Година спілкування "Мій портрет в промінчиках сонця"

Про матеріал

Класний керівник має прагнути створити таке виховне середовище, яке буде сприяти формуванню ціннісного ставлення учнів насамперед до самих себе. Адже, щоб полюбити інших людей, потрібно спочатку полюбити себе. Тому слід навчати учнів цінувати себе як носія фізичних, духовних та соціальних сил.

Метою даної години спілкування є сприяння розвитку в учнів позитивного самоусвідомлення і самооцінки, підвищенню рівня довіри між учнями. Особливо актуальним таке заняття є в п'ятих новостворених класах.

Перегляд файлу

Мій портрет в промінчиках сонця

                           (година спілкування для 5 класу)

Мета: Сприяти розвитку в учнів позитивного самоусвідомлення і самооцінки. Сприяти підвищенню рівня довіри між учнями.

Обладнання: Музичний супровід, м’яч, плакат із зображенням сонця, фломастери.

 

Хід заняття

 

1. Вступне слово вчителя.

     Сьогодні у нас чергове заняття із циклу занять, на яких ми прагнемо пізнати самого себе та інших людей, вчимося доброзичливо спілкуватися і вирішувати проблеми, набувати позитивних рис характеру і відкидати негативні, прагнемо створити дружний, згуртований класний колектив.

     Тема заняття: Мій портрет в промінчиках сонця.

     Саме тому домашнім завданням для вас було намалювати сонце, написати на ньому своє ім’я, а вздовж промінчиків написати ті хороші якості, які ви в собі знаєте. Чи виконали ви завдання? Підніміть малюнки.

     На сьогоднішньому занятті ви зможете розповісти всім про себе, а також, якщо захочете, почути думку інших про себе; а ще ми спробуємо створити портрет нашої великої родини – 4а класу гімназії №4 – в промінчиках сонця.

     Ви знаєте, що навчитися чомусь, досягти мети, змінити себе можна лише бажанням і працею.

     Наші знання – це наша праця. Кожна праця має свої правила. Давайте пригадаємо, які правила існують на наших заняттях.

(Вчитель кидає м’яч учневі; той ловить його і розповідає правило; кидає м’яч вчителю.)

     Отож, чи готові ви активно працювати на занятті? Промовте вголос:

А тепер впевненіше!

А тепер веселіше!

     Давайте попробуємо розвеселити і настроїти на роботу тих учнів, які почуваються невпевнено та некомфортно.

2. Розминка.                                                    

а) Всі разом по моєму оплеску перетворіться, будь-ласка, на:

 – першокласників на екскурсії в зоопарку;

 – арештантів на прогулянці;

 – благородних панянок і панів у вишуканому салоні.

б) Криголам Індійський крок

Станьте в колону. Рухаючись по колу під музику, наслідуючи рухи ведучого, намагайтеся досягти синхронності з ним.

     Діти! Ви помітили, що спочатку у вас не зовсім виходило, але потім – все краще і краще. Ось так і при виконанні будь-якого завдання: тільки праця, старанність і наполегливість дадуть можливість досягти поставленої мети.

3. Вправа Мій портрет у промінчиках сонця.   

1) Установка.

На минулих заняттях ми говорили про якості, які подобаються нам в інших людях. Думаю, що кожен із нас теж має такі якості, за які заслуговує на похвалу. Ці якості записані на ваших малюнках. Хто хоче показати малюнок і озвучити його?

2) Обговорення.

 – Чи хочеш ти почути про себе ще щось від своїх товаришів?

3) Загальне обговорення.

 – Чи важко було виконувати завдання?

 – Що важче: малювати чи говорити? Чому?

 

4. Створення портрету класу.

(Клас ділиться на групи по 5 учнів; вибираємо якості, які є в учнів групи: на 1-му місці – та, яка зустрічається найчастіше, на 2-му – рідше і т. д. Потім представник групи зачитує, учень записує.)

     Діти! Подивіться, які хороші риси, якості притаманні учням нашого класу. Це сонечко буде постійно знаходитися у нашому класі. І якщо, можливо, хтось вважає, що у нього ще немає такої риси характеру, або вона виражена недостатньо, то, глянувши на себе, постарається, щоб і на його власному сонечку-малюнку були названі такі ж якості.

     Нехай це буде портретом нашого класу; наш етичний кодекс. І з цього малюнка ми будемо намагатися наслідувати цей кодекс, адже ми самі його виробили для самих себе.

     Діти, а як на вашу думку, для чого людина прагне досягти ідеалу? Чому ми намагатимемось наслідувати створений нами етичний кодекс?

     А чи важливо, щоб всі громадяни нашої держави дотримувалися певних встановлених норм моралі? Чому?

     А як би ви назвали людину, яка своїми діями намагається принести максимум користі своїй країні? Чи повинні ми намагатися бути справжніми патріотами?

     Отож, яку ще якість, рису ви назвали в нашому створеному етичному кодексі? (бути патріотом)

 

5. Вправа Комплімент.

     Діти, ви не раз говорили один одному на занятті гарні слова.

     Приємне зауваження на чиюсь адресу, похвала – це комплімент. Але не грубі лестощі і не глузування. Хвалять обережно. Роблячи комусь компліменти, бажано дотримуватись таких правил:

1) Зміст. Тільки один зміст і позитивний. Уникайте подвійного змісту. Остерігайтесь ненароком зачепити вразливе місце.

2) Без гіпербол. Не захоплюйтесь перебільшенням, інакше назвете злісного неробу великим трудівником.              

3) Без претензій. Не хваліть те, що людина хоче в собі змінити.  

4) Без повчань. Похвала констатує дану якість, а не дає рекомендацій щодо її поліпшення.     

5) Без приправ. Не давайте протилежний коментар (руки золоті; але язик!). Утримайтеся від ложки дьогтю.      

6) Щирість. Робіть компліменти щиро, не забувайте про теплу інтонацію і ніжний погляд. Дарувати приємно!

     Діти! ЯК ви думаєте, хто у нас в класі заслуговує на компліменти?

     А хто потребує у нас компліменту найбільше? Чому?

     Давайте скажемо компліменти по колу учням нашого класу.

     А почати можна так:

 – Як вам вдається…

 – Я раніше не знав, що ви…

 – Чи знаєш ти, що…

 – У тебе…

 – Я чув…

 – Ти завжди…

 – Я милуюся тобою щоразу, коли ти…

 – Де тільки ти навчився…

 – Із задоволенням навчилася б у тебе…

 – Я б хотів так, як ти…

 

6. Підсумок. (обговорення)

 – Чи сподобалося заняття?

 – Чому?

 – Який малюнок найбільше запам’ятався?

 – Який був настрій?

 – Чи потрібне таке заняття?

 – Чому?

 – Що б ви хотіли винести і запам’ятати для себе?

     Домашнє завдання:

1) Вдома розказати про заняття. Зробити рідним компліменти.

2) Продумати, що ви вмієте добре робити.      

     А закінчимо наше заняття посмішкою. Посмішка, якщо вона щира, це хороше ставлення один до одного, добрі думки та побажання. Сьогодні ми говорили лише про хороше, добре, тож подаруймо один одному посмішку!                           

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 вересня 2018
Переглядів
1239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку