Година спілкування «Щоб не марно в світі жити, вчіться, діточки, дружити!»

Про матеріал
Година спілкування у 2 класі Тема: «Щоб не марно в світі жити, вчіться, діточки, дружити!» Мета: Розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; вчити бачити справжню дружбу; виховувати уважне, шанобливе ставлення один до одного, розвивати уміння товаришувати, цінувати дружбу.
Перегляд файлу

Година спілкування у 2 класі  

 

Тема: «Щоб не марно в світі жити, вчіться, діточки, дружити!»

 

Мета: Розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; вчити бачити справжню дружбу; виховувати уважне, шанобливе ставлення один до одного, розвивати уміння товаришувати, цінувати дружбу.

 

Хід заняття:

І. Повідомлення теми та  мети заняття

         Сьогодні година спілкування присвячена дуже важливій темі, яка звучить так: «Щоб не марно в світі жити, вчіться, діточки, дружити!»

А що значить дружити?

Чи є у вас справжній друг?

А девізом нашого уроку будуть слова, які весь час повторював ось цей герой мультфільму. Хто упізнав його?

            (Леопольд: «Давайте жити дружно!»)

Леопольд запрошує нас на Острів Дружби.

В тридевятому царстві, в тридесятому государстві, за високими горами, за дрімучими лісами, серед моря-океану стоїть острів Дружби. І живуть на острові найдружелюбніші жителі.

 Та трапилося лихо. Мишенята, які весь час діставали Леопольда, пробралися на острів і пересварили усіх друзів. Допоможемо їм помиритися

 

ІІ. Віртуальна подорож на острів Дружби.

 

1.Зупинка «Школа»

Портрет справжнього друга

 У цій школі всі діти зовсім забули, що означає дружити. Біля школи росте дерево Доброти . Але навіть воно почало сохнути і з нього облетіли усі листочки. Вони розлетілися по ваших партах. Давайте знайдемо серед них ті, на яких написані риси характеру справжнього друга.

 

 

Справжній друг

Зрозуміє тебе. Зрадіє твоїм успіхам. Пускає плітки. Допоможе у біді. Дасть добру пораду. Говорить неправду. Ображає товариша. Вітає з Днем народження. Нікого не ображає. З ним завжди весело. Захищає слабших.

 

 Вдома ви вчили прислів’я та приказки про дружбу. Можливо вони допоможуть школярам-острівятянам подружитися? Подаруємо їм листівочки з висловами про дружбу.

 

Прислівя про дружбу

Друзі пізнаються в біді.

Людина без друзів, що дерево без коріння.

Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.

Нових друзів май, а старих не забувай.

Дружба – як дзеркало: розіб’єш – не складеш.

Чоловік без друга - що їжа без солі.

Погана компанія і доброго чоловіка зіпсує.

Чого сам собі не зичиш, того і другому не бажай.

Міцну дружбу вогонь не спопелить.

Із цих окремих листочків ми складемо книжечку про дружбу.

 

2. Зупинка «Рада Міністрів»

Найрозумніші жителі цього острова вже котрий день підряд ведуть засідання в Раді Міністрів, щоб відновити мир та злагоду в їхній країні. Та все марно. Навіть вони не можуть дійти згоди. А приймають вони важливі закони – Закони Дружби.

А допоможуть нам пригадати ці закони учні 6 класу. Вони розкажуть віршики про дружбу і товаришування.

  1. Що це значить – не дружити,

Жити так – одинаком?

Не дружити – це ходити

Не дверима, а вікном.

Це без друга, без подружки

На перерві у кутку

Розправлятись самотужки

З апельсином нашвидку.

Це дивитись, наче в книжку,

Набік з видом кам’яним,

А насправді тишком-нишком

Роздавати штурхани.

В школі вчитись й не дружити –

Це, повірте, все одно,

Що, заплющившись, сидіти

І дивитися  кіно.

 

  1. Ми з Оверком дружимо, живемо – не тужимо
    Разом ходимо до школи, поруч в класі сидимо
    Разом з школи ідемо і не сваримось ніколи
    Недарма ж відомо всім, що здавна ми друзі з ним
    Якщо в мене є цукерка – пів цукерки другу дам
    Якщо грушка є в Оверка, значить грушку пополам.
    В нас колекція багата є із марок всіх країн.
    І на двох одні санчата, і на двох в нас м'яч один
    Ми з ним ділимось усім, бо на те ж ми друзі з ним.
    А учора так случилось – мало з ним не посварились
    Тільки ви про це мовчіть, бо і так я стиду мав
    Мене викликав учитель, але вірша я не знав.
    І чекав я, і зітхав я, і Оверкові моргав я,
    Жду – пожду собі, та ні – не підказують мені.
    Хоч не плакав я ніколи, а в сльозах прийшов зі школи
    "Знав Оверко краще всіх, а мені не допоміг"
    І сказав на це мій тато: " Можна вдома помагати
    А коли питають – знай, на підказку не чекай
    Треба хлопці всім ділитися, треба дружно жити вам.
    Але в школі добре вчитись кожен з вас повинен сам"
    Хоч прийшлося з віршем туго, та не гніваюсь на друга
    Буду вчити п'ять годин, але знатиму, як він!
  2.  

Кіт з Рябком були друзяки.

Котик нишком у собаки

Брав щоразу м'ясо, сало,

Бо котові завжди мало.

А Рябко зітхав у тузі:

Хай бере, на те ми - друзі.

Діти, ви скажіть мені:

Друг Рябкові кіт чи ні?

 

То про які закони дружби говорилося у цих віршах?

 

Давайте підкажемо їм закони справжньої дружби. Ви придумали та записали їх на відривних листочках.

  • Ніколи  нікого не обманюй і не ображай
  • Не розголошуй таємниці друга
  • Ділися всім необхідним.
  • Не залишай друга у біді.
  • Поважай тих, із ким дружиш.
  • Зупини товариша, коли він робить щось погане.
  • Допомагай другові у всьому
  • . Не бійся попросити вибачення у друга
  • Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнися.
  • Даруй друзям подарунки

 

3. Зупинка «Зал Судових Засідань»

Мирилки

У Залі Судових Засідань судді не встигають розглядати питання про сварки між друзями.

А вам доводилось сваритися із своїми товаришами? Через що ви посварились? А як помирились?

 Давайте допоможемо суддям помирити тих, хто посварився. А для цього існують мирилки. Розкажіть, як ви миритеся із друзями.

Мир миром

 пиріжечки з сиром.

 Варенички в маслі

 ми дружечки красні.

Мирилка летіла,
На плече сіла,
Сказала тихенько:
- Миріться швиденько!
***
Ти - не ворог, я - не ворог.
Нам сваритись просто сором.
Помирились, помирились,
Щоб ніколи не сварились.
***
Ти не плач, не плач, не плач
І скоріш мені пробач,
І на мене ти не сердься,
Бо у тебе добре серце.
Будемо завжди дружити
І ніколи не сваритись!
***
Дай скоріш мізинчик свій,
Зачепи його за мій.
Мізин-мізин-мізинець -
Помирив нас, молодець!
***
Подивися просто в очі;
Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів,
Ненароком зачепив.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись.
 

4. Зупинка «Картинна галерея»

Тут були зібрані портрети найкращих друзів. Та мишенята погосподарювали і тут. Повернемо картини на місця. Але портрети друзів повинні висіти поряд.

( Білосніжка – сім гномів

Дюймовочка – ластівка

Вінні Пух – Пятачок

Малюк – Карлсон

Чебурашка – Крокодил Гена

Кіт Матроскін – Шарік

Буратіно – Мальвіна

Маша – Ведмідь

Нюша – Крош)

 

 

5. Зупинка «Театр»
         А тут іде вистава «Дві сестрички». Подивимося і ми.

 

Рано-вранці з-за дрібнички посварились дві сестрички.

-- Не чіпай моєї книжки!

-- Не бери ведмедя Мишки!

-- Віддавай мій олівець, що поламаний кінець,

І шматок отої стрічки, і лялькові черевички!

-- В мій куточок не ходи! Ми у сварці назавжди!

Посідали у кутках і надулись – глянуть страх.

А надворі дощ і вітер, дуже сумно так сидіти,

Де не глянеш – скрізь краплинки,

Навіть просвіту нема.

Посиділи дві хвилинки – обернулись крадькома.

Вдвох одразу обернулись. Одвернулись і надулись.

Що за гра насамоті? І ляльки якісь не ті…

І забувши всі дрібнички,

 помирились дві сестрички!!!

 

6. Зупинка «Поради мудреця»

Притча про цвяхи

Жив собі хлопчик із жахливим характером. Якось батько дав йому мішок  цвяхів і звелів по одному забивати їх у паркан щоразу, коли хлопчик втрачає терпець і з кимось свариться. У перший день він забив 37 цвяхів. Наступного дня 25.  Згодом навчився контролювати себе, і кількість цвяхів щодня зменшувалася. Хлопчик зрозумів, що легше опановувати свої емоції, ніж забивати цвяхи.

 Нарешті настав день,, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька і сказав про це.  Тоді батько звелів синові витягати з паркана по одному цвяху в ті дні, коли він  ні з ким не посвариться.

Минав час, і згодом син зміг похвалитися батькові, що у паркані не залишилося жодного цвяха. Батько відповів: «Ти добре поводишся, але подивис на дошки, скільки дірок залишилося... Паркан уже ніколи не буде таким, як колись».

 

 Якщо ви з кимось сваритесь й говорите щось неприємне, то  залишаєте після себе такі ж рани, як ці дірки від цвяхів. І рани залишаються, незважаючи на те, скільки разів ви потім перепросите. Словесні рани завдають такого ж болю, як і фізичні. Не залишайте на своєму шляху дірок! Не забивайте цвяхів ворожнечі, нерозуміння, жорстокості в душі людей!

 

 

7. Зупинка «Пошта»

Декілька днів тому ми з вами грали у гру «Секрет», ви по секрету дарували своїм друзям подарунки. Вам мабуть не терпиться дізнатися, а скільки ж подарунків отримали ви.

Наступна наша зупинка «Пошта», де ви зможете отримати листи з подарунками.

 

 

ІІІ. Рефлексія. Прийом незакінчені речення

 

Ну ось і закінчується наша мандрівка на острів Дружби. Сподіваюся, що наші поради допомогли жителям цього острова помиритися.

А ми закінчимо наше заняття компліментами, адже кожній людині приємно чути добрі, слова про себе. І не забувайте, що дарувати компліменти треба з посмішкою. Розпочинайте свої компліменти такими словами

  • Мені подобається коли ти..
  • Я хочу разом із тобою…
  • Я бажаю тобі…
  • Я дякую тобі за…
doc
Додано
9 березня 2019
Переглядів
897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку