Година спілкування
Тема: « Королева ввічливість»
Вид: рольова пізнавальна гра
Форма: театральні етюди ( імітація ситуацій спілкування)
Підготовчий етап.
1.Спільна праця старших та молодших друзів з використанням шкільних традицій щодо впровадження методики колективної творчої справи.
2.. Конкурс карикатур: „Малюємо зло, неохайність, грубість”;
„Малюємо добро, чемність, чуйність”
3. Анкетування учнів.
Анкетування учнів
1.Яких людей ми називаємо неввічливими людьми?
2.Бути чуйним - це погано чи добре?
3.Як себе поводять непорядні люди?
4.Чи хотілось тобі мати друга-грубіяна?
5. Чи зустрічав ти злих людей?
Година спілкування
Тема: « Королева ввічливість»
Вид: рольова пізнавальна гра
Форма: театральні етюди ( імітація ситуацій спілкування)
Підготовчий етап.
1.Спільна праця старших та молодших друзів з використанням шкільних традицій щодо впровадження методики колективної творчої справи.
2.. Конкурс карикатур: „Малюємо зло, неохайність, грубість”;
„Малюємо добро, чемність, чуйність”
3. Анкетування учнів.
Анкетування учнів
Колективне планування.
" Людські цінності" . Нам треба розбити цю тему на підтеми. і. Тож, я слухаю ваші пропозиції. ( Діти пропонують теми – чемність. ввічливість, чуйність і т.п.)
( Ввічливість)
( В на столі лежать кольорові фігури: червоні, зелені, сині. В залежності від обраного кольору фігури, діти поділяються на три групи і таким чином розподіляються на мікроколективи),
Колективна підготовка справи.
- Пропонуємо керівникам груп підійти до столу і , шляхом жеребкування, обрати завдання для своїх груп (На столі лежать три листівки: ситуація + завдання.)
- Тож ви готові до роботи. На опрацювання матеріалу вам відводиться 5 хвилин. Час пішов
Проведення КТД. Організатор. - Діти, подивіться, у нас на дошці є чистий лист ватману. На ньому нам потрібно записати правила поведінки для ввічливої людини. Ці правила ми складемо самі протягом нашої години спілкування.
Тож починаємо нашу годину спілкування
- Усім хочеться стати трішки кращими. Це я знаю по собі. Є багато можливостей навчитися жити безконфліктно. Один зі способів – уміння робити компліменти. Давайте навчатися говорити одне одному приємні слова.
Конкурс керівників груп. Виходять три учні ( командири). Передаючи один одному сердечко – символ компліменту, говорять комплімент. Виграє та команда, чий командир назве якнайбільше компліментів.
Організатор. А зараз ми спробуємо себе у ролі художників. Ваше завдання намалювати людей, які мають певні вади. Своє завдання командири можуть обрати на столі.
Конкурс карикатур „Малюємо злюку, базіку, скнару”
Організатор. Дякую. Прийшов час, коли ви повинні проявити свій театральний талант та знання правил ввічливості. Тож поглянемо як ви виконали свої завдання.
Робота в групах. Аналіз ситуацій.
На початку гри шляхом жеребкування керівники груп обирали ігрові : ситуація + завдання)
Ситуація 1.
Іра (висловлює образу) Учора ти, Вітю, ішов мені назустріч і не привітався. Це не ввічливо!
Вітя (здивовано) А чому я повинен здороватися? Ти мене перша побачила, от би й привіталася..
Запитання Хто з них правий?( Хто культурніший, той першим вітається)
Завдання 1.
Пролунав дзвоник, Петрик запізнився на урок. Яких норм треба дотримуватись, щоб зайти до класу? Як треба звернутися до вчителя?
Ситуація 2
Настя. Зовсім не обов’язково здороватися з усіма знайомими. Ось у нас сусідка така противна, що я не хочу їй здоров’я бажати. Що ж мені, прикидатися?
Завдання: Чи права Настя?
Завдання 2.
Учитель розмовляє з учнем П., у цей час до вчительського столу підходить учениця К. ( у неї виникло запитання при виконанні самостійної роботи). Як має діяти учениця К,?
Ситуація 3
Іринка. Ти знаєш, Полінко. Ця Марійка така неговірка, нікуди не ходить, ні з ким не спілкується – увесь час учить свої уроки! Не буду я з нею товаришувати. Набридла вона мені зі своїм навчанням, завтра від неї відсяду!
Поліна.(згадує). До речі, Іро! А ти підготувалася до завтрашньої контрольної з математики?
Іринка (миттєво змінює вираз обличчя і тон голосу). Ой! Я зовсім забула! До завтра!
Полінка. Ти куди?
Іринка. Мені ж потрібно зателефонувати Марійці, вона така розумниця. Поцікавлюся, як відбувається підготовка до контрольної. Не з тобою ж мені завтра сідати!
Завдання: Як можна прокоментувати цю сценку? Чи можна назвати Іринку вихованою дівчинкою? Чому?
Завдання 3.
Учень Д. Звернувся до учениці М. з проханням пояснити незрозуміле в завданні. Чому дівчина М. не виявила бажання поспілкуватися з учнем Д.?
Організатор. Дуже вам дякую.
А зараз пограємо у гру „Виправ помилку” У вас на столі лежать речення. Вам потрібно їх виправити, згідно з правилами ввічливої людини. ( організатор по черзі дає слово кожній групі)
1. Проходити на своє місце в кінотеатрі необхідно спиною до тих, хто сидить
2. Чемний хлопчик завжди смикає дівчаток за коси.
3. Увічливі діти ніколи не поступаються місцем старшим.
4. Виховані діти обгортку від цукерки викидають на тротуар.
5. Виховані хлопчики завжди лазять по деревах.
6. Дівчаткам слід витирати руки об сукню.
Під час роботи
Організатор. А зараз вас чекає творче завдання. Вам потрібно скласти словесний портрет людини ввічливої та брутальної.
Колективне складання портретів ввічливої та брутальної людини.
( На дошці фігури чоловічків - доброго та злого), кожна група по черзі прикріплює до портрету чоловічка папірець з написаними позитивними чи негативними рисами)
І група ІІ група ІІ група
Доброзичливість Щирість Тактовність миролюбивість
|
|
Ввічливість Чесність Великодушність гостинність |
|
Делікатність Коректність Чуйність скромність |
Безтактовність Нестриманість Дратівливість агресивність
|
Заздрісність Байдужість Балакучість уїдливість |
Лицемірство Користолюбство Недбалість злопамятність |
Організатор. Ми з вами сьогодні розглянули різні прояви людської поведінки у різних ситуаціях. Тож , мабуть, ви зробили для себе правильні висновки. Давайте разом з вами складемо правила для порядної людини.
Правила доброти і ввічливості.
Колективне підведення підсумків. Що ж, ці чудові правила ввічливої людини - результат вашої роботи. Намагайтеся поводити себе так, щоб ваша поведінка не розходилась із цими правилами. Кожен з вас повинен проаналізувати свою роботу в своїх групах та відповісти на питання: Що було добре? Що вдалось з наміченого? Завдяки чому? Що можна зробити краще?
- А зараз прийшов час підвести підсумки. Нам потрібно визначити переможців у трьох номінаціях: «Найкращі актори », «Найввічливіші» та
- « Найкмітливіші ».Визначення переможців буде проходити шляхом аплодування. Хто отримає найгучніші оплески – той і переможець. (Проходить визначення переможців та їх нагородження)
- Вітаємо переможців! Так тримати!
Найближча післядія КТС.
- Що ж, справа завершена, а що далі? Де ми можемо застосувати наші знання? С ким ми зможемо ними поділитися? (Н-д: розповісти друзям, сусідам; пограти в ігри з молодшими школярами і т.д.)