Надана розробка сприятиме
Тема уроку. Крупи та насіння.
Виготовлення аплікації
«Соняшник»
Мета. Формувати в учнів навички роботи з природним матеріалом;
розвивати фантазію, уяву, творчість, навички роботи з різним природним матеріалом;
вдосконалювати вміння працювати за планом (інструкцією) та в групі,
виховувати відповідальність за доручену справу, охайність, взаємодопомогу та вміння працювати у групі; повагу до народних традицій, віру у добро.
Обладнання: Листки з завданнями для 2 груп, клей, зразок готової роботи (СОНЯШНИК), конверти з завданням (№ 1, 2, 3), шаблони з квіткою, картон, крупи соняшникового насіння й пшона жовтого та зеленого кольорів, аркуші паперу, вологі серветки.
ПЛАН УРОКУ
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти просто молодці!
Перевірка готовності до уроку робочих місць.
ІІ. Новий матеріал
Квітка ця на сонце схожа,
На олію вона гожа,
Жовті пелюсточки має,
Їх до сонця повертає.
3. Робота в групах
Повідомлення вчителя.
Батьківщиною соняшника є Півнична Америка. За легендою боги подарували індіанцям цю квітку, що символізує сонце, тому соняшник був священним символом для індіанського племені. У XVI столітті іспанці завезли соняшник до Європи.
По-народному повір'ю соняшник має захисні властивості. Його прийнято саджати на вулиці біля будинку.
Соняшник відображає енергетичні вторгнення, розряджає атмосферу будинку, якщо його поставити у вазу. Також сонях клали під подушку, якщо хотіли побачити віщий сон і дізнатися відповідь на будь-яке питання. Традиція вірити в добру силу квітки збереглася і до наших днів. Посадіть біля будинку цю дивовижну квітку, прикрасьте стіни зображенням соняшника і відчувайте, що радість життя буде з вами поруч завжди.
Більшість кухарів у Південно - Східній Азії використовують соняшникову олію, щоб готувати, тому що вона багата на поліненасичені жирні кислоти і має дуже низький ризик серцевих нападів, навіть якщо його використовувати щодня. Зараз все більше країн по всьому світі використовують саме соняшникову олію. Оброблена соняшникова олія перетворюється на маргарин і використовується замість масла. Залишки після переробки соняшникової олії (макуха) використовується як корм для худоби.
Насіння соняшнику, належить до рідкісного класу продуктів: і корисне, смачне. Через відсутність в складі холестериролу та вміст холестерину, воно дійсно корисне для роботи серця. Крім того, соняшникове насіння багате на клітковину і такі мінерали, як цинк, кальцій, залізо, магній та селен. Крім того, воно має дуже високий рівень вітамінів групи В і Е. У дійсності, насіння соняшнику відмінне джерело вітаміну E.
Фітостероли в насінні соняшнику, як відомо, роблять імунну систему більш захищеною від флеш токсинів, і зменшують ризик захворювання на рак, а також регулює рівень холестерину в крові тим самим скорочуючи шанси серцевого нападу.
Соняшник служить людині орієнтиром на місцевості. Бо навіть у хмарну погоду капелюшок соняшнику показує, де перебуває зараз сонце відносно горизонту.
Соняшник— це медоносна рослина. Один гектар соняшнику «дає» 50 кг меду. Насіння соняшнику містять багато кальцію, 18-20% протеїнів від денної норми людини.
Соняшникова олія (рослинна) — найбільш поширена й дешева у світі.
Сіяти соняшники треба по-особливому: або до сходу Сонця, або після його заходу — тоді і врожай буде багатшим, і птахи не так клюватимуть.
Фізкультхвилинка
Під супровід пісні «Кап-кап-кап»
ІІІ. Розгляд готового виробу
ІV. Технологія виготовлення виробу
1. За допомогою шаблону обведіть квітку або намалюйте самі.
2. Серединка у квітки чорна, почніть викладати її з насіння. Для цього змастіть коло клеєм і поступово заповніть її насіннячком.
3. Накрийте аркушем паперу на 2-3 хвилини і дайте просохнути.
4.Зайву крупу струсіть.
5. Поступово по одній пелюстці змастіть ділянку клеєм і засипте її пшоном. Дозволяється повертати свою квітку по колу, щоб було зручно виконувати аплікацію та для того, аби робота вийшла охайною.
6. Для стебла і листків візьміть пофарбоване зелене пшоно. Заповніть площину стебельця і листочків пшоном.
7. Дайте роботі добре підсохнути.
Правила безпеки та гігієни праці
V. Самостійна робота учнів
(Допомога вчителя у разі потреби)
VІ. Виставка дитячих робіт
Створення композиції соняшників.
(можна за бажанням композицію оформити у рамку)
VІІ. Підсумок уроку
Підготувала вчитель початкових класів КЗШІ І-ІІ ст. № 4 Куц Олена Анатоліївна