Харчова промисловість України.

Про матеріал

Урок формує в учнів систему знань про харчо­ву промисловість України, розвиває вміння визначати чинники розміщення різних типів підприємств; особливості та проблеми розвитку харчової промисловості України через вивчення відомих українських торгових марок.

розвиває мислення; удосконалює навички роботи з картами , статистичним матеріалом. Тематика висвітлена на уроці виховує споживчу культуру учнів, творчий підхід до розв'язання нестандартних завдань.

Перегляд файлу

 

Харчова промисловість

Мета:

  • сформувати в учнів систему знань про харчо­ву промисловість України, дати характеристику галузі, визначити чинники розміщення різних типів підприємств; встановити особливості та проблеми розвитку харчової промисловості України через вивчення відомих українських торгових марок, охарактеризувати харчову промисловість своєї місцевості;
  • розвивати мислення; удосконалювати навички роботи з картами та аналізувати статистичні   дані про розвиток галузі; використовувати набуті знання у повсякденному житті;
  • виховувати екологічну культуру учнів, творчий підхід до розв’язання                нестандартних завдань.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань .

Епіграф. Людина їсть, щоб жити, а не живе, щоб їсти.

Сократ.

Зміст уроку.

І Організаційний етап.

Сьогодні на уроці ви зможете уявити себе споживачами продукції, а через деякий час - маркетологами.

ІІ Мотиваційний етап.

Перед вами кошик, який я зібрала з найулюбленіших продуктів дітей вашого віку.

Ваше завдання: визначити серед цих товарів корисні.

  • Чим ви керувалися в своєму виборі? (терміном придатності, упаковкою, товарним знаком)
  • Які з цих товарів ви споживаєте щодня? Як можна ще  назвати ці товари?

     (товари широкого вжитку)

  • Ви зрозуміли про яку галузь промисловості ми будемо сьогодні говорити?

ІІІ. Постановка теми і мети уроку.

Слово вчителя.

     Отже, сьогодні ми вивчаємо тему: Харчова промисловість

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Мета нашого уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

   Харчова промисловість охоплює виробництва, які займаються переробкою с\г сировини та забезпеченням населення продуктами харчування. Вона обєднує близько 40 галузей.

     За обсягами виробництва (18%) вона поступається лише металургійній промисловості. Промисловість має тісний зв'язок з с\г. Наша держава виступає на зовнішньому ринку як значний експортер с/г продукції, в тому числі і продуктів харчування. Підприємства  галузі переважно переробляють сільськогосподарську сировину, а також добувають кухонну сіль, мінеральні води.

Інструктивна картка. (План характеристики галузі промисловості)

  1. Значення в господарстві, роль у галузевій струк­турі промисловості.
  2. Галузева структура галузі (поділ на підгалузі).
  3. Сировинна база.
  4. Основні види продукції.
  5. Принципи розміщення виробництва (сировин­ний, водний, паливний, енергетичний, транспортний, споживчий, екологічний, трудових ресурсів).
  6. Географія галузі.
  7. Проблеми та перспективи розвитку галузі.

1.Прийом «Власна думка»

На мою думку значення харчової промисловості полягає в тому, що…

  • вона є важливою галуззю господарства будь-якої країни,
  • відноситься до галузей первинної переробки сільськогосподарської сировини,
  • підприємства галузі рівномірно розміщені по всій території України.

2. Географічний тренінг.

Розгляньте в атласах легенду карти і складіть схему галузевої структури харчової промисловості. Аналіз діаграми (ст. 23)

3. Рішення економічних завдань ( визначити чинники розміщення)

  •            Який чинник слід врахувати при будівництві цукрового заводу, якщо для виробництва 1 т цукру використовують 7 т цукрового буряку?
  •            Якщо сировина швидко втрачає якість при перевезені, або при переробці дає багато відходів,  то підприємство розміщується (біля сировини)
  •            Якщо готова продукція має короткий термін зберігання, нетранспортабельна, то підприємство розміщується (поблизу споживача)

4.  Пошуково - вибіркова робота в парах.

 На кожній парті лежить картка з назвою галузі харчової промисловості, ваше завдання , опрацьовуючи підручник(параграф 25 )  розташуйте її в потрібний стовпчик за чинником розміщення.

 

5. Географічний практикум .

Назвіть центри харчової промисловості користуючись атласом.

 

Краєзнавчий аспект. Які галузі харчової промисловості домінують в Хмельницькій області. Назвіть центри.

6. Проблеми  і перспективи розвитку харчової промисловості.

Розвиток харчової промисловості призвів до поділу її на 2 гілки: одна перетворилася на так званний фаст- фуд, друга- експлуатує традиційні підходи до технології виробництва продуктів харчування, які потребують додаткової обробки перед споживанням.

 

Займи позицію

Які, на вашу думку,  переваги і недоліки має система фаст-фуду перед традиційним харчуванням?

 

Зробіть прогноз перспектив розвитку промисловості.

 

7. Соціогеографічний практикум

1. Практично всі продукти харчування мають маркувальні дані: дату виготовлення, термін зберігання (або реалізації), місце виготовлення, товарний знак тощо. Складіть галузеву й територіальну характеристики — «географію» продуктів харчування вашої кухні:

а) продукти харчування, що виготовлено на території вашої області;

б) в інших областях України;

в) імпортного виробництва.

8. Гра « Маркетолог ».

 Які ви знаєте відомі українські торгові марки. Чи можна їх вважати брендами?

Інструктивні картки

1 група

За інструктивною карткою та довідковим матеріалом проаналізуйте діяльність компанії – бренда ЧУМАК та дайте відповіді на запитання.

1.Який  асортимент продукції випускає компанія .

2.Які підприємства цієї галузі харчової промисловості  на вашу думку  є кон­курентами торгової марки-лідера? 

3. До якої галузі належить та де знаходиться центр?

Інструктивні картки

2 група

За інструктивною карткою та довідковим матеріалом проаналізуйте діяльність компанії – бренда Сандора та дайте відповіді на запитання.

1.Який  асортимент продукції випускає компанія .

2.Які підприємства цієї галузі харчової промисловості  на вашу думку є кон­курентами торгової марки-лідера? 

3. До якої галузі належить та де знаходиться центр?

Інструктивні картки

3 група

За інструктивною карткою та довідковим матеріалом проаналізуйте діяльність компанії – бренда  Світоч та дайте відповіді на запитання.

1.Який  асортимент продукції випускає компанія .

2.Які підприємства цієї галузі харчової промисловості  на вашу думку є кон­курентами торгової марки-лідера? 

3. До якої галузі належить та де знаходиться центр?

V. Закріплення.

тест

1Виробництво соняшникової олії зосереджено:
а) Черкаси; б) Луцьк; в) Слов’янськ.
2 Центри макаронної промисловості тяжіють:
а) до споживача; б) до сировини; в) до транспортних мереж.
3  Які міста включає кондитерська корпорація «РОШЕН»:
а) Київ, Вінниця, Маріуполь, Кременчук; 
б) Одеса, Миколаїв, Вилкове, Херсон; 
в) Тернопіль, Львів, Хмельницький.
4  Найстаріша галузь харчової промисловості:
а) кондитерська; б) мукомельна; в) цукрова.
5 Потужні підприємства цукрової промисловості:
а) Орільський; б) Степанівський; в) Кірносівка.
6 Які суміжні продукти виробляють на цукрових заводах:
а) крохмаль; б) кормові дріжджі; в) маргарин.
7 Соняшникова олія необхідна для виготовлення:
а) оліфи; б) патоки; в) спирту.
8 Молочні консерви виготовляють:
а) Вінниця; б) Одеса; в) Куп’янськ.

9 Найважливіша галузь харчової промисловості:
а) цукрова; б) молочна; в) м’ясна; г) борошно - круп’яна.
10 Центри борошно - круп'яної промисловості:
а) Вінниця; б) Київ; в) Ужгород.
 

