Позакласний захід
Тема. Правова скринька
Мета. Закріплювати усвідомлення учнями власних прав на основі Конвенції ООН про права дитини, значення для дитини захисту держави, сім’ї; розвивати вміння висловлювати власні погляди і думки з різних питань, вміння мислити критично; виховувати людяність, почуття відповідальності під час здійснення своїх прав.
Форма проведення: година відкритих думок
Обладнання: презентація «Правова скринька», Конституція України, книга «Знай свої права, дитино!», паперові дитячі долоньки, «чарівна скринька», картки із завданнями для груп, мікрофон, тематичні ілюстрації, дитячі малюнки.
Хід заходу
І. Організаційна частина
1. Привітання
Поглянь, дитино, все довкола
Так щиро посміхається тобі.
І сонце, й небо, ліс і поле –
Ти теж у відповідь всім посміхнись.
2. Психологічне налаштування на успішну роботу
- Передайте тепло своїх долоньок один одному, взявшись за руки і посмішками побажайте один одному успіху.
- А гостям нашим, приємного і корисного проведення часу.
ІІ. Основна частина
Як ви вважаєте, хто найважливіша людина на Землі?
Вправа «Чарівна скринька»
Сторінками важливих документів
Учитель. Отже для кожного із нас ще 10 грудня 1948р. в Нью-Йорку (США) на Генеральній Асамблеї ООН було прийнято Загальну Декларацію прав людини, де як найголовнішу цінність на Землі було визначено людину.
А 1924 року у м. Женева було прийнято першу Декларацію прав дитини.
В 1959 р. була прийнята Декларація прав дитини
1989р. – Конвенція ООН про права дитини. Згідно цієї Конвенції ( угоди) Україна у квітні 2001 року прийняла Закон про дитинство
Право на життя і щастя
Учитель. У неньки народилося дитя.
Дитя моє! Бог дав тобі життя.
Ти на життя і щастя маєш право
Під золото - блакитним знаменом
Своєї Української держави!
Право на ім’я
І дитина має право носити це ім’я все життя, або з певних причин змінити його. Ніхто не повинен позбавляти її цього права.
Колись вважали, що ім’я є частиною душі тієї людини, яка його носить. Чи любите ви свої імена? І, мабуть, пишаєтесь ними?
Гра «Познайомимось»
На заняття зібралось багато,
Будемо всіх швиденько називати
Запам’ятай, на планеті Земля
Ти маєш право носити ім’я!
( на дошці викладені паперові долоньки дітей з їх іменами, вчитель знімає і називає дітей)
Право на сім’ю і піклування
Учитель. Нас зігріває наше ім’я. Так само, як сонечко, нас зігріває материнська ласка, батьківська любов, любов дідуся і бабусі, всієї родини, усього роду.
Вправа «Незакінчене речення», технологія «Інтерв’ю»
Сім’я - це………………………………………………………………
Поетична хвилинка
У кожній країні є мами і тата,
У кожній країні є діти.
Хай сім’ї живуть – поживають багато
І мирно у цілому світі.
Сім’я – це слово дороге.
У слові цім – тепло і ласка.
Нехай же уряд захистить.
Дитяче і сімейне щастя.
Це право дитини на сім’ю.
Головне можна сказати про маму.
Всього лиш кількома словами.
Ми мамою звемо рідну людину
І мамою звемо також Україну.
Мама в кожного своя,
В кожного свій тато.
Україна ж в нас одна –
В хлопчаків, дівчаток.
Це право на громадянство.
Робота в групах. Вправа «Шифрувальник» ( прочитати, роз’єднавши слова)
1 група Кожнадитинавідразупіслянародженнямаєправонавласнеімяігромадянство.(Кожна дитина відразу після народження має право на власне ім’я і громадянство)
2 група
Щобреалізуватиціправанемовлятреєструють,записуютьімяпрізвищедатународженняімісценародженнядитини . (Щоб реалізувати ці права немовлят реєструють ,записують ім’я прізвище, дату народження і місце народження дитини.)
3 група
Дитинастаєсправжнімгромадяниномдержавиіотримуєдокумент (Дитина стає справжнім громадянином держави і отримує документ)
Учитель. Цей документ – це Свідоцтво про народження ( демонстрація документа)
Учитель. Є в Декларації стаття, яка не дозволяє розлучати дітей з батьками. А чи можете ви навести приклади з прочитаних казок, де порушували цю статтю?
Вікторина «Назви казку» ( демонстрація слайдів з сюжетами казок, серед яких є ілюстрації казок «Івасик - Телесик», «Гуси – лебеді», «Вовк і семеро козенят»
Учитель. В Декларації є стаття, що говорить «Кожна дитина має право на відпочинок»
Право на відпочинок
Фізкультхвилинка
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали – сіли, встали – сіли.
Ось ми вже і відпочили.
Учитель. Після відпочинку – знову до праці.
Якщо ж погано стало вам,
Батьки заб’ють тривогу.
Для цього право є у вас
На медичну допомогу.
Право на охорону здоров’я
Робота в групах.
Скласти прислів’я і пояснити зміст( робота з деформованим реченням)
1 група Без здоров’я щастя не буває
2 група Здоров’я за гроші не купиш
3 група Твоє здоров’я в твоїх руках
- Яке слово заховалось в цих прислів’ях?
о с в і т а ( діти викладають з літер слово на дошці)
- Чи могли б ви, не навчаючись у школі, так легко виконати це завдання?
Освіта всім обов’язкова!
Для всіх малят відкрита
Початкова школа.
Мають право на освіту
Діти всього світу.
Право на освіту
Гра - естафета «Права в сюжетах казок)
Гра «Веселий м’ячик»
Ти котись веселий м’ячик,
Швидше, швидше по руках.
У кого лишився м’ячик,
Той розказує права.
ІІІ. Підсумок заходу
Я думаю, що…
Тому що…
Наприклад, …
Отже, я вважаю…
- То які скарби вам сьогодні пропонувала « Правова скринька»?
Учитель. У дитини право є
Бо дитина - це святе.
Учні. 1. Мама нас захищає
Бо права наші знає.
2. Право є:
На мамине піклування
Та на шкільне навчання.
Бо вдома вони як рідні.
В лікарні лікуємось.
5. Гратись нам потрібно,
А працювати необхідно.
6. Ми за себе стоїмо,
Бо права знаємо.
3. Пісня «Промінчик доброти»
Старожадівський НВК
Позакласний захід
Вчитель
Чорнієвич Світлана Олексіївна