Година цікавої математики. Завдання з сірниками

Про матеріал
Шкільний курс математики часто виявляється складним для багатьох учнів і учениць, які стикаються з великим обсягом матеріалу та складними концепціями. Отже, виникає важливе завдання перед учителями — не лише просто викладати математику, але й показати дітям, що ці знання можна застосовувати у різних ситуаціях повсякденного життя, від розрахунків у магазині до розв'язання задач на складання проектів будівництва. Задачі з сірниками завжди визначалися своєю популярністю серед учителів математики через їхню здатність стимулювати кмітливість та уяву учнів. Це особливо важливо під час вивчення математики, де потрібно не лише розуміти теоретичні поняття, але й бачити їх застосування у практичному житті.
Перегляд файлу

Година цікавої математики

“Завдання з сірниками”

Шкільний курс математики часто виявляється складним для багатьох учнів і учениць, які стикаються з великим обсягом матеріалу та складними концепціями. Отже, виникає важливе завдання перед учителями — не лише просто викладати математику, але й показати дітям, що ці знання можна застосовувати у різних ситуаціях повсякденного життя, від розрахунків у магазині до розв'язання задач на складання проектів будівництва.

Задачі з сірниками завжди визначалися своєю популярністю серед учителів математики через їхню здатність стимулювати кмітливість та уяву учнів. Це особливо важливо під час вивчення математики, де потрібно не лише розуміти теоретичні поняття, але й бачити їх застосування у практичному житті.

 

Мета: популяризувати математичні знання; роз­вивати уяву, кмітливість, логічне мислення, твор­чі здібності учнів; виховувати вміння працювати в парі, уважність.

Обладнання: коробки сірників (одна коробка на кожну парту), бонуси-фішки різного кольору: зелені — для відзнаки колективних відповідей, сині — індивідуальних.

 

ХІД ЗАХОДУ

I. Організаційний момент.

Учитель перевіряє готовність учнів, налаштовує їх на навчальну діяльність.

 

II. Актуалізація опорних знань учнів.

Учитель. Відгадайте загадку.

***

Живуть у тісній темниці,

Без страху темноти,

Хлоп’ята яснолиці –

Вогню малі брати.

І мають душу щедру,

Хоч дерева сини,

Згораючи до щенту,

Вогонь дають вони.

 

Правильно, це — сірники. Ними користувати­мемося під час проведення уроку.

Трошки з історії. Прототипи сірників з'явилися ще в середньовічному Китаї - про це згадується в текстах XIII-XIV століть. В Європі перший сірник з'явився в 1805 році - тоді французький хімік Жан Шансель продемонстрував перші дерев'яні палички з головкою з суміші сірки, бертолетової солі з додаванням кіноварі, які самі запалювалися. 

Цікаві факти про сірники:

  • спочатку виробництво сірників було ручним - автоматична машина з виробництва сірників з'явилася в 1888 році.
  • перші коробки для сірників робили з металу, етикеток на них не було, а назву виробника штампували на кришці. Коробку для сірників, якою ми користуємося зараз, придумав в 1889 році Джошуа Пусі з Філадельфії (США).
  • сірники роблять в основному з осики, але матеріалом для сірникової палички може також служити віск або картон. Є сірники, які можуть запалитися, якщо їх потерти об будь-яку поверхню, не обов'язково об коробку. 
  • до складу сірникової головки входить сірка, бертолетова сіль, хромпік, піролюзит, цинкові білила, залізний сурик, клей, мелене скло.
  • колір сірки сірників ніяк не впливає на їхнє горіння.
  • головка сірника здатна нагріватися до температури 1500°С.
  • вага стандартної сучасної сірники 0,09 грама, а коробкою можна користуватися як лінійкою - її довжина рівно 5 см.
  • всього в світі налічується більше 100 видів сірників. Серед них є мисливські сірники (стійкі до вітру і дощу), термічні (горять з більш високою температурою), камінні (довгі), сигаретні, сигнальні (мають кольорове полум'я), а також декоративні. 
  • сірник, кинутий в море, розкладається тільки через 6 місяців.
  • сірник може рвятувати життя: якщо ним припекти укус від отруйного степового павука (Каракурта) не пізніше, ніж через 2 хвилини після укусу, то отрута не проникне в кров.

А ще у світі є кілька музеїв, колекції яких присвячені саме сірникам - у Швеції, Швейцарії, Німеччині та сусідній Польщі. 

Всім треба пам’ятати, що гратись із сірниками або користуватись без нагляду дорослих не можна!

 

Для розминки пропоную таку задачу.

Задача. На столі лежать три сірники. Як пере­класти середній сірник, не торкаючись його, щоб він став крайнім?

Відповідь. Один з крайніх сірників слід покласти поряд із іншим крайнім (так середній опиниться з краю).

 

 Завдання виконуються в парах. Пара учнів, яка виконала завдання першою отримує 2 бали. Пара, яка виконала завдання у відведений час отримує 1 бал. На виконання завдань відводиться 1 хв.

 

Завдання для учнів

 

  1. Побудуйте трикутник за допомогою 6 сірників.

Відповідь: по 2 сірники на кожну сторону

 

  1. Побудуйте прямокутник, у якого довжина у два рази більше від ширини, за допомогою 6 сірників.

Відповідь: ширина 1 сірник, довжина – 2 сірника.

 

  1. Потрібно прибрати 2 сірники так, щоб залишилися 4 рівні квадрати.

 

Відповідь:

 

  1. Як переставити 3 сірники, щоб отримати 3 однакові квадрати?

 

Відповідь:

 

 

  1. Як із 13 цілих сірників, кожен з яких має дов­жину 5 см, скласти метр?

Відповідь. Скласти слово «Метр».

 

  1. Переставте один сірник так, щоб приклад було вирішено правильно.

 

Відповідь.

 

  1. Переставте один сірник, щоб рівність стала правильною:

 

Відповідь.

 

  1. Приберіть 3 сірника так, щоб залишились тільки 3 трикутники.

 

Відповідь.

 

  1. Переставте один сірник, щоб рівність стала правильною:

 

Відповідь.

 

 

  1. Придумайте і складіть малюнок з 20 сірників.

 

Підсумки заходу.

Учні підраховують кількість отриманих за урок фішок, учитель визначає найкмітливішу пару та найкмітливішого учня на уроці.

Учитель. Хочу нагадати вам, що сірники — це не іграшка! В разі пожежі — дзвоніть 101.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 червня
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку