Календарне планування з географії для 9 класу розробене відповідно до дійсної навчальної програми та відповідно до методичних рекомендацій 2017-2018 навчального року
ГЕОГРАФІЯ
«УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»
9 КЛАС
( 1,5 години на тиждень – 27-1 = 26 на ІІ семестр 01.05)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
Прим. |
Тематичний блок № 3 (6 годин) |
||||
Тема 2. МЕТАЛУРГІЙНЕ ВИРОБНИЦТВО (3 години) |
||||
24 |
15.01 |
Значення металургійного виробництва в господарстві. Сучасні технології виробництва чавуну й сталі. Комбінування в чорній металургії. Сучасні чинники розміщення підприємств чорної металургії. Виробництво чавуну, сталі, прокату в Україні: домінуючі технології, сукупність чинників розміщення підприємств, основні центри, місце України на світовому ринку чорних металів. Практична робота №6 (оцінювана). Позначення на контурній карті сировинної бази та основних центрів виробництва чорних металів в Україні. |
§ 23 |
ОПР |
25 |
16.01 |
Кольорова металургія. Особливості технології виробництва та чинники розміщення підприємств з виплавки міді, алюмінію, титану. Основні центри виробництва кольорових металів в Україні. |
§ 24 |
|
26 |
23.01 |
Металургійне виробництво світу. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі чорних металів. Сучасні тенденції розміщення виробництв чавуну, сталі, прокату. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі кольорових металів у світі. |
§ 25 |
|
Тема 3. ХІМІЧНЕ ВИРОБНИЦТВО. ВИРОБНИЦТВО ДЕРЕВИНИ, ПАПЕРУ (3 години) |
||||
27 |
29.01 |
Значення та особливості технологій хімічного виробництва. Чинники розміщення основних виробництв хімічних речовин і хімічної продукції, фармацевтичної продукції, гумових і пластмасових виробів. |
§ 26 (п. 1, 2). |
|
28 |
30.01 |
Хімічне виробництво в Україні. Основні центри виробництва хімічної продукції та чинники їх формування. Найбільші країни-виробники мінеральних добрив, полімерів, ліків. |
§ 26 (п. 3-5). |
|
29 |
06.02 |
Виробництво деревини й паперу: значення, особливості технологій та чинники розміщення підприємств. Виробництво деревини й паперу в Україні. Найбільші в світі країни-виробники деревини та паперу. Узагальнення знань учнів за темами «Виробництво та постачання електроенергії», «Металургійне виробництво» та «Хімічне виробництво. Виробництво деревини та паперу». |
§ 27. |
ТО3 |
Тематичний блок № 4 (7 годин) |
||||
Тема 4. ВИРОБНИЦТВО МАШИН ТА УСТАТКУВАННЯ (3 години) |
||||
30 |
12.02 |
Роль машинобудування в сучасному світі. Різноманітність підприємств та чинники їхнього розміщення. Спеціалізація та кооперування в машинобудуванні. |
§§ 28-29. |
|
31 |
13.02 |
Машинобудування в Україні. Найбільші центри виробництва транспортних засобів, промислового обладнання, сільськогосподарської техніки, побутової електротехнічної та електронної продукції. Підприємства машинобудування свого регіону. Практична робота №7 (оцінювана). Позначення на контурній карті України центрів виробництва транспортних засобів та пояснення чинників їх розміщення. |
§§ 28-29. |
ОПР |
32 |
20.02 |
Машинобудування світу. Взаємозв’язок між рівнем економічного розвитку регіону, країни і рівнем розвитку машинобудування. Найбільші країни-виробники літаків, легкових автомобілів, морських суден, верстатів, комп’ютерів, робототехніки. |
§ 30. |
|
Тема 5. ВИРОБНИЦТВО ТКАНИН, ОДЯГУ, ВЗУТТЯ (2 години) |
||||
33 |
26.02 |
Особливості виробничого процесу та чинники розміщення підприємств, що виробляють тканини різних видів, одяг, шкіряно-взуттєву продукцію. Чинники та центри розміщення текстильного, швейного, шкіряного, взуттєвого виробництва в Україні. Найбільші на світовому ринку країни-виробники та країни-експортери тканин, одягу та взуття. Дослідження. Малі і середні міста України – центри швейного виробництва |
§ 31. |
|
34 |
27.02 |
Народні промисли в Україні. |
§ 32. |
|
Тема 6. ВИРОБНИЦТВО ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ, НАПОЇВ (2 години) |
||||
35 |
06.03 |
Чинники розміщення підприємств, що виробляють харчові продукти. Харчова промисловість в Україні. Особливості технологій та чинники розміщення підприємств буряко-цукрового, олійного, маслосироробного, плодоовочеконсервного, рибного, хлібопекарного, макаронного, борошномельного, круп’яного, кондитерського, пивоварного, виноробного виробництв, розливу безалкогольних напоїв, мінеральних вод. Виробництво харчових продуктів у своєму регіоні. Дослідження. Українські та імпортні продукти в споживчому кошику вашої родини |
§ 33 (п. 1, 2). |
|
36 |
12.03 |
Виробництво продуктів харчування в світі: сучасні тенденції, вплив глобалізації та національних традицій, взаємозв’язок з агробізнесом. Традиційні виробництва харчових продуктів окремих країн світу. Дослідження. Традиційні продукти харчування в Україні та країнах-сусідах. Узагальнення знань учнів за темами «Виробництво машин та устаткування», «Виробництво тканин, одягу, взуття» та «Виробництво харчових продуктів, напоїв». |
§ 33 (п. 3). |
ТО4 |
Тематичний блок № 5 (7 годин) |
||||
Розділ IV. ТРЕТИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА |
||||
Тема 1. ТРАНСПОРТ (3 години) |
||||
37 |
13.03 |
Транспорт, його роль у національній економіці та формуванні світового господарства. Види транспорту, їхні переваги й недоліки. Дослідження. Міські види транспорту свого обласного центру |
§§ 34-35. |
|
38 |
20.03 |
Транспорт України. Залізничний транспорт – основний вид транспорту України. Найважливіші автомагістралі України. Водні шляхи, найбільші морські та річкові порти України. Повітряний транспорт. Транспортні вузли. Міжнародні транспортні коридори на території України. |
§ 35. |
|
39 |
02.04 |
Транспорт світу. Країни, що вирізняються високим рівнем розвитку мережі залізниць й автомобільних шляхів. Найбільші морські порти, їхній вплив на розміщення промисловості. Найбільші судноплавні річки світу. Найбільші аеропорти світу. Міжнародні транспортні коридори. |
§ 36. |
|
Тема 2. ТОРГІВЛЯ (2 години) |
||||
40 |
03.04 |
Торгівля як вид послуг. Форми торгівлі. Показники зовнішньої торгівлі. Торгівля в Україні. Обсяги та структура експорту й імпорту товарів та послуг. Чинники концентрації роздрібної торгівлі в населених пунктах, регіонах. |
§ 37. |
|
41 |
10.04 |
Світовий ринок товарів і послуг. Основні напрями зовнішньоторговельних зв’язків. Світова організація торгівлі (СОТ), Європейський Союз, НАФТА, АСЕАН. |
§ 38. |
|
Тема 3. ТУРИЗМ (2 години) |
||||
42 |
16.04 |
Туризм як складник національної економіки, його види. Чинники розвитку туризму в регіоні, країні. Туристична інфраструктура. Туризм в Україні. Особливості природних рекреаційних ресурсів. Об’єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні. Туристичні райони в Україні. |
§ 39. |
|
43 |
17.04 |
Міжнародний туризм. Основні туристичні регіони світу. Країни світу з найбільшою кількістю об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО. Узагальнення знань учнів за темами «Транспорт», «Торгівля» та «Туризм». |
§ 40. |
ТО5 |
Тематичний блок № 6 (6 годин) |
||||
Тема 4. НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ. ОСВІТА. ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я (1 година) |
||||
44 |
24.04 |
Роль науки й освіти в суспільстві. Особливості наукової й освітньої діяльності. Джерела фінансування науки й освіти. Форми просторової організації наукових досліджень та освіти: технополіси. Найвідоміші наукові центри у світі та Україні. Охорона здоров’я. Найвідоміші центри охорони здоров’я в Україні та світі. |
§ 41. |
|
Тема 5. ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ. КОМП’ЮТЕРНЕ ПРОГРАМУВАННЯ (3 години) |
||||
45 |
30.04 |
Фінансові послуги. Світові центри банківсько-фінансової діяльності. Вплив глобалізації на розміщення фінансових установ. Країни-офшори. Особливості розміщення фінансових установ в Україні. |
§ 42. |
|
46 |
08.05 |
Аутсорсинг, його переваги. Аутсорсинг інформаційних технологій (ІТ-аутсорсинг). Країни-лідери на світовому ринку програмування та аутсорсингу. |
§ 43. |
|
47 |
14.05 |
Контрольна робота № 2. |
Повторити §§ 16-43. |
КР |
Розділ V. ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА (3 години) |
||||
48 |
15.05 |
Поняття про глобальні проблеми людства, причини їх виникнення. Проблема війни і миру. Проблема тероризму. Екологічна проблема. |
§ 44. |
|
49 |
22.05 |
Глобальні проблеми людства: сировинна та енергетична, демографічна, продовольча, подолання відсталості країн, що розвиваються. Україна та глобальні проблеми людства. Взаємозв’язок глобальних проблем. Сталий розвиток. Дослідження. Прояв глобальних проблем у своєму регіоні. Узагальнення знань учнів за розділами «Третинний сектор господарства» та розділом «Глобальні проблеми людства». |
§ 45. § 46. Повторити §§ 16-45. |
ТО6 |