ТЕМА. ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА
МЕТА: систематизувати знання учнів про проблеми взаємодії людини і природи, ознайомитись з основними проблемами людства, визначити географічні аспекти кожної проблеми;
формувати науковий світогляд, просторову та часову уяву, екологічну свідомість, удосконалювати навички й уміння самостійно опрацьовувати матеріал, робити публічні виступи відстоювати свою точку зору, аналізувати й систематизувати інформацію, вирішувати проблемні завдання;
виховувати бережливе, свідоме ставлення до навколишнього середовища, повагу до товаришів, толерантність, свідоме ставлення до навчання, комунікабельність, екологічну культуру, почуття прекрасного.
ТИП УРОКУ: прес-конференція.
ОБЛАДНАННЯ: підручник, атлас, політична карта світу, статистичні данні, учнівські презентації.
ВИСЛІВ; «Думати глобально, діяти локально». М. М. Баранський.
ХІД УРОКУ
l. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ll. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЬНОЇ ДІЯЬНОСТІ
На протязі розвитку людства виникали різноманітні глобальні проблеми, які відповідали своєму періоду.
В наш час глобальні проблеми також актуальні і займають не останнє місце в житті людства.
На сьогоднішньому уроці в нас присутні експерти з глобальних проблем :
Журналісти з різних газет, телеканалів – як наших так і закордонних та перекладач (перекладати запитання з англійської, польської мов).
Кожний експерт доповідає по своєму питанню не більше 7 хв., а протягом 3 хв. наші журналісти можуть ставити запитання.
Поки експерт буде доповідати всі решта учнів заповнюють таблицю і готують запитання.
Глобальна проблема. |
Причини виникнення. |
Суть проблеми. |
Шляхи її вирішення. |
lll. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Демографічна проблема - виступає експерт.
Запитання.
Проблема миру та роззброєння – доповідає експерт.
Запитання.
Проблема продовольча – виступає експерт.
Запитання.
Енергетична і сировина проблема – виступає експерт.
Запитання.
Екологічна проблема – виступає експерт.
Запитання.
lll. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІ
На сьогоднішньому уроці ми побачили, що всі глобальні проблеми взаємозв’язані між собою і тому ні одна проблема не може бути вирішена в індивідуальному порядку.
Тільки реалізація принципу «Думати потрібно глобально, а діяти локально», може вирішити глобальні проблеми в наш час. Якуб проблему ми сьогодні не розглядали б вона все рівно пов’язана з іншими і ми це довели.
Всі доповіді були підготовлені на високому рівні з використанням нових статистичних даних а також доповнювались різноманітними схемами, презентаціями.
В цілому урок старанно підготовлений і пройшов в товариській і пізнавальній атмосфері. Цілі поставленні на початку уроку ми досягли.