Година спілкування до тижня Global Money Week "Гроші мають значення" для учнів 2 класу. Мета - надати учням знання про значення грошей в житті людини.
Global Money Week
“Гроші мають значення”
(година спілкування)
Мета: формування економічного мислення учнів і культури обігу із грошима; розвивати вмінння опановувати грошові операції в житті; виховувати цінність до грошей, як матеріального забезпечення.
Обладнання: наочний матеріал, відео, роздатковий матеріал.
Хід години спілкування
І. Вступна частина
1. Привітання
ІІ. Повідомлення теми
Так, як в Україні цей тиждень присвячений фінансам, і ми візьмемо участь також у Global Money Week і сьогодні наша виховна година звучить так: “Гроші мають значення”.
ІІІ. Робота над матеріалом виховної бесіди
- Чи знаєте, ви діти, що таке гроші? Які асоціації вони у вас викликають?
Гроші
Щодня ми маємо справу із грошима, постійно від них залежимо. Гроші визначають статок родини, заможність фірми, благополуччя держави. Якщо у вас хто-небудь запитає що таке гроші, то ви напевно сильно зачудуєтеся, адже навіть маленькій дитині зрозуміло, що гроші - це такі папірці, або монетки, на які можна купити майже всі що завгодно. З дитинства ви знаєте, що гроші завжди потрібні, і що найчастіше їх не вистачає.
А що таке гроші по суті навряд чи хто замислюється. Але адже насправді це дивно: чому в обмін на якісь кольорові папірці можна одержати гарну іграшку, модний одяг, або смачний торт? Що за таємнича сила схована в них? Звідки вони узялися? Чи завжди вони були? А якщо ні, те коли з'явилися? І саме головне чому? Як до них ставитися? Чого більше - добра, або зла приносять вони людям.
Точну дату появи грошей назвати неможливо. Хто їх винайшов теж невідомо. Відбулося це приблизно 7 тисяч років тому. Поки первісні люди робили мало продуктів харчування, одягу й інших самих необхідних предметів, їм не були потрібні гроші. Що зібрали в лісі, те й з'їли, що виткали з конопельного волокна, те й носили. Згодом життя ускладнилося. З'явилася можливість робити деякі надлишки виробів і обмінювати їх на інші необхідні речі. Отут-Те й виникли проблеми. Як скажемо обміняти вівцю на глиняний горщик? Або курку на стелу? Або ще ситуація: треба обміняти яйця на звірині шкіри, взяли десять яєць - донесли вісім, інші розбилися, шкіру не дали.
Довго томилися наші предки, поки не зміркували: треба вибрати з товарів якийсь один і зрівняти його із цінністю інших. Такий товар грошима як такими не був, але роль їх до пори до часу виконував успішно.
У різні часи й у різних людей гроші виглядали й називалися по-різному. Наприклад найперші російські гроші ходили на чотирьох ногах, мукали й бекали. До речі, свійські тварина виконували роль грошей у багатьох народів. Худоба вважали по головах. Від кількості голів залежало багатство хазяїна. Древні римляни вимовляли слово «голови» як «капітал». Від сюди потім і відбулося поняття «капітал», що означало «головне майно». От деякі предмети, які використовувалися як гроші в різні часи в різних народів: риба, хутра, перлини, коров'ячі черепи, нанизані на шнур, ікла й хвости свиней, зуби собак, кенгуру й дельфінів, бруски солі, залізні прути й так далі.
А феї! Це не казковий персонаж, а сама велика й дивна форма кам'яних грошей з острова Яп, розташованого в західній частині Тихого океану. Феї це величезні кам'яні кола діаметром до трьох з половиною метрів і важать біля п'яти тонн. Монети- феї лежали перед будинком власника й символізували його статок.
Згодом роль загального обмінного товару закріпилася за кольоровими металами - золотом і сріблом, так, як вони легко перетворюються в злитки, діляться на частині й мало зношуються.
У нашій країні первісною грошовою одиницею була гривня - срібний злиток певної ваги. Гривню можна було рубати на чотири частини, звідси й назва- рубль. Коли товар коштував дешевше, рубль розрубували навпіл - виходили дві полтини.
Паперові гроші були винайдені в Китаї.
- Перегляньте уважно відео «Що таке гроші?» і скажіть, про які види грошей йшлася мова?
4. Робота в групах
- У кожного на парті є різні види грошей. Розгляьте їх і внесіть до таблиці дані, чим вони відрізняються один від одного, а чим схожі.
Номінал грошей |
Колір |
Матеріал |
Особливість |
|
|
|
|
Олександра хотіла би купити нову книгу її улюбленої письменниці. Вона просить батьків купити книгу, але у них немає зайвих грошей і вони говорять, щоб вона заплатила зі своїх кишенькових грошей.
Мама витратила кошти на улюблену іграшку свого сина і тепер їй потрібно заощаджувати на купівлі їжі. А син має кишенькові гроші? Що потрібно зробити в такій ситуації сину та мамі?
ІV. Підбиття підсумків
На стікерах запишіть ваші враження та що запамятали про гроші.