Година спілкування "Спілкування між однолітками"

Про матеріал
Розробка години спілкування для учнів 10-х,11-х класів. Актуальна тема для обговорення, визначення напрямку поведінки з однолітками, вироблення правил, моральних норм поведінки.
Перегляд файлу

Тема. Спілкування між однолітками

Година спілкування

Мета: ознайомити здобувачів освіти з основними правилами конструктивного спілкування. Формувати уміння і навички ефективної взаємодії, розвиток базових комунікативних умінь; розвивати уміння  спілкуватися і підтримувати товариські стосунки з однолітками. Виховувати тактовне ставлення один до одного.

Хід

Вступне слово. Тема години спілкування «Спілкування між однолітками». Поняття «спілкування» зовсім не означає жвавої балаканини під час зустрічі на вулиці. Під цим словом насамперед слід розуміти  спілкування людини  з потребами й турботами всього навколишнього світу.  На жаль, не завжди і не всі вміють мирно розв’язувати свої проблеми. Тому  трапляються сварки, бійки, знущання над слабшими. Все це — прояви агресії і насилля, які ще називаються булінгом. Найпоширенішими проявами агресії у середовищі є бійки, штовхання, а також прізвиська, обзивання, кривляння. Усе це — булінг. А вимагання грошей, чужої власності є найнебезпечнішими випадками, за які винуватці та їхні батьки відповідають за законом.

Як ви вважаєте, що таке спілкування?

Спілкування – це обмін думками, враженнями. Спілкування може відбуватися не лише між тими, хто бачить одне одного, а й по телефону, за допомогою пошти, через Інтернет тощо. Та нерідко буває, що хтось недочув чи неправильно зрозумів іншого. Через це можуть виникати непорозуміння, які призводять до неприємностей. На жаль, частою є й інша ситуація – більш “сильні” учні висміюють слабших, дають їм прізвиська, ображають, віднімають гроші.

Спробуємо розібратися, що допомагає, а що перешкоджає порозумінню між однолітками.

Мозковий штурм

Здобувачі освіти дають відповідь на питання, якими б вони хотіли бачити оточуючих людей. Класний керівник виділяє такі риси:

  1. щирість і тактовність;
  2. доброзичливість і гарні манери;
  3. уміння говорити;
  4. уміння слухати.

Як ці риси допомагають порозумінню між однолітками?

На жаль, між однолітками часто виникають суперечки. Висміюють тих, хто старанно вчиться або отримує низькі бали. Можуть ображати того, хто відрізняється зовнішнім виглядом: надто високого чи низького, повного чи худого. Принизливі прізвиська псують настрій, заважають вчитися. Часто глузують над новачками. Як правило, ініціатором таких дій є хтось один, а інші учні підтримують його або мовчки спостерігають. Як же діяти тому, кого ображають? Як ви вважаєте? (відповіді)

Щоб вистояти у нелегкій ситуації, краще не сприймати образи близько до серця, спробувати знайти однодумців. Найчастіше через деякий час образи припиняються. Але все одно потрібно звернутися по допомогу до батьків, учителів чи шкільного психолога. Якщо хтось з однокласників відволікає вас на уроці, тактовно скажіть йому, що вам необхідно вчитися. Якщо ж це не допомагає, попросіть вчителя пересадити вас на інше місце.

Якщо сильніші "товариші" відбирають у слабших або менших кишенькові гроші, на такі "жартівливі" спроби намагайтеся відповісти жартами. Можна ще й серйозно попередити кривдника, що його дії – злочин, і обов’язково слід звернутися по допомогу до класного керівника, чергового вчителя чи будь-кого з дорослих.

Спробуємо розібратися, що допомагає, а що перешкоджає порозумінню між однолітками.

 Серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми один до одного.

 Останніми роками визнано поширення такого явища, як булінг. Отже, що це таке: булінг у перекладі з англійської - хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск, цькування, дискримінація. Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи дітей до іншої дитини або дітей.

 Соціальна структура булінгу:

  • переслідувач (кривдник, агресор);
  • постраждала дитина (жертва);
  • спостерігач.

Зараз ми можемо пригадати, що можливо кожен з нас мав якусь свою роль у булінгу. Наприклад був спостерігачем, але при цьому не задумувався, що є безпосереднім його учасником.

Вправа «Відгадай хто»

Мета: навчити учасників тренінгу розпізнавати соціальні ролі булінгу.

Вчитель. Зараз ми з вами об'єднаємося у 3 групи.

Завдання для кожної групи однакове. Ви отримаєте однакову кількість картинок  і спробуєте серед них віднайти жертв булінгу, агресорів та спостерігачів. Кожна група представить свої напрацювання і пояснить, чому вона так думає.

Вправа "Скринька безпеки"

Мета: формувати в учнів навики відповідальної та безпечної поведінки, спонукати підлітків до пошуку шляхів захисту у небезпечних для них ситуаціях.

Вчитель. Завдання вправи полягає у тому, що кожен з вас повинен подумати і написати:

1. Як захистити себе від булінгу.

2. Що повинна робити дитина у ситуації булінгу.

 

Озвучивши свої рекомендації, вкинути їх у спільну "скриньку безпеки".

Якщо ви про­тягом сьогоднішньої розмови відчули, що досі поводилися не так, як годиться справжньому товаришеві, і вирішили виправити свої помилки, то це плюс. Адже головне — вчас­но усвідомити свою помилку, подивитися на себе критич­но і разом спробувати знайти шляхи подолання труднощів у спілкуванні.

Рефлексія.

Прийом «Незакінчені речення».

  •                           Сьогодні на занятті я зрозумів…
  •                           Я дізнався, що …
  •                           Щоб поліпшити відносини в нашому класі, потрібно…
  •                           Людину можна назвати другом, якщо вона…

 Діти, чи досягли ми поставленої мети? Просигналізуйте, будь ласка смайликами.

Подивіться, усі смайлики посміхаються? Пам’ятайте, майже все в людині призначене для себе: очі – дивитися, вуха – слухати, рот – приймати їжу, і тільки посмішка призначена для інших. Тож посміхайтеся частіше і світ навколо вас стане кращим.

(Перегляд відеоролику про посмішку  https://youtu.be/NOXOisEGrW4 ).

Хай на вашому життєвому шляху ніколи не зустрічаються грубість і лють вітру. Хай доброта і дружелюбність сонця, тепло і ніжність його променів завжди зігрівають і освітлюють вас. У кожного з ас є крапелька сонця. Геніальний Сократ вивів формулу: «У кожній людині є сонце, тільки дайте йому світити». Хай ваше сонце сяє яскраво, ясно і довго. Хай негаразди, невдачі, прикрощі не зможуть його згасити. Поділіться своїм світлом і теплом з оточенням.

 

doc
Додав(-ла)
Кольцова Олена
Додано
21 січня 2022
Переглядів
560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку