Година спілкування " Сучасне рабство"

Про матеріал

М ета: Ознайомити учнів з протиправними явищами торгівлі людьми у сучасному суспільстві, як соціальним явищем; сприяти формуванню особистості, що буде протистояти злу, насильству, несправедливості та руйнуванню навколишнього світу; навчати дітей використовувати знання по праву в різних життєвих ситуаціях;

Перегляд файлу

Година спілкування на тему: « Сучасне рабство»

М ета: Ознайомити учнів з протиправними явищами торгівлі людьми у сучасному суспільстві, як соціальним явищем; сприяти формуванню особистості, що буде протистояти злу, насильству, несправедливості та руйнуванню навколишнього світу; навчати дітей використовувати знання по праву в різних життєвих ситуаціях; 

Виховувати активну позицію щодо можливостей захисту своїх прав.

Розвивати навички безпечної поведінки.

Виховувати толерантне ставлення до людей, які потрапили в складні життєві обставини.

Обладнання:    Запис на дошці: «18 жовтня - Європейський день боротьби з торгівлею людьми.» 

 Презентація «Торгівля людьми-ганебне явище».

Плакат «Куди звернутися за допомогою».

 Роздатковий матеріал: карточки, маркери, ватмани, листи і вирізки з інформацією по темі.

 

Учителььогодні  ми поговоримо  про ганебне явище – сучасне рабство.   Можливо дехто із вас і не здогадується, що ця проблема існує у всьому світі і набуває  глобальних масштабів. Тож мета нашої зустрічі полягає в тому, щоб ми ще більше дізналися про торгівлю людьми, усвідомили гостроту проблеми, визначили причини, форми та ознаки цього явища, розкрили шляхи попадання в цю ситуацію. І все це ми робимо для того, щоб попередити чи унеможливити попадання вас  у, так зване, рабство. Адже торгівля людьми неабияк стосується нашої держави.

Ця проблема не визнає державних кордонів, не робить різниці між розвиненими державами та державами, що розвиваються. Вона чудово адаптована як до бідності, так і до розкоші.

(Перегляд презентації «Торгівля людьми-ганебне явище».)

 

Жертвами торгівлі людьми можуть стати чоловіки, жінки, діти, – з метою примусової праці, сексуальної експлуатації, жебрацтва. Цей злочин характерний не лише для України. Нині у світі, за словами ватиканського наглядача ООН Бернардито Ауса, жертвами торгівлі людьми стали близько 40 мільйонів людей, і кожен рік їхні ряди поповнюються більш ніж 3 мільйонами чергових рабів. Серед них майже 80% – це жінки і діти. Сучасна торгівля людьми – це індустрія з прибутком понад 32 мільярди доларів в рік.

В Україні виявленням та протидією торгівлі людьми займаються державні органи – Мінсоцполітики, Міністерство внутрішніх справ, Національна поліція, Держприкордонслужба та низка громадських організацій. Так, «за період з січня по грудень 2016 року представництво Міжнародної організації з міграції (МОМ) в Україні виявило 1151 особу, яка постраждала від торгівлі людьми  з метою трудової та сексуальної експлуатації у 21 країні, у т.ч. в Україні, та надало їм допомогу», – йдеться у звітних матеріалах МОМ


Використовуючи складну економічну ситуацію в Україні, високий рівень безробіття і правову недосконалість країни, малу обізнаність населення нечисті на руки ділки організували кримінальний бізнес - запрошення громадян працювати за кордоном, де вони зазнають жорстокої експлуатації, заробляючи мізерні кошти для себе і тисячі - для організаторі цього бізнесу.
Такий експорт « живого товару» здійснюється до Греції, Італії, Іспанії, Росії, Чехії та ін. країн. Жінок  використовують як домогосподарок, кравчинь, посудомийниць. Окрім звичайної експлуатації жінки стикаються із ще одними формами - експлуатацією у сфері сексуального бізнесу, та сурогатного материнства.

Чоловіків використовують у якості будівельників, шахтарів,  працівників на плантаціях.

 

Учень1: Проводжала сина за границю мати,

Думала, що їде гроші заробляти.

Як поїхав хлопець у чужу країну-

То нема ні звістки, ні грошей, ні сина.

Учениця: «Ой, синочку рідний, де ж тебе шукати,
Скільки ж звістки доброї від тебе чекати,

Та з якої сторони тебе виглядати?

Була б я голубкою, та мала б я крила,

То давно шукати тебе б полетіла…»

Учень 1: Плаче, тужить мати, сина виглядає.

Що нема його в живих, навіть і не знає.

Бо поїхав на заробітки у чужу країну,

Там продали лихі люди, наче ту скотину.

Змушували працювати, грошей не платили,

І якоюсь баландою раз у день кормили.

Ті знущання та хвороба хлопця підкосили,

Ніхто з рідних не прийде вже до його могили.

Учень 2: «Повій, вітре, на Вкраїну, розкажи матусі,

Хай мене вже не чекає, бо не повернуся.

Розкажи всім українцям, нехай вони знають,

Як у рабстві їхні діти гроші заробляють.»

Учень 1: …Все затихло навкруги, сонечко сідає,

Сива мати біля хати  сина виглядає…

 

 

Учитель: Часто буває так, що людина, потрапивши в складну ситуацію за кордоном, не знає, куди звернутися за допомогою.

Заповніть таблицю:

 

Проблемна ситуація

Куди звернутись за допомогою

Людина збирається за кордон і їй потрібна консультація

 

Постраждалий потребує медицинської допомоги

 

Постраждалий не хоче (боїться) їхати зразу додому

 

Громадянин загубив свій паспорт за кордоном

 

Людину змушують працювати за кордоном

 

Людина  зникла безвісти за кордоном

 

 

Слова для довідок:  Національна «гаряча лінія», консульство/посольство України,   недержавні організації,  соціальні служби,  реабілітаційний центр,  поліція.

 

 

Не обовязково їхати за кордон, щоб впасти в залежність від експлуататорів. За  статистикою МОМ, 4% постраждалих від торгівлі людьми потрапили в рабство в межах України. Найбільше від цієї проблеми страждають діти-одна з найбільш уразливих верств населення. Для того, щоб потрапити у рабство, їм не потрібно перетинати кордон-пройдіться лиш по вулицям великого міста і зверніть увагу на дітей-жебраків…

Торгівля дітьми означає будь-який акт або угоду, внаслідок яких дитина передається будь-якою особою або  будь-якою групою осіб іншій особі або групі осіб за винагороду або інше відшкодування.

Дитина - особистість, яка перебуває в процесі активної соціалізації, але не може відстоювати свої інтереси на рівні дорослого - у нормативно-правовому й психологічному відношенні.

Дитина може сприймати своє становище «жертви» як належне;

головними об'єктами торгівлі дітьми виступають: немовлята; діти молодшого шкільного і дошкільного віку; підлітки; юнаки і дівчата;

головними суб'єктами торгівлі дітьми виступають: батьки, посадовці, інші особи.

 

Хлопчик:  «Ой, подайте, добрі люди,

Жебраку малому,

Бо погано мені буде,

Як прийду додому.

Бо немає в мене тата,

А мама-пяниця,

І холодна моя хата,

А з їжі- водиця.

Мене мати виганяє

Тут жебракувати,

Усі гроші забирає

Та йде пропивати…»

Учитель: Простягає він несміло

Руки до людини,

Та нема нікому діла

До цього хлопчини.

Що ж це, люди, з нами сталось

У вік технологій,

Невже ми не допоможем

Цій дитині вбогій?

-Яким же чином можна  на побутовому рівні запобігти розповсюдженню найгірших форм дитячої праці в Україні?

1.Не подавайте дітям милостиню на вулицях. Даючи гроші, Ви сприяєте утриманню дитини на вулиці.  У маленького жебрака є «хазяїн», який забирає всі гроші.

2. Не можна користуватись дитячою працею!

3.Потрібно інформувати місцеві органи про дітей шкільного віку, які не ходять в школу через залучення їх до праці.

4.НЕ купуйте товари з використанням дитячої праці. НЕ купуйте товарів у тих підприємців, де діти працюють вантажниками!

5.НЕ залишайтесь осторонь, якщо знаєте про випадки дитячої проституції, сексуальних домагань!  Терміново повідомте в правоохоронні органи.

6.Пам’ятайте: працюючі діти- це теж тільки діти!

 

Учитель:   Конвенція ООН про права дитини визнала торгівлю дітьми, як злочин. 191 держава підписала цю Конвенцію, цей документ набув чинності в Україні 27 червня 1991 року.

 

Робота в групах:  Вправа «Правда-неправда».

-Зараз ви отримаєте карточки , де відмічені реальні факти і стереотипи відносно поведінки людей, які збираються за кордон, або потерпілих.

Напроти кожного ви повинні зробити помітку: П (правда), або Н (неправда).  Свої відповіді обґрунтуйте.

  1. Потерпілими від торгівлі людьми можуть бути чоловіки, жінки і навіть діти.
  2. Всі, хто їде за кордон, знає, що з ними буде.
  3. В біду потрапляють тільки легковажні люди
  4. Людей затягують в сіті работоргівців обманним шляхом
  5. Зі мною такого ніколи не буде
  6. Потерпілими від торгівлі людьми стають жінки
  7. Продати людину в рабство можна тільки за кордоном.
  8. Є випадки, які свідчать про розповсюдження внутрішньої торгівлі людьми.

Створення інформаційних плакатів.

-Тепер Ми виготовимо з вами інформаційні плакати.

1-ша група:  «Захист дітей від комерційної експлуатації»

 

2-га група:  «Як не потрапити в рабство за кордоном»

Для роботи ви отримаєте  ватмани, маркери, листки і вирізки з інформацією по темі.

(Представлення плакатів)

 

Учитель:  На  закінчення нашої виховної години мені хочеться побажати вам в майбутньому  зробити свідомий і виважений вибір .  Памятайте, що з будь-якої ситуації можна знайти вихід. Будьте готові прийти ближньому на допомогу.

Ти можеш бути бідним чи багатим

Світами править чи сміття мести

Та перш за все людського не забудь ти

І людяності ти не полиши.

 

Ти можеш буть відмінником в навчанні

А можеш і не досягти мети

Та будь людиною завжди ти

І з гідністю в перед іди

 

Ти можеш бути красенем, моделлю

А можеш з вадою прожити все життя

Та мудрість, чемність, болю розуміння

Не полиши людського співчуття.   (Є. Бабій)

 

 

 

Використані матеріали:                                                                                                Учбово-методичний посібник «Предотвращение

торговли людьми и эксплуатации детей»-Юрисконсульт, Киев, 2006;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Літвінова Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кобцева Наталя Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Новомлинська Дар'я Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Макаренко Тетяна Дмитрівна
    Дякую за змістовну розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Кичук Лариса Вікторівна
    Цікавий і змістовний сценарій, який дає можливість учням глибоко усвідомити цю проблему і у майбутньому уникнути її самим.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
doc
Додано
10 січня 2018
Переглядів
14768
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку