Година спілкування "Мої права"

Про матеріал
Форми роботи дають можливість систематизувати та розширити знання учнів про документи, що гарантують права дитини та визначають її обов’язки. Розвивати зв’язне мовлення, мислення через вміння аналізувати ситуації, висловлювати власну думку, доводити чи спростовувати твердження. Виховувати людські чесноти і сприяти подоланню недоліків.
Перегляд файлу

Дегтярьова Людмила Володимирівна,

учитель початкових класів

Дмитрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Каховської районної ради

Херсонської області

Година спілкування

Тема:  «Я і мої права».

Мета. Систематизувати та розширити знання учнів про документи, що гарантують права дитини та визначають її обов’язки. Розвивати зв’язне  мовлення, мислення через вміння аналізувати ситуації, висловлювати  власну думку, доводити чи спростовувати твердження. Виховувати  людські чесноти і сприяти подоланню недоліків.

Обладнання: сигнальні картки різного кольору, фішки-бали відповідних до карток кольорів, грамзапис мінус «Вчать у школі», відеофрагменти, мультимедійна презентація, проектор, ноутбук.

Перебіг заняття:

І. Організаційний момент.

Створення емоційного настрою.

(Діти разом з учителем наспівують слова пісні «Вчать у школі»)
По складах читать слова,
Про закони і права,
Вчать у школі (3 рази).
Їх дотримуватись всіх,
І дорослих, і малих
Вчать у школі (3 рази)

ІІ. Оголошення завдань заняття. Мотивація.

- Діти, що відрізняє людину від тварини ? Послухайте, як про це сказала поетеса Любов Забашта у вірші

Людина починається з добра

Сказав мудрець:

- Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

На ці та інші теми дасть відповідь наше заняття: правознавчий брейн-ринг «Я і мої права».

ІІІ. Гра.

1. Розподіл учнів на 5 команд. Вибір капітанів.

2. Повідомлення правил гри у брейн-ринг. Кожна команда має свою сигнальну картку:

Синього кольору – «Правда»

Жовтого               - «Дружба»;

Зеленого              - «Справедливість»;

Червоного           - «Право»;

Білого                  - «Совість».

Відповідь на питання обговорюється командою протягом  30 секунд. Якщо команда готова дати відповідь, то капітан піднімає сигнальну картку догори. За кожну правильну відповідь команда отримує одну фішку-бал. Перемагає та команда, яка дасть найбільше правильних відповідей і набере максимум фішок-балів.

3. Слово вчителя. У 1959 році міжнародна організація ООН прийняла Декларацію (угоду) прав дитини , де кожній дитині гарантується невід’ємне право на життя та розвиток.

4. Ознайомлення з основними правами дитини з опорою на таблиці.

  • всі діти мають право на життя;
  • всі діти мають рівні права;
  • дитина має право на повноцінне харчування;
  • кожна дитина має право на захист від насильства;
  • всі діти мають право на дозвілля.

5.  І тур гри «Правознавче відео».

Розглянути відеофрагменти. Спробувати якнайшвидше і найточніше сформулювати які права було порушено.

6. Слово вчителя. Є ще одне право дітей, про яке я не могла промовчати. Це толерантне ставлення до дітей-інвалідів.  Зустрічаючи таку людину, ми повинні підтримати її, допомогти, а не насміхатися над нею.

7. ІІ тур «Казкова правознавча лотерея»

  • Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер. Яке право порушено стосовно Попелюшки?

(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають їх ньому віку.)

  • За часи письменника Марка Твена в Америці дружба дітей із різних соціальних пластів не схвалювалась і навіть вважалась іноді порушенням суспільної моралі. Чи має право Том Сойєр товаришувати з таким хлопчиком» як Гекльберрі Фін? (Так, адже Конвенція про права дитини визнає право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань.)
  • Мауглі майже з народження жив у тваринному середовищі. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною.

(Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, що не досягла вісімнадцяти років.)

  • Мауглі не вміє говорити людською мовою — лише видавати незрозумілі, з точки зору людей, звірячі звуки. Чи мають право люди, що знайшли Мауглі в лісі, замкнути його в клітці та поводитися з ним, як із твариною? Які права хлопчика порушено? (Ні в якому разі, Мауглі може бути витканий неповноцінною дитиною, і в цьому випадку згідно з Конвенцією йому мають забезпечити гідні умови зростання і виховання. Крім того, Конвенцією суворо заборонено будь-яке жорстоке поводження з дитиною, що принижує її гідність та ушкодить фізичному й психічному здоров'ю.)
  • Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено? (Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції.)
  • Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка? (Згідно з Конвенцією дитина мав право не розлучатися з батьками всупереч й бажання (окрім випадків, визначених законодавством), крім того, Конвенцією забороняється не законне переміщення дітей і неповернення їх із-за кордону.)

 8.     ІІІ тур «Бліц-вікторина»

  • У якому документі, крім Декларації прав дитини, записані права громадян ? (У Конституції України)
  • Чим право відрізняється від обов’язку ? (Право-можу, обов’язок – треба).
  • Якими правами дитини користуєтеся ви у даний момент ? (Правом на життя та освіту).
  • Добре вчитися-це право чи обов’язок ? (Обов’язок)
  • Про які права говориться у прислів’ї:  Добре працювати ─ легко відпочивати
  • (Право на працю і відпочинок)

9. Розв’язання проблемних ситуацій. Моральний тест або тест на людяність.

- Як ви зустрінете у своєму класі дитину-інваліда ?

а) не покажете й виду, що вона особлива;

б) відмовитесь від спілкування;

в) спілкуватиметесь в окремих випадках або з умовою.

- Як ви вчините, якщо ваш однокласник боїться лікувати зуби ?

а) не звернете на це уваги ;

б) будете з нього насміхатись;

в) переконуватимете, що це не страшно.

- Якщо ви захворіли, то маєте повне право:

а) не відвідувати школу під час хвороби і не готувати уроки;

б) на повноцінну медичну допомогу;

в) вимагати з батьків задоволення бажань.

10.      ІV тур  «Судовий процес»

До нас звернулися герої відомих казок:

  • Сеньйор Вишенька
  • Коза-Дереза
  • Дід і баба з казки “ Ріпка ”
  • Котик і Півник
  • Сестриця Оленка і братик Іванко.

       Вони повідомили, що порушувалися їх права. Чи це так ? Вирішіть за 30 с. і обґрунтуйте відповідь, які права були порушені ?  

V. Підсумок заняття.  

Чому ви навчились сьогодні? Як треба поводитись у відповідних ситуаціях?

 

docx
Додано
27 серпня 2019
Переглядів
362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку