Година спілкування " Правопорушення"

Про матеріал
Конкретизувати знання учнів про правопорушення, поширені серед дітей; формувати вміння стримувати безглузді бажання і вчинки, керувати собою, виробляти тверду волю; виховувати почуття правової самосвідомості, уміння дотримуватись правових свобод та обов’язків; учити свідомо оцінювати людські вчинки, відповідати за свої вчинки.
Перегляд файлу

 

Мета:  конкретизувати знання учнів про правопорушення, поширені серед дітей; формувати вміння стримувати безглузді бажання і вчинки, керувати собою, виробляти тверду волю; виховувати почуття правової самосвідомості, уміння дотримуватись правових свобод та обов’язків; учити свідомо оцінювати людські вчинки, відповідати за свої вчинки.

 

Обладнання: роздавальний матеріал (роздруковані картки, на яких подані різні ситуації, що стосуються правопорушень), аркуші різнокольорового паперу, валіза, урна, гасла: «У біду потрапляють, як у прірву, раптово, але в злочин входять по шаблях». (Бестужев- Марленський), «Твоя діяльність визначає твою цінність». (Й. Фіхте). 

 

Хід уроку.

 

Все - із доброго чи злого –

Починається з малого.

Хліб – з маленької зернини,

Дощ із чистої краплини.

День турботою почнеться,

Все довкола усміхнеться.

Проганяй мерщій дрімоту –

І рукам давай роботу.

І роби невтомно вміло,

Хоч мале, та добре діло.

 

Вчитель. Коли ми розгадаємо кросворд, то отримаємо ключове слово сьогоднішнього уроку.

1.Ставлення до життя.

2.Спілкування з іншими людьми.

3.Вміння говорити правду за будь-яких обставин.

4.Відношення у всіх справах і стосунках.

5.Ставлення до інших.

 

Життя – це джерельце, а що ж слід робити, щоб воно було чистим і прозорим?                    

( Знати свої права і виконувати обов’язки )

 

Технологія «Вільний мікрофон»

Отже, давайте згадаємо, які ви маєте права. 

1.Право на життя.

2.Право на охорону здоров’я .

3.На здобуття освіти шляхом вибору різних форм навчання.

4.На користування бібліотеками, спортивними залами, обладнанням своєї школи.

5.Право брати участь у різних олімпіадах, конкурсах.

6.Право брати участь у громадському самоврядуванні школи.

7. Право брати участь у діяльності об’єднань громадян.

 

А які ж обов’язки перед кожним з вас?

1.Систематично та глибоко оволодівати знаннями та навиками.

2.Дотримуватись вимог законодавства України.

3.Дотримуватись моральних та етичних норм.

 4.Виконувати вимоги статуту школи.

5.Берегти природу, пам’ятники історії та культури.

 

Чи всі ви досконало виконуєте свої обов’язки ? 

Отже, зараз ми з вами поговоримо про ва­ших друзів і ворогів. Без усякої містики скажу: вони невидимі, але цілком реальні. Одні постійно на сто­рожі оберігають вас від усього, що заважає на шляху до здійснення вашої мети, а інші, вдаючи добрих, втягують вас у безодню, гальмують розвиток.

Здогадались, хто вони?

У невеличкій сценці ви зараз побачите й почуєте, як вони змагаються за владу над вами.

 Сценка.

(Дівчинка або хлопчик, накрившись, лежить, уда­ючи сплячого. Дзвонить будильник. Герой накри­вається з головою. Зусібіч до нього підходить Обов'язок, Совість, Лінь і Байдужість).

Обов'язок. Прокидайся, пора збиратись до школи.

Лінь. Поспи ще трішки, постіль така м'якенька, ковдра така тепленька... А тобі не хочеться встава­ти, з приємним сном розлучатись...

Обов'язок. Кілька гімнастичних вправ - і сон, як рукою зніме. А холодна водичка поверне бадьорість, подарує добрий настрій.

Лінь. Який ти немилосердний, Обов'язку! А я -добра, я жалію, я хочу добра.

Совість. Знаємо твою «доброту»! Послухавши тебе, учень не встигне зробити зарядку, одягнеться абияк, снідатиме похапцем. А це шкідливо для здоров'я.

Байдужість. Ой-ой! Усе ти ускладнюєш. А чого б то поспішати? Можна й поспати довше і встигнути...

Обов'язок. І на уроки спізнитись. А на першому уроці - підготовка до контрольної роботи. Без серйозної підготовки не справитись.

Байдужість. Можна спокійно списати й одержати той самий бал, а іноді й вищий.

