28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Година спілкування для учнів початкових класів:"Дитина в сім′ї. Захист сім′ї та дитинства".

Про матеріал

Наданий матеріал допоможе розширити знання молодших школярів про значення сім′ї для дитини, про право дитини бути з тими людьми, які будуть найкращим чином опікуватися нею, про захист прав дитини з боку держави.

Перегляд файлу

Костянтинівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 5

Костянтинівської міської ради Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

Дитина в сім’ї.

Захист сім’ї та дитинства

(година спілкування для учнів 3 класу)

 

 

 

 

                                                                                Підготувала: Толочка М. В.

 

 

 

 

 

2019

 

Тема: «Дитина в сім’ї. Захист сім’ї та дитинства».

Мета. Розширити знання учнів про значення сім’ї для дитини, про право дитини бути з тими людьми, які будуть найкращим чином опікуватися нею, про захист прав дитини з боку держави. Розвивати зв’язне мовлення, мислення, вміння доводити думку, робити висновки. Формувати соціальну компетентність. Виховувати шанобливе ставлення до членів сім’ї.

Обладнання: дитячі малюнки, зображення зоряного неба, різнокольорові смужки, «мікрофон»

                                                        Хід заняття

І. Актуалізація знань.

1. Аналіз виставки малюнків «Моя сім’я».

- Яка гарна виставка сімейних малюнків прикрашає наш клас! Усміхнені, веселі обличчя дітей, радісні мами, тата. Як ви гадаєте, чому всі діти на цих малюнках щасливі?

2. Розповіді дітей про свою сім’ю.

ІІ. Оголошення теми і мети заняття. Мотивація навчальної діяльності.

  • Прочитайте тему заняття. Висловіть припущення, що будемо сьогодні обговорювати. Які очікування у вас від уроку?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Слухання й обговорення вірша Т. Шевченка «На Великдень на соломі».

    Перед читанням пояснити значення окремих слів.

     Лиштва – вишивка;

     шкапові - пошиті із кінської шкіри;

     стьожка – стрічка;

     свитка – одежина.

 

       На Великдень на соломі

       На Великдень на соломі

       Против сонця, діти

       Грались собі крашанками

      Та й стали хвалитись

      Обновами. Тому к святкам

      З лиштвою пошили

      Сорочечку. А тій стьожку,

      Тій стрічку купили.

      Кому шапочку смушеву,

      Чобітки шкапові,

     Кому свитку. Одна тільки

     Сидить без обнови

     Сиріточка, рученята

     Сховавши в рукава.

     - Мені мати купувала.

     - Мені батько справив.

      - А мені хрещена мати

 Лиштву вишивала.

-  А я в попа обідала,-

 Сирітка сказала.

                                  Т. Шевченко

 

- Як змінюється настрій у вірші? Чому?

- Чому сирітка обідала в попа?

- Яку роль, на вашу думку, відіграє сім’я у вихованні дитини?

2. Розповідь учителя.

- Головне право дитини – виховання в сім’ї. Це є важливою умовою для повноцінного розвитку дитини, формування її як особистості. Закон України про охорону дитинства, який ґрунтується на Конституції України, Конвенції про права дитини, схваленої  сесією Генеральної Асамблеї ООН, визначає, що держава забезпечує належні умови для охорони здоров’я, навчання, гармонійного розвитку дитини, зростання в сімейному оточенні в атмосфері миру, гідності, взаємодопомоги, свободи та рівності. Діти, чиї батьки через різні обставини не можуть виконувати свої обов’язки, потребують так само батьківського тепла та уваги. Такі діти можуть розміщуватися в дитячих будинках сімейного типу або виховуватися в прийомних сім’ях. Держава забезпечує стабільну фінансову підтримку таким сім’ям, бере під свою охорону кожну дитину-сироту і  дитину, позбавлену батьківського піклування.

                                               Фізпауза

               Інтерактивна вправа  за Л. І. Толкачовою

     -  Кожна дитина має право на дозвілля. У кожного з вас є улюблені іграшки. Давайте оживимо їх. Для цього уявіть себе іграшкою і намагайтеся ходити, сидіти, говорити, як вона. Спробуйте за допомогою жестів, звуків, ходи зобразити…

-  гумового Крокодила Гену;

- дерев’яного Буратіно;

- плюшевого Вінні- Пуха;

- пластмасову Мальвіну; 

- металевого Саморобу.

Учитель коментує дії учнів, робить висновок, що з такими добрими іграшками діти ніколи не засумують і будуть добрішими.

 

ІV. Закріплення знань.

1. Робота в парах.

- Кожна сім’я хоче, щоб з дитини виросла добра, чуйна, лагідна, розумна людина. Поспілкуйтеся в парах і запишіть на аркушах паперу, що лежать перед вами, корисні поради або правила, якими, на ваш погляд, повинні керуватися батьки у справі виховання.

 

2. Робота з прислів’ями (за методикою акваріум).

Учитель роздає дітям різнокольорові смужки, на звороті яких записані слова з прислів’їв. Учні, отримавши смужки і врахувавши їх колір, організовують групи, потім зачитують складене прислів’я. Після цього в групах відбувається обговорення. Через 3 хвилини думка всієї групи озвучується. У ласі обговорення відбувається за допомогою таких питань:

- Чи погоджуєтесь ви з думкою груп?

- Наскільки аргументованою була ця думка?

- Який з аргументів ви вважаєте найбільш переконливим?

 

 Прислів’я для обговорення:

На сонці тепло, а біля матері добре.

Які мамка й татко, таке й дитятко.

Всяка пташка своє гніздо знає.

Шануй батька й неньку, то буде скрізь тобі гладенько.

3. Гра «Мікрофон».

- Як ви дякуєте своїм батькам за їх турботу та любов.

Надається слово тільки тому, хто отримує «мікрофон». Учні говорять швидко і лаконічно.

V. Рефлексія. Вправа «Зірки мудрих істин»

- Чи виправдалися ваші очікування? Що вас вразило найбільше? Якими знаннями поділитесь з близькими, у яких в сім’ї виникло непорозуміння?

     Учні прикріплюють до зображеного на ватмані зоряного неба зірки зі здобутими за урок істинами (враженнями).

- Отже, діти мають право виховуватися в сім’ї або з тими людьми, які найкращим чином будуть опікуватися ними. Хай поради, які ви сьогодні склали стануть у нагоді вашим сім’ям, допоможуть перетворити ваш дім на храм любові, злагоди та радості.

Список використаних джерел:

1. Анна- Марія Богосвятська. Сучасний урок : Скарбничка прийомів рефлексії. – Тернопіль: Вид. «Підручники і посібники», 2019

2. Вірш "На Великдень, на соломі" Тараса Шевченка (збірка "Малий Кобзар"): [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://mala.storinka.org/%D0%B2%D1%96%D1%80%D1%88-%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8C-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D1%96-%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B0-%D1%88%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B9-%D0%BA%D0%BE%D0%B1%D0%B7%D0%B0%D1%80.html

 

3. Закон України Про охорону дитинства

4. Народ скаже – як зав’яже. Українські народні прислів’я, приказки, загадки, скоромовки / Упор. Н. Шумада. - К. : «Веселка», 1985

5. Л. І. Толкачова. Арсенал вихователя. Навчально-методичний посібник. - Донецьк, 2011

6. Н. С. Харченко. Етичне виховання як засіб формування моральних цінностей молодших школярів. - Тернопіль: «Мальва – ОСО», 2008

 

 

 

 

docx
Додано
11 серпня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку