До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку-казки з математики для 6-го класу на тему "Розв'язування вправ на всі дії з раціональними числами"

Про матеріал

Урок - казка у 6 класі.

Тема: «Розв'язування вправ на всі дії з раціональними числами»

Мета: закріплення навичок учнів виконувати всі дії над раціональними числами в процесі розв'язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок, математичної мови, формувати інтерес до знань; виховувати активність, увагу, наполегливість.

Обладнання: картки з завданнями, рисунки до казки.

Перегляд файлу

Математика 6 клас

(урок – казка)

Тема: «Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами»

 

Мета: закріплення навичок учнів виконувати всі дії  над раціональними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок, математичної мови, формувати інтерес до знань; виховувати активність, увагу, наполегливість.

Обладнання: картки з завданнями, рисунки до казки.

ХІД  УРОКУ:

І. Організаційний момент.

Сьогодні в нас буде трішки незвичайний урок. По-перше, до нас завітали гості: тож давайте привітаємо їх; по-друге до нас сьогодні на урок завітає казка.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 У країні Математиці живе багато різних чисел та дій над числами. Сьогодні ми підходимо до завершення вивчення теми „ Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами ”. І якщо зараз ви підтвердите , що подружились з цими діями, навчились спрощувати вирази, виконувати всі дії з раціональними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ,   то на наступних уроках ми завітаємо у гості до рівнянь .  А девізом нашого уроку я обрала вислів Анатоля Франса „Вчитись можна тільки весело... Щоб переварити знання, їх треба вживати з апетитом.”

Але пропускним квитком в гості до казки, будуть ваші знання. У кожного з вас є тестові завдання, які вам необхідно виконати за 7 хвилин. Ключ від їх ви дізнаєтесь трішки пізніше. Тож розпочнімо роботу.

ЗАВДАННЯ:

І варіант

  1. Чому дорівнює модуль добутку  2 ∙  (-5)?

а)10;  б) -10;  в) 5;  г)2

  1. ∙ ( - ) = …

а) - ;  б) 1;  в) - 1;  г)

  1. У виразі 13а – 13т спільним множником є …

а)т;  б) а;  в) 13;  г)13а

  1. – 3 : ( - 3) = …

а) - 1;  б) 1;  в) 9;  г)0

  1. – 90 : 6 = …

а)15;  б) -10;  в)- 15;  г)13

  1. – 7 + ( - 12) = …

а)- 7;  б) -12;  в) 19;  г)-19

  1. У якому з записів правильно розкрито дужки?

а)- (2 – х) = -2 - х;  б) –(2 – х) = -2 + х; 

в) –(2 – х)  = 2 - х ;  г) –(2 – х) = 2 + х

  1. Спростивши вираз 5 ∙ х ∙ (-4) дістанемо:

а)  5х;  б) 9х;  в) -20х;  г)-х

  1. Назвіть коефіцієнт виразу  -8т ∙ (-0,5)

а) - 8;  б) 4;  в) -0,5;  г)-4

  1. Спростіть вираз  -1,6х ∙ ( -5у)

а) – 8х;  б) 8ху;  в) 8у;  г)-8ху

  1. Яка з рівностей є правильною?

а) – 2ах + 3ау = -2(ах + 3ау); б) – 2ах + 3ау = а ( - 2х + 3у); 

в) – 2ах + 3ау = - 2а (х + 3у)  ;  г) – 2ах + 3ау = 3а (- 2х + у)

  1. Коренем рівняння 2х – 5 ∣ = 3 є …

а)  1;  б) 1; 4;  в) 4;  г)розв’язку не має

ІІ варіант

  1. Чому дорівнює модуль добутку  - 10 ∙  (-3)?

а)13;  б) 30;  в) -30;  г)10

  1. - ∙ ( - ) = …

а) - ;  б) 1;  в) ;  г)

  1. У виразі 27к + 55к спільним множником є …

а)27;  б) 55;  в) 27к;  г)к

  1. – 8 : 1 = …

а) 0;  б)- 1;  в) -8;  г)8

  1. – 36 :(-4) = …

а)9;  б) -9;  в)8;  г)- 12

  1. – 34 + ( - 8) = …

а)- 34;  б) -26;  в) -42;  г)42

  1. У якому з записів правильно розкрито дужки?

а)- (-т –4х) =т + 4х;  б) –(-т - 4) = -т  - 4х; 

в) –( –4х)  = + 4х ;  г)  –(-т - 4) = т – 4х

  1. Спростивши вираз  25 ∙ р ∙ (-3) дістанемо:

а)  25р;  б) 22р;  в) -28р;  г)-75р

  1. Назвіть коефіцієнт виразу  -0,2а ∙ (-32)

а) – 80,2  б) - 64;  в) -32;  г)6,4

  1. Спростіть вираз  -1,5а ∙ ( -)

а) – 9а;  б) 9ау;  в) 9у;  г)-9ау

  1. Яка з рівностей є правильною?

а) 3ху -  3хс = 3х( у - с); б) 3ху -  3хс = 3у (х + хс); 

в) 3ху -  3хс = 3х ( 3у – 3с);  г) 3ху -  3хс = ус (3х – х)

Коренем рівняння 5х – 4 ∣ = 6 є …

а)  2; б)розв’язку не має; в)- 0,4;  2; г)- 0,4

ІІІ.  Закріплення матеріалу.

В деякому царстві, в деякому государстві жив-був Іван - царевич. І було в нього три сестри: Марія, Ольга та Анна. Батько та мати в них померли. Віддав Іван - царевич своїх  сестер заміж  за царів мідного, серебряного і золотого царства. Цілий рік жив без сестер і зробилося йому сумно. Вирішив він провідати сестер і відправився в дорогу. По дорозі він зустрів Олену Премудру. Вони покохали один одного. Та злий Кощій Безсмертний украв Олену.

Іван - царевич взяв вірних воїнів і поїхав виручати свою кохану. Вийшли вони до річки, а там великий камінь закрив дорогу на місток. На камені написані завдання. Якщо їх правильно виконати, то камінь повернеться і звільнить дорогу.

Завдання:

Обчисліть раціонально:

а) 36 ∙ 28 + 36 ∙ 39 – 67 ∙ 46;   б) 4,8 ∙ 6,5 – 8,5 ∙ 6,8 + 2 ∙ 4,8;

в) -13 ∙ + ∙ (-11);

Довго їхали вони по лісу, поки доріжка не привела їх до хатинки Баби Яги. Вона давно ворогувала з Кощієм Безсмертним і згодилася допомогти Івану – царевичу, але тільки в тому випадку, якщо його воїни розв’язати завдання, написані на  її ступі.

Словникова робота: Діти, хто зможе пояснити значення слова «ступа»? (це дерев’яний, металевий, кам’яний пристрій для лущення, подрібнення зерна)

Завдання:

Спростіть вираз:

а) 12а – 6а + 7а; б) (4,8 + n) – ( -6,3 + n); в) 5(4а – 3в) – 2(5а – 3в);

г) -3,2(5х + 4) + 2,4( 2у – 4)

Прощаючись з Іваном – царевичем, Баба Яга розповіла йому про силу коренів рівняння. Коли потрібно тоді який замок відкрити чи закрити накріпко, промов уголос корені рівняння. Швидко все виконається.

Чорний ворон підслухав цю розмову і розповів про все Кощію. Той підстеріг Івана – царевича і його воїнів, схватив їх і закинув в глибоке підземелля. Замкнув на шість замків. Для того, щоб визволитися з підземелля ув’язнені повинні виконати шість рівнянь  і вимовити корені рівняння, тоді замки і відкриються.

Завдання:

Розв’яжіть рівняння № 1253

Іван – царевич промовив «магічні слова», назвав корені всих рівнянь. Двері підземелля відкрилися.  І стали воїни перед воротами Кощеєвого дворця , на яких написані завдання.

Завдання:

Обчисліть, використовуючи розподільну властивість множення:

а) -25 ∙ (-99); б) 999 ∙ (-38)

Швидко вирішив їх Іван – царевич. Ворота відкрилися. Звільнили воїни Олену Прекрасну і в той же день зіграли весілля. Після того Іван – царевич разом з Оленою провідали його сестер, приїхали до дому і стали жити – поживати та добра наживати.

 

Підсумок. Корекційна хвилинка.

 Читаю вислів:

 

 

 

   - Ми досягли бажаного і я бачу радість на ваших обличчях ( на партах  - картки, учні   домальовують обличчя і демонструють свій настрій).

 

 

 

 

                                  або                  або

 

 

Домашня робота.

№ 1252, 1254, 1256

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
1 січня
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку