Виховний захід «Ми роду козацького діти»

Про матеріал

Свято з конкурсною програмою для учнів початкових класів до Дня Захисника України,що сприяє вихованю любові до рідного краю,свого народу.

Перегляд файлу

                                    Міністерство освіти і науки України

                                    Відділ освіти Слов’янської РДА

                                    Комунальний заклад Слов’янської районної ради

                                    Донецької області «ЦОЗО»

                                    Дмитрівська  ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 Виховний захід «Ми роду козацького діти»

     

 

 

 

                                                              Підготувала  Чумак Марина Сергіївна

                                           учитель початкових класів

                                  спеціаліст І категорії

 

 

 

                                                     2018-2019 н. р.

Конкурсна програма для учнів початкових класів до Дня Захисника України.

Мета: Розвивати пізнавальну активність дітей, прагнення якомога глибше пізнавати національне коріння; залучати школярів до української національної обрядовості, підготовки і проведення народних свят, ігор, використання народної творчості.Виховувати любов до рідного краю,свого народу.  Удосконалювати навички співу та вміння передавати мелодію пісні. Закріплювати уявлення про дружні стосунки, виховувати взаємоповагу між дітьми.

Дійові особи: Дві ведучі, Козак, учні початкових класів.

Ведуча 1:

Добрий день вам, друзі щирі,

Хай живеться вам у мирі,

Не минайте нашу хату,

Бо у нас сьогодні свято.

Ведуча 2:

 Стоять в багрянці й золоті  діброви

Калина демонструє пишну вроду.

От і прийшла Покровонька, Покрова –

Одне з найкращих свят мого народу.

Давайте ми у днину цю чудову

Повернем  погляд у глибину віків.

Бо ж недаремно  вважалась Покрова

Заступницею наших козаків.

Ведуча 1: 14 жовтня –  одне з найбільших осінніх свят –  Покрова.

Люди здавна шукали посередників і заступників перед Богом. Саме таким і є в нашій уяві образ Пресвятої Богородиці, яка, ми віримо, якщо її дуже попросити, заступиться і допоможе в важкі хвилини життя. За народними уявленнями Покрова піклується про сім’ю, шлюб, здоров’я та благополуччя родини.

Ведуча 2: Свято це вперше виникло в Греції. Коли на Константинополь напали вороги й узяли місто в облогу, мешканці зібралися в церкві, щоб вимолити Боже благословення. Опівночі над ними зненацька з’явилася Мати Божа і підняла над головами людей омофор – вишите церковне покривало. Це був своєрідний знак, який символізував перемогу. Звідси й пішла назва – Покрова.

-Діти, а може ви нам про Покрову щось розповісте?

(Виступ учнів 3 класу)

1. Світ у сяйві, не впізнати

Саду і городу:

То Покрова - світле свято

Нашого народу!

2. То Покрова землю вкрила

Щедрими плодами,

Розпростерла ніжні крила

Стала понад нами.

 3. Грає осінь кольорова,

Пахнуть груші, сливи,

Усміхається Покрова

До дітей щасливих.

Виконання пісні «Диво-осінь» Слова: Лариса Ратич. Музика: Анна Олєйнікова.

Ведуча1:

Наша мандрівка – в історію давню і близьку, хотілося б розповісти про славну Січ Запорозьку. Відгомоніли століття з того часу, як в пониззі Дніпра за його порогами, мужні і вільнолюбиві лицарі заснували Січ. Світ звав їх козаками .

Довідкове бюро .(Виступ учнів 4 класу)

Учень 1. Козак - значить «вільний чоловік». Основним їх заняттям була військова справа. Козаки об’єднувалися в курені ( загони), кожен курінь обирав собі отамана ( ватажка). Козаки суворо дотримувалися дисципліни, створили свій флот, що складався з легких і швидких човників (чайок) . Основним завданням козаків була боротьба з Туреччиною та кримськими татарами.

Учень 2.  Хто хотів стати козаком, мусив наперед відслужити 3 роки в старого козака за слугу й помічника. Він робив усяку роботу й носив за козаком другу рушницю й потрібні клунки. Коли вивчався від того козака орудувати зброєю й набував спритності у битвах, ставав справжнім козаком і діставав зброю: рушницю, спис, луки і стріли.

Учень 3. Одягалися запорожці просто: в грубу сорочку, в кирею – довгий плащ без рукавів, шаравари. За широким поясом носили пістолі і люльку, через плече – торбинку з харчами і кулями, а до пояса на ремінець прив’язували ще й порохівницю з порохом. Голови голили… Та ще й таку моду дивну мали: чуприну носили (оселедець), та таку довгу, що на вухо намотували.

Учень 4. Їли сушену рибу і печене м’ясо та риб’ячу юшку, бо риби в ріках та всякого звіра і птахів було дуже багато. Пекли хліб з пшеничної муки. Страви варили у мідних казанах. Пообідавши молилися Богові, кланялися один одному й отаманові та дякували кухареві.

 Перегляд відео «Дітям про козаків» https://www.youtube.com/watch?v=NsidAJbjcT8

Ведуча 2:

Діти, так хто  ж такі козаки?

(Виступ учнів 2 класу)

1. Козаки - це вільні люди.

Козаки безстрашні всюди.

Козаки - борці за волю,

За народу щастя й долю.

2. Козак – це людина чесна і смілива

Найдорожче йому – Батьківщина!

Козак – слабому захисник.

Цінити побратимство звик!

3. Козак – це той, хто за освіту,

Хто любить пісню і молитву!

Козак українську любить мову,

Додержить завжди свого слова!

Виконання пісні «Ми роду козацького діти»

 Муз. В. Лепешка. Сл. Д. Коміневська

Під «Козацький марш» до залу заходить Козак.

Козак:

Добрий день вам, добрі люди!

Хай вам добре завжди буде!

Раді вас у нас вітати

Й не дамо вам сумувати!

Свято буде тут козацьке

Ігри ждуть вас залихвацькі!

Отже, розпочинаємо наш конкурс «Козацькі забави». Вам доведеться пройти через дев’ять випробувань. Це стільки, скільки було колись порогів на Дніпрі. В давні часи ці пороги були страшною перешкодою на шляху до того, хто плив Дніпром на Січ. Вважалося, що справжнім козаком може зватися лише той, хто пройшов хоч раз у житті через пороги Дніпра.

 1 конкурс «Вершники»

Як відомо, козаки вміли швидко бігати, навіть доганяли й ловили дикого коня. Справжнього козака з коня  скинути  неможливо. Дуже вправними і сміливими вершниками були козаки. А чи вміють швидко бігати учасники наших змагань? Ми  проведемо конкурс «Вершники».

Стримуючи  поміж ніг м’яча-коня, козаку потрібно дострибати до певної позначки, повернутись і передати естафету.(3-4 кл.)

2 конкурс «Посади город»

Козаки  всі  господарські  діла  виконували  самі. Відомо, що козаки самі садили городину, самі обробляли город, щоб себе прогодувати. То ж і ви зараз покажете свою майстерність. Конкурс «Посади город».

З відерця в гімнастичний обруч викласти 3 учасникам команди картоплю, а зібрати 3 наступним .(1-2 кл.)

3 конкурс «Втеча з полону»

Різне траплялося в козацькому житті. Було й так, що козаки потрапляли в полон. Та при першій нагоді вони тікали з неволі. У наступному конкурсі ви покажете свою майстерність.

Полонені козаки стрибають у мішках. Вони повинні якнайшвидше подолати певну дистанцію й передати мішок по естафеті товаришеві.(3-4 кл.)

4 конкурс  «Влучно в ціль»

Всі козаки були вправними лучниками – зараз покажете свою вправність.

Закидання м'ячиків у корзину.(1-2 кл.)

5 конкурс «Спіймай рибку»

Відомо, що козаки були вправними рибалками.

З допомогою трубочки, затримуючи подих, наносити якомога більше вирізаних з паперу рибин.(3-4 кл.)

6 конкурс  «Забава кашоварів»

 Коли чоловіка приймали в козаки, то спочатку давали йому їсти – як їсть, так і працювати буде.

Ми знаємо, що ви добре їсте, а чи зможете ви підготувати крупу для каші.

Потрібно якнайшвидше очистити крупу  від домішок.(1-2 кл.)

7 конкурс «Перетягування канату»

Ще знаємо козаків, як сильних і дужих богатирів.  Наступний наш конкурс допоможе розібратися, хто  найбільш координований і сильний. (3-4 кл.)

8 конкурс « Переправа»

Козаки були сильними, спритними, винахідливими. Ось і ми проведемо конкурс «Як козаки через болото переправлялися».

Кожна команда отримує  засоби переправи (2 листка). Кожен гравець за допомогою засобів переправи переходить на другий бік. Виграє  команда, яка виконала вправу скоріше за всіх. (1-2 кл.)

9 конкурс А давайте проведемо маленьку «Історичну вікторину».

(1,2,3,4 кл.)

1. Козацька держава?  (Запорізька Січ)

2. Острів, де жили козаки?   (Хортиця)

3. Кому заборонено було навіть ступати на Січ?   (жінкам)

4. Вірний друг козаків?   (кінь)

5. Козацька зачіска?   (оселедець)

6. Бойове мистецтво козаків?  (бойовий гопак)

7. Що означає слово «козак»?   (вільна людина)

  Ведуча 1: 

 Молодці,відповіли на всі запитання.

Ми побачили, які у нас розумні, спритні і сильні козачата!

Ведуча 2:

14 жовтня наша країна буде також святкувати і День Захисника Вітчизни.

Це свято мужніх воїнів-визволителів, патріотів, які зараз захищають нашу країну.  

 Ведуча 1:

Сьогодні козак -  не той, хто одягнений у вишиванку й  шаровари. Козак - це воїн за духом, і воюватиме він тільки за честь і свободу. ШЛЯХЕТНІСТЬ, МУДРІСТЬ, ВІДВАГА – три основні прикмети козака: шляхетного не підкупиш, мудрого не обдуриш, мужнього не залякаєш!

Козаки були віддані своєму товариству, любили влучне слово, дотепні жарти, вигадки й розваги, а над усе – пісню.

Ведуча 1 :

Не забувай народу спів

Про горду славу козаків.

Не забувай, що ти - дитина

Землі, що зветься Україна!

Виконання пісні «Козачата» Муз. Миколи Ведмедери  Сл. Ольги ЯворськоЇ (Виступ 1 кл.)

Ведуча  2:

У глибині душі кожного українця живе козак: воїн, який нічого не боїться і за рідну землю без роздумів віддасть своє життя. Отже всіх ще раз вітаю зі святом, і бажаю міцного козацького здоров'я, незламної волі  та патріотичного духу, який допоможе долати будь-які перешкоди!

На цьому наше свято закінчено. До побачення!

 

 

docx
Додано
28 вересня 2018
Переглядів
923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку