Урок "Чим може пишатися українець"

Про матеріал
Конспект уроку у початкових класах на тему: "Чим може пишатися українець". Конспект уроку у початкових класах на тему: "Чим може пишатися українець".
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку на тему:

«Чим може пишатися українець?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, ознайомити учнів з національними і державними символами, формувати національну свідомість, вчити дітей любити навколишній світ, ;

розвивати гармонійну особистість, пізнавальний інтерес;

виховувати у дітей бажання рости гідними громадянами України.

Обладнання: Державні символи країни, народні символи країни, аудіозапис пісні, записи на дошці.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

1.Привітання.

Який щасливий день сьогодні!

Веселий, радісний, ясний,

Це гомінливий і погожий

Почавсь навчальний рік новий.

Яскраве сонечко надворі

Кидає промінці у клас.

Такої радості ніколи 

В житті ще не було у нас.

Сьогодні 1 Вересня,

Вже пролунав дзвінок

Тож розпочнімо перший наш урок!

 

     2. Вступне слово

- Дорогі діти! Шановні батьки! Я рада вас вітати  у цьому світлому прекрасному класі з початком нового навчального року! Хочу побажати дітям цікавих подорожей по Країні Знань, а вам, батьки, міцного здоров’я, сімейного затишку, впевнено крокуйте зі своїми дітьми у прекрасну Країну дитинства, разом з ними відкривайте все нове і цікаве. В добру путь!

II. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Вірш
  • Почнемо наш урок з того, що є найдорожчим для кожного з нас. Послухайте вірш Платона  Воронька.

Облітав журавель

Сто морів, сто земель,

Облітав, обходив,

Крила, ноги натрудив.

Ми спитали в журавля:

— Де найкращая земля?

— Журавель відповідає:

— Краще рідної — немає!

 

  1. Складання слова з літер

 

  • Журавлик прилетів і до нас і приніс з собою букви, а з них потрібно скласти слово і ми дізнаємось, яка ж земля наймиліша журавлику і кожному з нас. (На дошці літери, потрібно скласти слово  «Батьківщина»)
  • Яку назву носить наша Батьківщина? (Україна)

     -    Тема нашого першого уроку -  «Чим може пишатися українець?»

 

III. Основна частина

  1. Бесіда

- Ми з вами живемо в Україні. Це – Батьківщина наших дідусів і бабусь, батьків, це наша з вами Батьківщина. На карті Європи у самому центрі є наша рідна Україна. Вона має свою культуру, звичаї і  традиції, свою мову та історію, багату природу та щирих, добрих людей. Від  усіх нас залежить наше краще майбутнє.

- Отже, діти, якщо ми живемо в Україні, то хто ми усі разом? (Українці).

 

  1. Асоціативний кущ «Чим може пишатися українець?».

- А як ви гадаєте, чим може пишатися українець?

     - Давайте пограємо гру. Вам потрібно продовжити речення «Українці можуть пишатися…». Наприклад, «Українці можуть пишатися своєю мовою»

(Країною, історією країни, державними та народними символами, народними традиціями та звичаями, народними піснями та танцями, природою, містами та селами, народом, родинами.)

 

  • Наш журавлик приніс не лише букви, а й квіточку. Але вона чомусь закрила свої пелюсточки. Давайте разом допоможемо квіточці знову зацвісти і разом дізнаємось чим потрібно пишатись українцям. Давайте відкриємо першу пелюсточку.
  1. Пелюсточка «Державні символи»

Загадки

  • Кожна незалежна держава має свої символи, які відрізняють її від інших країн. Відгадайте які ж це символи.

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. –

То ж попробуй відгадати.

                                       (Герб) 

  • Як називається наш герб?
  • Герб – найголовніший з символів. Наш герб називається тризуб.

 

Коли звучить він – всі встають,

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють.

                                             ( Гімн)

  • Хто є авторами гімну? Як треба слухати гімн?
  • Гімн – найголовніша пісня України. Автором гімну є Павло Чубинський, а композитор, який написав музику до нашого гімну – Михайло Вербицький.

 

Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави.

                                (Прапор)

  • Прапор – державний символ.
  • Які кольори має наш прапор?
  • Що символізує синій колір? (Небо)
  • Що символізує жовтий колір? (Жито)

 

  1. Пелюсточка «Мова»

 

  • Українська мова входить до трійки найкрасивіших мов у світі. Українська мова є однією з найпоширеніших мов в світі. Кожен із нас має гордитися своєю чудовою мовою, адже вона того варта. А яка наша мова багата і різноманітна. Давайте ж підберемо якнайбільше слів, якими можна описати нашу мову.

 

Гра «Опиши мову»

 

  • Яка наша мова?
  • А ще наша мова:
    Ніжна, мила, світанкова,

ясна, чиста, колискова,

мелодійна, дзвін котюча,

дивна, радісна, співуча,

лагідна, жива, казкова,

красна, чарівна, шовкова,

найдорожча, добра, класна,

мудра, сонячна, прекрасна,

солов’їна, барвінкова,

рідна українська мова.

 

  1. Пелюсточка «Народ»

- Український народ славиться своєю любов’ю до праці. Ми маємо пишатись тим, що ми український народ. Ви теж добре працюєте на уроці, тому давайте трішки відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія»

Довго слухали малята,

Час настав відпочивати,

Руки вгору, руки вниз,

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились,

Пострибали, пострибали,

Раз присіли, другий встали,

Вдих глибокий – раз, два, три

Працювати почали.

  1. Пелюсточка «Пісня»
  • Українська нація – найспівучіша нація у світі. Незліченну кількість пісень склав український народ. Українська пісня – знана й шанована в усьому світі. Давайте зараз насолодимось українською піснею .

5. Пелюсточка «Природа»

- Наша країна має надзвичайно чарівну і різноманітну природу. Є у нас і моря, і ліси, і гори. Багата вона на флору (приблизно 16 000 видів рослин), і фауну (понад 44800 видів тварин).

Вікторина «Що я знаю про природу України?»

- Якi гори є на територiї України? (Кримські, Карпати.)

-  Яка найвища гора в Україні? (Говерла)

- Які моря є на територiї України? (Чорне, Азовське.)

- Яка річка є найбільшою в Україні? (Дніпро)

- Яке озеро, що розташоване на Волині є найглибшим в Україні? (Світязь)

- Найбільше море, що омиває береги України? (Чорне море)

- Який звір є найбільшим в Україні? (Зубр)

6. Пелюсточка «Народні символи і обереги»

- Діти, а які народні символи ви знаєте?

Народні символи України — це святині українського народу.

  • Як ви думаєте, що символізує вишиванка?

Вишиванка — символ здоров'я, краси, щасливої долі, родової пам'яті, порядності, чесності, любові, святковості.

Вишиваний рушник. Смуга полотна сама по собі має насичене символічне значення — дороги, долі, захисту. У всій Україні рушником накривали хліб на столі. Коли син вирушав у далеку дорогу, мати дарувала йому рушник. Хлібом-сіллю на рушнику і досі зустрічають гостей. В українській хаті рушники вивішують над іконами.

Майже в усіх народів є улюблені рослини-символи. У канадців — клен, у росіян — берізка.

  • А які рослини-символи в нас, українців?

 А у нас — верба і калина. Правду каже прислів'я: «Без верби та ка­лини нема України».

- А які ще квіти полюбляють українці?(Соняшник, чорнобривці, мак, дуб, тополя, вишня, барвінок).

- А що ви знаєте про український віночок?

Вінок — це давня українська традиція, яка прийшла з глибини віків. Віночок завжди був окрасою голівок дівчат, і кожна виплітала його так майстерно, щоб він був їй до лиця і підкреслював вроду. А кожна квіточка мала своє значення у віночку: мальва-символ віри, надії  та любові; ромашка - доброти і ніжності;безсмертник – здоров'я; волошка – радість і сподівання; мак  боротьба між добром і злом.

 

7. Пелюсточка «Історія»

- Українську землю неодноразово топтали загарбники. Проте, переживши війни та мир, поразки та перемоги, Україна пишається вірними синами та доньками, була і залишається вірною матір'ю українців, які свято шанують і люблять її. Зараз українцям як ніколи потрібно бути єдиними та згуртованими. Багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до лав українського війська. Вони з честю воюють на сході, відвойовують та захищають кордони нашої держави.

Хвилина мовчання на вшанування пам’яті Героїв Небесної сотні, воїнів та інших загиблих у боротьбі за свободу, цілісність та єдність нашої держави.

IV. Підсумок уроку

8. Пелюсточка «Патріоти»

- Діти, а хто такий «патріот»?

  • Ось і розпустилась наша квіточка. Вона радіє сонечку і вам, адже ви своїми знаннями допомогли їй ожити.

-         А зараз давайте утворимо ланцюжок із синьо-жовтих стрічок, який буде символізувати нашу єдність, любов до України, нашу гордість за неї.

Під аудіо запис пісні «Мова єднання» діти утворюють ланцюжок з синьо-жовтих стрічок.

— Закiнчити наш урок я хочу словами поета Володимира Сосюри:

Любiть Україну, як сонце любiть,

Як вiтер, i трави, i води.

В годину щасливу i в радостi мить,

Любiть у годину негоди.

Любiть Україну у снi й наяву,

Вишневу свою Україну.

Красу її, вiчно живу i нову,

І мову її солов’їну.

 

  • Пам’ятайте, діти, ви – майбутнє України. Сподіваюсь, що після цього уроку ви будете намагатись більше дізнатися про нашу рідну Україну, пишатись тим, що ви – українці , любити свою країну, розмовляти та оберігати свою мову.

 

 

1

 

docx
Додано
15 березня 2019
Переглядів
2103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку