Урок - казка у 6 класі.
Тема: «Розв'язування вправ на всі дії з раціональними числами»
Мета: закріплення навичок учнів виконувати всі дії над раціональними числами в процесі розв'язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок, математичної мови, формувати інтерес до знань; виховувати активність, увагу, наполегливість.
Обладнання: картки з завданнями, рисунки до казки.
Математика 6 клас
(урок – казка)
Тема: «Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами»
Мета: закріплення навичок учнів виконувати всі дії над раціональними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок, математичної мови, формувати інтерес до знань; виховувати активність, увагу, наполегливість.
Обладнання: картки з завданнями, рисунки до казки.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
Сьогодні в нас буде трішки незвичайний урок. По-перше, до нас завітали гості: тож давайте привітаємо їх; по-друге до нас сьогодні на урок завітає казка.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
У країні Математиці живе багато різних чисел та дій над числами. Сьогодні ми підходимо до завершення вивчення теми „ Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами ”. І якщо зараз ви підтвердите , що подружились з цими діями, навчились спрощувати вирази, виконувати всі дії з раціональними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ, то на наступних уроках ми завітаємо у гості до рівнянь . А девізом нашого уроку я обрала вислів Анатоля Франса „Вчитись можна тільки весело... Щоб переварити знання, їх треба вживати з апетитом.”
Але пропускним квитком в гості до казки, будуть ваші знання. У кожного з вас є тестові завдання, які вам необхідно виконати за 7 хвилин. Ключ від їх ви дізнаєтесь трішки пізніше. Тож розпочнімо роботу.
ЗАВДАННЯ:
І варіант
а)10; б) -10; в) 5; г)2
а) - ; б) 1; в) - 1; г)
а)т; б) а; в) 13; г)13а
а) - 1; б) 1; в) 9; г)0
а)15; б) -10; в)- 15; г)13
а)- 7; б) -12; в) 19; г)-19
а)- (2 – х) = -2 - х; б) –(2 – х) = -2 + х;
в) –(2 – х) = 2 - х ; г) –(2 – х) = 2 + х
а) 5х; б) 9х; в) -20х; г)-х
а) - 8; б) 4; в) -0,5; г)-4
а) – 8х; б) 8ху; в) 8у; г)-8ху
а) – 2ах + 3ау = -2(ах + 3ау); б) – 2ах + 3ау = а ( - 2х + 3у);
в) – 2ах + 3ау = - 2а (х + 3у) ; г) – 2ах + 3ау = 3а (- 2х + у)
а) 1; б) 1; 4; в) 4; г)розв’язку не має
ІІ варіант
а)13; б) 30; в) -30; г)10
а) - ; б) 1; в) ; г)
а)27; б) 55; в) 27к; г)к
а) 0; б)- 1; в) -8; г)8
а)9; б) -9; в)8; г)- 12
а)- 34; б) -26; в) -42; г)42
а)- (-т –4х) =т + 4х; б) –(-т - 4) = -т - 4х;
в) –(-т –4х) =-т + 4х ; г) –(-т - 4) = т – 4х
а) 25р; б) 22р; в) -28р; г)-75р
а) – 80,2 б) - 64; в) -32; г)6,4
а) – 9а; б) 9ау; в) 9у; г)-9ау
а) 3ху - 3хс = 3х( у - с); б) 3ху - 3хс = 3у (х + хс);
в) 3ху - 3хс = 3х ( 3у – 3с); г) 3ху - 3хс = ус (3х – х)
Коренем рівняння ∣ 5х – 4 ∣ = 6 є …
а) 2; б)розв’язку не має; в)- 0,4; 2; г)- 0,4
ІІІ. Закріплення матеріалу.
В деякому царстві, в деякому государстві жив-був Іван - царевич. І було в нього три сестри: Марія, Ольга та Анна. Батько та мати в них померли. Віддав Іван - царевич своїх сестер заміж за царів мідного, серебряного і золотого царства. Цілий рік жив без сестер і зробилося йому сумно. Вирішив він провідати сестер і відправився в дорогу. По дорозі він зустрів Олену Премудру. Вони покохали один одного. Та злий Кощій Безсмертний украв Олену.
Іван - царевич взяв вірних воїнів і поїхав виручати свою кохану. Вийшли вони до річки, а там великий камінь закрив дорогу на місток. На камені написані завдання. Якщо їх правильно виконати, то камінь повернеться і звільнить дорогу.
Завдання:
Обчисліть раціонально:
а) 36 ∙ 28 + 36 ∙ 39 – 67 ∙ 46; б) 4,8 ∙ 6,5 – 8,5 ∙ 6,8 + 2 ∙ 4,8;
в) -13 ∙ + ∙ (-11);
Довго їхали вони по лісу, поки доріжка не привела їх до хатинки Баби Яги. Вона давно ворогувала з Кощієм Безсмертним і згодилася допомогти Івану – царевичу, але тільки в тому випадку, якщо його воїни розв’язати завдання, написані на її ступі.
Словникова робота: Діти, хто зможе пояснити значення слова «ступа»? (це дерев’яний, металевий, кам’яний пристрій для лущення, подрібнення зерна)
Завдання:
Спростіть вираз:
а) 12а – 6а + 7а; б) (4,8 + n) – ( -6,3 + n); в) 5(4а – 3в) – 2(5а – 3в);
г) -3,2(5х + 4) + 2,4( 2у – 4)
Прощаючись з Іваном – царевичем, Баба Яга розповіла йому про силу коренів рівняння. Коли потрібно тоді який замок відкрити чи закрити накріпко, промов уголос корені рівняння. Швидко все виконається.
Чорний ворон підслухав цю розмову і розповів про все Кощію. Той підстеріг Івана – царевича і його воїнів, схватив їх і закинув в глибоке підземелля. Замкнув на шість замків. Для того, щоб визволитися з підземелля ув’язнені повинні виконати шість рівнянь і вимовити корені рівняння, тоді замки і відкриються.
Завдання:
Розв’яжіть рівняння № 1253
Іван – царевич промовив «магічні слова», назвав корені всих рівнянь. Двері підземелля відкрилися. І стали воїни перед воротами Кощеєвого дворця , на яких написані завдання.
Завдання:
Обчисліть, використовуючи розподільну властивість множення:
а) -25 ∙ (-99); б) 999 ∙ (-38)
Швидко вирішив їх Іван – царевич. Ворота відкрилися. Звільнили воїни Олену Прекрасну і в той же день зіграли весілля. Після того Іван – царевич разом з Оленою провідали його сестер, приїхали до дому і стали жити – поживати та добра наживати.
Підсумок. Корекційна хвилинка.
Читаю вислів:
- Ми досягли бажаного і я бачу радість на ваших обличчях ( на партах - картки, учні домальовують обличчя і демонструють свій настрій).
або або
Домашня робота.
№ 1252, 1254, 1256