Година спілкування. "Що таке гідність"

Про матеріал

Матеріал можна використовувати на виховній годині.

На прикладах художньої літератури (оповіданні В.Сухомлинського "Чому дідусь такий добрий" і поезії В.Симоненка "Кривда") розкривається поняття гідності людини. Діти засвоюють і розуміють,які риси характеру притаманні таким людям.Аналізують вчинки героїв і роблять висновки.

Перегляд файлу

Розробка години спілкування для учнів 3 класу.

Тема: Поняття гідності.

Мета:-пояснити та ввести в словник учнів поняття гідності,

-розвивати культуру,ввічливість,чесність,людяність,

-виховувати відповідальність,повагу до себе і інших.

 

                  Хід заняття

 

1.Організація учнів. Емоційне налаштування.

Девіз заняття:

Ти добро лиш твори повсюди.

Хай тепло твої повнить груди.

Ти посій,і доглянь пшеницю,

Ти вкопай, і почисть криницю.

Волю дай, погодуй пташину.

Приласкай і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі.

Лиш добро повинна  творити!

  • Діти, про яку людину можна сказати,що вона все життя творила добро?(думки дітей)
  • Познайомимось з оповіданням В.Сухомлинського «Чому дідусь такий добрий сьогодні»

Перед читанням я задаю вам запитання

-Чому дідусь був добрим?

 

 

 

 

 

Чому дідусь такий добрий сьогодні

Поліз Андрійко на шовковицю: привабили чорні ягоди. Навтішався вволю, а тут дощ пішов. 

Пересидів Андрійко дощ. Хотів злазити з шовковиці, аж дивиться - сидить під шовковицею дідусь Петро. Вийшов дідусь після дощу в сад. 

"Що ж його робити? - думає Андрійко. - Злізати з шовковиці - струсиш на дідуся всю воду з листя, змокне під дощем, захворіє". 

Сидить Андрійко, притулившись до гілки, боїться поворухнутись. Жде, поки дідусь до хати піде. А дідусь не йде. 

Вже сутеніти стало, коли підвівся дідусь, питає: 

- Чому це ти сидиш на дереві, внучку? 

- Боюся струсити на вас краплі, дідусю... 

- Злазь, Андрійку...

Дідусь відійшов, Андрійко зліз із шовковиці. Дідусь пригорнув і поцілував Андрійка. "Чому це дідусь такий добрий сьогодні?" - з подивом подумав онук. 

 

-Як можна охарактеризувати вчинок Андрійка?

-Чому потрібно відноситись до інших людей з повагою,враховуючи  їх інтереси? (Відповіді дітей)

Отже,в основу спілкування між людьми покладені повага і людяність,толерантність і терпимість.

 

2.Введення поняття гідності.

Вірш В. Симоненка «Кривда»

 

У  Івася немає тата.
Не питайте тільки чому.
Лиш від матері ласку знати
Довелося хлопчині цьому.

Він росте, як і інші діти,
І вистрибує, як усі.
Любить босим прогоготіти
По ранковій колючій росі.

Любить квіти на луках рвати,
Майструвати лука в лозі,
По городу галопом промчати
На обуреній, гнівній козі.

Але в грудях жаринка стука,
Є завітне в Івася одно —
Хоче він, щоб узяв за руку
І повів його тато в кіно.

Ну, нехай би смикнув за вухо,
Хай нагримав би раз чи два,-
Все одно він би тата слухав
І ловив би його слова...

Раз Івась на толоці грався,
Раптом глянув — сусіда йде.
— Ти пустуєш тута,— озвався,-
А тебе дома батько жде-

Біг Івасик, немов на свято,
І вибрикував, як лоша,
І, напевне, була у п'ятах
Пелюсткова його душа.

На порозі закляк винувато,
Але в хаті — мама сама.
— Дядько кажуть, приїхав тато,
Тільки чому ж його нема?..

Раптом стало Івасю стидно,
Раптом хлопець увесь поблід —
Догадався, чому єхидно
Захихикав сусіда вслід.

Він допізна сидів у коноплях,
Мов уперше вступив у гидь,
З оченят, від плачу промоклих,
Рукавом витирав блакить.

А вночі шугнув через грядку,
Де сусідів паркан стирчав,
Вибив шибку одну з рогатки
І додому спати помчав...

Бо ж немає тим іншої кари,
Хто дотепи свої в іржі
Заганяє буздумно в рани,
У болючі рани чужі...

 

Обговорення вчинків героїв,поведінки.

 

-Скажіть,як повівся сусід по відношенню до Івася?

Правильно. Він поступив негідно,жорстоко.

-Що таке гідність?(думки дітей)

Гідність- це риса людського характеру,яка допомагає бути добрим,чуйним,людяним.

 

3.Практичне завдання.

Давайте створимо свої правила гідної людини.

 

(Діти працюють в групах. формулюють свое правило і презентують його,наводячи приклади зі свого досвіду)

Оформити можна у вигляді квітки і пелюсток або дерева і гілок.

Навожу правила,які склали діти на занятті.

 

1.Я не ображаю молодших

2.Мирно граюсь із друзями.

3.Поважаю працю і старання інших людей.

4.Не гніваюсь,коли програю у грі.

5.Не кричу,не ображаю,не принижую.

6.Завжди готовий прийти на допомогу.

 

4.Підведення підсумків.

-Якою повинна бути людина? Як виховувати в собі гідність?

Для чого це робити?

 

5.Створення квітки добра.

 Діти малюють квітку і на пелюстках записують риси характеру,притаманні добрій людині.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
2221
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку