Мета: розширити уявлення дітей про моральне поняття «доброта»; формувати в учнів уміння формувати моральні судження; формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати зв′язне мовлення, критичне мислення, увагу, уміння творити добро; спонукати бажання іти дорогою добра; виховувати високі моральні якості; виховувати в учнів почуття доброти, чуйності, милосердя, поваги до своїх батьків, старших людей.
Година спілкування до Всесвітнього дня Доброти
( 3- 4 клас)
Мета: розширити уявлення дітей про моральне поняття «доброта»; формувати в учнів уміння формувати моральні судження; формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати зв′язне мовлення, критичне мислення, увагу, уміння творити добро; спонукати бажання іти дорогою добра; виховувати високі моральні якості; виховувати в учнів почуття доброти, чуйності, милосердя, поваги до своїх батьків, старших людей.
Обладнання: картки, цеглинки ЛЕГО, відеопрезентація, квіти, дерево доброти.
Хід
У класі стало тихенько,
Усі сидять рівненько,
Учитель до вас усміхається,
Наш захід розпочинається.
Дітки візьміться за руки і зігрійте своїм теплом тих, хто поруч із вами, посміхніться одне одному, побажайте успіху. А я бажаю вам, щоб гарний настрій супроводжував вас протягом усього заняття.
ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПЛАНОМ
- Сьогодні ми вирушаємо у казкову подорож де на нас чекають цікаві завдання, пригоди та багато нового? Ви готові? А для того щоб дізнатися до якої країни ми вирушимо у подорож , давайте розшифруємо її назву. Перед вами лежать картки, ваше завдання знайти літери, які знаходяться на перетині двох однакових малюнків та складіть з ними слово. ( слайд 4).
Правильно! Тож вирушаємо у мандрівку до країни ДОБРА . Ми сьогодні спробуємо зрозуміти, що таке «добро», «доброта». На що вона схожа? У чому вона виявляється? З чого розпочинається? А також спробуймо згуртувати нашу шкільну родину, подаруймо тепло одне одному, засвітімо ще одну зірочку добра і любові. І допоможуть нам у цьому наші товариші та друзі.
Щоб потрапити до країни «Добра» утворіть серце за допомогою рук. Закрийте очі і тихо скажіть « Добро».
ІІІ.ОСНОВНА ЧАСТИНА
- А що, на вашу думку, означає слово ДОБРО? З чим у вас асоціюється це слово? Що вам відразу спадає на думку, коли ви чуєте слово ДОБРОТА?
АБО
Знайди 12 слів , які асоціюються з добром.( робота з картками)
Доберіть протилежні слова за значенням до слова « ДОБРО».
3. Робота з деформованим текстом
Учням роздаються картки з деформованими прислів’ями про добро.
4. Робота з презентацією « Історія виникнення свята» ( слайд 12-14)
5. Гра «Правильно – неправильно» ЛЕГО
6. Презентація ( слайд 15 -19)
Меморі – серця доброти. Що цікавого приховують малюнки.
7. Метод «Кубування».
(Вчитель заздалегідь виготовляє куб. На кожній з граней написано одне із питань чи завдань. Учень кидає куб і відповідає на питання, яке йому випало на певній грані).
Приклад питань на гранях.
Онлайн –гра ( добрі вчинки)
Допоможіть теплим словам – знайти свій будиночок
Поясніть вислів « Хай оживає істинна стара : людина починається з добра» ( слайд ( 61 – 62)
У кожного з вас є квіточка « Добрих справ» на кожній пелюстці напишіть свої добрі справи та приклейте їх на наше чарівне дерево.
ІV.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Отож, дітки нам час повератися… Для цього утворіть сердечко за допомогою рук. Закрийте очі. Тихо скажіть « Я вмію творити добро….»
« Добрі уривашки»