Година спілкування "Права та обов'язки учнів"

Про матеріал

Мета. Розширювати знання учнів про Конституцію України як Основний

Закондержави. Поглиблювати знання учнів про права та обов'язки

громадян.Розвивати увагу. Виховувати патріотичні почуття, повагу до

Конституції України.

Перегляд файлу

                                                                                                                                                                                                                                            

 

Марчихинобудська загальноосвітня школа IIII cтупенів

Ямпільської районної ради Сумської області

 

 

 

 

 

                      

 

 

 

 

         (Година спілкування у 3 класі)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів:             Рубан Т.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета.      Розширювати знання учнів про Конституцію України як Основний       

                    Закон    держави. Поглиблювати знання учнів про права та обовязки   

                    громадян.   Розвивати увагу. Виховувати патріотичні почуття, повагу до           

                    Конституції України.  

Обладнання.  Конституція України, Декларація прав дитини, вірші.

 

I. Вступне слово вчителя. Ознайомлення з темою, метивація.

   1.Вчитель.                 Дитя моє, права дитини

                     Ти мусиш вивчити сумлінно.

            Це так потрібно, так важливо,

            Напевно знати в наші дні:

    Коли з тобою справедливо

    Вчиняють, а коли ні.

    Тож прочитай завчи напамять,

    Порадь і друзям прочитать.

    Хай прочитають тато й мама –

    Закони всім потрібно знать.  (Ірина Жиленко )

 

2. Розповідь з елементами бесіди.

       - Що таке Конституція?

      - Які права ви знаєте?

 

3. Слухання вірша про права дитини

           Я хочу жить,    Я хочу їздить

           Я маю право.    в табори.

           Я маю право    Я маю право

           на права    Я – дитина.

           Я маю право на журнал,  А ще Я хочу

           газету, комікс    бути здоровою.

           і книжки.    Я маю право на житло,

           Я маю право    батьків, освіту

           Жить в добрі.     і на друзів.

 

4. Розгляд статей Конституції (ст. 24, 27, 35, 43, 45, 47, 49, 52, 53)

 

5. Порівняйте висловлювання дівчинки з правами, визначеними в Конституції:

 

6. Розповідь про Декларацію прав дитини.

 

    Вчитель. Права дитини визначені ще в одному дуже важливому документі –      

                     Декларації прав дитини. Цей закон повинні виконувати люди всієї   

                     нашої землі.

         - Що ж таке «декларація» ?               

   Учень.    Декларація – це просто

                   Оголошення всіх прав.

                   Є права й дітей, звичайно,                                                                                    

                   Треба, щоб усяк їх знав.

                   Знайте ж ,що усі ви - рівні

                   Від народження в правах,

                   І людина – змалку вільна,

                   Наче в небі синім птах…

   Учень.   Знайте ж змалечку всіх діток                                                                                                                                  

                   Треба вчить, оберігать,

                   І ніхто в усьому світі                                                                                                                        

                   Їх не сміє ображать!

                   Треба дітям всього світу                                                                                                                                     

                   Не сваритись, а дружить,                                                                                                           

                   По закону треба жить!

 

   Вчитель. Декларація прав дитини була проголошена 20 листопада 1959 року Генеральною Асамблеєю ООН з метою «забезпечити дітям щасливе дитинство і користування, для їх власного добра та блага суспільства,правами та свободами». Організація Обєднаних Націй (ООН) створена після другої світової війни. У ній працюють представники майже всіх країн світу. Мета ООН – сприяти розв’язанню конфліктів між народами мирним шляхом.

 

        « Світова книга прав дитини»:

-     Діти  мають право вільно висловлювати свої думки.                                                                 

-     Всі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

 -     Всі діти мають право на повноцінне харчування.

 -     Всі діти мають право на навчання.

 -     Всі діти мають право на медичну допомогу.

 -     Всі діти мають право на свободу совісті, думки, релігії.

 -     Всі діти мають право на вільне спілкування.

 -     Всі діти мають право на отримання інформації.                                                                                                      

 -     Кожна дитина має право на любов і піклування.

 -     Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена.

 

6.Розповідь-бесіда про обов’язки дитини.

     -  Дотримання прав дитини невіддільне від виконання кожним своїх 

         обов’язків.Які обов’язки вам відомі?

    Обовязок – це те,що підлягає безумовному виконанню; певний обсяг роботи,  

                         справ, що визначається званням, посадою тощо.

 

7. Розгляд статей Конституції України(ст. 65, 66, 67, 68)

   Висновок.      - Єдність прав і обов’язків.

                         - Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

 

8.Про першу Конституцію України

 Перша Конституція України була схвалена 5 квітня1710 року. Її колективний автор - гетьман Пилип Орлик та козацька старшина. Цей вікопомний документ склався як договір між трьома основними силами Гетьманщини: гетьманом, генеральною старшиною та Військом Запорозьким.

 Ми можемо пишатися тим, що наша конституція – одна з перших в Європі і в світі. Адже конституція США була схвалена1787 року, Франції та Польщі – 1791. В Російській імперії спроби створити конституцію мали місце тільки в першій чверті ХIХ століття, але закінчилися трагічним повстанням декабристів.

 

III. Складання віночка прав і обовязків.

На дошці намальоване коло, діти по черзі називають права та обов’язки громадян і прикріплюють різнокольорові квіти з паперу.

 

V Підсумки.

  • Про що говорили? Чи сподобався наш віночок?
docx
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку