Година спілкування “Гроші мають значення” (Global Money Week)

Про матеріал

Година спілкування до тижня Global Money Week "Гроші мають значення" для учнів 2 класу. Мета - надати учням знання про значення грошей в житті людини.

Перегляд файлу

Global Money Week

“Гроші мають значення”

(година спілкування)

Мета: формування економічного мислення учнів і культури обігу із грошима; розвивати вмінння опановувати грошові операції в житті; виховувати цінність до грошей, як матеріального забезпечення.

Обладнання: наочний матеріал, відео, роздатковий матеріал.

Хід години спілкування

І. Вступна частина

1. Привітання

ІІ. Повідомлення теми

Так, як в Україні цей тиждень присвячений фінансам, і ми візьмемо участь також у Global Money Week і сьогодні наша виховна година звучить так: “Гроші мають значення”.

ІІІ. Робота над матеріалом виховної бесіди

  1. Проблемне питання (асоціативний кущ)

- Чи знаєте, ви діти, що таке гроші? Які асоціації вони у вас викликають?

 

Гроші

 

  1. Розповідь про історію грошей

Щодня ми маємо справу із грошима, постійно від них залежимо. Гроші визначають статок родини, заможність фірми, благополуччя держави. Якщо у вас хто-небудь запитає що таке гроші, то ви напевно сильно зачудуєтеся, адже навіть маленькій дитині зрозуміло, що гроші - це такі папірці, або монетки, на які можна купити майже всі що завгодно. З дитинства ви знаєте, що гроші завжди потрібні, і що найчастіше їх не вистачає.

А що таке гроші по суті навряд чи хто замислюється. Але адже насправді це дивно: чому в обмін на якісь кольорові папірці можна одержати гарну іграшку, модний одяг, або смачний торт? Що за таємнича сила схована в них? Звідки вони узялися? Чи завжди вони були? А якщо ні, те коли з'явилися? І саме головне чому? Як до них ставитися? Чого більше - добра, або зла приносять вони людям.

Точну дату появи грошей назвати неможливо. Хто їх винайшов теж невідомо. Відбулося це приблизно 7 тисяч років тому. Поки первісні люди робили мало продуктів харчування, одягу й інших самих необхідних предметів, їм не були потрібні гроші. Що зібрали в лісі, те й з'їли, що виткали з конопельного волокна, те й носили. Згодом життя ускладнилося. З'явилася можливість робити деякі надлишки виробів і обмінювати їх на інші необхідні речі. Отут-Те й виникли проблеми. Як скажемо обміняти вівцю на глиняний горщик? Або курку на стелу? Або ще ситуація: треба обміняти яйця на звірині шкіри, взяли десять яєць - донесли вісім, інші розбилися, шкіру не дали.

Довго томилися наші предки, поки не зміркували: треба вибрати з товарів якийсь один і зрівняти його із цінністю інших. Такий товар грошима як такими не був, але роль їх до пори до часу виконував успішно.

У різні часи й у різних людей гроші виглядали й називалися по-різному. Наприклад найперші російські гроші ходили на чотирьох ногах, мукали й бекали. До речі, свійські тварина виконували роль грошей у багатьох народів. Худоба вважали по головах. Від кількості голів залежало багатство хазяїна. Древні римляни вимовляли слово «голови» як «капітал». Від сюди потім і відбулося поняття «капітал», що означало «головне майно». От деякі предмети, які використовувалися як гроші в різні часи в різних народів: риба, хутра, перлини, коров'ячі черепи, нанизані на шнур, ікла й хвости свиней, зуби собак, кенгуру й дельфінів, бруски солі, залізні прути й так далі.

А феї! Це не казковий персонаж, а сама велика й дивна форма кам'яних грошей з острова Яп, розташованого в західній частині Тихого океану. Феї це величезні кам'яні кола діаметром до трьох з половиною метрів і важать біля п'яти тонн. Монети- феї лежали перед будинком власника й символізували його статок.

Згодом роль загального обмінного товару закріпилася за кольоровими металами - золотом і сріблом, так, як вони легко перетворюються в злитки, діляться на частині й мало зношуються.

У нашій країні первісною грошовою одиницею була гривня - срібний злиток певної ваги. Гривню можна було рубати на чотири частини, звідси й назва- рубль. Коли товар коштував дешевше, рубль розрубували навпіл - виходили дві полтини.

Паперові гроші були винайдені в Китаї.

  1. Перегляд відео «Що таке гроші?»

- Перегляньте уважно відео «Що таке гроші?» і скажіть, про які види грошей йшлася мова?

4. Робота в групах

- У кожного на парті є різні види грошей. Розгляьте їх і внесіть до таблиці дані, чим вони відрізняються один від одного, а чим схожі.

Номінал грошей

Колір

Матеріал

Особливість

 

 

 

 

 

 

  1. Робота над проблемними ситуаціями

Олександра хотіла би купити нову книгу її улюбленої письменниці. Вона просить батьків купити книгу, але у них немає зайвих грошей і вони говорять, щоб вона заплатила зі своїх кишенькових грошей.

 

Мама витратила кошти на улюблену іграшку свого сина і тепер їй потрібно заощаджувати на купівлі їжі. А син має кишенькові гроші? Що потрібно зробити в такій ситуації сину та мамі?

  1. Повідомлення «Планування бюджету» (поради батьків)
  • Послухайте, будь ласка, поради батьків щодо планування власного бюджету.
  1. Розмальовка «Власна копілка»
  • Розфарбуйте копілку і завжди памятайте, що ви несите відповідальність за ваші кошти та їх використання.

ІV. Підбиття підсумків

  • Гра «Мої враження»

На стікерах запишіть ваші враження та що запамятали про гроші.

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
1495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку