Година математичної логіки в 6 класі «Математика – гімнастика розуму»

Про матеріал
Матеріал містить цікаві завдання для проведення години математичної логіки і 6 класі. Метою заходу є розвиток логічного мислення учнів; виховання зацікавленості предметом математики, формування почуття колективізму, взаємовиручки, працьовитості, наполегливості, кмітливості.
Перегляд файлу

Тема:  Година математичної логіки «Математика – гімнастика розуму»

Мета: Розвивати логічне мислення учнів; виховувати зацікавленість предметом математики, почуття колективізму, взаємовиручки, працьовитість, наполегливість, кмітливість.

Ведуча. Всім - добрий день, друзі. -

Дівчата й хлоп'ята!

Ми раді усіх вас

Сьогодні вітати!

Ведучий. Покликав брейн-ринг

Нас сюди на змагання.

Знавцям й глядачам -

Особливі вітання!

Ведуча. Відомо усім

Тут відсутні секрети -

У школі в нас різні

Вивчають предмети.

Ведучий. Наук у нас різних

Вивчають багато.

Яку ж з них ми будемо

Нині вітати?

Ведуча. Тобі, математико,

Наші вітання,

Це ж ти нас зібрала

Усіх на змагання.

Ведучий. Сучасну і давню

Науку чудову

Сьогодні у дії

Побачимо знову.

Ведуча. Чекають тут різні

На вас запитання,

І хитрі задачі,

Й цікаві завдання.

Ведучий. Питання серйозні

Та є й жартівливі,

Тож будьте уважні

І будьте кмітливі.

Ведуча. Обдумайте відповідь

Ви неодмінно,

На справу таку

Вам дається хвилина.

Ведучий. Лишилось питання

Одне з'ясувати:

Хто нині в брейн-рингу

У нас буде грати?

Ведуча. Довідатись легко:

Який же це  клас?

Гравці з усіх класів

Сьогодні у нас.

Ведучий. Вже грали багато

У “ Що? Де? Коли?”,

І зараз змагатись

В брейн-рингу прийшли.

Ведуча. Стіл різнокольоровий,

Круг нього стільці,

Картинка з совою

Чекають гравців.

Ведучий. Гравці — “новобранці”

Вітаємо вас!

Бажаємо гри

Показати вам “клас”.

Ведуча. Ідіть, математики,

Дружно, сміливо в дорогу,

Бажаєм здобути

Ми вам перемогу!

Ведучий. А старання, уміння і знання наших конкурсантів оцінять члени журі. (представлення журі).

Вчитель:

Епіграфом нашої гри є слова американського математика Норберта Вінера:

«Математика – наука молодих. Інакше й не може бути.      Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості».

  • Сьогодні з нами ті, хто любить математику,
  • ті, хто любить таємниці, загадки, цікаві задачі,
  • ті, хто допитливий, працьовитий, наполегливий!

Дозвольте познайомити вас з учасниками …

Дорогі учасники гри, захватіть з собою кмітливість, винахідливість, сміливість, а сміливість, говорять, міста бере, і тоді перемога завжди буде за вами.

Успіхів всім вам!

 Розпочинаємо гру.

  1. За допомогою чотирьох п'ятірок і знаків дій та дужок запишіть число 100.

Відповідь:       (5+5)•(5+5)

  1. Як поділити рівносторонній трикутник на 3 частини так, щоб з них можна було скласти два рівні ромби?

Відповідь:

  1. Чиможна з дроту, довжина якого 20 см, зігнути трикутник, одна сторона якого б  дорівнювала 13 см?

Відповідь:

Ні, оскільки       (20-13)=7, а 7<13

     Правило трикутника: сума довжин двох сторін > довжини третьої сторони

  1. Як не маючи ніяких вимірювальних приладів відрізати 60 см від шнура, довжина якого 80 см ?

Відповідь:

       Шнур зігнути навпіл, потім половину отриманого шнура зігнути ще раз навпіл і взяти першу половину і половину половини.

  1. 5 землекопів за 5 годин викопають 5 м канави.

Скільки землекопів за 100 годин викопають 100 м канави?

Відповідь:

       5 землекопів

  1. Бліц.
  • Цеглина має масу 2 кг і півцеглини. Яка маса всієї цеглини?
  • На дубі 16 гілок, на кожній по 8 гілочок, на кожній росло по 4 яблука. Скільки яблук  росло на дереві?
  • У семи братів по одній сестрі. Скільки дітей в сімї?

Відповідь:

  • 4
  • 0
  • 8
  1. Коли садівника запитали скільки дерев в його саду, він відповів: половина всіх моїх дерев – яблуні, четвертина – сливи, сьома частина – груші, ще є три вишні. Скільки дерев було в саду?

Відповідь:

       1/2х+1/4х+1/7х+3=х

           х=28

  1. Половина від половини числа дорівнює половині. Яке це число?

Відповідь:                   число 2

  1. «Чорний ящик»

Число 1001 підкаже вам, що лежить у чорному ящику.

Відповідь:

Казки  «Тисяча і одна ніч»

  1. Дві дюжини помножили на три дюжини.            Скільки отримали  дюжин?

Відповідь:         72 дюжини    (2•12)•(3•12)=(2•3•12)•12=72•12

  1. В давній Русі основними дробами були:

1/2 - половина,

1/3 – третина,

1/4 - четвертина,

1/6 – півтретини.

А як називали в той час дріб 1/24  ?

Відповідь:

    четвертина півтретини

  1. Якими повинні бути два наступні числа числового ряду:

10, 8, 11, 9, 12, 10, 13,…

Відповідь:

       11, 14

     (-2, +3)

Ведуча. За хвилиною — хвилина.

Ось і грі прийшов кінець.

Оголошуйте рахунок:

Хто сьогодні молодець?

(Підведення підсумків гри)

Переможцем у грі  стає команда…!

Ведучий. Оплесками переможців,

Дружно будемо вітати,

І вручаємо дипломи,

Щоб було про що згадати.

Поздоровляємо переможців!!!

Бажаємо нових звершень!!

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку