Година спілкування для учнів 2 класу на тему: "Дружба - найбільший скарб"

Про матеріал
Година спілкування для учнів 2 класу на тему: "Дружба - найбільший скарб".
Перегляд файлу

НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №2» м.Гнівані

 

 

 

 

 

 

      Година спілкування  для учнів 2 класу на тему:

 

 

 "Дружба - найбільший скарб"

 

 

 

 

                            Вчитель: Н.С.Оніщук

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Дружба – найбільший скарб

Цілі: формувати дружні стосунки між учнями, вчити учнів висловлювати свою думку; аналізувати свої думки, риси характеру; прогнозувати наслідки вчинків; брати участь у колективній діяльності.
Обладнання: картки з прислів'ями;  листочки з кольорового паперу; плакат з малюнком дерева, промінчики сонця з написаними позитивними якостями справжнього друга, картки з ситуаціями, караоке з піснею "Справжній друг"

Хід заняття

І.Орг.момент

-Добрий день, дорогі діти та гості. Давайте візьмемося за руки, повернемо голову до сусіда, привітаємось і скажемо комплімент.

-Сьогоднішнє наше заняття буде захоплююче. Ми будемо подорожувати країною, а назву її ви складете із розсипаних букв (ДРУЖБА). Отже, сьогодні у нас піде розмова про…………

ІІ. Розкриття поняття «дружба»

- Давайте послухаємо віршик і дамо відповіді на питання.

Знайшов мурашка гарну бадилину.

Везе- везе…везе-везе…

І так, і сяк, і вгору, і в долину!

Така важка, ніяк не доповзе.

Прийшла на поміч різна комашина,

Ще й коника гукнули стрибунця.

Три дня, три ночі царство мурашине

Рубало бадилинку на дрівця.

Запитання:

1. Про кого розповідається у вірші?(про мурашка, його друзів які йому допомогли)

2. Що знайшла мурашка?( Мурашка знайшла бадилину)

3. Як вона справлялася з роботою?( Мурашці було дуже важко)

4. Хто прийшов на допомогу?( На поміч прийшла різна комашина і коник стрибунець.

-В яких казках говориться про дружбу? («Рукавичка», «Ріпка», «Колосок»)

3.Інсценізація казки «Ріпка»

- Як ви думаєте, чому ця тема для нас важлива? (Ми повинні навчитися дружити; вчитися стати хорошим другом; вчитися берегти дружу; хочемо, щоб наш клас був дружним).

-Як ви розумієте слово «дружба»?

-Хто такий друг?

- Що означає «дружити»?

- Чи є певні правила дружби?
- Слова «друг», «приятель» і «товариш» мають одне значення ? 

(Друг - це людина, який пов'язаний з ким-небудь дружбою.Дружба - це близькі стосунки, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільності інтересів.Приятель - людина, з якою ми будуємо  дружні, короткі відносини; близький знайомий.Товариш - людина, що діє, працює разом з нами, допомагає нам, робить з нами спільну справу, пов'язана з нами спільним заняттям, спільними умовами життя, і тому близька нам.)

ІІІ.Робота в групах 

- Діти, зараз я вам покажу прислів'я, які записані незвичайним способом. Слова стоять на своїх місцях, але літери всередині кожного слова переплутані. Поверніть літери на свої місця і прочитайте правильно прислів'я.

 Завдання: Зеб дурга в ттіжи гуто. 

Дург пізнається у дібі.

 Дурга кайшу, а дешзнай жиребе.

 Без говірно гадру кавели туга.

Люнади без зівдру що водере без ннякорі 

По мірі відгадування, вчитель вивішує на дошку, правильно надруковані прислів'я: 

1.Без друга в житті туго.

2.Друг пізнається в біді.

          3.Друга шукай, а знайдеш, бережи. 

4.Без вірного друга велика туга.

      5.Людина без друзів що дерево без коріння 

- Поясніть зміст цих прислів'їв. Що ви помітили?

- А які прислів'я та приказки ви знаєте? 

- Потрібна дружба взагалі?

- Чому люди дружать?

-Чому люди цінують дружбу?
ІV. Гра «Сонечко дружби».
Якості для справжнього друга.
(Відкривається дошка з намальованим сонцем, у центрі написано дружба.)
- Справжній друг повинен володіти певними якостями характеру.
- Зараз ми з вами пограємо.
- Я вам буду пропонувати якості характеру людини, а ви повинні уважно слухати, якщо пропоновані якості підходять справжньому другу, ви плещете в долоні, а якщо ні, то тупаєте ногами.
- У ході гри з позитивних якостей справжнього друга ми будемо складати сонечко, яке світитиме нам протягом нашого заняття.
- У нашого сонечка немає промінчиків, промінчики лежать на столі.
1. чесність 
• брехня 
2. доброта
3. вірність 
• грубість 
4. взаємовиручка 
• зрада 
• войовничість 
5. справедливість 
• задерикуватість; 
6. відповідальність
7. співчуття.
V. Розгляд ситуацій.

Ситуація 1 . - А зараз послухайте один вірш і подумайте, чи можна цього героя назвати справжнім другом і чому. 
Друг нагадав мені вчора, 
Скільки робив мені добра: 
Олівець мені дав одного разу, 
(Я в той день забув пенал), 
А ще  для милого дружка 
Не шкодував і пиріжка: 
Відкусити мені дав колись, 
А тепер він виставив рахунок. 
Підскажіть, дітки, чи з ним дружить? 
- А дружба може розпастися? А з яких причин? 
Ситуація 2.На день народження імениннику несподівано принесли в подарунок дві однакові машинки. На що хлопчик сказав "Що мені робити з двома машинками? Адже у мене така вже є!"
Що б ви сказали на місці хлопчика, щоб не образити гостя?
(Велике спасибі! У мене тепер дві однакові машинки, можна грати удвох!)

VI.  Гра  «Чарівний стілець».
На «чарівний стілець» запрошується один з учасників гри: як тільки він сідає, «висвічуються» і стають очевидними тільки всі його достоїнства; присутні розповідають про те, що бачать їхні очі; називають якості (розумний, добрий, уважний..); дають поведінкові характеристики (він завжди допомагає, до нього можна звернутися з проханням...); говорять про зовнішні достоїнства (гарне волосся..).

 VII. Гра «Навчаючи – вчусь»

У кожної дитини в руках картка, на якій записано прислівя. Певний час ( 2-3 хв.) діти повинні ходити по класу, шукаючи собі пару, щоб розказати своє прислівя та вислухати співрозмовника. Гра починається і закінчується за сигналом учителя.

Прислівя для гри

·Не так тії сто братів, як сто друзів.

·Дружба – найбільший скарб.

·Нових друзів наживай, старих не забувай.

·Друга шукай, а знайдеш – тримай.

·Дружба та братерство – дорожче багатства.

·Людина без друзів – що дерево без коріння.

·Один за всіх – всі за одного!

·Як будемо в дружбі жити – нас нікому не зломити.

·З ким поведешся, того й наберешся.

·Добре там живеться, де гуртом сіється і ореться.

VIII.  Гра «ДРУЖНІ ДІТИ»
- Запрошую вас на гру "ДРУЖНІ ДІТИ". 
- Давайте встанемо у велике коло щільніше, ручки витягнемо вперед. Ваше завдання прокотити м'яч по колу в долоньках і не кинути його.

  • Як ви думаєте чому не впав мяч?

 Рефлексія. 
- На столах у вас лежать листочки (вирізані з кольорового паперу). Оберіть будь-напишіть одним словом дружнє побажання своєму однокласнику або класу в цілому. 
(На дошці плакат "Дерево дружби". Діти виходять і приклеюють листочки з побажаннями до дерева.) 

- На закінчення я прочитаю слова М.М.Рощина «Спробуйте не сваритися, а поступитися. Не взяти, а віддати. Не кулак показати, а протягнути долоню. Не сховати, а поділитися. Не кричати, а вислухати. Не розірвати, а склеїти. Ось тоді наш колектив буде сильним, дружним, згуртованим»
- Пропоную закінчити наш класний годину піснею "Про дружбу"
- Наше заняття закінчено. Всього доброго! Гарних вам друзів!

docx
Додано
17 жовтня 2019
Переглядів
1595
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку