18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

"Глобальні проблеми людства"

Про матеріал
Цей урок я проводжу, як конференцію. При вивченні даної теми потрібно опрацювати дуже багато матеріалу. Учні отримують завдання на перед, тоді урок проходит швидше і цікавіше.
Перегляд файлу

                              ТЕМА. ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА

       МЕТА: систематизувати знання учнів про проблеми взаємодії  людини і природи,     ознайомитись з основними проблемами людства, визначити географічні аспекти кожної проблеми;

     формувати науковий світогляд, просторову та часову уяву, екологічну свідомість, удосконалювати навички й уміння самостійно опрацьовувати матеріал, робити публічні виступи  відстоювати свою точку зору, аналізувати й систематизувати інформацію, вирішувати проблемні завдання;

виховувати бережливе, свідоме ставлення до навколишнього середовища, повагу до товаришів, толерантність, свідоме ставлення до навчання, комунікабельність, екологічну культуру, почуття прекрасного.

ТИП УРОКУ: прес-конференція.

ОБЛАДНАННЯ: підручник, атлас, політична карта світу, статистичні данні, учнівські презентації.

ВИСЛІВ; «Думати глобально, діяти локально». М. М. Баранський.

ХІД УРОКУ

 l. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ll. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЬНОЇ ДІЯЬНОСТІ

  На протязі розвитку людства виникали різноманітні глобальні  проблеми, які відповідали своєму періоду.

  • це льодовиковий період, коли глобальне зледеніння знищило величезну кількість представників рослинного та тваринного світу;
  • це стихійні явища, які пов’язані  з формуванням рельєфу Землі;
  • це хвороби, які знищили не один мільйон людей;
  • це світові війни…

     В  наш час глобальні  проблеми  також актуальні  і займають не останнє місце в житті людства.

     На сьогоднішньому уроці в нас присутні експерти  з глобальних проблем :

  • з демографічних проблем;
  • з проблем енергетики  і сировини;
  • з проблем миру та роззброєння;
  • з екологічних проблем людства;
  • з продовольчої проблеми.

Журналісти з різних газет, телеканалів – як наших так і закордонних та перекладач (перекладати запитання з англійської, польської мов).

   Кожний експерт доповідає по своєму питанню не більше 7 хв., а протягом 3 хв. наші журналісти можуть ставити запитання.

    Поки експерт буде доповідати  всі решта учнів заповнюють таблицю і готують запитання.

Глобальна проблема.

Причини виникнення.

Суть проблеми.

Шляхи її вирішення.

 

  lll. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Демографічна проблема -  виступає експерт.

     Запитання.

  1. Яка природна катастрофа забрала найбільше жителів?
  2. Чому коефіцієнт розумового розвитку у дітей став нижче 4-5%?
  3. Назвіть країни де показники народжуваності найбільші і навпаки –найнижчі.
  4. Які глобальні демографічні проблеми проявляються на Україні?
  5. Що  означає «нове велике переселення народів»?
  6. Чому країни в різних частинах світу мають різні демографічні проблеми?

Проблема  миру та роззброєння  – доповідає експерт.

      Запитання.

  1. Чим небезпечний тероризм? І чому він зараз дуже поширений?
  2. Яку загрозу несе для світу зброя масового знищення, зокрема ядерна?
  3. Чому виникають етнічні релігійні конфлікти?
  4. В яких країнах виготовляють ядерну зброю і в яких є можливості для цього?
  5. Чим небезпечні гібридні війни?

 

Проблема продовольча – виступає експерт.

 

 Запитання.

  1. Скільки людей голодує  на нашій планеті?
  2. Які країни відчувають дефіцит води?
  3. Які шляхи розв’язання продовольчої проблеми пропонують людству останніми роками?
  4.  Можна вирішити дану проблему подолавши втрати продовольства?

 

Енергетична і сировина проблема – виступає експерт.

 

  Запитання.

  1. Проблема виснаження природних ресурсів тісно переплетена з проблемою погіршення стану довкілля. Чому так?
  2. Чи можна зменшити споживання сировинних ресурсів?
  3. Чому дорожчає сировина та енергія?
  4. Чи людство вже відкрило всі ресурси, чи є  ще резерви?

Екологічна проблема – виступає експерт.

 

 Запитання.

  1. Чи є користь від глобального потепління?
  2. Що посилює «парниковий парник»?
  3. Що нас очікується з температурою у ХХl ст. і які наслідки?
  4. Що таке кислотні дощі і які їхні наслідки?
  5. Яку загрозу становлять озонові діри, як вони утворюються?
  6. Які проблеми спричиняє деградація ґрунтів?
  7. Які є джерела антропогенного забруднення атмосфери?

 

lll. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІ

     На сьогоднішньому уроці ми побачили, що всі глобальні проблеми взаємозв’язані  між собою і тому ні одна проблема не може бути вирішена в індивідуальному порядку.

    Тільки реалізація принципу  «Думати потрібно глобально, а діяти локально», може вирішити глобальні проблеми в наш час. Якуб проблему ми сьогодні не розглядали б вона все рівно повязана  з іншими і ми це довели.

    Всі доповіді були підготовлені на високому рівні з використанням нових статистичних даних а також доповнювались різноманітними схемами, презентаціями.

   В цілому урок старанно підготовлений і пройшов в товариській і пізнавальній атмосфері. Цілі поставленні на початку уроку ми досягли. 

 

docx
До підручника
Географія 9 клас (Кобернік С. Г.,Коваленко Р. Р.)
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку