Глиняний куманець. Дизайн і технології 2 клас

Про матеріал
формування ключових компетентностей: загальнокультурної, інформаційної, міжпредметної, естетичної та предметної предметно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими, формування креативних, комунікативних якостей особистості учня, здатність аналізувати свою практичну роботу, виконування елементарних графічних зображень, добір матеріалів за її властивостями; читання інструкційних карток із зображеннями для поетапного виготовлення виробу.
Перегляд файлу

2-В клас                                                                      Дата:23.11.2023р

Тема: Глиняний куманець. Робота з папером. Аплікація

Мета: формування ключових компетентностей: загальнокультурної, інформаційної, міжпредметної, естетичної та предметної предметно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими, формування креативних, комунікативних якостей особистості учня, здатність аналізувати свою практичну роботу, виконування елементарних графічних зображень, добір матеріалів за її властивостями; читання інструкційних карток із зображеннями для поетапного виготовлення виробу.

Обладнання для учнів : Маленький трудівничок, альбом-посібник з дизайну і технологій, 2 кл., Л. Роговська, клей, ножиці, серветка.

Обладнання для вчителя: глиняний куманець, зразок аплікації, картинки «Куманець» , глиняний посуд.

Хід уроку

І. Організація класу

Сьогодні щиро всіх вітаю

Настрою гарного я вам побажаю.

У вікно всі подивіться,

Одне одному всміхніться.

Щоб урок пройшов не марно,

Працювати треба гарно!

-Подивіться чи у вас є все необхідне для уроку, а саме: заготовка до аплікації, ножиці та клей.

ІІ. Актуалізація опорних знань

-З давніх давен українська земля славилась народними майстрами. В Україні вміли і ткати, і різьбити по дереву, і вишивати, виготовляти кераміку. Майстерність передавалася із покоління в покоління. Один із майстрів завітав до нас на урок. Послухайте загадку і відгадайте, хто ж завітав до нас.

Глина в кого оживає?

Творить з неї хто дива?

В кого посуд, ніби жар?

Ну звичайно ж, це….(гончар)

-Гончар – це майстер, який виготовляє вироби з глини. Це дуже давня і шанована професія. Гончар знаходив найкращу глину у землі і залишав її на дворі, щоб вона вилежалась. Її мочили дощі, морозили морози, обдували вітри, обігрівало сонце. На весні з глини вибирали всі полички і камінці, просівали її. Намочували водою і ліпили виріб. Вже виліплений виріб обливали водою, а потім при високій температурі обпалювали в печі. Після випікання посуд ставав міцним і дзвінким. Виріб, який вже випекли в печі називають керамікою.

- Давайте послухаємо і переглянемо про деякі керамічні вироби, які виготовив і приніс нам майстер-Гончар.

(Діти розказують вірші та демонструють посуд)

1.Це глечик, біля тіла  - вухо.

Голови не має,

Молоко, сметану, квас

Добре зберігає.

 

2.У ній мак розтирають,

Галушки у ній складають.

Річ потрібна і не хитра,

Називають всі – макітра.

 

3.А це чудо із чудес,

Його знає рід увесь.

Бо це хлопець – молодець,

український куманець.

 

4.А це куманчик,

Українського куманця добрий братчик.

 

5.Як у піч його несуть,

В нього овочі кладуть,

Ще й водичку наливають.

У горщику вже й борщик мають.

 

6.А це маленьке горнятко,

Великого горщика рідне дитятко.

 

7.А це глиняна діжечка,

Дерев’яної діжі гарна сусідочка.

Для круп, для солі чи сушні.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

-Сьогодні ми будемо виготовляти аплікацію з паперу саме такого гончарного виробу, як «Куманець»

ІV. Аналіз зразка і його зображення

-Куманець – це традиційний український святковий посуд, різновид глечика, призначений для напоїв у вигляді великого бублика з носиком і ручкою на основі – підставці.

(Перегляд різновидності «Куманців» Слайд 1,2,3,4)

-Ми також будемо майстрами та виготовим аплікацію з паперу

 

Фізкультхвилинка «Руханка справжніх патріотів»

V. Планування трудового процесу

1. Правила безпеки під час роботи з ножицями.(діти)

2.Правила користування клеєм.(діти)

3. Зразок виконання аплікації ( асистент вчителя розказує послідовність приклеювання і розташування деталей аплікацій).

VIІ. Проведення технологічних операцій

  1. Пальчикова гімнастика ( асистент вчителя проводить гімнастику з дітьми)

Пальчик-пальчик, де ти був?

Я з цим братом в ліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

З цим я кашки скуштував,

А з найменшим заспівав.

     2.Діти виконують виріб за зразком

 

VIІІ. Виставка виробів. Підсумок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку