Урок. Крупи та насіння. Виготовлення аплікації «Соняшник»

Про матеріал

Надана розробка сприятиме

  • -формуванню в учнів вмінь та навичок роботи з природним матеріалом;
  • - розвитку фантазії, уяви, творчих здібностей;
  • - формуванню комунікативних компетентностей школярів, що працюють у групах,
  • -розвитку відповідальності за доручену справу;
  • - вихованню поваги до народних українських традицій.
Перегляд файлу

Картинки по запросу картинки соняшникТема уроку. Крупи та насіння.

                                          Виготовлення аплікації 

                                                               «Соняшник» 

 

Мета. Формувати в учнів навички роботи з природним    матеріалом;

            розвивати фантазію, уяву, творчість, навички роботи з    різним природним     матеріалом;

           вдосконалювати вміння працювати за планом (інструкцією) та в  групі, 

           виховувати відповідальність за доручену справу, охайність, взаємодопомогу та    вміння працювати у групі; повагу до народних традицій, віру у добро.

Обладнання: Листки з  завданнями  для 2 груп, клей, зразок готової роботи (СОНЯШНИК),  конверти з завданням (№ 1, 2, 3), шаблони з квіткою, картон, крупи    соняшникового насіння й пшона жовтого та зеленого кольорів, аркуші паперу,  вологі серветки.

 

ПЛАН   УРОКУ

І. Організаційний момент

Картинки по запросу картинки дзвінокПролунав дзвінок, 
Починається урок. 
Працюватимем старанно, 
Щоб почути у кінці, 
Що у нашім другім класі 
Діти просто молодці! 

Перевірка готовності до уроку робочих місць.

ІІ. Новий матеріал

  1. Повідомлення теми і завдань уроку
  • Нас чекає цікава захоплююча групова  робота. Ви вже сидите у групах: кожна  з груп  має  завдання. Перш ніж приступити до його виконання  пригадаймо Правила роботи у групі (Вправа «Незакінчене речення»)
  1. Картинки по запросу картинки робота в групахУ кожного у групі свої …. (обов’язки)
  2. Висловлюватись у групі по черзі, піднімаючи ….(руку)
  3. Говорити по одному і по … (суті)
  4. Слухати одне …. (одного), не перебиваючи
  5. Поважати думку …. ( іншого)
  6. Обговорити отримані …. (результати)
  7. Висновки
  • Молодці. Пригадали. Працюватимемо сьогодні  з насінням та крупами. А що саме виготовлятимемо дізнаєтесь тоді, коли відгадаєте загадку.
  1. Робота над загадкою

  Квітка ця на сонце схожа,

Картинки по запросу картинки соняшникНа олію вона гожа,

Жовті пелюсточки має,    

 Їх до сонця повертає.

  •  Так , вірно, діти. Це соняшник  (Вчитель демонструє малюнок соняшника)
  • А що ви знаєте про цю рослину  розкажете , коли виконаєте завдання у групах.

3.       Робота в групах

  1. Вправа «Склади слово». Складіть слово з складів конверту № 1. Приклейте назву на Листок вгорі.  (СО-НЯШ-НИК).
  2. Вправа «Прибери  зайве».
  • Оберіть ті малюнки, що відповідають на вашу думку назві   і приклейте їх на Листок під нею. Беремо конверт № 2.  Будьте уважні, обирайте тільки потрібні слова.  (Учні обговорюють кожний малюнок і приклеюють його, виключаючи зайве)
  1. Складіть вислів – речення з поданих слів. Розташуйте його під малюнками. Завдання у конверті № 3
  2. Обговорення результатів (кожна група аргументує  свої відповіді до  завдань).
  3. Хвилинка – цікавинка.

Повідомлення вчителя.

Картинки по запросу соняшник малюнкиБатьківщиною соняшника є Півнична Америка. За легендою боги подарували індіанцям цю квітку, що символізує сонце, тому соняшник був священним символом для індіанського племені. У XVI столітті іспанці завезли соняшник до Європи.

По-народному повір'ю соняшник має захисні властивості. Його прийнято саджати на вулиці біля будинку.

Соняшник відображає енергетичні вторгнення, розряджає атмосферу будинку, якщо його поставити у вазу. Також сонях клали під подушку, якщо хотіли побачити віщий сон і дізнатися відповідь на будь-яке питання.  Традиція вірити в добру силу квітки збереглася і до наших днів. Посадіть біля будинку цю дивовижну квітку, прикрасьте стіни зображенням соняшника і відчувайте, що радість життя буде з вами поруч завжди.

Більшість кухарів у Південно - Східній Азії використовують соняшникову олію, щоб готувати, тому що вона багата на поліненасичені жирні кислоти і має дуже низький ризик серцевих нападів, навіть якщо його використовувати щодня. Зараз все більше країн по всьому світі використовують саме соняшникову олію. Оброблена соняшникова олія перетворюється на маргарин і використовується замість масла. Залишки після переробки соняшникової олії (макуха) використовується як корм для худоби.

Насіння соняшнику, належить до рідкісного класу продуктів: і корисне, смачне. Через відсутність в складі холестериролу та вміст холестерину, воно дійсно корисне для роботи серця. Крім того, соняшникове насіння багате на клітковину і такі мінерали, як цинк, кальцій, залізо, магній та селен. Крім того, воно має дуже високий рівень вітамінів групи В і Е. У дійсності, насіння соняшнику відмінне джерело вітаміну E.  

Фітостероли в насінні соняшнику, як відомо, роблять імунну систему більш захищеною від флеш токсинів, і зменшують ризик захворювання на рак, а також регулює рівень холестерину в крові тим самим скорочуючи шанси серцевого нападу.  

Соняшник служить людині орієнтиром на місцевості. Бо навіть у хмарну погоду капелюшок соняшнику показує, де перебуває зараз сонце відносно горизонту. 

 Соняшник— це медоносна рослина. Один гектар соняшнику «дає» 50 кг меду. Насіння соняшнику містять багато кальцію, 18-20% протеїнів від денної норми людини.

Соняшникова олія (рослинна) — найбільш поширена й дешева у світі.

 Сіяти соняшники треба по-особливому: або до сходу Сонця, або після його заходу — тоді і врожай буде багатшим, і птахи не так клюватимуть.  

  • Картинки по запросу малюнки   у таночкуТож бачите, скільки нового та цікавого ви дізналися про цю дивовижну квітку. Тепер створимо цю красу власними руками.

 

Фізкультхвилинка 

Під супровід пісні «Кап-кап-кап»

ІІІ. Розгляд готового виробу

ІV. Технологія виготовлення виробу

Похожее изображение1. За допомогою шаблону обведіть квітку або намалюйте самі.

2. Серединка у квітки чорна, почніть викладати її з насіння. Для цього змастіть коло клеєм і поступово заповніть її насіннячком.

3. Накрийте   аркушем паперу  на 2-3 хвилини і дайте просохнути.

4.Зайву крупу струсіть.

5. Поступово по одній пелюстці змастіть ділянку клеєм і засипте її пшоном. Дозволяється повертати свою квітку по колу, щоб було зручно виконувати аплікацію та для того, аби  робота вийшла охайною.

6. Для стебла і листків візьміть  пофарбоване зелене пшоно. Заповніть площину стебельця і листочків  пшоном.

7. Дайте роботі добре підсохнути.

Правила безпеки та гігієни праці

  • Не забувайте, що клей намазуємо пензликом, ставимо пляшечку  з клеєм обережно, аби не розлити його, не торкаємося обличчя і очей брудними руками.

V. Самостійна робота учнів

   (Допомога вчителя у разі потреби)

VІ.  Виставка дитячих робіт

   Створення композиції соняшників. 

   (можна  за бажанням композицію оформити у рамку)   

VІІ. Підсумок уроку

  • Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
  • Які народні традиції пов’язані з соняшником?
  • Картинки по запросу соняшник малюнкиКартинки по запросу соняшник малюнкиУ що вірили українці, саджаючи соняшники біля своєї оселі?

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель початкових класів КЗШІ І-ІІ ст. № 4     Куц Олена Анатоліївна

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Лиса Ольга Олександрівна
    Дякую за цікавий урок. Успіхів, натхнення, творчості.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кун Ирина
    Дуже цікавий урок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гордей Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
10887
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку