Година спілкування "Найвищі цінності людини: сенс життя і щастя"

Про матеріал

Дана розробка має на меті закріпити уявлення учнів про моральні цінності людини, серед яких такі поняття, як сенс життя, щастя – головні на життєвому шляху молоді; розвивати вміння мислити, вирізняти істинні та хибні цілі в житті, сприймати людей такими, якими вони є; виховувати любов до людей, ставлення до оточуючих із розумінням, співпереживанням, доброту, чесність, порядність.


Перегляд файлу

Тема: Найвищі цінності людини: сенс життя і щастя

Мета: Закріпити уявлення учнів про моральні цінності людини, серед яких такі поняття, як сенс життя, щастя – головні на життєвому шляху молоді;

Розвивати вміння мислити, вирізняти істинні та хибні цілі в житті, сприймати людей такими, якими вони є;

Виховувати любов до людей, ставлення до оточуючих із розумінням, співпереживанням, доброту, чесність, порядність.

Засоби наочності: Тематична виставка, плакати, картки з висловами про сенс життя, епіграфи на дошці, презентації учнів, презентація класного керівника, мультимедійне обладнання

 

Епіграф 1. Потрібно вміти жити і користуватися життям, спираючись на те, що маєш у даний момент, а не ображаючись на те, чого немає. Адже часу, витраченого на незадоволення, ніхто й ніщо не поверне».

П. Флоренський

 Епіграф 2.

  • Життя - це краса, дивуйся йому.
  • Життя - це пошук, шукай його.
  • Життя - це мить насолоджуйся ним.
  • Життя - це любов, люби його.
  • Життя - це трагедія, переживи його.
  • Життя - це гра, грай у нього.
  • Життя - це боротьба, борись за нього.
  • Життя лише одне, цінуй його.

 На фоні музики «Есть только миг» учитель читає вірш:

Давайте поговорим про життя!

Отак от зберемось і поговорим.

Поділимось і радістю, і горем,

Давайте поговорим про життя!

Давайте поговорим про людей,

Про ліс і поле, океан і сушу.

Давайте поговоримо про світ!

Давайте поговоримо про душу.

 

Шановні старшокласники! Сьогодні ми поговоримо про найвищі цінності людини, про сенс життя і щастя. Ми закріпимо уявлення про ці поняття, будемо розвивати вміння мислити, вирізняти істинні та хибні цілі в житті.

 

Зверніть увагу на епіграфи нашої години спілкування. (учні зачитують вислови, обговорюють їхнє значення).

 

Пригадайте, у яких творах прадавньої та давньої літератури, вивчених минулого року, вказується на основні цінності людини.

«ПОВЧАННЯ ВОЛОДИМИРА МОНОМАХА»

Найголовніше - убогих не забувайте, а по змозі годуйте подавайте милостиню сироті, і вдовицю оправдуйте самі, а не давайте сильним погубити людину. Ні правого, ні винуватого не вбивайте і не веліть убивати його. Якщо навіть заслуговуватиме смерті, і то не погубляйте жодної людини. Старих шануйте, як отця, а молодих - як братів. У домі своєму не лінуйтеся, а все помічайте. Не покладайтесь на тівуна, ні на отрока, щоб не насміхалися гості ваші ні з дому вашого, ні з обіду вашого. Куди не підете і де не станете, напійте і нагодуйте страждущого. А найбільше шинуйте гостя, звідки б він до вас не прийшов, чи простий чоловік, чи знатний чи посол. Якщо не можете пошанувати його дарами, то їжею і питвом: бо мимохідь прославлять чоловіка по всіх краях або добрім, або злим.

 Божі Заповіді:

 Шануй батька свого й матір

 Не вбивай

 Не чини перелюбу

 Не кради

Не свідчи неправдиво на ближнього твого

 Не пожадай ніякого добра, що є в твого ближнього

Люби свого ближнього, як себе самого

 

Пошук змісту життя проблема складна. Нерідко вона пов'язана з певними невдачами, розчаруваннями в собі і в людях. Можливо,  у когось з вас виникає думка: «Що там говорити про сенс життя і щастя, коли сьогодні в нашій державі добре живуть ті, хто має гроші, владу...» Але ми повинні орієнтуватись на те, що споконвіку було притаманне нашому народові: відданість, гостинність, працьовитість, щирість, щедрість, милосердя.

Погляньте на екран, де спроектовано різні цінності людського життя. Розташуйте їх у порядку значущості і поясніть свій вибір.

 

Щаслива сім’я, великий будинок, дорога машина, здоров’я, життя, гарна освіта, гроші, справжня любов, друзі, красива зовнішність, розум, упевненість у собі, успіхи в роботі.

(Відповіді учнів. На першому місці майже у всіх було життя).

 

Як бачимо, людське життя у більшості з вас стоїть на першому місці, тобто воно є найвищою цінністю в сучасному світі. Як ви думаєте, чому? (Війни – багато смертей, голодомор, репресії, за 5 колосків, за запізнення на 5 хв. на роботу, часто без суду і слідства людей позбавляли волі, а то й життя, екологія, хвороби тощо).

 

Так, усе це правильно. А ще людське життя є тим добром, із яким можна зробити якесь інше добро. Саме тому першою умовою визнання гідності кожної особи є повага до її життя.

Скажіть, який закон забезпечує право людини на життя?

У статті 27 Основного Закону України зазначено: «Кожна людина має невід'ємне право на життя. Ніх­то не може бути свавільно позбавлений життя. Обов'язок держави захищати права людини. Кожен має право захищати своє життя і здоров'я інших людей від протиправних посягань». Невід'ємне право дитини на життя визначено також рядом міжнародних документів, серед яких Конвенція ООН про права дитини. Положення цих та ряду інших документів відображено в Законі України «Про охорону дитинства», у Національній програмі «Діти України».

 

Кожен із нас хоч один раз задавав собі питання: «Хто я?», «Навіщо прийшов у цей світ?», «Яким буде моє життя?», «Що я залишу після себе?», «Чи згадає хтось колись про мене?».  Здається, це нескладні питання, але  відповідь дати стає все важче й важче.

До речі, вчені-філософи дійшли висновку, що прийнятної для всіх відповіді па запитання «Навіщо ми живемо?» - не існує. Так само, як немає єдиного рецепта щастя.

Вам, підліткам, найважче розібратися в сенсі життя та щастя. Як же довідатися, ким ви станете в цьому житті?

 

Адже телебачення, реклама, журнали наводять нас на думку про те ,що ми повинні бути красивими, багатими, успішними. Нам потрібно мати машину, дачу, роботу і фізичну досконалість. Тільки тоді ми можемо стати  кимось.

 

Це все тривожить юнаків і дівчат у 16-18 років, саме через те, що їм необхідно обрати свій життєвий шлях.

 

Пропоную послухати вам притчу «Хитрец» у виконанні Світлани Копилової. (звучить притча)

Обговорення притчі.  Висновок

 

Проблема сенсу життя цікавила людей у всі часи. І вони шукали відповідь на це питання. І дійшли висновку, що людина лише тоді відбулася в цьому світі, коли сенс її життя збігається з природним покликанням.

 

А тепер попрацюємо в групах над «Захистом ідеї»

«Захист ідеї»

Робота проводиться в парах або групах. Роздаються картки із висловленнями про значення, мету життя. 2-3 хвилини йде обговорення, потім учні зачитують висловлення, пояснюють, як їх розуміють.

Завдання

  1. Світ належить оптимістам, песимісти — тільки глядачі. (Ф. Гізо)
  2. Жити — це не означає дихати, це означає — діяти. (Ж.-Ж. Руссо).
  3. Життя вимірюється не кількістю прожитих років, а тим, як вони прожиті. (Мішель де Монтень)
  4. Жодна людина не є  щасливою, доки вона не вважає себе щасливою. (Марк Аврелій)

5) Життя це позика, а не подарунок. (Бонденштедт)

(Пояснення учнів)

 

 

 

Поняття «сенс життя» не можна аналізувати без такого поняття як «щастя».

А що ж таке щастя? Зачитайте, як воно  пояснюється у словниках. 

 

Щастя – це стан цілковитого задоволення життям; сприятливий збіг

обставин; талан, успіх. (Тлумачний словник української мови)

Щастя – поняття моральної свідомості, що позначає стан людини,

який найбільше відповідає внутрішній задоволеності повнотою і

осмисленістю життя, здійсненням свого людського призначення. Щастя є

чуттєво-емоційною формулою ідеалу. (Український педагогічний словник)

Щастя – благополуччя, земна благодать, бажання жити без горя,

смутку, тривоги, спокій і задоволення взагалі, усе бажане, усе те, що

заспокоює і задовольняє людину, за переконаннями, смаками і звичками її.

(словник Даля)

Цікаво, а яке воно, щастя?

Як ви його розумієте?

Яке ваше уявлення про щастя?

 

Вірш

 

Кожен уявляє своє щастя по-різному:

 Для одних – це почесті, хвала,

 А для інших щастя – у багатстві,

 Бідність для таких людей – біда.

 Хворим щастя бачиться в здоров’ї.

 Кожен, хто згубив його, жалкує.

 Мати за одужанням дитини

 Власного життя не пошкодує.

 В’язень мріє про жадану волю.

 Одинокого гнітить біль самоти.

 Важко, мабуть, на усій планеті

 Повністю щасливого знайти.

 Під загальний заголовок «щастя»

 Безліч можна віднести речей.

 І, можливо, стільки його видів,

 Скільки на Землі живе людей.

 

Презентації учнів.

 

Кожен із вас представив нам своє бачення щастя.

І можна зробити висновок, що уявлення про нього залежить від психіко-фізіологічного і фізичного стану людини, досвіду життя її народу, її класу, середовища, рівня культури. Людина може заявити: «Я вважаю себе щасливою». І ніхто не має права піддавати це сумніву. Прикладом може бути відомий вам роман «Війна і мир». Для князя Волконського ніч в отрадненському будинку Ростових назавжди лишилася однією з найщасливіших у його житті, бо саме з неї почалося його моральне оновлення.

 

            А чи завжди щастя однозначне? Наприклад, виграв у лотерею - щасливий, і чим більше виграв, тим більше щастя. Проте несподіване багатство часто приносить нещастя.

          Щастя в любові. Але щастя в коханні часто виступає як залежність від партнера, і тоді з'являється бажання звільнитися. Може бути і навпаки - віддатися на волю хвиль і потонути в коханні, втратити себе як особистість. У першому випадку ми втрачаємо об'єкт прихильності, у другому - втрачаємо відчуття свого шляху, призначення.

        Людині, яка важкою працею здобуває мізерний прожиток, може здаватися щастям життя в країні ледарів. Але, оселившись на кисільних берегах молочної річки, він не знаходить там щастя. Коли таке бажання здійснюється, воно перестає асоціюватися зі щастям. Щастя в даному контексті - це гонитва за синім птахом, який втрачає своє яскраве оперення, як тільки зловили. Із цього приводу Платон говорив: "Не можу хотіти того, що в тебе є"

 

Скільки б ми не наводили прикладів асиметрії не на користь щастя, люди, тим не менше, пристрасно до нього прагнуть. "Люди, - писав Вольтер, - шукають щастя, як п'яний - свій дім, не можуть знайти, але знають, що воно є".

                 І я хочу запропонувати вам подискутувати між собою за 5 формулами щастя. Кожна група по черзі повинна захистити формулу щастя. Решта груп у цей час будуть опонентами, заперечуючи, задаючи питання, метою яких є загнати в “п’ятий кут” основних захисників.

Формула № 1

Найщасливіша та людина, яка потрібна всім.

Дається час на обдумування кожній групі.

Можливі заперечення:

- людині, яка любить спокій, це жахливо, коли всі від тебе щось

хочуть;

- сімейне життя цієї людини перетвориться на пекло;

- такої людини надовго не вистачить;

- вона почуватиме постійну втому від спілкування.

Про яке щастя може бути мова?

Аргументація:

Щастя – у твоїй необхідності людям. Жити для інших, робити

добро, допомагати слабшому  – із цього починається найпрекрасніша з

життєвих філософій.

Звичайно, є люди, які дуже полюбляють скаржитись, багато

говорять про свої переживання, перекладаючи свій тягар на оточуючих.

Вони завжди нещасні.

Але є й інші. Наші болі і тривоги вони розділяють щиро, завжди

приходять на допомогу тоді, коли трапляється лихо, коли справді необхідна

підтримка. І вони щасливі, бо вони не самотні, бо вони гарні душею.

“Найщасливіша людина та, яка дає щастя найбільшій кількості людей.”

(Д.Дідро)

Формула № 2

Щастя в праці.

Час на обговорення кожній групі. Група № 3 відстоює свою думку.

Інші заперечують.

Можливі заперечення:

- для ледачої людини така формула абсолютно не зрозуміла;

- одноманітна  нудна праця щастя не принесе;

- чи кожна праця може бути творчою?Аргументація:

Не щоразу праця приносить задоволення, а лише тоді, коли підходити

до неї з натхненням, із творчістю.

Існує прикарпатська легенда, в якій майстер за кожне наступне

вирізьблене ним крісло вимагає подвійну платню і так це пояснює: “Стіл і

одне крісло буде мені цікаво й приємно вирізьблювати, бо я ще такого не

робив. Цікаво добирати візерунки, чекати, що з того вийде, переживати.

Друге крісло дається мені важче, бо я вже цю роботу знаю. Третє якось

домучу… а четверте… Коли я вирізьблю візерунок (такий самий) на

четвертому кріслі, то зненавиджу і різьбу, і себе, і все на світі.

Кожна людина з різними мірками підходить до однієї і тієї роботи.

Формула № 3

Щастя, коли маєш багато грошей.

Обговорення в групах захисників і опонентів.

Можливі заперечення:

- чи може людина бути щасливою без грошей і нещасною з купою

грошей?

- жити в постійному стресі за своє багатство: згорить, украдуть,

згниє.

Аргументація:

У філософа Сомерсета Моема є вислів: “Гроші  – це шосте

відчуття, без якого людина не може скористатися достатньою мірою

рештою п’ятьма”.

Так, гроші треба, але вони не основне, і не в них щастя. “Ліпше

черствий кусень зі спокоєм, ніж м’ясний кусень зі сваркою”.

Формула № 4

Щастя в коханні.

Після обговорення в групах – обговорення загальне.

Можливі заперечення:

- а якщо кохання без взаємності?; хіба воно може бути щасливим?;

- самотня людина… вона ніколи не може пізнати щастя?;

- сімейні пута – це кабала, незалежність ось вимір щастя.

Аргументація:

Не так  просто серед цього світу знайти його: єдиного чи єдину. А

якщо це вдається  – хіба це не щастя? Взаємне, велике, чисте кохання  – це

вершина, якої прагнуть всі. І якщо вона досягнута  – більшого щастя не

треба.

Формула № 5

Якщо хочеш бути щасливим – будь ним.

Час на обдумування, обговорення кожній групі.

Можливі заперечення:

- чи можна бути творцем свого щастя?; що для цього треба

робити?;

- чи все залежить від самої людини, щоб бути щасливою?

Аргументація:

Спростувати цей вислів важко. Але й важко нам буває зрозуміти

просту думку про те, що щастя – це гойдалка між тим, що в нас є, тим, що

ми намагаємося мати.

Древній філософ Діоген жив у бочці, не мав ніяких матеріальних благ,

займався наукою і був щасливим. Тоді як граф Монте Крісто був надзвичайно багатим, але нещасливим. Можливо, Монте Крісто 

просто не вмів бути щасливим?

Щастя залежить не від того, що ми маємо, де живемо, чим займаємося,

а від того, чи вмієш  ти бути щасливим?

 

 

 

                Ми проведемо вправу “Рівень щастя”.

Для цього сядьте зручно. Перед вами лежать аркуші, розкреслені навпіл. В одну колонку напишіть причини, які заважають вам відчувати щастя. В іншу  перелік усього, за що ви вдячні долі зараз.

 

Звучить легка музика. Учні виконують завдання

 

Подивіться на свої аркуші. У  якій колонці у вас більше пунктів?

Напевне, в другій. Намагайтеся прикласти максимум зусиль для того, щоб те.

що написане в перший колонці, поступово зменшувалося. Зберігайте ці

аркуші в себе. Час від часу дивіться на них, аналізуйте, продовжуйте далі

писати, усувайте причини, які заважають бути вам щасливими.

Хочу нагадати вам історію про двох людей, яким показали півсклянки

води. Один сказав: “Склянка наполовину повна, і я вдячний за це”. Інший

сказав: “Склянка наполовину порожня і я почуваюсь обдуреним”. Різниця між

цими людьми не в тому, що вони мають, а в їхньому ставленні до того, що

вони мають.

 

А тепер я хочу запропонувати всьому класу спробувати скласти сенкан зі словами «життя»  та «щастя».     На фоні музики.

Зачитування сенканів.

 

Так, життя – складна річ. Бувають у ньому і радощі, і горе, і розчарування. І врешті-решт, життя смугасте. Але за темною смугою невезінь обов’язково повинна бути світла смуга радості. Якби не було дощової погоди, ми б не вміли цінувати сонячних днів.  Недарма говорить народна мудрість, що «життя прожити – не поле перейти». Але вміння людини перемагати труднощі, вірити в перемогу – це вже є складова частина щастя.

  •                                                А чи згодні ви, що «людина – коваль свого щастя»?

(відповіді учнів)

Так, життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить…Від кого? (Від нас самих)

Я хотіла б, щоб ви ніколи не забували про те, що ваша життєва дорога, ваше щастя залежить тільки від вас.

 

І на підтвердження цієї думки давайте послухаємо притчу «Метелик» у виконанні Світлани Копилової.

                                 Обговорення притчі.

 

«Вільний мікрофон»

А тепер скажіть, чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?

 

Висновок. Людина може жити так, як хоче, тобто запланувати своє життя, поставити мету, вибрати шлях для її реалізації. Усе залежить від її характеру, сили волі. Необхідно вміти переборювати труднощі, мало одного бажання. Необхідна праця, боротьба, сила волі, щоб досягти чого-небудь.

 

Учитель. У Біблії написано: «Коли мудрість увійде в серце твоє, і знання буде приємне душі твоїй, тоді розсудливість буде оберігати тебе, розум буде охороняти тебе, щоб врятувати від шляху злого...»

 Чи погоджуєтесь ви з твердженням: «Це моє життя, і я можу робити з ним, що хочу»? (Відповіді учнів)

 

Висновок. Потрібно пам'ятати, що живеш серед інших людей, тому повинен поважати їхнє право на життя.

 

А що складніше і важливіше — будувати життя чи пристосовуватися до нього?

 

Висновок. Звичайно, складніше й важливіше будувати життя, а пристосовуватися- легше та простіше, але нецікаво.

 

Людина повинна зрозуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни, тобто «за будь-яку ціну».

 

Пошук сенсу життя, свого місця в ньому — дуже складна робота.

Я вважаю, що кожен із вас повинен знайти своє щастя, досягти свого острова, а там знайти скарб — сенс життя. За допомогою психологічного тесту ми перевіримо, хто ж ви на тому кораблі, який пливе до заповітного острова: капітан, рульовий чи пасажир?

 

Психологічна гра

Капітан? Рульовий? Пасажир?

(Так. Ні. Не знаю)

  1. Я завжди відчуваю відповідальність за все, що трапляється в моєму житті.
  2. У моєму житті не було б стільки проблем, якби деякі люди змінили своє ставлення до мене.
  3. Я вважаю за краще діяти, а не розмірковувати над причинами своїх невдач.
  4. Іноді мені здається, що я народилася (народився) під «нещасливою зіркою».
  5. Я вважаю, що алкоголіки самі винні в своїй хворобі.
  6. Іноді я думаю, що багато за що в моєму житті несуть відповідальність ті люди, під впливом яких я стала (став) такою (таким) як я є.
  7. Коли я застуджуюсь, вважаю за краще лікуватися самостійно, а не звертатися за допомогою до лікаря.
  8. Я вважаю, що у сварливості та агресивності, які так дратують, найчастіше винні інші люди.
  9. Вважаю, що будь-яку проблему можна розв'язати і не дуже розумію тих, у кого вічно виникають якісь життєві труднощі.
  10.                      Я люблю допомагати людям, тому що відчуваю вдячність за те, що інші зробили для мене.
  11.                      Коли трапляється конфлікт, то розмірковуючи, хто в ньому винний, я, звичайно, починаю із себе.
  12.                      Якщо чорна кішка перейде мені дорогу, я переходжу на інший бік вулиці.
  13.                      Я вважаю, що кожна людина, незалежно від обставин, повинна бути сильною і самостійною.
  14.                      Я знаю свої недоліки, але хочу, щоб оточуючі ставилися до них поблажливо.
  15.                      Звичайно, я мирюся із ситуацією, вплинути на яку не здатний.

 Підрахунок результатів:

«Так» — 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13 — 10 балів.

«Ні» — 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 15 — 10 балів.

«Не знаю» — 5 балів.

100—150 балів. Ви капітан власного життя. Ви почуваєте відповідальність за все, що з вами відбувається, багато берете на себе, долаєте труднощі, не перебільшуючи їх і не зводячи до рангу життєвих проблем. Ви бачите перед собою завдання й думаєте над тим, як його можете розв'язати.

50—90 балів. Ви охоче буваєте рульовим, але можете, коли це необхідно, передати штурвал до вірних рук. При оцінці причин власних труднощів ви цілком реалістичні. Гнучкість, розсудливість і чутливість завжди бувають вашими союзниками. Трапляються ситуації, що ніяк вас не стосуються, ви не несете за них ніякої відповідальності, і все ж, коли це потрібно, берете відповідальність на себе. І ви, звичайно, знаєте, коли це треба зробити. Ви вмієте жити в добрі й злагоді з іншими людьми, не порушуючи внутрішньої злагоди із самим собою.

До 49 балів. Ви часто буваєте пасажиром у своєму житті, легко підкоряєтеся зовнішнім силам, говорячи: так склалися обставини, доля тощо. У своїх труднощах ви звинувачуєте кого завгодно, увесь білий світ, але тільки не себе. Справжня незалежність здається вам недосяжною і неможливою. Все ж ви вмієте мирно співіснувати з іншими, не роблячи різниці між тим, які це люди і як вони ставляться до вас.

Я хочу сказати вам, що дорослішає людина, змінюються її погляди на життя, проходить переоцінка цінностей.

У вас усе попереду. І ще є час, щоб виявити свої можливості, використати їх, щоб знайти себе, творити своє «Я».

Вдумаймось у слова Леонардо да Вінчі:

«Пам'ятай! Життя — це дар, великий дар. І той, хто його не цінує, цього дарунка не заслуговує».

А щоб цінувати життя, треба знати і розуміти своє місце у ньому. Звичайно, нікому не дано з цілковитою точністю визначити своє майбутнє. Та все ж кожному під силу намітити власний шлях самотворення, кожному слід знати, що він спроможний підсилити в собі, а що відкинути чи хоча б пом'якшити.

                         На фоні музики.

 

А тепер зверніть увагу на дошку. Це наше уявне життєве море, і на нього ми запустимо ваші різнокольорові кораблики, які лежать перед вами на парті. Але перед цим ви напишете на них усі свої мрії про щастя. Я обов’язково збережу їх, а коли у вас буде зустріч через п’ять чи десять років, принесу.

 Кожен подивиться на них і проаналізує, чи змінилося в нього уявлення про щастя. Хто не хоче, щоб інші бачили, що для вас є щастя, прикріпіть кораблик так, щоб ваше щастя було закрите корабликом.

 

У кожного в житті бувають різні ситуації. Пропоную обговорити декілька з них.

  1. У вас стільки справ, що не встигаєте все зробити задень. Виникають проблеми. Як вийти з положення?
  2. Вам здається, що ви нещаслива людина. Постійно життя підкидає вам негаразди. Як їх пережити?
  3. Ви почали відчувати, що гірше стали вчитися. Успішність не на вашу користь. Як діяти в першу чергу? А далі?

Отже, у будь-якій ситуації треба не впадати у відчай, депресії, не ставати злими на весь білий світ, не звинувачувати інших людей у ваших невдачах, не кидатися від одного берега до іншого.

І у зв’язку з цим, я хочу надати поради, які допоможуть вам змінити життя на краще.

 Щоб змінити життя на краще

  1. Усміхайтеся, це надасть вам упевненості
  2. Позбавтеся негативних думок. Життя — це бумеранг
  3. Сприймайте життя як безперервний навчальний процес, навіть у негативному досвіді знайдете корисне для себе
  4. Розвивайте в собі позитивний бік душі – прагнення до віри
  5. Перетворіть несприятливі обставини на ситуацію, де ви ще раз можете проявити свої здібності
  6. Не заздріть чужому успіхові. Позитивно оцініть свої можливості, виявіть власні цілі
  7. Ніколи не здавайтеся. Вірте у власні сили. Спокійно ставтеся до успіху та невдач
  8. Змініть свій внутрішній стан: «у мене все вийде»
  9. Спостерігайте, як успішні люди роблять свої успіхи, наслідуйте зразки успішної поведінки
  10.                      Не звертайте уваги на дрібні непорозуміння, не перетворюйте їх на конфлікт.

Отже, сьогодні ми обговорили, які цінності людини вважаються найвищими, з’ясували поняття «сенсу життя та щастя», сподіваюся, ви визначили для себе істинну мету життя. Але головний висновок буде робити саме воно – ваше життя.

 

          Хотілося б згадати про ще один фактор щастя. Чи чули ви про гормони щастя? Що це таке?

          У нашому головному мозку виробляються ендорфіни – «гормони щастя».  Ендорфіни з’єднуються з оплатними рецепторами, що є в нашому організмі і полегшують проведення нервового імпульсу, який «біжить» в «центр задоволення». Збудження цього нервового центру дає нам відчуття легкості, радості і бадьорості. Допитливі вчені, що займалися дослідженням «гормонів щастя» в 70-их роках, покладали величезні надії на їх штучні аналоги. Але всі досліди виявилися невдалими: річ у тому, що звикання до цих речовин виникало набагато швидше, ніж, наприклад, до героїну. Тому небезпечні дослідження були припинені. Проте наука визнає набагато більш нешкідливі способи «ощасливлення» людства. Всі вони ґрунтуються не на введення ендорфінів ззовні, а на посиленні їх синтезу в нашому організмі. Найпростішим способом підвищення концентрації ендорфінів є поїдання шоколаду. Шоколад – це відмінний антидепресант. Він стимулює викид ендорфінів, які покращують настрій і підтримують тонус організму. За даними істориків, видана заміж за Людовика ХІІІ, дочка іспанського короля Ганна Австрійська використовувала привезений з батьківщини шоколад як рятівний засіб від самотності і ностальгії.

 

          Тож давайте на перерві збільшимо  «гормони  щастя» в нашому організмі – з’їмо шоколадну цукерочку.

 

І наостанок, варто нагадати слова американського психолога Рейнольда Нейборба: «Господи, дай мені терпіння сприйняти те, що я не в силах змінити, дай мені силу змінити те, що я можу змінити, і наділи мене мудрістю, аби відрізняти одне від другого».

Тож, я бажаю вам терпіння, сили та мудрості.

Бережіть своє й чуже життя, користуйтесь всіма його можливостями, оцінюйте, а не переоцінюйте свої можливості. Я вірю, що ви у своєму житті зіграєте головну роль. Не помиліться у виборі. Хай вам щастить!

Марта  Квочак   «Пісня про щастя»

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ганжала Альбіна Леонідівна
    Гарна розробка! Дякуємо автору!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
29 липня 2018
Переглядів
4056
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку