Година цікавої математики
“Завдання з сірниками”
Шкільний курс математики часто виявляється складним для багатьох учнів і учениць, які стикаються з великим обсягом матеріалу та складними концепціями. Отже, виникає важливе завдання перед учителями — не лише просто викладати математику, але й показати дітям, що ці знання можна застосовувати у різних ситуаціях повсякденного життя, від розрахунків у магазині до розв'язання задач на складання проектів будівництва.
Задачі з сірниками завжди визначалися своєю популярністю серед учителів математики через їхню здатність стимулювати кмітливість та уяву учнів. Це особливо важливо під час вивчення математики, де потрібно не лише розуміти теоретичні поняття, але й бачити їх застосування у практичному житті.
Мета: популяризувати математичні знання; розвивати уяву, кмітливість, логічне мислення, творчі здібності учнів; виховувати вміння працювати в парі, уважність.
Обладнання: коробки сірників (одна коробка на кожну парту), бонуси-фішки різного кольору: зелені — для відзнаки колективних відповідей, сині — індивідуальних.
ХІД ЗАХОДУ
I. Організаційний момент.
Учитель перевіряє готовність учнів, налаштовує їх на навчальну діяльність.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
Учитель. Відгадайте загадку.
***
Живуть у тісній темниці,
Без страху темноти,
Хлоп’ята яснолиці –
Вогню малі брати.
І мають душу щедру,
Хоч дерева сини,
Згораючи до щенту,
Вогонь дають вони.
Правильно, це — сірники. Ними користуватимемося під час проведення уроку.
Трошки з історії. Прототипи сірників з'явилися ще в середньовічному Китаї - про це згадується в текстах XIII-XIV століть. В Європі перший сірник з'явився в 1805 році - тоді французький хімік Жан Шансель продемонстрував перші дерев'яні палички з головкою з суміші сірки, бертолетової солі з додаванням кіноварі, які самі запалювалися.
Цікаві факти про сірники:
А ще у світі є кілька музеїв, колекції яких присвячені саме сірникам - у Швеції, Швейцарії, Німеччині та сусідній Польщі.
Всім треба пам’ятати, що гратись із сірниками або користуватись без нагляду дорослих не можна!
Для розминки пропоную таку задачу.
Задача. На столі лежать три сірники. Як перекласти середній сірник, не торкаючись його, щоб він став крайнім?
Відповідь. Один з крайніх сірників слід покласти поряд із іншим крайнім (так середній опиниться з краю).
Завдання виконуються в парах. Пара учнів, яка виконала завдання першою отримує 2 бали. Пара, яка виконала завдання у відведений час отримує 1 бал. На виконання завдань відводиться 1 хв.
Завдання для учнів
Відповідь: по 2 сірники на кожну сторону
Відповідь: ширина 1 сірник, довжина – 2 сірника.
Відповідь:
Відповідь:
Відповідь. Скласти слово «Метр».
Відповідь.
Відповідь.
Відповідь.
Відповідь.
Підсумки заходу.
Учні підраховують кількість отриманих за урок фішок, учитель визначає найкмітливішу пару та найкмітливішого учня на уроці.
Учитель. Хочу нагадати вам, що сірники — це не іграшка! В разі пожежі — дзвоніть 101.