Година спілкування для учнів 8 класу на тему: "Дружба"

Про матеріал
Розкрити значення дружби в житті людини та навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і товаришувати, сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них, виховувати у себе правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти.
Перегляд файлу

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ " ДРУЖБА "

Мета: розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і товаришувати; сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; виховувати правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти.

Обладнання: Крилаті вислови про дружбу,картки для роботи в групах та в парах.

Прислів’я

Людина з друзями — степ із квітами,

а людина без друзів — жменя попелу.

Бути другом – це означає підставити плече тому,

 хто втратив надію і дарувати йому любов.

                                                    (С. Бронзино)

                                                       ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

1. Бесіда про бажання дітей

- Про що ви мрієте найбільше?

 (учні висловлюють власну думку)

 -Чого не купиш за гроші?

 (учні називають: життя, здоров’я, час, добро, любов, дружба.)

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

      Сьогодні ми з вами поговоримо про те чого не можна купити за гроші, про дружбу та друзів. З'ясуємо, яка людина може бути гідна звання друг. Довідаємось, що треба робити, щоб нас завжди оточували вірні друзі. Ви готові до цього?

Вправа «Очікування».

 На  кожній  пелюстці написані  слова:

Я хочу  дізнатися  про …

Я хочу  навчитися…

Я хочу  отримати…

Я хочу  побачити…

Я хочу зрозуміти …

Я хочу  стати …

IIІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Вправа «Криголам».

Організувати  групи та скласти прислів'я.

1. Дружній череді вовк не страшний. (Про силу дружби та взаємодопомогу.)

2. Куди голка, туди й нитка. (Так говорять про двох друзів, про подружжя, про двох людей, які скрізь разом.)

3.  3 добрим дружись, а лихих стережись. (Ці слова застерігають від спілкування з нехорошими людьми.)

Один учасник з групи зачитує прислів'я і пояснює його значення.

                                            

 «Мозкова атака».

      Поясніть зміст слова дружити. (Це означає товаришувати, приятелювати, брататися, особливо приязно ставитися один до одного.)

-        Дружба – це найбільший скарб, який має людина в своєму житті.

-        А як ви розумієте поняття «друг», «товариш», «дружба».

«Друг» - людина, якій довіряємо, яку поважаємо, заради якої можемо пожертвувати всім.

«Товариш» - людина з якою можна порадитися, з якою можемо займатися спільною працею.

«Дружба» - це такі відносини між людьми, коли вони поважають один одного.

Дружба – це правда і чесність кожного.

- Які якості повинен мати справжній друг?

Зараз за початковими літерами слова дружба назвати якості свого товариша.

Робота в групах.

Д (добрий, дотепний, дбайливий).

Р (розумний, радісний).

У (уважний, урівноважений).

Ж (життєрадісний, жвавий).

Б (бадьорий, балакучий).

А (акуратний, активний).

Один із групи називає якості характеру справжнього друга.

         Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. У всіх людей, які нас оточують, є певні недоліки. Хто хоче мати друга без недоліків, той залишається без друзів. Ось чому не може бути міцної дружби без того, що люди пробачили один одному. Іноді у стосунках виникають непорозуміння, які можна подолати тільки разом.

Усе з чогось починається:

А з чого ж починається дружба?

2. Бесіда з учнями.

- Чи можна сказати, що наш клас – дружний?

- Так.

- Які вчинки доводять, що це так?

Можливі відповіді дітей:

- Разом проводимо свята.

- Разом вітаємо іменинників.

- Допомагаємо один одному одягатися швидко.

- Допомагаємо у навчанні.

- Разом граємося та відпочиваємо.

- Все це хороші вчинки.

- Чим ви можете допомогти другу, коли у нього поганий настрій?

3. Перегляд уривку мультфільму про дружбу.

 

4. Робота в парах.

- А зараз, давайте спробуємо зробити приємне для свого сусіда по парті.

- У вас на партах лежать долоньки. Це долоньки – дружби. Напишіть ім’я свого сусіда по парті і з усіх слів, яким повинен бути друг , виберіть ту ознаку, те слово, що найбільше йому підходить.

5. Перевірка роботи в парах.

- Подаруйте свої долоньки один одному. Хто хоче прочитати, що про вас думає ваш сусід по парті?

( одна пара стає і називає слово, яке написали ).

Обмін долоньками.

- Люди один одному в тяжку хвилину подають руку – підтримки, щоб людина не відчувала себе самотньою.

- А зараз доторкніться своїми долоньками. Хоч, ваша долонька ще маленька, та ви також можете бути підтримкою один одного. Посміхніться один одному. Що ви відчуваєте? Відпустіть долоньки.

- Що подарували ви своєму сусідові? ( Частинку сердечка, свою радість, своє тепло…).

IV. Закріплення та осмислення знань.

 Гра «Квітка дружби».

      А зараз я пропоную кожній групі скласти квітку дружби. На пелюстках запишіть якість, необхідну для дружби. Пелюстками з написами доповніть серединки квітів.

Діти пишуть на пелюстках слова і складають квіти. Коли робота закінчена, зачитують якості, необхідні для дружби.

Учні приходять до висновку, що таких якостей дуже багато. Треба виховувати їх у собі. Тільки тоді будеш мати справжніх друзів.

Дружба справді допомагає в житті, але іноді буває так, що друзі сваряться. Дуже боляче, коли через певні непорозуміння чи неправильний вчинок ти сваришся з другом. Та боляче не лише тобі, а й твоєму другові.   

 Уникай агресивних дій та думок, інакше може спалахнути бійка. В народі кажуть, що сильніший не той, хто вдарив, а той, хто стримався.   

 Твоє шанобливе ставлення до друзів викличе відповідне ставлення й до тебе. Друзі цінуватимуть тебе за доброту, чуйність, чесність, справедливість…   

 Іноді в житті бувають ситуації, коли потрібно змінити поведінку друга (друг помиляється, робить щось погане, шкодить своєму здоров’ю). Не звертати уваги? Неможливо, адже він твій друг. А кидати друга в біді неправильно. Тому обов’язково потрібно вплинути на його поведінку, але так, щоб не принизити і не образити його.   

Дотримуйся правил дружби і тебе називатимуть справжнім другом, у тебе буде багато друзів, життя твоє стане радісним.

 8. Висновки (діти складають закон про дружбу)

 - завжди прислухатися одне до одного;

 - не брехати одне одному;

 - не кривдити та не обзивати одне одного:

 - завжди підтримувати одне одного;

 - не залишати одне одного в біді;

 - завжди чинити по справедливості;

 - завжди поступатися одне одному;

- допомагати одне одному

9. Скарбничка народної мудрості.

   Так, звичайно, дружба допомагає у багатьох ситуаціях. Народ завжди цінував цю чесноту в людських стосунках. Тому не дивно, що про дружбу  та друзів є багато прислів’їв та приказок.

- Діти, я пропоную вам позмагатися. Я читаю вам початок прислів’я, а ви його продовжуєте:

- Не май 100 рублів, а май 100 (друзів).

- З ким поведешся, того й (наберешся).

- Друга шукай, а знайдеш (тримай).

     - Друга шукай, а знайдеш – (бережи).

 - Старий друг кращий за нових ( двох).

 - Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, (хто ти0.

- Друзі пізнаються у (біді).

     - Вірний приятель – то найбільший (скарб).

VII. Підсумок уроку.

Молодці! Скажіть, а чи справдились ваші очікування? Мої очікування справдились, бо ви намагались висловлювати свої думки точно й красиво, злагоджено працювали в групах та вчились дружнім стосункам.

На згадку про наш урок кожен учень отримує пам’ятки.

Пам’ятка!

1. Дружба — це правда і чесність кожного.

2. Поважай тих, з ким дружиш.

3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.

7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!

8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.

9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі.

 Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».

10. Ходи до школи. І хай вона буде тобі на радість!

 

 

 

docx
Додано
6 червня 2019
Переглядів
3265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку