Урок має за мету повторити та узагальнити знання та вміння учнів розв'язувати задачі на знаходження дробу від числа та числа за його дробом, використовуються робота в групах та в парах, математичне лото, вправа "Незакінчене речення" та інші прийоми роботи
Урок математики у 6 класі на тему: Звичайні дроби
Мета: повторити та узагальнити знання та вміння розв’язувати задачі на знаходження дробу від числа та числа за його дробом, поглибити знання з математики, навички виконання множення та ділення дробів; формувати культуру усного та писемного мовлення, розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, вміння працювати в групах, в парах; виховувати наполегливість у досягненні мети.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми та мети уроку.
Пропоную вам відгадати загадку. Слово-відгадка буде одним з ключових слів нашого уроку. У вас є три спроби. Увага, загадка:
Це слово – дріб. Чому це слово ключове на нашому уроці? Тому що темою нашого уроку є «Звичайні дроби та дії над ними».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, демонстрація проектів
Учні вдома готували проекти-демонстрації на тему: «Звичайні дроби у нашому житті». Виступ учнів з проектами.
IV. Актуалізація опорних знань
1. Вправа Незакінчене речення
- Щоб помножити звичайні дроби, треба …
- Щоб поділити звичайні дроби, потрібно …
- Щоб знайти дріб від числа, потрібно …
- Щоб знайти число за його дробом, потрібно …
2. Математичне лото (Робота в парах)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Розв’язування вправ
1. Завдання на магнітній дошці:
На магнітній дошці ви бачите приклади на ділення звичайних дробів. Однакові фігури закривають рівні числа. Вкажіть число, що знаходиться під шестикутником.
2. Задача-жарт
Чи можна 3 яблука поділити між двома батьками і двома синами так, щоб кожен одержав по одному яблуку? (так, якщо це батько, син і внук)
VІ. Хвилинка релаксації
Колись, перебираючи струни на арфі, давньогрецький учений Піфагор помітив, що наймилозвучніше співвідношення звуків – це октава – 1/8, квінта – 1/5 і кванта – ¼.
Для вас звучить чарівна мелодія вальсу, витримана у розмірі ¾.
Прослуховування музики
VІІ. Робота в групах
Учні об’єднуються в три групи за рівнем знань, розв’язують задачі, потім один учень від групи пояснює розв’язання.
І група (середній рівень) Для урочистих подій в школі зшили прапор України, довжина якого 1,8 м, а ширина становить 2/3 довжини. Яку площу покриє цей прапор?
ІІ група (достатній рівень) Площа одного з найкрасивіших озер України – гірського озера Синевир (Закарпаття) становить 1/3000 площі озера Сасик (Одеська область) – найбільшого озера України. Скільки квадратних метрів становить площа озера Синевир, якщо площа озера Сасик дорівнює 210 км 2?
ІІІ група (високий рівень) Близько 80 пам’ятників історії розташовані на території Києво-Печерської лаври. Довжина триденного туристичного маршруту 72 км. У перший день туристи пройшли 4/9 всього шляху, у другий день – 7/8 того, що вони пройшли в перший день. Скільки кілометрів залишилося пройти туристам в третій день?
VІІІ. Підсумок уроку
Російський письменник Лев Толстой сказав: «Людину можна оцінити дробом, знаменник якого – те гарне, що вона думає про себе сама, а чисельник – те гарне, що про цю людину думають інші. Чим більший чисельник, тим більший дріб». Давайте про це завжди пам’ятати і намагатися жити відповідно до цього правила.
ІХ. Домашнє завдання