Година спілкування "Професійне самовизначення особистості"

Про матеріал

Матеріал допоможе класному керівнику провести годину спілкування з метою профорієнтації учнів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Година  спілкування

«Професійне 

самовизначення  особистості»

 

 

 

 

 

 

 

 

Класний  керівник:

Жакун  Т.І.

 

 

Тема.  Професійне  самовизначення  особистості.

 

Мета:  вчити  діагностуванню  своїх  профінтересів  і  здібностей,  будуванню плану  професійної  освіти  і  працевлаштування,  активізувати  процес  самопізнання,  свідомого  вибору  професії  в  житті  людини  та  суспільства,  підвести  до  розуміння  можливих  наслідків  неправильного  вибору  професії,  розширити  уявлення  про  світ  професій  та  їх  особливості.

 

Очікувані  результати:

  • Розуміння  значення  вибору  професії  в  житті  людини,  сформованість  мотивів  вибору;
  • Знання  вимог  професії  до  людини,  наявність  досвіду  та  первинних  професійних  відомостей;
  • Знання  способу  отримання  професії  та  перспектив  професійного  зростання;
  • Сформованість  інтересу  та  наявність  здібностей  до  майбутньої  професії;
  • Знання  із  загальноосвітніх  предметів,  пов’язаних  з  майбутньою  професією.

 

Обладнання:  бланки  проведених  анкет,  таблиця  «Особливості  сучасного  ринку  праці»,  бланки  «Особистий  професійний  план»,  дидактичні  картки  «Типи  соціальності  направленості  особистості»,  термінал,  стенд.

 

Форми  роботи:  аналіз  попередніх  анкетувань,  бесіда  з  елементами  інтерактивних  технологій  тренінгу  та  рольової  гри,  направленості  особистості,  творче  завдання,  рольова  гра.  Самостійна  робота  з  дидактичними  картками.

 

ПЛАН  ВИХОВНОЇ  ГОДИНИ

 

І.  Організаційний  момент.

 

ІІ.  Вступне  слово  класного  керівника.

 У  7-му  класі  ви  на  виховній  годині  писали  невеличкий  роздум  на  тему  «Моя  майбутня  професія»,  а  у  8-му  класі  наш  шкільний  психолог  провела  з  вами  анкетування  «Ваші  здібності  та  професійні  нахили».  Зараз  ми  з  вами  повернемося  в  «дитинство»  і  перевіримо,  чи  пам’ятаєте  ви,  про  що  мріяли  у  7-му  класі  і  які  результати  ваших  професійних  нахилів  визначила  психолог  у  8-му  класі.

(Фронтальне  опитування  учнів  з  паралельним  порівнянням  попередніх  анкет).

 

ІІІ.  Мотивація  виховної  години.

 

ІV.  Слово  класного керівника.

  1.               Серед  десятків,  сотень,  тисяч  рішень,  які  приймає  людина,  жодне  не  зрівняється  за  своїм  значенням  і  впливом  на  долю  з  рішенням  про  вибір  професії.  Спробуємо  серйозно  обговорити  проблему  вибору  майбутньої  професії.

Можна  виділити  вісім  основних  умов,  які  і  забезпечують  вибір  тієї  чи  іншої  професії.

«Мозковий  штурм»:  від  чого  залежить  вибір  професії?

(Малювання  опорної  схеми  на  дошці  в  результаті  думок  учнів):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Класний  керівник:

Обрати  професію – це  не  тільки  обрати  собі  роботу,  скільки  бути  прийнятим  у  певну групу,  прийняти  її  етичні  норми,  правила,  принципи,  цінності,  спосіб  життя.  Скільки  ж  усього  існує  професій?  Їх  нараховується  більше  6000,  і  кожна  ставить  певні  вимоги  до  людини.  Одні  вимагають  сили  і  кмітливості,  інші – розуму  і  охайності,  або  уміння  спілкуватися  і  стриманості.  Для  оцінювання  професійного  типу  застосовують  методику  Джона  Голланда,  який  виділив  6  типів  соціальної  направленості  особистості:  реалістичний,  інтелектуальний,  соціальний,  конвенціальний,  підприємницький,  артистичний.  Ознайомтесь  з  ними,  спробуйте  визначити  свій  тип.

(Самостійна  робота  з  картками).

 

  1. Класний  керівник:

Отже,  для  того,  щоб  правильно  обрати  собі  професію.  Вам  необхідно  зорієнтуватися  у  трьох  речах:

  • Визначити,  які  ваші  професійні  інтереси  і  здібності.  Здібності  умовно  означають  вираз  «Я  хочу».
  • Оцінити  здібності,  від  яких  залежить  можливість  успішного  здійснення  діяльності  (наприклад,  темперамент).  Такі  здібності  умовно  виражають  словами  «Я  можу».
  • Дізнатися,  які  професії  користуються  попитом,  з  якими  професіями  можна  знайти  собі  роботу.  Іншими  словами,  з’ясувати,  що  на  сьогодні  «Потрібно».  У  цьому  вам  допоможе  таблиця  «Особливості  сучасного  ринку».

Візьміть  і  напишіть  на  аркуші  свій  варіант  на  ці  три.  У  випадку,  якщо  ви  зможете  сумістити  «Хочу»,  «Можу»  і  «Потрібно»,  ваш  професійний  вибір  буде  вдалим.  Отже,  ваше  завдання  в  тому,  щоб  знайти  професію,  яка  є  цікавою  і  привабливою  для  вас,  відповідає  вашим  здібностям,  має  попит  на  ринку  праці.

 

  1.               Бесіда  про  самостійно  проведене  кожним  учнем  анкетування  «Я  і  тип  професії»  за  допомогою  терміналу.  Узагальнення  у  таблиці.

Л-П

Л-Т

Л-Л

Л-З

Л-Х

Тип

 

 

 

 

 

Кількість  учнів

 

  1.               Завдання.  Скласти  особистий  професійний  проект  за  планом  (інструкція:  візьміть  аркуш,  ручку  та  дайте  відповіді  на  питання  (коротко  і  зрозуміло)).
  • Чи  варто  в  наш  час  чесно  працювати?  Чому?
  • Чи  потрібно  здобувати  серйозну  професійну  освіту  чи  можна  й  так  добре  прожити?  Чому?
  • Чи  багато  ви  знаєте  професій?  Скільки  запишете  за  одну  хвилину?
  • Напишіть  назву  обраної  вами  професії  і  т ой  навчальний  заклад,  де  ви  збираєтесь  її  набути.
  • Хто  і  що  може  завадити  вам  на  шляху  до  своєї  мети?
  • Чи  знаєте  ви  власні  недоліки?  Які  вони?
  • Чи  є  у  вас  резервні  варіанти  на  випадок  невдачі  при  реалізації  намічених  планів?
  • Що  ви  зараз  робите  для  досягнення  намічених  цілей?

 

  1.               Класний  керівник:  Питань  багато.  А  чи  задумувались  ви  над  можливістю  працевлаштування  після  здобуття  професій?  Подумайте,  що  ви  вже  зараз  вмієте  робити,  щоб  заробити  гроші.

Творче  завдання:  Складіть  оголошення  «Шукаю  роботу».  Напишіть  так,  щоб  зацікавити  потенційних  роботодавців.

 

  1.               Підсумкове  слово  вчителя  про  наявні  в  школі  профорієнтаційні  консультації  від  районної  служби  зайнятості.(Екскурсія  до  стенду  та  терміналу).

Отже,  вибір  майбутньої  професії – дійсно  складне  завдання.  Та,  пізнавши  себе,  зрозумівши,  «що  я  хочу»  і  «що  я  можу»,  при  підтримці  людей,  які  готові  допомагати  і  надавати  важливу  в  цій  ситуації  інформацію,  це  завдання  під  силу  кожному.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Типи  соціальної  направленості  особистості

(методика  Джона  Голланда)

  1.               Реалістичний  тип  - несоціальний,  орієнтований  на  теперішній  час,  емоційно-стабільний,  займається  конкретними  об’єктами  (речами,  інструментами,  машинами),  віддає  превагу  заняттям,  що  потребують  моторної  кмітливості,  конкретності.  Розвинуті  математичні,  невербальні  здібності.
  2.               Інтелектуальний  тип – несоціальний  тип,  має  аналітичні  здібності,  раціональний,  незалежний,  оригінальний.  Переважають  теоретичні  цінності,  любить  розв’язувати  задачі,  що  вимагають  абстрактного  мислення,  інтелектуал.  Гармонійно  розвинуті  вербальні  і  невербальні  здібності.  Рекомендуються  професії  наукового  характеру:  агроном,  математик,  фізик  і  т.д.
  3.               Соціальний  тип – має  соціальні  уміння,  потребує  контактів.  Його  риси  характеру:  бажання  повчати  і  виховувати,  психологічний  настрій  на  людину,  гуманність.  Представник  даного  типу  старається  триматися  осторонь  від  інтелектуальних  проблем;  активний,  але  часто  залежить  від  думки  групи  людей.  Проблеми  розв’язує,  спираючись  на  емоції,  почуття,  вміння  спілкуватися.  Має  вербальні  здібності.  Рекомендуються  професії:  лікар,  вчитель,  психолог.
  4.               Конвенціальний  тип – віддає  перевагу  чітко  структурованій  діяльності.  Характер  стереотипний,  конкретний,  практичний.  Не  проявляє  критичності,  оригінальності,  консервативний  у  поглядах,  залежний,  не  любить  змін  у  діяльності.  Не  дуже  розвинені  організаторські,  переважають  математичні  здібності.  Рекомендуються  професії,  пов’язані  з  канцелярією  та  розрахунками.
  5.               Підприємницький  тип – метою  є  діяльність,  яка  дозволяє  проявляти  енергію,  ентузіазм,  інтелектуальність,  любить  пригоди.  Представник  даного  типу  домінантний,  любить  визнання,  керувати,  йому  не  подобається  практична  робота,  а  також  заняття,  які  потребують  інтелектуальних  зусиль,  посидючості.  Добре  розв’язує  завдання,  пов’язані  з  керівництвом,  статусом  і  владою,  має  вербальні  здібності.
  6.               Артистичний  тип – спирається  на  емоції,  уяву,  інтуїцію.  Має  складний  погляд  на життя.  У  розв’язуванні  проблем  оригінальний,  не  залежить  від  чужих  думок.  Високо  розвинуті  моторні  і  вербальні  здібності.  Для  представників  даного  типу  характерним  є  високий  життєвий  ідеал  з  затвердженням  свого  «Я».  Він  не  дотримується  умовностей  суспільства.  Рекомендуються  творчі  знання:  музика,  малювання,  літературна  творчість  і  т.д.

Особливості  сучасного  ринку  праці

 

Актуальні:

  • Кваліфіковані  робітники;
  • Інженери  виробництва;
  • Екологи;
  • Хіміки;
  • Технологи  харчового  виробництва;
  • Спеціалісти  машинобудування;
  • Спеціалісти  будування;
  • Бізнес-аналітики;
  • Програмісти.

 

Неактуальні:

  • Юристи;
  • Бухгалтери;
  • Економісти;
  • Фінансисти;
  • Менеджери  з  продажу.
docx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку