Година милування у природі" Зима-біло-сніжка прийшла – чудову красу принесла."

Про матеріал

Матеріали години милування вчителям можна використати в позакласній роботі для формування уявлень дітей про красу природи. Це допоможе вчити розуміти образний зміст віршів й формувати у школярів вміння передавати власні думки та почуття.

Перегляд файлу

Година  милування  в природі

Зима-білосніжка  прийшла – чудову красу  принесла.

Мета: формувати  уявлення дітей  про красу  природи, вчити  розуміти  образний зміст  віршів, формувати вміння передавати власні думки та почуття. Виховувати інтерес до природи,  захоплення нею.

 Обладнання: надувна  кулька, планшети, мікрофон,  літературний  матеріал.

      1. Попередній  інструктаж – нагадування  правил  поведінки під  час  переходу, етичні  правила. Перехід  до парку,  спостереження  за засніженими  деревами.

 2. – Подивіться уважно  навколо і  скажіть,  що  ви  бачите?

     А  тепер  послухайте  загадку:

       Я падаю  на  ваші хати,

       Я  білий, білий,  волохатий,

       Я  прилипаю  вам  до  ніг

       І  називаюсь  просто ... (сніг)

 – Розгадайте  ще одну  загадку: 

 На  зимові  віти

 Сіли  білі  квіти. (Іній)

  • Подивіться  навколо: яка  чудова красуня - зима завітала  до  нас в гості,  вона  принесла  подарунки: білий  пухнастий  сніг, колючий  морозець, іскристий іній.   Жартівливу  віхолу  покликала  до  себе.
  •  Послухайте  про зиму:
  •  У  білих  валянках  і  білім  кожусі

Ходить  Зимонька  в полі  і в лузі.

Носить  зимонька  білий  мішок,

Трусить із  нього  на  землю  сніжок.

-  А тепер поділіться  на пари й помандруйте  до різних  куточків  парку й поспостерігайте – що  змінилось з осені в парку й поділіться своїми спостереженнями .

 Діти діляться  спостереженнями:  нова огорожа, ялинка підросла, не співають пташки, на калині  мало  ягідок  й інші  цікавинки, що побачили  діти .

  • Як змінились  ялинки взимку?
  • Як тепер виглядають  каштани?

 

 

3. Гра  «Мікрофон» .( «Продовж речення»)

  • Що ми знаєми про  зиму?
  • Вона  холодна, морозяна.
  • Взимку  все  одягається  в  біле  мереживо.
  • Взимку дні короткі,  а ночі  довгі.
  • Зимові  свята .. .    Миколая, Новий рік.
  • Взимку  діти ...

 

Якою ще  може  бути  зима,  ми ще дізнаємось, послухавши про  неї вірші  і скажемо  добрі  слова.

Зима, зима! Усякий знає –

Вона  холодною буває,

Летять,  кружляють  як  пушинки,

Легкі, білесенькі  сніжинки.

От  випав  сніг. Яка  обнова!

Зима  тоді  така чудова!

 

Вона  й  тоді  усім  хооша,

 коли мете  легка  пороша.

Мороз у лід  озера кута,

Зима тоді,  як  кажуть,  люта.

 

Вона  буває і  серйозна:

Суха і  вітряна й  морозна,

А  як  насуне  хмара сива,

Зима по-своєму  красива,

 І особлива,  і чарівна,

 Як  королева  чи  царівна.

                   Зима  буває вередлива,

                   То  часом  добра, то  сварлива.

 

  • Якою  ми  можемо  побачити  зиму? Учень  читає  вірш «Баба   Віхола»
  • Якою  можна  собі  уявити  бабу  «Віхолу»?
  • Добра вона чи  зла?  Чому ви так вважаєте?
  • Що найбільше  вам подобається  взимку?

4. Гра «Спіймай  друзів баби  Віхоли.»  (вчитель називає  слова: заметіль, вітер , завія, ожеледь, метелиця і др. Діти мають піймати  друзів баби Віхоли)

5. А тепер відгадайте  загадку:

 Жовтогруді щебетушки

мають чорні капелюшки,

сірі лапки, білі щічки,

 називаються … (синички).

  • Яких ще  пташок  ви побачили ?
  • Пропоную  сфотографувати деяких й утворити  вернісаж, й дізнатись цікавинки  про цих  птахів.
  • Подивіться на осику біля  огорожі, чи бачите, що  там  змінилось? ( так,   це  годівничка, яку виготовили  учні 7 класу) А чому ми пташок  годуємо? (відповіді дітей)
  • Ми також  наступного  тижні  виготовимо  годівничку й  розмістимо її на  берізці.

Ігри  за  вибором  дітей.

 

  • Які  кольори  ми використаємо, щоб  намалювати заметіль?

Словесне  малювання.

5.Змагання  знавців  зимових  загадок.

 

6. Підсумок.

   – Що  подарувала нам  зима?

  • Які  дерева  ми  побачили?  На яких  є  ягоди? Які  пташки  нам  зустрілися? Яке  життя в  них  взимку?  Чим  їм  можна допомогти?
  • Що  найцікавіше  ми  побачили?

 

Підказка:

Наступного  дня на ранковому колі можна запропонувати теми для «Щоденника  вражень» за  підсумками  обговорення  зимових спостережень дітей.

 

 

 

Джерела:

 https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-ptahiv-ukrayinskoyu-movoyu/

http://deti.e-papa.com.ua/zagadki/zagadki-pro-ptahiv/

http://mini-rivne.com/igru-vzumku-zi-snigom/

 

doc
Додано
31 грудня 2018
Переглядів
1907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку