Державний професійно-технічний навчальний заклад
«Криворізький навчально-виробничий центр»
ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ НА ТЕМУ :
Професійний шлях кваліфікованого робітника.
КЛАСНИЙ КЕРІВНИК
Андрій БОРОВИК
МЕТА : ознайомити здобувачів освіти з поняттям «кваліфікований робітник», «працевлаштування», «функціональні обов’язки». Сприяти формуванню ціннісного ставлення до праці ; допомогти здобувачам освіти дати оцінку своїм компетенціям, виховувати відповідальність під час роботи, упевненість, що професійні знання та навички здобуті під час навчання неодмінно знадобляться їм в майбутньому.
ОБЛАДНАННЯ: ноутбук, мультимедійна дошка, ручки, папір, картки з завданнями.
ЕПІГРАФ: « Диплом профтеха – путівка в професійне життя »
ХІД УРОКУ:
Викладач: Кваліфікований робітник – це освітньо-кваліфікаційний рівень робітника, який на основі повної або базової загальної середньої освіти здобув спеціальні уміння та знання, має відповідний досвід їх застосування для вирішення професійних завдань у певній галузі народного господарства.
Освітньо-професійна програма підготовки кваліфікованого робітника забезпечує одночасне здобуття професійно-технічної освіти та кваліфікації кваліфікованого робітника.
Здобувачі освіти, які успішно пройшли державну атестацію, отримують документи встановленого зразка про здобуття професійно-технічної освіти і кваліфікації кваліфікованого робітника (диплом «Кухара. Майстер ресторанного обслуговування) та повної загальної середньої освіти (атестат).
Працевлаштування – це система організаційних, економічних і правових заходів, направлених на забезпечення трудової зайнятості населення. У широкому значенні працевлаштування об’єднує всі форми трудової діяльності, що не суперечать законодавству, включаючи самостійне забезпечення себе роботою, в тому числі індивідуальну трудову діяльність, підприємство тощо. У вузькому значенні під працевлаштуванням розуміють такі форми трудової діяльності, які спрямовуються при сприянні органів держави або недержавних організацій на основі ліцензування.
Функціональні обов’язки – це широке поняття, загальне коло тієї діяльності, яку зобов’язаний виконувати працівник. Вони розкриваються в загальному вигляді цілі й завдання фахівця. Функціональні обов’язки визначаються Трудовим договором.
Вправа: «Кваліфіковані робітники – майбутнє країни»
Викладач: Про свій професійний шлях людина задумується ще в школі, та найґрунтовніше розуміння професійного майбутнього приходить під час навчання. Спеціалісти закладу під час теоретичних та практичних занять в закладі закладають найголовніше в етапі навчання за спеціальність – поняття про підприємство, та вивчення всіх трудових функцій. Та немало важливою є виробнича практика на підприємстві – де майбутній фахівець закріплює теоретичні знання. Саме після закінчення навчання в найкрутішому профтесі міста, маючи на руках диплом кваліфікованого робітника можна сміливо працевлаштовуватись на омріяну посаду.
Завдання: На екрані зображені професії, назвіть їх основні функції для майбутнього України:
Викладач: Посадові обов’язки – максимально конкретизують функціональні. Це усі дії, які зобов’язаний виконувати працівник підприємства для успішного досягнення завдань, поставлених керівником.
Цей список вказують на посадові інструкції. Наприклад у тому ж прикладі для керівника відділу продажів в посадовій інструкції вказують конкретні посадові обов’язки: підбір і навчання відділу продажів, планування їхньої роботи, складання звітності для керівництва в певній формі та з певною частиною та ін.
Вправа: «Посада – обов’язки»
Робота в групах.
Здобувачі освіти об’єднуються в дві групи. Кожна група на екрані має перелік обов’язків. Команди презентують роботу групи.
Завдання: Порадившись між собою, необхідно визначити, до якої посади належать обов’язки, обґрунтувати чому саме так:
1 група:
- Слідкувати за бракеражем в холодильниках, відповідати за роботу кухарів, організовувати робочу зміну;
- Зустрічати відвідувачів закладу, робити розсадку, бронювання столів;
- Отримувати посуд в складських приміщеннях, робити попереднє сервірування столів, приймати замовлення у відвідувачів.
2 група:
- Готувати страви за замовленням, організовувати робоче місце, вміти раціонально використовувати продукти;
- Слідкувати за роботою офіціантів, допомагати вирішувати конфліктні ситуації в обідньому залі, розробка графіків роботи офіціантів;
- Приймати продукти харчування, слідкувати за видачою продуктів, слідкувати за умовами зберігання сипучих продуктів.
Вправа : «Закон - роботодавець»
Викладач: роботодавець - юридична особа (підприємство, установа, організація) або фізична особа - підприємець, яка в межах трудових відносин використовує працю фізичних осіб;
організація роботодавців - неприбуткова громадська організація, яка об'єднує роботодавців;
Завдання: назвіть приклади порушення роботодавцем умов договору …
Справжня любов до того, чим ви займаєтеся, завжди відчувається та підкуповує.
Коли колектив працює не лише заради грошей, а заради якоїсь сильної мети, це зовсім інший рівень. Це вже інша мотивація, інше ставлення та інша якість. А ядро такого колективу завжди його лідер, керівник.
Талановиті керівники вміють ефективно делегувати повноваження, не втручатися в рутинні процеси та не прагнуть контролювати кожен крок. Адже пам’ятають, що надмірний контроль шкідливий не менше, ніж його повна відсутність.
Керівник може рекомендувати найкращі варіанти розв’язання проблем та скеровувати підлеглого, якщо той йде у неправильному напрямку.
Ставлячи завдання своїм співробітникам, хороший керівник дає їм право вирішити його так, як їм зручно і як вони вміють. Звісно, якщо важливий результат, а не метод виконання.
Коли керівник не розуміє труднощів своїх співробітників і не знає, чим вони живуть, то не може адекватно оцінювати їхню роботу. І, відповідно, не може ставити посильні для співробітників завдання.
Найкращі керівники усвідомлюють необхідність задовольнити потреби як клієнтів, так і співробітників. Вони готові вислухати та обговорити будь-яку проблему. Вони розуміють, що щасливі люди працюють набагато ефективніше.
Хороших керівників від поганих відрізняє гнучке мислення та відкритість до змін. Тобто вони не бояться щось змінювати й не тримаються за неефективні та старі методи роботи. Якщо є щось, що можна покращити, вони покращують.
До того ж такі керівники завжди відкриті до ідей та пропозицій співробітників та заохочують їхню активність. Вони не лишаються глухими до чудових ідей і дозволяють підлеглим брати на себе відповідальність.
Хороші керівники лояльні до колективу, але водночас вони виявляють твердість, коли це потрібно. Вони вміють тримати баланс, тоді як погані — впадають у крайнощі: або дають підлеглим привід собою нехтувати, або стають тиранами, які нікому не дають нормально працювати.
Якщо карають, то справедливо. Адже кожен має розуміти: якщо порушиш правила і не зробиш того, що мав, то це не залишиться безкарним.
Ми з дитинства ростемо у середовищі, де помилок заведено боятися та уникати. У школі за помилки ми отримували двійки. Але помилятися — це нормально. Уникнути їх можна, коли нічого не робиш.
Хороші керівники спокійно сприймають помилки своїх співробітників та опрацьовують їх разом із ними. Вони не удають із себе ідеального хлопця чи ідеальну панянку, у яких завжди все виходило з першого разу і тому у всіх останніх теж так має бути. Адже вони самі проходили той самий шлях і теж помилялися.
Коли всі навколо панікують, одна людина завжди повинна залишатися спокійною та врівноваженою, навіть якщо всередині відбувається хаос. І ця людина — керівник. Чому? Та тому, що він головний і він контролює ситуацію. А втрата контролю неминуче означає втрату довіри у співробітників.
Підлеглим можна панікувати. Керівнику — ні.
Щоправда, якщо все справді дуже погано і навіть керівнику цього не виправити, хороший менеджер не буде з усмішкою на обличчі запевняти всіх навколо у протилежному. Він зізнається, як є. Але без суєти, тверезо та спокійно.
Хороший керівник не заморочиться і стане за касу магазину, і проведе майстер-клас новачкові, якщо це потрібно. Для нього це нескладно, адже він колись сам був на тій же посаді.
І нарешті, зразкові начальники горді тими успіхами, яких вдається досягти їхній команді, і прагнуть, щоб її члени були зацікавлені у досягненні поставлених ними цілей.