НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №2» м.Гнівані
Година спілкування для учнів 2 класу на тему:
"Дружба - найбільший скарб"
Вчитель: Н.С.Оніщук
Тема: Дружба – найбільший скарб
Цілі: формувати дружні стосунки між учнями, вчити учнів висловлювати свою думку; аналізувати свої думки, риси характеру; прогнозувати наслідки вчинків; брати участь у колективній діяльності.
Обладнання: картки з прислів'ями; листочки з кольорового паперу; плакат з малюнком дерева, промінчики сонця з написаними позитивними якостями справжнього друга, картки з ситуаціями, караоке з піснею "Справжній друг"
Хід заняття
І.Орг.момент
-Добрий день, дорогі діти та гості. Давайте візьмемося за руки, повернемо голову до сусіда, привітаємось і скажемо комплімент.
-Сьогоднішнє наше заняття буде захоплююче. Ми будемо подорожувати країною, а назву її ви складете із розсипаних букв (ДРУЖБА). Отже, сьогодні у нас піде розмова про…………
ІІ. Розкриття поняття «дружба»
- Давайте послухаємо віршик і дамо відповіді на питання.
Знайшов мурашка гарну бадилину.
Везе- везе…везе-везе…
І так, і сяк, і вгору, і в долину!
Така важка, ніяк не доповзе.
Прийшла на поміч різна комашина,
Ще й коника гукнули стрибунця.
Три дня, три ночі царство мурашине
Рубало бадилинку на дрівця.
Запитання:
1. Про кого розповідається у вірші?(про мурашка, його друзів які йому допомогли)
2. Що знайшла мурашка?( Мурашка знайшла бадилину)
3. Як вона справлялася з роботою?( Мурашці було дуже важко)
4. Хто прийшов на допомогу?( На поміч прийшла різна комашина і коник стрибунець.
-В яких казках говориться про дружбу? («Рукавичка», «Ріпка», «Колосок»)
3.Інсценізація казки «Ріпка»
- Як ви думаєте, чому ця тема для нас важлива? (Ми повинні навчитися дружити; вчитися стати хорошим другом; вчитися берегти дружу; хочемо, щоб наш клас був дружним).
-Як ви розумієте слово «дружба»?
-Хто такий друг?
- Що означає «дружити»?
- Чи є певні правила дружби?
- Слова «друг», «приятель» і «товариш» мають одне значення ?
(Друг - це людина, який пов'язаний з ким-небудь дружбою.Дружба - це близькі стосунки, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільності інтересів.Приятель - людина, з якою ми будуємо дружні, короткі відносини; близький знайомий.Товариш - людина, що діє, працює разом з нами, допомагає нам, робить з нами спільну справу, пов'язана з нами спільним заняттям, спільними умовами життя, і тому близька нам.)
ІІІ.Робота в групах
- Діти, зараз я вам покажу прислів'я, які записані незвичайним способом. Слова стоять на своїх місцях, але літери всередині кожного слова переплутані. Поверніть літери на свої місця і прочитайте правильно прислів'я.
Завдання: Зеб дурга в ттіжи гуто.
Дург пізнається у дібі.
Дурга кайшу, а дешзнай жиребе.
Без говірно гадру кавели туга.
Люнади без зівдру що водере без ннякорі
По мірі відгадування, вчитель вивішує на дошку, правильно надруковані прислів'я:
1.Без друга в житті туго.
2.Друг пізнається в біді.
3.Друга шукай, а знайдеш, бережи.
4.Без вірного друга велика туга.
5.Людина без друзів що дерево без коріння
- Поясніть зміст цих прислів'їв. Що ви помітили?
- А які прислів'я та приказки ви знаєте?
- Потрібна дружба взагалі?
- Чому люди дружать?
-Чому люди цінують дружбу?
ІV. Гра «Сонечко дружби».
Якості для справжнього друга.
(Відкривається дошка з намальованим сонцем, у центрі написано дружба.)