VI.  Підсумки уроку.

1. Харчова промисловість розміщується у великих містах та навколо них.

2. Виробництво продуктів харчування орієнтується на сировину та споживача.

VII. Домашнє завдання.

Опрацювати § 25.

Підготувати повідомлення про одну з професій харчової  промисловості.

Як ви вважаєте ,чи впливає на здоров’я людини постійне споживання продуктів харчування, що містять ГМО?

 

 Додатковий матеріал.

"Чумак".

1996 компанія "Чумак" вперше представила свій кетчуп українським споживачам. "Чумак" став постійним генеральним спонсором "Таврійських ігор

1997 Мережа дистрибуції компанії "Чумак" покрила всю Україну.

Компанія створила перший майонез"Справжній" європейської якості на Україні. Цей рік також ознаменований початком співпраці з McDonalds

1998 Компанія “Чумак” купила ще дві виробничі фабрики для виготовлення соняшникової олії. Це був перший завод по виробництву соняшникової олії такого рівня в регіоні.

1999 Компанія "Чумак" вперше упровадила на Україні систему краплинного зрошування.  Результати були вражаючими: місцеві фермери змогли зібрати 80 тонн томатів з одного гектара. Це удвічі перевищило рекорд радянських часів, і було в 5 разів більше, ніж збиралося раніше до встановлення системи зрошування. 

В кінці року "Чумак" був визнаний одним з відомих брендів в Україні. На цей час компанія проводила близько 80 видів продукції в різних категоріях.

«Світоч»-  Бренд з дитинства

Упродовж 36 років торгова мар­ка «Світоч» була відома лише спо­живачам того регіону, де вона ви­роблялась. Національного масш­табу бренд почав набувати з 1998 р. З приходом на львівське підприєм­ство нового головного акціонера — швейцарської фірми Nestle.

 Ще в 1882 р. у хро­ніках Львова вперше згадано про фабрику цукерок фірми. Вже на почат­ку XX століття швейцарський Берн і галицький Львів називали кон­дитерськими столицями Європи. Протягом усієї діяльності в ра­дянські часи «Світоч» був одним із відомих виробників кондитерської продукції для Союзу і став символом української промисловості. Тор­гова марка фабрики «Світоч» здобу­ла визнання у Європі.

Випускається 18 видів шоколадних плиток, 22 набори шоколадних цу­керок у коробках, п'ять видів кре­керів, шість новорічних подарун­кових наборів.

Брендами є: вафельні батончики й трубочки «Хрум», «Хрумок» — чотири види, карамель «Бон Парі» чотири, два види елітного шоколаду

Входить до п'ятірки найбільших українських виробників кондитерської продукції і виробляє близько 80%   загального її обсягу в Україні

Компанія «Сандора»

 (ТМ«Сандора», ТМ «Миколаївський Соковий завод», ТМ «САДОЧОК»)

Компанія «Сандора» створена в 1995 році і більше 15 років є лідером вітчизняного ринку соків. За даними незалежних досліджень продажів компанії «Сандора» припадає на частку більше 46% всіх об'ємів роздрібних продажів соків, нектарів і напоїв в Україні.

На сьогоднішній день «Сандора» є провідним виробником соків, нектарів, газованих напоїв.

У продуктовий портфель компанії сьогодні входить 20 торгових марок і представлена в більше 20-ти країнах світу.

Впродовж 6-ти останніх років ТМ «Сандора» є переможцем міжнародного конкурсу «Вибір року» в номінації «Сок Року». Потужність підприємств компанії «Сандора» - близько 1,5 млрд. пакетів соків і сокової продукції в рік.

Виробничі потужності компанії включають 4 заводи:

ТМ «Сандора» - найширший асортимент - 20 позицій соків і нектарів, а також 3 позиції морсов.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Крамар Альона Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Юхимчук Алла Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Географія 9 клас (Гільберг Т.Г., Савчук І. Г., Совенко В.В.)
Додано
24 грудня 2017
Переглядів
15162
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку