23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Проект щоденника класного керівника

Про матеріал

"Проект щоденника класного керівника" допоможе вчителю побудувати вуховну роботу в класі початкової школи. Утворити на основі цього проекту свій план виховної роботи.

Перегляд файлу

 

Кращий спосіб зробити дітей хорошими 

це зробити їх щасливими.

Оскар Уайльд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Затверджено

 на засіданні МО учителів

початкової школи (класоводів)

 1 -4 класів «____»___________20___р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Прізвище родини: ________________________________________                                                                               

 

2. Інформація про родину.

 

з/п

ПІБ батьків

Дані дітей

Домашня адреса,

телефони, е-mail батьків

Місце роботи,

соціальний статус батьків

ПІБ

Д/н

Місце навчання

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

4. Які проблеми з питань виховання є актуальними у Вашій родині?

а) матеріальні проблеми;                               

б) не вистачає часу для спілкування й виховання дітей;

в) відсутність взаєморозуміння дітей та батьків;

г) відсутність у моєї дитини мотивації до навчання, самоосвіти й розвитку;

д) алкогольна залежність когось з членів родини;

е) тютюнова залежність когось з членів родини;

є) комп’ютерна залежність когось з членів родини;

ж) негативний вплив однолітків на виховання моєї дитини;

з) інше ___________________________________________________________.

 

5. Яка допомога необхідна Вам для вирішення вищезазначеного питання з проблем виховання:

а) консультація педагогів та психологів;

б) консультація соціальних робітників;

в) консультація лікаря (вкажіть профіль) _________________________________;

г) консультація юристів;

д) матеріальна допомога (вкажіть яка) ___________________________________;

е) інше ___________________________________________________________.

 

6. Індивідуальна програма вирішення виявлених у родині проблем:

 

з/п

Виявлені в родині проблеми

Передбачені шляхи вирішення проблеми

Примітки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. План-графік зустрічей для індивідуальної роботи з батьками.

 

з/п

ПІБ батька/матері

Причина

Вид роботи

Вид звіту

Дата

Примітки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. План-графік зустрічей для індивідуальної роботи з _________________.

 

з/п

Причина

Вид роботи

Вид звіту

Дата

Примітки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Участь у заходах школи:

 

з/п

Назва заходу

Дата

Організатор заходу

Форма участі

Результативність заходу

Примітки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Питання:

  • своїм дітям

 

 

 

  • своїй родині

 

 

 

  • вчителям

 

 

 

  • спеціалістам

 

 

 

  • адміністрації школи 

 

 

 

  • міській владі 

 

 

 

 

11. Відгуки та побажання:

  • своїм дітям

 

 

 

  • своїй родині

 

 

 

  • вчителям

 

 

 

  • спеціалістам

 

 

 

  • адміністрації школи

 

 

 

  • міській владі 

 

 

 

 

 

 

Додатки:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Облік проведення виховних годин, годин спілкування

 

з/п

                 Місяць, число

 

ПІ учня/учениці

 

 

 

 

 

 

з/п

Дата

Зміст проведеної роботи

Примітки

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                  

 

 

 

 

 

 

 

  1.                    

 

 

 

 

 

 

 

  1.                  

 

 

 

 

 

 

 

  1.                   

 

 

 

 

 

 

 

  1.                  

 

 

 

 

 

 

 

  1.                   

 

 

 

 

 

 

 

  1.                  

 

 

 

 

 

 

 

  1.                   

 

 

 

 

 

 

 

  1.                  

 

 

 

 

 

 

 

  1.                  

 

 

 

 

 

 

 

  1.               

 

 

 

 

 

 

 

  1.                

 

 

 

 

 

 

 

  1.               

 

 

 

 

 

 

 

  1.               

 

 

 

 

 

 

 

  1.               

 

 

 

 

 

 

 

  1.               

 

 

 

 

 

 

 

  1.               

 

 

 

 

 

 

 

  1.               

 

 

 

 

 

 

 

  1.               

 

 

 

 

 

 

 

  1.               

 

 

 

 

 

 

 

  1.             

 

 

 

 

 

 

 

  1.               

 

 

 

 

 

 

 

  1.              

 

 

 

 

 

 

 

  1.              

 

 

 

 

 

 

 

24

 

 

 

 

 

 

 

25

 

 

 

 

 

 

 

27

 

 

 

 

 

 

 

28

 

 

 

 

 

 

 

29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Походи, екскурсії, поїздки ___ класу

Тема

Мета

Кількість учасників

Дата

Результат

Примітки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Документація класного керівника

 

  1. Класний журнал.
  2. Аналіз контингенту учнів класу (соціальний паспорт).
  3. План виховної роботи на семестр, затверджений заступником директора з виховної роботи.
  4. Особові справи учнів класу.
  5. Табелі успішності та відвідування занять учнями.
  6. Щоденник класного керівника (облік виховних годин, годин спілкування; індивідуальна робота з родинами класу).
  7. Документація (довідки, акти, доповідні) щодо пропусків навчально-виховного процесу  учнями школи.
  8. Щоденник психологічно-педагогічних спостережень за учнями.
  9. Щоденник роботи з "важкими" учнями.
  10. Акти обстеження житлово-побутових умов проживання та матеріального становища учнів.
  11. План та протоколи засідань ради профілактики правопорушень школи.
  12. Протоколи бесід з учнями та батьками.
  13. Протоколи батьківських зборів, доповіді та виступи на зборах.
  14. План роботи МО класних керівників.
  15. Матеріали із запобігання дитячого травматизму, бесід з правил дорожнього руху, журнал (зошит) проведення інструктажів з ТБ із підписами учнів.
  16. Дані щодо літнього оздоровлення учнів класу.
  17. Матеріали виховних годин, годин спілкування тощо.
  18. Розробки сценаріїв виховних заходів.
  19. План та матеріали діяльності волонтерської організації групи.
  20. Літопис чи фотоальбом групи.

 

 

 

 

Циклограма роботи класного керівника

 

Щоденно:

  • з’ясовувати причини відсутності учнів на заняттях, фіксувати пропуски у класному журналі;
  • проводити бесіди з учнями, які запізнюються на уроки;
  • проводити індивідуальну роботу з учнями;
  • контролювати зовнішній вигляд учнів;
  • контролювати харчування.

 

Щотижня:

  • організовувати чергування по класу;
  • проводити класні години;
  • перевіряти щоденники;
  • проводити заходи у класі за планом роботи;
  • працювати з активом класу, організовувати діяльність органів учнівського самоврядування;
  • контролювати виконання доручень;
  • організовувати прибирання закріпленої території пришкільної ділянки;
  • працювати з батьками;
  • працювати з вчителями, що викладають у класі;
  • проводити зустрічі зі шкільним лікарем за довідками про хворобу учнів.

 

Щомісяця:

  • проводити класні збори;
  • проводити бесіди з безпеки життєдіяльності;
  • відвідувати уроки вчителів-предметників у своєму класі;
  • тестувати (анкетувати) учнів з метою вивчення індивідуальних особливостей учнів та аналізу розвитку учнівського колективу;
  • контролювати стан підручників;
  • зустрічатися з батьківським активом;
  • відвідувати учнів удома.

 

Один раз за семестр:

  • оформляти класний журнал за підсумками семестру, складати звіт;
  • заповнювати табелі успішності;
  • проводити батьківські збори;
  • брати участь у роботі семінарів, МО класних керівників;
  • аналізувати виконання плану роботи, коректувати план виховної роботи;
  • складати план роботи на канікули.

 

Один раз на рік:

  • аналізувати план виховної роботи за попередній навчальний рік та складати план на наступний навчальний рік;
  • проводити відкритий виховний захід;
  • оформляти особові справи учнів;
  • оформляти статистичні відомості про клас (на 5 вересня);
  • працювати з підручниками (здавати, перевіряти, видавати);
  • писати характеристики (за необхідністю).

 

 

 

 

 

Форми роботи класного керівника

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Золоті правила класного керівника

 

1.       Бути особистістю, до якої діти тягнутимуться.

2.       Вчитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе. А це можливо, коли він сам любить, поважає та піклується про кожну дитину, й у стосунках з нею чесний і відвертий.

3.       У вчителя не має бути улюбленців, тоді дитина прислухатиметься до порад такого вчителя, виконуватиме його прохання, ділитиметься з ним найпотаємнішим.

4.       Учитель має бути веселим, жартами підтримувати і заохочувати позитивне. Це наближає його до дітей і зберігає його серце та нерви у порядку.

5.       Вчитель повинен правильно використовувати свій час, щоб поповнювати запас енергії завдяки природі, мистецтву.

6.       Вчителю слід завжди бути доброзичливим. Немає в дитині нічого такого, що вимагало б жорстокості. Зло перемагають добром, любов’ю. Вчитель повинен бажати дитині лише добра, виховувати в неї добро своїми власними вчинками, і вона відповість тим самим.

7.       Учителю варто читати більше наукової літератури. З такою людиною дітям завжди цікаво.

8.       Завдання вчителя, як особистості: „знайди себе в собі”, підкори себе собі, оволодіти собою і допомогти дітям зробити те саме.

 9.     Учитель повинен володіти мистецтвом  індивідуальних бесід з дитиною, вміти вислухати її, підтримати в ній вогник самоповаги.

10.   Класний керівник має створити доброзичливий учнівський колектив, в якому кожна дитина пам’ятає, що поруч з нею людина, з інтересами якої треба рахуватися.

11.      Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й холодний розум, не допускати поспішних, непродуманих рішень, не залежати від настрою.

12.      Вчителю слід дорожити довір’ям дитини, любити її, захищати, поважати її почуття. Тоді між учителем і дітьми складатимуться доброзичливі, щирі стосунки. Педагог повинен берегти найвище благо: людську гордість, недоторканість особистості, гідність дитини.

13.    Вчителю необхідно виховувати у дітей самодисципліну, боротися з лінощами. Разом з батьками слід добиватися того, щоб дитина сама себе обслуговувала. Діти повинні розуміти, що навчання у школі – це їхня найважливіша робота.

 

 

 

 

Основні напрямки індивідуальної роботи з учнями:

  •  розвиток пізнавальних інтересів;
  •  формування комунікативних якостей;
  •  виховання самодисципліни;
  •  розвиток творчих здібностей;
  •  корекція поведінки, робота з важковиховуваними учнями, учнями з аддиктивною поведінкою;
  •  вихід із кризових ситуацій, допомога учням з вадами здоров'я;
  •  робота з обдарованими дітьми;
  •  вивчення індивідуальних особливостей, специфіки умов і процесу їх розвитку;
  •  встановлення міжособистісних відносин з кожною дитиною;
  •  взаємодія з батьками, адміністрацією, соціально-психологічними службами навчального закладу з метою проектування індивідуальної траєкторії розвитку учня, педагогічної підтримки суспільно-корисних ініціатив учнів, корекції відхилень в інтелектуальному, моральному фізичному становленні учнів;
  •  діагностика результатів навчання, виховання, розвитку кожної особистості учня, облік їх особистих досягнень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контроль за веденням щоденників

 

ПІ учня

Дата, зауваження

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розміщення учнів у  _____  класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підручники ___ кл.

(20__/20__ н.р.)

Українська мова

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

Читання

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

Російська мова

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

Російське читання

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

Англійська мова

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

Математика

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

Я і Україна

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

Трудове навчання

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

Малювання

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

Основи здоровя

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

 

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

 

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

 

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

 

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

 

-

 

-

 

=

 

-

 

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 __________________

 

 

 

 

                                       Листок здоров'я учнів __ класу __ на 20__/20__ н.р.

 

ПІ

Д/н

Група з фізкультури

Термін дії

Зміна групи       з фізкультури

Термін дії

Примітка

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

18

 

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

 

22

 

 

 

 

 

 

 

23

 

 

 

 

 

 

 

24

 

 

 

 

 

 

 

25

 

 

 

 

 

 

 

26

 

 

 

 

 

 

 

27

 

 

 

 

 

 

 

28

 

 

 

 

 

 

 

29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Класний керівник:

 

Дані про контингент учнів  ___ класу

 Класний керівник 

 

Статус дитини

ПІБ дитини

Д/н

дитини

ПІБ

батьків, опікунів

Де працюють

батьки, опікуни

Домашня

адреса, телефон

Сироти

------------

------

-------

----------

----------

Під опікунством

------------

------

-------

----------

----------

Малозабезпечені сім'ї

----------

-------

---------------

--------------------

-----------------

Неповні сім'ї

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інваліди,

додайте № довідки

------------

 

 

 

 

Чорнобильці,

додайте № посвідчення

---------------

 

 

 

 

Загиблих військових або міліціонерів

----------------

 

 

 

 

Батьки-афганці

----------------

 

 

 

 

Батьки закінчили ОЗОШ __

(вказати в якому році)

---------------

 

 

 

 

Діти, які отримують безкоштовне харчування

------------------

 

 

 

 

Діти, які потребують особливої уваги з боку психолога

-----------------

 

 

 

 

--------------------

 

 

 

 

----------------

 

 

 

 

Діти, які систематично порушують дисципліну

------------------

 

 

 

 

Діти, які знаходяться на обліку у школі, КМДНД

------------------

 

 

 

 

Неблагополучні сім'ї

--------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Соціальні дані дітей ____ класу

Класний керівник:.

 

 

з/п

ПІБ дитини

Р/н дитини

Дані про батьків, опікуна

К-сть дітей у сім’ї

Домашня адреса дитини

Багатодітні

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

Неблагополучні сім’ї

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Під опікою

 

 

 

 

 

 

Діти – сироти

 

 

 

 

 

 

Напівсироти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малозабезпечені

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чорнобильці

 

 

 

 

 

 

Загиблих військових

 

 

 

 

 

 

З  девіантною поведінкою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складні учні (педагогічно важкі)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мають шкідливі звички

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схильні до правопорушень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перебувають на обліку школи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перебувають на обліку КМСД

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інваліди

 

-

 

 

 

 

Обдаровані

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Статистичні дані учнів  ____ класу на 20___/ 20__ н.р.

 

ПІБ учня

Д/н

свідоцтва

ПІБ батьків

e-mail батьків

Д/а,

за якою проживає

Д/а,

за якою прописаний

Телефон

Громадянство

Прим.

  1.                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  <