- Справжній друг повинен володіти певними якостями характеру.
- Зараз ми з вами пограємо.
- Я вам буду пропонувати якості характеру людини, а ви повинні уважно слухати, якщо пропоновані якості підходять справжньому другу, ви плещете в долоні, а якщо ні, то тупаєте ногами.
- У ході гри з позитивних якостей справжнього друга ми будемо складати сонечко, яке світитиме нам протягом нашого заняття.
- У нашого сонечка немає промінчиків, промінчики лежать на столі.
1. чесність
• брехня
2. доброта
3. вірність
• грубість
4. взаємовиручка
• зрада
• войовничість
5. справедливість
• задерикуватість;
6. відповідальність
7. співчуття.
V. Розгляд ситуацій.
Ситуація 1 . - А зараз послухайте один вірш і подумайте, чи можна цього героя назвати справжнім другом і чому.
Друг нагадав мені вчора,
Скільки робив мені добра:
Олівець мені дав одного разу,
(Я в той день забув пенал),
А ще для милого дружка
Не шкодував і пиріжка:
Відкусити мені дав колись,
А тепер він виставив рахунок.
Підскажіть, дітки, чи з ним дружить?
- А дружба може розпастися? А з яких причин?
Ситуація 2.На день народження імениннику несподівано принесли в подарунок дві однакові машинки. На що хлопчик сказав "Що мені робити з двома машинками? Адже у мене така вже є!"
Що б ви сказали на місці хлопчика, щоб не образити гостя?
(Велике спасибі! У мене тепер дві однакові машинки, можна грати удвох!)
VI. Гра «Чарівний стілець».
На «чарівний стілець» запрошується один з учасників гри: як тільки він сідає, «висвічуються» і стають очевидними тільки всі його достоїнства; присутні розповідають про те, що бачать їхні очі; називають якості (розумний, добрий, уважний..); дають поведінкові характеристики (він завжди допомагає, до нього можна звернутися з проханням...); говорять про зовнішні достоїнства (гарне волосся..).
VII. Гра «Навчаючи – вчусь»
У кожної дитини в руках картка, на якій записано прислів’я. Певний час ( 2-3 хв.) діти повинні ходити по класу, шукаючи собі пару, щоб розказати своє прислів’я та вислухати співрозмовника. Гра починається і закінчується за сигналом учителя.
Прислів’я для гри
·Не так тії сто братів, як сто друзів.
·Дружба – найбільший скарб.
·Нових друзів наживай, старих не забувай.
·Друга шукай, а знайдеш – тримай.
·Дружба та братерство – дорожче багатства.
·Людина без друзів – що дерево без коріння.
·Один за всіх – всі за одного!
·Як будемо в дружбі жити – нас нікому не зломити.
·З ким поведешся, того й наберешся.
·Добре там живеться, де гуртом сіється і ореться.
VIII. Гра «ДРУЖНІ ДІТИ»
- Запрошую вас на гру "ДРУЖНІ ДІТИ".
- Давайте встанемо у велике коло щільніше, ручки витягнемо вперед. Ваше завдання прокотити м'яч по колу в долоньках і не кинути його.
Рефлексія.
- На столах у вас лежать листочки (вирізані з кольорового паперу). Оберіть будь-напишіть одним словом дружнє побажання своєму однокласнику або класу в цілому.
(На дошці плакат "Дерево дружби". Діти виходять і приклеюють листочки з побажаннями до дерева.)
- На закінчення я прочитаю слова М.М.Рощина «Спробуйте не сваритися, а поступитися. Не взяти, а віддати. Не кулак показати, а протягнути долоню. Не сховати, а поділитися. Не кричати, а вислухати. Не розірвати, а склеїти. Ось тоді наш колектив буде сильним, дружним, згуртованим»
- Пропоную закінчити наш класний годину піснею "Про дружбу"
- Наше заняття закінчено. Всього доброго! Гарних вам друзів!