слід розуміти їх природні зміни. Які відбуваються у процесі життя людини. Виховання фізичних якостей-це керований процес, спрямований на їхній розвиток у потрібному для нас напрямку. Для зростання природньої сили, гнучкості, швидкості витривалості та інших якостей добираються спеціальні тренувальні вправи, визначаються методи їх використання і дозування тощо. Розвиток фізичних якостей залежить від ряду факторів, головними з яких є спадково-генетичні, соціальні. Екологічні, тощо. Чимале значення має і процес утворення умовно-рефлекторних зв’язків у центральній нервовій системі. А також біохімічні, морфологічні й гістологічні перетворення в організмі. а) нахили вперед, ноги нарізно, в положенні сидячи; б) сидячи, нахил вперед, ноги разом і ноги нарізно з допомогою партнера; Використовують вправи на розтягнення м’язів, м’язового сухожилля і суглобових до граничних амплітуд (нахил, пружні рухи, махи, вправи з обтяженням тощо). Вправи на розтягнення виконуються серійно при достатньому розігріві м’язів, сухожилля і суглобових зв'язок, які беруть участь у даному русі. Кількість серій в одному занятті може бути від 5 до 8 з відпочинком між серіями 2-5хв. Сигналом закінчення їх розтягнення є поява відчуття легкого болю.
Постепенно збільшуючи амплітуду руху; сидячи, з допомогою партнера вага до 10кг, різнохват, коліна не напружувати, не робити різких рухів. Метод максимальних зусиль. (відновлення між вправами 1-2 хв.) Для м’язів плечового поясу ру рук (з колін, руки на ширині плеч, тулуб прямий на одній лінії з головою) Для косих м’язів живота ( спина рівна , руки за головою) Для грудних м’язів та рук (підборіддя над перекладиною, тулуб прямий) Для нижньої частини прямого м’язу живота (носочки стопи направлені вперед) Для трьохголового м’язу плеча (руки на лаві за спиною) Для прямого м’язу живота (руки за головою, спина пряма) |
Заключна частина |
1.Шикування в колону по одному, вправи на відновлення; підсумок уроку. Домашнє завдання; Вихід із залу |
4 |
Ходьба, дихальні вправи для відновлення організму, вис на перекладині. Піднімання тулуба 40 – 50р. В колону по одному. |
План – конспект уроку з фізичної культури 10 клас
Тема: Волейбол. Футбол.
Мета: урок узагальнення знань.
Завдання уроку:
1. Урок узагальнення знань техніки нижньої прямої подачі у волейболі (дівчата), удару по м’ячу після ведення у футболі (хлопці)
2. Виконання техніки:
- 10-ти нижніх подач на влучність в зазначену зону (дівчата);
- 6 ударів на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота з відстані 16,5 після ведення м’яча.
3. Розвиток швидкісно – силової якості, спритності, гнучкості.
Наскрізні лінії: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність».
Ключові компетентності: «Здоров’язбережувальна», «Громадянська та соціальна»
Тип уроку: контрольний
Обладнання: футбольні ворота і м’ячі, волейбольна сітка і м’ячі, свисток, секундомір.
Місце проведення: спортивний майданчик.
Частина уроку |
Зміст |
Дозування,хв |
Організаційно – методичні вказівки |
Підготовча частина |
1. Шикування, рапорт, повідомлення завдання уроку та дотримання правил безпеки під час занять спортивними іграми. 2.Повторити правила безпеки під час занять спортивними іграми. 3. Організаційні та загально розвиваючі вправи на місці та в русі. 4. Вправи з м’ячем: (хлопці) - навчальна гра «зміна сторін»; - зупинка та передача м’яча партнеру; - удар по м’ячу після ведення. (дівчата) - передача м’яча двома руками зверху та прийом м’яча знизу через сітку;
|
|
Фронтальний метод
Перевірити перед початком занять: - поверхню майданчиків, щоб не було ям, гострих предметів, розбитого скла; - надійність кріплення стійок, воріт, сіток; - м’ячі повинні бути цілими, відповідати стандартам. - Одяг в учнів, щоб він не сковував рухів і відповідав порі року, погоднім умовам - звернути увагу на самопочуття, стан здоров’я
|
Основна частина |
2. Навчальний норматив: - 10 нижніх прямих подач на влучність в зазначену зону (дівчата). - 6 ударів на точність одним з вивчених способів у гандбольні ворота з відстані 16,5м після ведення (хлопці) 3. Двостороння гра: - футбол (хлопці); - волейбол (дівчата). |
|
Фронтальний метод. Перевірити перед початком занять: - поверхню майданчиків, щоб не було ям, гострих предметів, розбитого скла; - надійність кріплення стійок, воріт, сіток; - м’ячі повинні бути цілими, відповідати стандартам. - Одяг в учнів, щоб він не сковував рухів і відповідав порі року, погоднім умовам - - звернути увагу на самопочуття, стан здоров’я |
Заключна частина |
1.Шикування 2. Підведення підсумків |
|
|