Совість. Тобто скористатись плодами чужої праці? І не соромно буде отримати незаслужений бал?

Лінь. Що таке сором? І задля нього тратити нер­вові клітини? Ні, краще без зайвих зусиль...

Обов'язок. А в результаті - ні знань, ні розвитку. Застій і деградація. Цього ви бажаєте? Таке ваше доб­ро? Адже відомо, що «лінь - мати усіх вад» (В. Су­хомлинський). Саме від лінощів починається падіння.

Лінь. Але дитина так любить тепло, ніжність, пес­тощі, а ви закликаєте її до труднощів.

Обов'язок. Бо «подолання труднощів - це шлях до стійкості духу, міцності переконань». (В. Сухомлинський). А без них немає особистості.

Байдужість. Ой, замучив: труднощі, завдання, обов'язок, дисципліна... Обійдемося без них!

Совість. Геть звідси! Вашої влади тут нема!

Лінь. А це ми побачимо, чия влада сильніша. По­спи ще, хлопчику, подрімай, поніжся, нікуди твоя школа не втече...

Обов'язок. Пробуджуйся, друже, вставай! Тебе кличе обов'язок! (Учень швидко відкидає ковдру, підводиться, застеляє ліжко).

Голос матері. Синку (доню), пора вставати.

Учень. Доброго ранку, мамо! Я вже на ногах.

(Лінь і Байдужість виходять).

Обов'язок і Совість. Ходімо, друже, у нас сьогодні не легкий, але цікавий день!

(Разом виходять).

 

Учитель. Як бачимо, учень свій вибір зробив. Чи всі ви робите такий вибір?

Вчитель. «Лінощі - мати усіх вад».  Дайте своє тлума­чення цьому вислову.

(Відповіді учнів).

Вчитель. На думку видатного українського педаго­га В. Сухомлинського, «небажання знати - це сим­волічні залізні грати». А може воно призвести до гратів справжніх. Адже наслідком лінощів, нероб­ства є обмеженість, убогість думки, примітивність почуттів. Особа, яку в народі називають ледарем, нікчемою, також хоче їсти і користуватися суспіль­ними благами, але не хоче їх творити..

Отже вона схильна до правопорушення .

 

Метод «мозкового штурму».

Давайте з вами з’ясуємо основні правопорушення , поширені серед дітей:

  • недотримання правил для учнів;
  • порушення дисципліни;
  • бійки;
  • крадіжки;
  • неслухняність;
  • порушення правил переходу вулиць;
  • бродяжництво;
  • старцювання (просити гроші на вулиці);
  • азартні ігри в громадських місцях.

 

Що таке правопорушення?

(правопорушення-поведінка суб’єкта ,який порушує правові принципи)

 

Як ви гадаєте, чи всі в нашому класі дотримуються правил? Підтвердьте відповіді прикладами із життя класу.

Що відбувається з людьми, які не поважають законів, не дотримуються їх?

Чи є серед дітей порушники законів?

Але нерідко буває, людина чинить злочин ненавмисно - через байдужість, незнання або не­дбалість. Іноді починається, здавалося б, із невинних, не грубих порушень моральних норм, правил, поряд­ку. Скажімо, хлопчаки полюбляють поласувати пло­дами чужого саду. Деякі вбачають у цьому своєрідну романтику. А що це крадіжка - не думають. Або інколи ми є свідками того, як хлоп'яча суперечка пе­реходить у бійку. Мабуть, ніхто з вас не вважає страшним, якщо один хлопчак віддубасить іншого.

Чи не так? А ось послухайте невигадану історію.

Двоє хлопців під заохочувальні крики одноклас­ників зчепились, як ті півні. Фізично дужчий Толя швидко поклав Сергія «на лопатки». Цим би й закінчилось, якби Толя ще й словом не вразив поверженого, що викликало глузливий сміх однокласників. У припливі ненависті Сергій схопив гострий камінець і пожбурив услід кривдникові, який саме оглянувся. Камінь попав прямо в око... Після довгого і без­успішного лікування Анатолій залишився однооким.

Чи хотів цього Сергій? Зробити людину калікою - це вже тяжкий злочин.

А ось інший випадок. «Два хлопці, незважаючи на сувору батькову заборону, вирішили погратись мисливською рушницею. Петрик жартома наставив дуло на Бориса. Руки вгору! - і натиснув курок. Як на лихо, рушниця була заряджена... Смерть Бориса настала миттєво».

Чи хотів цього Петрик? Чи планував стати вбив­цею брата? Ніхто з учасників інцидентів не планував злочину. Але й не думав про можливі наслідки сво­го вчинку. Ось так небажання виконувати обов'язки, недисциплінованість призводять до порушення мо­ральних норм, установлених правил, а від правопо­рушення до злочину - один крок, і злочинець му­сить бути покараним.

Як цьому запобігти?

Учень. Поважати правопорядок і закон.

Учениця. Учись бачити себе збоку, постійно звіряй свої вчинки з моральними та правовими нормам.

 

Робота в групах.
Зараз у своїх групах ви розіграєте різні ситуації, а також необхідно дати оцінку характеру правопорушенню і міру покарання, яка може бути присуджена за дане правопорушення.

 

Обговорення ситуацій.

 

Вчитель. Тут наведені ситуації , взяті із реального життя, зроблені реальними людьми. Молоді люди, про яких ми почули, стали на хибну стежину. Чи штовхав їх хтось, чи обрали самостійно? Та це вже, власне, не має значення. Всі вони відбували заслужене покарання. З їх життя випав великий відрізок часу, коли вони могли бути, як усі: вчитися, працювати, радіти життю, сонцю, приносити радість рідним.

Так перш , ніж щось вчинити, задумайтесь, а які наслідки будуть від вашого вчинку. Не потрапляйте в подібні ситуації, які сталися з нашими «героями»!

 

А тепер проведемо бліцтурнір.

 Його тема: «Ти і закон».

Відповідь на кожне запитання оцінюється трьома балами. (Кожному учаснику турніру дається карточка, яку він піднімає, коли знає відповідь на питання).

 

Запитання.

1.Основний закон України. (Конституція)

2.Вищий законодавчий орган України. (Верховна Рада)

3.Вищий виконавчий орган України. (Кабінет Міністрів)

4.Розшифруйте абревіатуру СБУ (Служба Безпеки України)

5.Людина, яка в суді виступає захисником  звинуваченого. (Адвокат)

6.Особа, яка була засуджена не один раз. (Рецидивіст)

7.Таємне викрадення індивідуального майна громадян. (Крадіжка)

8.Покарання за крадіжку. (Позбавлення волі на строк до 3-х  років або виправні роботи на строк до 2-х років)

 9.Відкрите викрадання індивідуального майна громадян. (Грабіж)

10.Як карається особа, яка вчинила грабіж? . (Позбавлення волі на строк до 5  років або виправні роботи на строк від 1 до 2-х років)

11.Що це за злочин: напад із метою заволодіння індивідуальним майном громадян, поєднаний з насильством, небезпечним для життя й здоров’я особи, яка зазнала нападу? (Розбій)

12.Яке покарання передбачено за розбій? (Позбавлення волі на строк від 3 до 10 років)

13Спеціально небезпечна дія або бездіяльність, за які передбачено кримінальну відповідальність. (Злочин)  

14.Вік, з якого громадянин несе адміністративну відповідальність. (16 років)

15. Вік, з якого громадянин несе матеріальну відповідальність. (18 років)

16.Де відбувають покарання особи віком до 18 років? (У виправно-виховних колоніях)

17.Чи можуть бути засуджені на довічне ув’язнення особи, які на момент здійснення злочину не досягли 18 років? (Ні)

18.Звільнення від кримінальної відповідальності, прощення. (Амністія)

Підбиття підсумків.

 

Гра «Багаж, смітник»

У кожного з вас на парті 2 аркуші паперу жовтого і червоного кольору, на парті  стоїть жовта валіза і червона урна. Запишіть на жовтому папірці, що ви сьогодні запам’ятали, про що дізналися чи що сподобалось і ви хотіли б взяти із собою в багаж. На червоному напишіть, що не зрозуміли або вважаєте, що ці знання вам не потрібні, і  викиньте їх в урну. На  наступній виховній годині ми обговоримо ці питання.

І закінчити сьогоднішній урок мені хотілося б листом старшокласниці, яка опинилася вже за межею, коли потрібно нести кримінальну відповідальність. Ці слова, звернені до вас. Дівчина пише: «…Таких, як я, вже ніколи не переробиш, а ось ті, хто ще ніколи не ступав на цю стежину, себе не втрачайте. Придивіться до себе, допоможіть собі. І пам’ятайте, навколо вас є люди, яким ви не байдужі. Вони чекають на вас, щоб допомогти, подарувати любов, сподіваються на вашу відвертість і готові дати вам поради».

Тож давайте будемо дбати про себе. Адже майбутнє кожного з вас у ваших руках.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вільшанська загальноосвітня школа 1-111 ступенів

Дергачівської районної ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

 

« Я –громадянин України»

 

 

 

 

 

 

Вчитель фізичної культури

Удянська Зоя Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2009

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
1409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку