Година спілкування для учнів 2 класу на тему: "Дружба - найбільший скарб"

Про матеріал
Година спілкування для учнів 2 класу на тему: "Дружба - найбільший скарб".
Перегляд файлу

НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №2» м.Гнівані

 

 

 

 

 

 

      Година спілкування  для учнів 2 класу на тему:

 

 

 "Дружба - найбільший скарб"

 

 

 

 

                            Вчитель: Н.С.Оніщук

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Дружба – найбільший скарб

Цілі: формувати дружні стосунки між учнями, вчити учнів висловлювати свою думку; аналізувати свої думки, риси характеру; прогнозувати наслідки вчинків; брати участь у колективній діяльності.
Обладнання: картки з прислів'ями;  листочки з кольорового паперу; плакат з малюнком дерева, промінчики сонця з написаними позитивними якостями справжнього друга, картки з ситуаціями, караоке з піснею "Справжній друг"

Хід заняття

І.Орг.момент

-Добрий день, дорогі діти та гості. Давайте візьмемося за руки, повернемо голову до сусіда, привітаємось і скажемо комплімент.

-Сьогоднішнє наше заняття буде захоплююче. Ми будемо подорожувати країною, а назву її ви складете із розсипаних букв (ДРУЖБА). Отже, сьогодні у нас піде розмова про…………

ІІ. Розкриття поняття «дружба»

- Давайте послухаємо віршик і дамо відповіді на питання.

Знайшов мурашка гарну бадилину.

Везе- везе…везе-везе…

І так, і сяк, і вгору, і в долину!

Така важка, ніяк не доповзе.

Прийшла на поміч різна комашина,

Ще й коника гукнули стрибунця.

Три дня, три ночі царство мурашине

Рубало бадилинку на дрівця.

Запитання:

1. Про кого розповідається у вірші?(про мурашка, його друзів які йому допомогли)

2. Що знайшла мурашка?( Мурашка знайшла бадилину)

3. Як вона справлялася з роботою?( Мурашці було дуже важко)

4. Хто прийшов на допомогу?( На поміч прийшла різна комашина і коник стрибунець.

-В яких казках говориться про дружбу? («Рукавичка», «Ріпка», «Колосок»)

3.Інсценізація казки «Ріпка»

- Як ви думаєте, чому ця тема для нас важлива? (Ми повинні навчитися дружити; вчитися стати хорошим другом; вчитися берегти дружу; хочемо, щоб наш клас був дружним).

-Як ви розумієте слово «дружба»?

-Хто такий друг?

- Що означає «дружити»?

- Чи є певні правила дружби?
- Слова «друг», «приятель» і «товариш» мають одне значення ? 

(Друг - це людина, який пов'язаний з ким-небудь дружбою.Дружба - це близькі стосунки, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільності інтересів.Приятель - людина, з якою ми будуємо  дружні, короткі відносини; близький знайомий.Товариш - людина, що діє, працює разом з нами, допомагає нам, робить з нами спільну справу, пов'язана з нами спільним заняттям, спільними умовами життя, і тому близька нам.)

ІІІ.Робота в групах 

- Діти, зараз я вам покажу прислів'я, які записані незвичайним способом. Слова стоять на своїх місцях, але літери всередині кожного слова переплутані. Поверніть літери на свої місця і прочитайте правильно прислів'я.

 Завдання: Зеб дурга в ттіжи гуто. 

Дург пізнається у дібі.

 Дурга кайшу, а дешзнай жиребе.

 Без говірно гадру кавели туга.

Люнади без зівдру що водере без ннякорі 

По мірі відгадування, вчитель вивішує на дошку, правильно надруковані прислів'я: 

1.Без друга в житті туго.

2.Друг пізнається в біді.

          3.Друга шукай, а знайдеш, бережи. 

4.Без вірного друга велика туга.

      5.Людина без друзів що дерево без коріння 

- Поясніть зміст цих прислів'їв. Що ви помітили?

- А які прислів'я та приказки ви знаєте? 

- Потрібна дружба взагалі?

- Чому люди дружать?

-Чому люди цінують дружбу?
ІV. Гра «Сонечко дружби».
Якості для справжнього друга.
(Відкривається дошка з намальованим сонцем, у центрі написано дружба.)
- Справжній друг повинен володіти певними якостями характеру.
- Зараз ми з вами пограємо.
- Я вам буду пропонувати якості характеру людини, а ви повинні уважно слухати, якщо пропоновані якості підходять справжньому другу, ви плещете в долоні, а якщо ні, то тупаєте ногами.
- У ході гри з позитивних якостей справжнього друга ми будемо складати сонечко, яке світитиме нам протягом нашого заняття.
- У нашого сонечка немає промінчиків, промінчики лежать на столі.
1. чесність 
• брехня 
2. доброта
3. вірність 
• грубість 
4. взаємовиручка 
• зрада 
• войовничість 
5. справедливість 
• задерикуватість; 
6. відповідальність
7. співчуття.
V. Розгляд ситуацій.

Ситуація 1 . - А зараз послухайте один вірш і подумайте, чи можна цього героя назвати справжнім другом і чому. 
Друг нагадав мені вчора, 
Скільки робив мені добра: 
Олівець мені дав одного разу, 
(Я в той день забув пенал), 
А ще  для милого дружка 
Не шкодував і пиріжка: 
Відкусити мені дав колись, 
А тепер він виставив рахунок. 
Підскажіть, дітки, чи з ним дружить? 
- А дружба може розпастися? А з яких причин? 
Ситуація 2.На день народження імениннику несподівано принесли в подарунок дві однакові машинки. На що хлопчик сказав "Що мені робити з двома машинками? Адже у мене така вже є!"
Що б ви сказали на місці хлопчика, щоб не образити гостя?
(Велике спасибі! У мене тепер дві однакові машинки, можна грати удвох!)

VI.  Гра  «Чарівний стілець».
На «чарівний стілець» запрошується один з учасників гри: як тільки він сідає, «висвічуються» і стають очевидними тільки всі його достоїнства; присутні розповідають про те, що бачать їхні очі; називають якості (розумний, добрий, уважний..); дають поведінкові характеристики (він завжди допомагає, до нього можна звернутися з проханням...); говорять про зовнішні достоїнства (гарне волосся..).

 VII. Гра «Навчаючи – вчусь»

У кожної дитини в руках картка, на якій записано прислівя. Певний час ( 2-3 хв.) діти повинні ходити по класу, шукаючи собі пару, щоб розказати своє прислівя та вислухати співрозмовника. Гра починається і закінчується за сигналом учителя.

Прислівя для гри

·Не так тії сто братів, як сто друзів.

·Дружба – найбільший скарб.

·Нових друзів наживай, старих не забувай.

·Друга шукай, а знайдеш – тримай.

·Дружба та братерство – дорожче багатства.

·Людина без друзів – що дерево без коріння.

·Один за всіх – всі за одного!

·Як будемо в дружбі жити – нас нікому не зломити.

·З ким поведешся, того й наберешся.

·Добре там живеться, де гуртом сіється і ореться.

VIII.  Гра «ДРУЖНІ ДІТИ»
- Запрошую вас на гру "ДРУЖНІ ДІТИ". 
- Давайте встанемо у велике коло щільніше, ручки витягнемо вперед. Ваше завдання прокотити м'яч по колу в долоньках і не кинути його.

  • Як ви думаєте чому не впав мяч?

 Рефлексія. 
- На столах у вас лежать листочки (вирізані з кольорового паперу). Оберіть будь-напишіть одним словом дружнє побажання своєму однокласнику або класу в цілому. 
(На дошці плакат "Дерево дружби". Діти виходять і приклеюють листочки з побажаннями до дерева.) 

- На закінчення я прочитаю слова М.М.Рощина «Спробуйте не сваритися, а поступитися. Не взяти, а віддати. Не кулак показати, а протягнути долоню. Не сховати, а поділитися. Не кричати, а вислухати. Не розірвати, а склеїти. Ось тоді наш колектив буде сильним, дружним, згуртованим»
- Пропоную закінчити наш класний годину піснею "Про дружбу"
- Наше заняття закінчено. Всього доброго! Гарних вам друзів!