Година спілкування "Людина починається з добра"

Про матеріал
Завдання заходу : - Поглибити розуміння сутності морально-етичних понять "добро", "чуйність", "милосердя" як принципів людсього буття. - Розвивати почуття відповідальності за свої вчинки, формувати почуття особистої гідності; співчуття до людей з особливими потребами та людей похилого віку… - Формувати ціннісне ставлення до людей; прагнення до оволодіння культурою мовлення; розвиток самосвідомості. - Формувати готовність до моральних вчинків на засадах демократії. - Сформувати прагнення до самовдосконалення.
Перегляд файлу

Година спілкування

«Людина починається з добра»

 

Мета заходу:  Виховувати в учнів почуття добра, чуйності, милосердя; формування в учнів  життєвої позиції, яка проявляється в дієвій допомозі людям з особливими потребами та людям похилого віку; формування в учнів уміння висловлювати моральні судження, відрізняти добре від поганого; виховувати високі моральні якості.

Завдання заходу :

  •                  Поглибити розуміння  сутності морально-етичних  понять "добро",  "чуйність", "милосердя" як принципів людсього буття.
  •                  Розвивати почуття відповідальності за свої вчинки, формувати почуття особистої гідності; співчуття до людей з особливими потребами та людей похилого віку…
  •                  Формувати ціннісне ставлення до людей; прагнення до оволодіння культурою мовлення; розвиток самосвідомості.
  •                  Формувати готовність до моральних вчинків на засадах демократії.
  •                  Сформувати прагнення  до самовдосконалення.

 

Форма проведення: година спілкування.

 

Обладнання і наочність: тематичні плакати, ІКТ (ноутбук, мультимедійна дошка, проектор), фліпчарт, роздатковий матеріал (паперове листя, фломастери), тлумачні словники.

 

Використані джерела інформації для підготовки заходу: Кузьмінський А. І., Омельяненко С. В. «Настільна книга класного керівника» (розділ «Тематика етичних бесід для школярів 1-9 клас»), Красоткіна Надія Григорівна Виховні заходи. 1—4 класи. Посібник для вчителів початкових класів, студентів педагогічних закладів, батьків., журнал «Виховна робота в школі» №1-6 2019рік., відеоролик «Вікно»  Світлана Копилова. 

Попередня підготовка:  виготовлення тематичних плакатів, малюнків та прикрашання класної кімнати, підбір матеріалів для проведення заходу, індивідуальна робота з окремими учнями (розучування віршів), співпраця з учителем музичного мистецтва (розучування пісні), виготовлення роздаткового матеріалу, підбір демонстраційного відеоролика.

 

    Хід виховного заходу:

І.  Вступна частина:

1. Організаційна хвилинка.

2. Оголошення теми заходу:

Вчитель: Милосердя й доброта, як два крила, на яких тримається людство. І не обов’язково це повинна бути матеріальна допомога, інколи достатньо теплого слова, моральної підтримки, душевної розмови.
Ще складаючи казки, люди вірили в добро, в перемогу справедливості, у щастя. Куди ж поділась ця віра? Чому залишилися самі поневіряння? Можливо, варто звернутися до казок – мудрого джерела народної  думки? Можливо, треба робити висновки і повертатися до добра, щоб зробити добрими когось, себе, увесь світ?!
У наш час, коли все більше панує зла на землі, видається все більше негативної інформації, коли люди озлобляються один на одного, вони забувають про добро, про те приємне, що можна зробити один одному.


Привітання:               Вправа « Усмішка по колу».
Мета: створити сприятливі умови для праці, підняти настрій, створити невимушену атмосферу.
Хід вправи
Пропонується кожному учаснику імітувати передачу усмішки по колу, «беручи її в руки».

    (передача посмішки по колу)
- У вас зараз гарний настрій?
- Ми підняли настрій завдяки подарованій усмішці. Тож давайте  із гарним, чудовим настроєм почнемо нашу годину спілкування.

 

ІІ. Основна частина:

Учень/учениця:

Людина починається з добра,

Із ласки, щирості, любові,

Із батьківської хати і двора,

Із теплоти, що є у кожнім слові.

Людина в світ приходить для добра,

Щоб в світі цім добро творити

Нам з вами розуміти всім  пора,

Що серденьку з любов’ю треба жити.

Учитель:

Діти, а чи знаєте ви якусь пісню про добро?

(відповіді дітей)

Тож давайте разом її заспіваємо!

 

Пісня «Пісня про добро» - співає весь клас.

 

Учень/учениця:

Є речі такі, які можна купити,

Є речі такі, що не мають ціни,

Є речі такі, що можна згубити,

Є речі такі, що їх слід берегти.

 

Учитель:

Діти, я вам пропоную поговорити сьогодні  про такі речі, як добро, чуйність, милосердя. Давайте спробуємо утворити асоціативний кущ до цих слів.

                        (створення Асоціативного куща)

Учитель: молодці, подивіться який розгалужений кущ у нас вийшов. А давайте з’ясуємо за допомогою тлумачного словника значення слів «добро», «чуйність», «милосердя».

Діти цитують за тлумачним словником

Добро –це усе позитивне в житті людини, вчинок, який приносить користь людям.

           Чуйність - це здатність людини тонко відчувати емоційний і душевний    

           стан іншого і вміння допомогти йому.  Уважність і сердечне ставлення  

           до людей.

           Милосердя— діяльне прагнення допомогти кожному, хто має в цьому      

           потребу. Це є втіленням високої любові до ближніх. 

 

Учитель: Скажіть, а чи можемо ми з вами назвати  добрі вчинки, які вчинили ми?

 Чи буваємо ми милосердними?

     (відповіді дітей)

Учитель:

 Милосердя і доброта – як два крила, на яких тримається людство. Як же могло статися, що милосердя втратило сьогодні свою цінність, а його зміст звівся в основному до милостині. Невже для того, щоб виіскрити доброту із наших сердець, потрібен землетрус чи Чорнобиль? Хіба без них не можна бути милосердними? Хіба у звичайному плині життя немає людей, які потребують допомоги? Ще з часів давньоруських благодійність була в традиціях нашого народу. Цілком природнім і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість і немічність, порятувати хворого чи каліку, захистити скривдженого.

         А зараз я пропоную переглянути відеоролик «Вікно» та потім обговорити  побачене.

  (перегляд відеоролика «Вікно» Світлани Копилової»)

Обговорення:

  •                  Які почуття викликав у вас цей відеоролик?
  •                  Що вас вразило найбільше?
  •                  Що , на вашу думку, завадило зрячому покликати лікаря?
  •                  Як ви гадаєте, чи відчув зрячий свою провину?
  •                  Чи зрозумів він свою провину?
  •                  Чи актуальний такий ролик   у наш час?

Учитель: отже, який висновок ми можемо зробити із побаченого?

ІІІ. Заключна частина:

Вправа « Побажай добра собі і всім».

  Запам’ятайте такі слова: «Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе і щоб не сталося в житті кожного з вас, завжди пам’ятайте, що ви живете на планеті Земля і носите ім’я Людина. А людина починається з добра. І творити добро – значить бути щасливим». Отже, я бажаю собі і вам всім щастя. А зараз продовжуйте по колу бажати собі та один одному добра. Фраза «Я бажаю собі і всім вам…».

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 червня 2020
Переглядів
568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку