Розширити кругозір й обізнаність учнів про рідну країну, ознайомити з історією виникнення свята; пояснити поняття «гідність» та «свобода» ;
формувати розуміння єдності і цілісності України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави, готовність служити Батьківщині та стати на захист державних інтересів країни;
виховувати громадянина-патріота.
Година спілкування: Скажи своє слово про Україну
Мета: Розширити кругозір й обізнаність учнів про рідну країну, ознайомити з історією виникнення свята; пояснити поняття «гідність» та «свобода» ;
формувати розуміння єдності і цілісності України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави, готовність служити Батьківщині та стати на захист державних інтересів країни;
виховувати громадянина-патріота.
Обладнання: Сині та жовті полоси папірців, розрізані стрічки вірша, бум ага для написання листів, вислови відомих людей,картинки-квіти.
Хід заходу
Педагог-організатор: Вітаю вас! Наша зустріч присвячена святу, яке має назву «День гідності та свободи». Свято це відзначають в нашій країні не так давно. І сьогодні ми дізнаємося про історію створення цього свята, познайомимося з героїчними сторінками історії нашої країни, які стали основою для запровадження відзначання цього пам’ятного дня.
Україна має багатовікову історію, починаючись від самої Київської Русі. І весь цей час наш народ виборював право мати свою власну державу.
В 1991 році Україна стала незалежною. Це сучасна держава, яка розташована в центрі Європи. Давайте згадаємо, що ми знаємо про нашу країну:
Вікторина.
1. Який герб має Україна? (Тризуб)
2. Хто був першим українським королем? (Данило Галицький)
3. Як називається історична пам’ятка, збудована Ярославом Мудрим на честь перемоги над печенігами? (Софіївський собор)
4. Як називались вільні озброєні люди, які захищали українські землі? (Козаки)
5. Хто був засновником першої Січі. (Дмитро Вишневецький)
6. Як називався козацький човен? (Чайка)
7. Книга, яку видав Т.Г.Шевченко? (Кобзар)
8. Велика держава, до складу якої входила Україна до 1991 р.? (Російська)
9. Назвіть дату проголошення незалежності. (24 серпня 1991 року)
10. Хто був першим президентом? (Кравчук Леонід Макарович )
11. Кого обрано президентом зараз? (Петро Олексійович Порошенко)
12. Які державні символи є в нашій країні? (Державний Прапор України, Державний Герб України, Державний Гімн України)
Учень: Україна – європейська суверенна незалежна держава, яка має право вирішувати самостійно всі питання, пов’язані з власною внутрішньою й зовнішньою політикою.
5 травня 1949 було створено Раду Європи, до складу якої увійшла й Україна. Народ України обрав європейський шлях розвитку, адже наша країна гідна стояти в одній шерензі із розвинутими державами Європи. Ми, українці, гідні того, щоб нас шанували й поважали.
Але кожна велика справа вимагає того, щоб було докладено багато зусиль.
21 листопада 2013 року київські студенти, протестуючи проти незаконних рішень влади, вийшли на Майдан Незалежності, щоб відстояти своє право на вільний європейський розвиток.
Учениця: В ніч з 30 листопада на 1 грудня українська влада наказала розігнати протестантів, нападаючи і б’ючи їх гумовими та пластиковими кийками. Багато хто з протестуючих студентів отримали важкі поранення , один з них помер, і кілька були заарештовані. Але це призвело до того, що люди почали виходити на вулицю і Європротест перетворився в Єврореволюцію. Революція, яка була названа Євромайдан, або Революція гідності.
Учень: Революція Гідності – це революція кожного українця, якому набридло стояти на колінах і хочеться достойного життя у власному домі.
Події листопада – грудня 2013 сколихнули всю Україну. Люди їхали на Майдан до Києва, щоб відстояти своє майбутн. На Майдані й вулиці Грушевського загинуло чимало людей з різними точками зору. Але всі вони були громадянами України, й більшість з них віддавали своє життя за Україну. Це були справжні патріоти країни, понад 100 людей – Героїв Небесної Сотні.
(Хвилина мовчання, пісня «Пливе кача…»)
Педагог-організатор: Сьогодні боротьба за незалежність України, її суверенітет, кордони - продовжується, і від зовнішньої агресії нас захищають такі ж патріоти й щирі люди, які були на Майданах міст та містечок нашої країни.
Відзначаючи річницю Революції Гідності, ми творимо історію, яку пишемо разом.
Давайте об’єднаємось у дві групи за допомогою синіх та жовтих папірців. Кожна група повинна скласти стовпчик поезії про український народ із розрізаних стрічок, на яких роздруковані рядки вірша.
Український народ! Ти страждав і страждаєш, Доля випала тяжка тобі, А тернистим шляхом йдеш тому, що вже знаєш – Волю вибореш лиш в боротьбі…
Вільний, славний народ! Найкрас́ивіший в світі! Важко рівних тобі відшукать! Неповторний, єдиний в своїм розмаїтті, Ти не в силі свободу віддать, |
Педагог-організатор: Україна - багата держава. У ній живе волелюбний народ, який прагне до гідного життя та свободи.
Визначення понять за словником
Свобода -1. Відсутність політичного й економічного гноблення, утиску й обмежень у суспільно-політичному житті якого-небудь класу або всього суспільства; воля.
2. Життя, існування без залежності від кого-небудь, можливість поводитися на свій розсуд.
Гідність - 1. Сукупність рис, що характеризують позитивні моральні якості.
2. Усвідомлення людиною своєї громадської ваги, громадського обов'язку.
Педагог-організатор: Перед вами на столі лежать карточки з п’ятьма основними принципами, що є свідченням гідності людини. Попрацюйте з цими принципами та проаналізуйте кожен із пунктів.
5 принципів гідності людини.
Педагог-організатор: Діти, давайте сформуємо ланцюжок гідності та свободи. На своїх кольорових папірцях, що символізують частинки нашого прапору, написати одне слово-асоціацію. Група синіх кольорів – до слова «свобода», група жовтих кольорів – до слова «гідність». (Прикріплюємо на мотузку, утворюючи прапорці, промовляємо: «Гідність для мене – це повага» і т.п.)
Педагог-організатор: Ваші відповіді змістовні, правильні, тому можемо сказати, щоб бути вільним та мати почуття гідності – означає не перекладати відповідальність за своє життя на когось. Потрібно цінувати власні права та свободу.
Педагог-організатор: Сьогодні, в цей час, ми маємо, як ніколи, проявити свою любов до рідної Вітчизни. Саме сьогодні, коли розпочато неоголошену війну проти волі, незалежності українців. Зараз нашій країні як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою.
А ми напишемо коротенькі листи гідності, де розкажемо про те:
Чого я хочу?
Що я маю робити, аби почувати себе гідним цього?
Як можна комусь допомогти підтримати почуття власної гідності?
(Після виконаного завдання, листи закриваються в коробку. Через рік проаналізувати, що зроблено, чого ще досягти).
Педагог-організатор: Ви - частинка народу. Без вас, без усіх нас немає ні народу, ні історії. І нам творити нову історію держави, що займе належне місце серед вільних і рівних країн планети.
Як нагадування про наш захід, я дарую вам квіти з висловами відомих людей, щоб ви пам’ятали, що свобода – це найцінніше, що є в людини.
Пісня «Україна золота»