Створення фігур зимуючих пташок за схемою у техніці орігамі

Про матеріал
  • Удосконалювати вміння дітей працювати з папером; повторити базові форми складання орігамі, навчати виготовляти фігуру пташки - снігура (спосіб орігамі);
  • розвивати мислення, увагу, фантазію,дрібну моторику пальців рук;
  • виховувати любов до природи, охайність під час роботи, наполегливість у досягненні мети.
Перегляд файлу

Криворізька спеціалізована школа № 9

з поглибленим вивченням економіки, права та іноземних мов

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з трудового навчання

у 2 класі

 

Створення фігур зимуючих пташок

за схемою  у техніці орігамі

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів

вищої категорії

Курячей Віра Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

2016 рік

 

Тема:Створення фігур зимуючих пташок за схемою  у техніці орігамі.

 

Мета:

  • Удосконалювати  вміння  дітей  працювати  з  папером; повторити базові форми складання орігамі,  навчати  виготовляти  фігуру  пташки - снігура (спосіб  орігамі); 
  • розвивати  мислення,  увагу,  фантазію,дрібну моторику пальців рук; 
  • виховувати  любов  до  природи,  охайність  під час  роботи,  наполегливість  у  досягненні  мети.

 

Обладнання:   Папір,  клей,  демонстраційні  фігурки  птахів,  малюнок дерева,  презентація  «Мистецтво орігамі», відео запис етапів складання пташки снігура, запис співу зимуючих пташок.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний   момент

 

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти.

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок розпочинаєм!

 

  1. Вступна  бесіда.   Оголошення  теми  і  мети  уроку.

            Сьогодні    на  уроці  ми  з  вами  продовжуємо  працювати  з  папером,  але  що  ми  будемо  робити,  ви  дізнаєтесь  трішки  пізніше.

 

Прийшла зима. Сніг вкрив землю білою ковдрою. На вулиці зимно, морозно. Люди щонайшвидше намагаються потрапити до своїх теплих осель. Поспішають… Тільки він нікуди не поспішає, сидить на гілці, розпушивши своє пір’ячко (так тепліше), мріє. Мріє про весняне тепле сонечко, про ясне блакитне небо…

Чи задумувалися ми – як братам нашим меншим взимку живеться? За своїми повсякденними клопотами люди навіть не помічають труднощів, з якими стикаються в зимову пору пернаті друзі. Так, багато з них відлетіли в теплі краї і ми з нетерпінням чекаємо їх повернення, бажаючи знову почути дзвінкий спів. Адже зі пташиним співом приходить весна. Та як бути тим птахам, які залишаються поряд з нами взимку?

  •  Хто ж залишається разом з нами, поблизу наших осель? (відповіді дітей)
  • Ви загадки відгадайте  і птахів усіх пізнайте!

По дворах стрибає,

Крихти збирає,

Ростом він маленький,

Сірий, чепурненький.

Справжній молодець!

Хто він?... (Горобець)

 

Біло-чорна скрекотуха

Забалакала нам вуха,

Бо новини непрості

Є у неї на хвості…

Хто ж ця пташка білобока?

Здогадалися? …(Сорока)

 

Гордо птаха походжає,

Пташенят життю навчає.

Дуже мудра чорна птиця,

     І біда, як розізлиться. (Ворона)

Жовтогруді щебетушки

Мають чорні капелюшки,

Сірі лапки, білі щічки,

Називаються… (синички)

 

Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним добуваю.

                                   (дятел)

 

     Цікава пташка у нас проживає.

Животик жовтенький ця пташка має.

За море у теплі краї не літає,

А з нами зимує і для нас співає.

(Синичка)

 


(Загадки супроводжуються записом голосів пташок)

 

Зима складний період в житті птахів. Дехто відлітає у теплі та багаті кормом краї, а ті, які залишилися зимувати потребують найбільшої допомоги, а саме нашої з вами допомоги. Справжнім подарунком для пернатих є годівнички, які можна виготовляти з різноманітних матеріалів: можна використовувати порожні пластикові пляшки, картонні коробки чи робити з дерева. Головне пам’ятати, щоб пташкам було зручно. (Демонстрація годівничок).

E:\Годівничка 2\IMGA0255.JPG   E:\Годівничка 2\IMGA0224.JPG    E:\Годівничка 2\IMGA0194.JPG

(годівнички біля вікна класу, виготовлені учнями та батьками 2 – А класу КСШ № 9)

 

Подивіться скільки пташок ми врятували від голоду, та не тільки пташки завітали до наших годівничок. Звичайно – це наша білочка, яка приходила постійно за горішками.

Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь яку пташку ми сьогодні будемо виготовляти.

 

Крізь зимові заметілі

Пташенята прилетіли.

В них червоні гарні груди –

Ніби яблука усюди

Хтось розвісив у дворі.

Звуться пташки…(Снігурі)

      Сьогодні  на  уроці  ми  будемо  робити   ось   такого снігура.

- Діти,  що  ви  знаєте  про  цю  пташку? (Відповіді  дітей)

-     Чи колись ви чули спів снігура? (аудіо запис співу снігура)

 

Учень 1. Снігур – звичайний осілий птах Карпат і зимуючий – по всій іншій

території України. З’являється в лісах і парках пізно восени. Він більший

за горобця (вага 32-35 г). Довжина тіла 14 — 18 см, вага 320 — 350 грам.

 

Учень 2.  Дзьоб чорний, короткий і товстий, а оперення довге і густе. Самці

особливо нарядні взимку. Вони червоногруді, з чорною, синюватого

блиску ″шапочкою″ на голові і таким же чорним підборіддям, хвостом і

крилами. А от самочки замість червоних і блакитних кольорів забарвлені

бурувато-сіро.

 

-    Чи знаєте ви як називається спосіб складання паперу, що  він виник  у  Японії  багато  років  тому і яким складено нашого гостя снігура?  (орігамі)

- Що  ви  знаєте  про  цей  вид  мистецтва? (Відповіді  дітей)

 

Орігамі  в  перекладі  з  японської  мови  “складений   папір”   - це  давнє мистецтво  складання  фігурок  з  паперу.   Звичайно  складають  фігурки  з  квадратного  листа  паперу.

Орігамі – це  японське  мистецтво  створення  моделей    різних  предметів,  тварин,  птахів,  квітів  шляхом  складання  паперу.  Ніхто  не  знає,  хто  саме  і  коли  вигадав  орігамі  як    виникли  перші  правила  складання  паперу.   Існує  навіть  думка,  що  цьому   мистецтву  більше  років,  ніж  самому  паперу.  Багато  поколінь  японців  внесли  в  орігамі  свій  вклад,  передаючи  свої  вміння  складати  плоский  аркуш  паперу.

            Отже,  орігамі – це  мистецтво,   яке  дарує  людям  радість.

(Розповідь супроводжується презентацією про мистецтво орігамі)

 

III. Послідовність  виконання  роботи (колективна  робота).

3.1 Колективне  складання  снігура.

       Для  роботи   вам  будуть  потрібні  два  квадрати  червоного  кольору та чорного.   Квадрати  ми  будемо  робити  з  прямокутників,  які  лежать  у  вас  на  столах.   Також  для  роботи  нам  знадобляться  ножиці.

- Давайте  згадаємо  правила техніки  безпеки    роботи  з   ножицями.  (Кожен  з  прикладів  діти  показують  своєму  сусіду  по  парті.)

 

  • Ножиці  треба  тримати  на  столі  тільки  у  закритому  вигляді  кільцями  до  себе.
  • Якщо  хтось  попрохав  у  вас  ножиці,  треба  передавати  їх  у  закритому  вигляді  тримаючи  за  леза  кільцями  вперед.

 

Демонстрація відео.

 

Візьміть квадрат, пофарбований з одного боку в чорний колір, а з іншого — в червоний. Складіть базову форму «трикутник» чорним кольором назовні.

 

1. Перегніть трикутник навпіл.

2. Підніміть куточки до вершини прямого кута.

3. Опустіть підняті куточки під нахилом одне від одного. Поверніть фігурку трьома ріжками догори.

4. Підніміть нижній кут, захоплюючи тільки один шар паперу.

5. Опустіть піднятий кут (від бічних кутів).

6. Розкрийте «кишеню», розплющить бічні частини.

7. Відігніть куточок.

8. Зігніть трикутник від вершини його верхнього кута.

9. Зігніть куточок-хвіст і поверніть кут-крило на колишнє місце.

10. Увігніть всередину фігурки куточок на грудці снігура. Потягніть куточок-дзьоб. Зігніть куточок на голові

11. Орігамі снігур готовий.

 

Фізкультхвилинка

  Прийміть зручну позу. Заплющте очі. Уявіть, що ми йдемо лісовою стежиною, нас оточує краса, співають пташки. Робимо глибокий вдих і відчуваємо запах морозного ранку. Ми йдемо все далі і далі, а дерева стають все вище і вище. Вони тягнуть до сонця свої гілки. Ми продовжуємо нашу подорож лісовою стежкою і зустрічаємося з Матінкою-Природою.Вона була дуже лагідною до нас, адже ми зробили добру справу – ми годували пташок та білочку.Ніжні і теплі руки  Матінки – Природи торкнулися нашої голови, наших долонь, і ми відчули, як це тепло наповнює наше серце. Наше серце — це центр спокою, добра, любові. Тепер нам час повертатися до класу. Пам'ятайте про те, що ви завжди можете повернутися в це місце і зустрітися з Матінкою-Природою. Повільно розплющуємо очі — І знову ми всі разом на нашому уроці.

— Вам сподобалася прогулянка?

  Які почуття ви відчували, коли здійснювали прогулянку лісовою стежиною?

— А пам'ятаєте, хто вас зустрів у лісі? (Матінка-Природа)

— А як ви її собі уявляєте?

— А як ви вважаєте, Матінка-Природа була рада зустрічі з вами?

— А чому?

C:\Users\ПК\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_1727.jpg— А чи завжди Матінка-Природа радіє від зустрічі з людьми? (Ні, не завжди.)

  Змогли б ви навести приклади, коли вона була засмучена від зустрічі з людьми? (Відповіді дітей.)

 

3.2.  Самостійна  робота  дітей.

        Створення колажу

-Оформлення дерева снігурами.  

 

IV. Підсумок  уроку.

       Ви  чудово  справилися  з  роботою.  В    чарівному  лісі  стало  ще  веселіше,   бо  ви  зробили  багато  гарних  і  чудових  пташок.  Робота  вдалася.  Ви  працювали  дружно.

  • У якій техніці сьогодні працювали?
  • Назвіть батьківщину мистецтва орігамі.

Я сподіваюсь, що допомога пташкам продовжиться  і надалі.

 

 

docx
Додано
31 грудня 2017
Переглядів
3985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку