Година спілкування "Друзі в моєму житті"

Про матеріал
Дати дітям загальне уявлення про поняття «друг», «товариш»; учити цінувати дружбу та друзів; виробляти в собі якості, що сприяють зміцненню дружби; розвивати память, мовлення, творчі здібності дітей; збагачувати словниковий запас; виховути доброзичливість, дюбов до ближнього, почуття вдячності; сприяти зміцненню класного колективу.
Перегляд файлу

Година спілкування

Тема: «Друзі в моєму житті»

Мета: дати дітям загальне уявлення про поняття «друг», «товариш»; учити цінувати дружбу та друзів; виробляти в собі якості, що сприяють зміцненню дружби; розвивати память, мовлення, творчі здібності дітей; збагачувати словниковий запас;

виховути доброзичливість, дюбов до ближнього, почуття вдячності;

сприяти зміцненню класного колективу.

 

Обладнання: роздатковий матеріал для роботи в групах; дидактичний матеріал для складання асоціативного куща; «Віночок дружби»; гілочки верби; кольорові олівці (червоний, чорний, зелений).

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Станьте діти всі рівненько,

Посміхність всі гарненько,

Поверніться до гостей,

Ще раз скажем «Добрий день»

 

ІІ. Мотивація діяльності та повідомлення теми заняття.

У кожного на парті гілочки. Діти, візьміть свою гілочку і спробуйте її надламати. Чи важко вам було це зробити?

- А тепер послухаємо казку «Батьківський заповіт»

У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів. «Дав батько синам по гілці у руки і попрохав їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев'язав їх і знову попросив зробити те сааме, але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті – кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте»»

- Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності енашого классу.

- Отже, як ми будемо працювати?  (Дружно)

- Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств – про дружбу і вміння дружити, а також про те, які умови необхідні для дружніх  стосунків і за  що ми цінуємо своїх друзів. Прочитаймо на дошці тему нашого заняття: ДЕРЕВО МІЦНЕ КОРІННЯМ, А ЛЮДИНА ДРУЗЯМИ.

ІІІ. Вправа «Незакінчене речення»

- Існує казкове королівсто під назвою «Трощи-ламай». Там немає друзів, всі сваряться, завдають один одному болю. Через це усі дуже похмурі та непривітні. Нумо допоможемо мешканцям цієї країни. Спробуйте їм пояснити, що означає дружити. Свою відповідь починайте словами: «Дружити означає…»

Наприклад:

  • Завжди прислухатися одне до одного
  • Не брехати одне одному
  • Не кривдити та не обзивати ордин одного
  • Завжди підтримувати один одного
  • Не залишати один одного в біді
  • Завжди чинити по справедливості.
  • Завжди поступатися один одному.
  • Допомагати один одному.

- Ми обов'язково передамо ці порпади мешканцям країни, в якій немає друзів. Якщо вони будуть дотримуватися цих законів, то знайдуть собі багато справжніх друзів.

ІV. Обговореня змісту вірша Б. Бичка «Півники»

  •  Молодці, ви правильно розмірковуєте про дружбу, а зараз послухайте уважно вірш Б. Бичка «Півники».

 

За віщо посварилися – не знаю я того,

А тільки стрілись півники: - Ти чого?

Круг шиї пір’я дибиться, стирчить сюди – туди,

Дзьобами в землю вткнулися:  - Ось підійди!

А гребені у півників розжеврілись, мов жар,

Стоять і не ворушаться: - Ану вдар!

Обоє враз підскочили, аж курява знялась,

І знов стоять надублені: _ Зась!

Тут з вулиці почулося – кричала тітка: - Киш!

Розбіглися два півники: - Гляди ж!

Розбіглися два півники курчаткам всім на сміх…

Як схожі й ми буваємо на півників таких!

 

Запитання до дітей:

  1. Чи не трапляється у нашому класі чогось подібного на перервах?
  2. Як хлопці ставляться до дівчаток? Чи не ображають їх?
  3. А як поводяться дівчатка?

 

  • Будьте дружними. Друг завжди допоможе, підтримає і вкаже на недоліки.

V. Вправа «Комплімент»

- А як добре, коли друзі миряться! Хто дружить, той уміє пробачати, уміє сказати добре слово. Чи знаєте ви добрі слова?

Дівчинка стає з однієї сторони класу. А учасники з кожної команди – з іншої сторони. Вони кажуть «комплімент» і роблять крок. Хто перший дійде до дівчинки та команда й виграла.

VІ. Хвилинка релаксації – пісенька «Хвостики - метелики»

  • А зараз встаньте всі, будь ласка, відпочинемо.

VІІ. Робота в групах. Закінчи прислів’я.

  • Візьміть картку зі стрілочкою

Перед вами прислів’я, один із видів народної творчості. Ви вже знаєте, що хоч вони коротенькі, але дуже влучні, і зміст у них глибокий. У прислів’ях втілена народна мудрість, дотепність і досвід, перевірений життям, а тому їх можна сприймати як істину. Закінчіть подані прислів’я, розкрийте їх зміст. (Міркування учнів)

 

Без вірного друга -                          велика туга

Дружба та братство -                 велике багатство.

З добрим дружись,                         а лихого стережись.

Друг пізнається                              в біді.

Нема друга – шукай,     а знайшов – тримай.

 

VIII. Складання «Асоціативного куща»

- Я навіть не запитую, чи хочеться кожному з вас мати друга – справжнього, вірного, який завжди допоможе, підтримає, з яким біда – півбіди, а радість – подвійна.  Звичайно, хочеться! І щасливий той, хто його має.

У свого друга ми хочемо бачити тільки позитивні риси:щоб був він для нас і приємний, і цікавий, добрий, щирий, щедрий. Отже, щоб з нами хотіли дружити, то й ми повинні бути такими ж.

  • А яким, на вашу думку, має бути друг?
  • У вас на партах є картки з рисами характеру, оберіть ті, які б ви хотіли бачити у своїх друзях, а отже і в собі.

(Складаємо на дошці. Діти по одному виходять і наклеюють обрані риси характеру навколо сердечка зі словом «ДРУГ»)

IX. Робота в групах. Розв’язування моральних задач.

  • Продовжимо  роботу в групах. Візьміть картку з задачею, прочитайте і подумайте над завданням.

Задача 1. Одного зимового дня Наталка і Оленка поверталися зі школи додому. Наталка тепло одягнена у шубку, на руках – рукавички. Її ранець лежав на спині. Оленка забула рукавички в школі, тому портфель несла голіруч.

  • Рука в мене замерзла страшенно! – поскаржилась Оленка подружці.
  • А в мене – ні!

Так вони йшли до самого дому.

 

Запитання

  • Що можна сказати про поведінку Наталки?
  • Як потрібно було їй учинити? Як би ви діяли на місці Наталки?
  • Чи можна Наталку назвати справжньою подругою?

Задача 2. На уроці праці всі учні, окрім Павлика, принесли картон – вирізали ялинкові іграшки. Глянув він навколо – всі працюють, а він без діла сидить.

Запитання

  • Як повинні були повестися товариші по класу?
  • Як би ви поставилися до Павлика?
  • Чому товариша потрібно завжди виручати?

Задача 3. Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. Дорога погана. А вона взута у черевички. Дівчинка наскрізь промочила ноги. Прийшла в клас. Дівчатка обступили її, занепокоїлись: «Швидше знімай черевички і грій ноги». А Валя (вона жила близько біля школи) збігала додому і принесла чобітки. Хороше було Маринці того дня – ногам тепло і на душі радісно.

Запитання

  • Чому дівчинці було радісно?
  • Чи можна дівчаток із класу назвати справжніми подругами?
  • Як би ви вчинили в такому випадку?

Х. Робота в групах. Гра «Добро - зло»

- Бачу ви з легкістю розрізнили, як чинити добре, а як зле. Тож пропоную вам пограти у гру, що так і називається «Добро - зло».

Візьміть завдання з олівчиками і розкладіть у дві скриньки: червона – добро, чорна – зло.

Ударив, зруйнував, заспокоїв, погано,  подарувати, добре, розірвав, образив, захистив, відвідав, посварилися, обігрів, допоміг, відібрав, штовхнув, поділивсь, забруднив, пожалів, злякав, провідав, схитрував, прочитав.

(діти підкреслюють червоним або чорним олівцем)

ХІ. Робота в групах. Складання принципів дружби.

  • Як краще спілкуватися з друзями? Приготуйте ваші долоньки й оберіть правильну відповідь. (Плеснути або заховати їх за спинку)

Частіше посміхатися бути сердитим і злим

Називати друга на ім’я вживати прізвисько

Допомагати другові залишати друга в біді

Ділитися з другом відбирати все у друга

Радіти успіхам друга заздрити другові

 

  • Ми обговорили та ухвалили правила дружби. Нумо ще раз їх повторимо і будемо дотримуватись у житті.

 

Правила дружби:

  • Радіти успіхам друга
  • Частіше посміхатися
  • Називати друга на ім’я
  • Допомагати другові
  • Захищати друга
  • Ділитися з другом

 

ХІІ. Гра «мій друг чи подружка: який він (вона)?»

  • Напишіть ім’я друга та охарактеризуйте його, добираючи гарні слова на кожну літеру імені.

 

Д – добрий С - спокійна

А – активний А - акуратна

Н – непосидючий Ш - швидка

Я - ясноокий А – активна

 

ХІІІ. Підсумок заняття.

 

  • Діти, ми сьогодні багато говорили про дружбу ат друзів, про те, якими хочемо їх бачити. Пам’ятаймо, що того ж наші друзі очікують від нас.

У нас в Україні існує звичай на вербну неділю освячувати гілочку верби. Кажуть, що якщо в цей день посадити таку гілочку в землю, то вона прийметься, пустить міцне коріння і з часом на тому місці виросте красива верба. А ми з вами давайте освятимо наші гілочки дружбою, щоб вирости хорошими людьми.

 

  • А щоб дружба була міцною, давайте «сплетемо віночок дружби». Кожен візьме свою квіточку і вплете її у віночок.

 

 Цікавинка про квіти у віночку.

 Віночок, сплетений з квіточок і трав, оздоблений яскравими стрічками, - один з найдавніших українських символів. Усього у вінку могло бути до 12 різних квіток, кожна з яких мала свій символ. Мак вважається не тільки квіткою мрій, але й символом родючості, краси та молодості; ромашка – символом кохання, ніжності та вірності; соняшник – відданості й вірності; волошки у віночку - символ людяності.

 

(після кожного виду квітів діти виходять і «вплітають» їх у віночок.

А самі стають у коло.)

 

  • А тепер беріть за руку свого сусіда і називайте своє ім’я. Коли утвориться коло, скажемо «Будьмо друзями!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бут Людмила
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку