Людина починається з добра

Про матеріал

Людина починається з добра.

Мета: продовжувати знайомство учнів з творами В.О.Сухомлинського,формувати і розвивати у дітей переконання в тому, що добра, чуйна людина проявляється у своїх вчинках. Навчати учнів оцінювати вчинки персонажів оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення. Проводити індивідуально-корекційну роботу,спрямовану на виховання доброзичливості, толерантності.

Хід заняття.

Привітання вихователя

- Доброго дня!

- Доброго вчора, сьогодні, щодня!

- Хай не псується годинник на вежі,

Хай буде все на Землі, як належить!

Сонце – як сонце, літо – як літо,

Дощик – як дощик, діти – як діти.

- Кожному дому я щастя бажаю:

Маку – цвітіння, житу – врожаю.

Небові – миру, голубу – неба,

Кожній дитині – всього, що їй треба.

Сьогодні ми з вами вже вкотре поговоримо про те, що таке добро, доброта, чуйність, милосердя, взаєморозуміння, прощення. Адже ви вже не маленькі і розумієте, як потрібно жити, щоб про вас говорили тільки гарні слова. Вам вже по 10-11 років і ви знаєте , що таке добре і погано. І робити добро –це ніби відчувати на собі ласкаве тепло сонячних промінців.І я дарую вам такі промінці.

А сонечко нам допоможе –

Воно уважно слухати може.

Сьогодні ж поговорим до пуття

Про нас, характер, звички і життя.

( вішаю сонечко )

Мабуть, ви помітили, що з початку нашого заняття в класі лунають добрі, лагідні слова. Адже і тема заняття відповідна:

« Людина починається з добра»

• Скажіть, як ви розумієте цей вислів?

• А коли взагалі починається людина?

• А чи є однакові люди?

• Від чого залежить, якою бути людині?

( відповіді учнів )

Вихователь. Життя-це дуже складна річ, і буває в ньому по-всякому: є в ньому і сміх, і сльози, і радість, і горе, і добро, і зло, хороші і погані люди і вчинки. І ось розібратися в різних життєвих ситуаціях, знайти стежку добра і милосердя нам сьогодні допоможуть оповідання Василя Олександровича Сухомлинського. Я сподіваюсь, що ви пам'ятаєте, хто це, і чому ми називаємо цю людину великим вчителем.

Діти розповідають про В.О. Сухомлинського.

Читання оповідання «Добре слово»

Тренінг»Хвилини роздумів» на основі прочитаного оповідання.

Звичайно, добре слово лікує, дає сили і наснаги навіть хворій людині, а образи можуть збити з ніг навіть здорову людину. Напевно, кожен з вас, спілкуючись з іншими людьми. Дітьми інколи, навіть не бажаючи того, вимовляє погані, неприємні слова. Якщо таке було, опустіть в воду ложку солі.(Дітям роздаю склянки з водою і сіллю окремо).А тепер уявіть собі, що ця вода-людина, а сіль- це погані слова, які ви говорили цій людині. А тепер скуштуйте цю воду на смак. Яка вона? Солона, аж гірка, чи не так? Ось так гірко на душі в того, кому ви наговорили неприємних слів. Можливо, ви тепер шкодуєте, про те, що сталося, але як не можна сіль вже відділити від води, так і в людській душі залишилось гірко і образливо.

Учень читає вірш

Знайте всі, як два по два, що образливі слова

І на вулиці, і вдома вибухають, наче бомба.

Б'ють в лице сильніш од вітру, ще й забруднюють повітря.

Заважають їсти, спати, то навіщо ж їх казати?!

Кажімо більше ніжних слів знайомим, друзям і коханим.

Нехай комусь тепліше стане від зливи наших почуттів.

Бо слова ласкаві, щирі з пліч знімають смутку гирі.

Добрі усмішки дарують, пестять, гріють і лікують.

Вихователь.

Я надзвичайно люблю читати оповідання Сухомлинського про сім'ю, про стосунки між батьками і дітьми, про бабусь і дідусів. Ми з вами теж читали багато таких оповідань. Давайте їх згадаємо.(Оповідання про хлопчика на шовковиці, про бабусю, в якої тремтять руки, тощо.)

А зараз я прочитаю вам оповідання, яке ви ще не чули і нагадаю вже вам знайоме. А ви порівняйте ставлення дівчаток до бабусь в цих оповіданнях і зробіть висновки.

Читання оповідань «Тихо, бабуся відпочиває» і «Святковий обід».

Бесіда. А в кого з вас є бабуся? Як ви до неї ставитесь? Чим відрізняється бабуся від мами?

Логопедична хвилинка.

Розучування скоромовки.

Бабуся в кіоску забула авоську,

А внучка Ганнуся відразу гайнула

Забуту авоську бабусі вернула.

Словникова робота.

Демонструю дітям авоську і розповідаю про застосування цієї речі.

Вихователь. Скоромовку проговорили, майже вдалося. А зараз давайте з'ясуємо, яка у вас пам'ять, уява, як ви зможете згадати те, що побачили. Я вам буду показувати картинки на тему «Добре» чи «Погано», а ви по порядку будете собі відкладати смайлики, що відповідатимуть змісту картинок.(Роздаю дітям смайлики із задоволеним і незадоволеним виразом обличчя).Ваше завдання запам'ятати послідовність цих картинок і пояснити вибір смайлика.(Працюю зі слабшими дітьми).

Вихователь. А зараз я знову хочу звернутися до оповідань Сухомлинського, і це оповідання для мене особисто найбільш хвилююче і значуще, бо воно про матір. І згадую я слова відомої пісні »…хто образить матір, тому не минеться, хто забуде матір, тому не проститься…» За Біблейськими вченнями мати стоїть між своєю дитиною і Богом. І від того, як дитина ставитиметься до матері, залежить все її життя. І найбільшої Божої кари

заслуговує той, хто посміє образити матір.

Читання оповідання »Образливе слово»

Тренінг «Як не поранити серце»

Вихователь. В мене в руках серце. Воно пошите з приємної на дотик тканини. Уявіть, що це –серце матері. Я знаю, що кожен з вас, у кого є мама, колись не слухався її, сперечався, навіть доводив до сліз. Хто чесний і признається в цьому, хоч це так неприємно і соромно? Я пропоную ниткою зробити декілька швів на цьому серці. Ці шви-це ті слова і образи, які ви казали мамі. Ви попросили пробачення і тепер спробуйте витягнути цю нитку. Простіше було шити, ніж тепер витягати. Ви рвете нитку, порушується тканина, а якщо і вдалося нитку витягнути, то слід все одно залишився. Ось так ваші образливі слова, вчинки, грубощі залишають слід на маминому серці. І ці шрами ніколи не загояться, хоч мама вас і пробачає. Думайте, щоб не було пізно!

Підсумок заняття

Вихователь

Мені здається, що все сказане сьогодні не минеться, не залишиться лише словами. Кожен з вас – маленька людина, яка прагне стати справжньою особистістю – зі своїми почуттями, рисами характеру. Скажіть мені будь ласка, якою буде ваша відповідь завтра, якщо вас запитають:

»А про що ви вчора говорили на занятті?»

-А пройде тиждень, місяць - що ви зможете згадати з того, що сьогодні чули і бачили?

-А уявіть собі, що пройде 10-15 років, ви дорослі, маєте свої сім'ї, своїх діток .Чи буде вам тоді що згадати про сьогоднішнє заняття?

Очікувані відповіді дітей.Позитивне прогнозування.

Учні. Шукаймо в людях доброти,

Щоб розбудить мізерні душі.

Добро відкриє нам світи

І слово правди не порушить.

Шукаймо в людях доброти,

Мов зав' язі у кожнім цвіті.

І менше стане гіркоти,

І зменшиться тривог на світі.

Зло нічого не дає, крім зла.

Вмій прощати, як прощає мати.

За добром добро спіши воздати, -

Мудрість завжди доброю була.

Перегляд файлу

Людина починається з добра.

 

 Мета: продовжувати знайомство учнів з творами В.О.Сухомлинського,формувати і розвивати у дітей переконання в тому, що добра, чуйна людина проявляється у своїх вчинках. Навчати учнів оцінювати вчинки  персонажів оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення. Проводити індивідуально-корекційну роботу,спрямовану на виховання доброзичливості, толерантності.

Хід  заняття.

Привітання вихователя

 

-    Доброго дня!

 

-    Доброго вчора, сьогодні, щодня!

 

-    Хай не псується годинник на вежі,

      Хай буде все на Землі, як належить!

      Сонце – як сонце, літо – як літо,

      Дощик – як дощик, діти – як діти.

 

-    Кожному дому я щастя бажаю:

     Маку – цвітіння, житу – врожаю.

     Небові – миру, голубу – неба,

     Кожній дитині – всього, що їй треба.

 

Сьогодні ми з вами вже вкотре поговоримо про те, що таке добро, доброта, чуйність, милосердя, взаєморозуміння, прощення. Адже ви вже не маленькі і розумієте, як потрібно жити, щоб про вас говорили тільки гарні слова. Вам вже по 10-11 років і ви знаєте , що таке добре і погано. І робити добро –це ніби відчувати на собі ласкаве тепло сонячних промінців.І я дарую вам такі промінці.

 

 

         А сонечко нам допоможе –

         Воно уважно слухати може.

         Сьогодні ж поговорим до пуття

         Про нас, характер, звички і життя.

               ( вішаю сонечко )

Мабуть, ви помітили, що з початку нашого заняття в класі лунають добрі, лагідні слова. Адже і тема заняття відповідна:

 

                 « Людина починається з добра»

 

    Скажіть, як ви розумієте цей вислів?

    А коли взагалі починається людина?

    А чи є однакові люди?

    Від чого залежить, якою бути людині?

               ( відповіді учнів )

Вихователь. Життя-це дуже складна річ, і буває в ньому по-всякому: є в ньому і сміх, і сльози, і радість, і горе, і добро, і зло, хороші і погані люди і вчинки. І ось розібратися в різних життєвих ситуаціях, знайти стежку добра і милосердя нам сьогодні допоможуть оповідання Василя Олександровича Сухомлинського. Я сподіваюсь, що ви пам’ятаєте, хто це, і чому ми називаємо цю людину великим вчителем.

Діти розповідають про В.О. Сухомлинського.

Читання оповідання «Добре слово»

 

 

Тренінг»Хвилини роздумів» на основі прочитаного оповідання.

Звичайно, добре слово лікує, дає сили і наснаги навіть хворій людині, а образи можуть збити з ніг навіть здорову людину. Напевно, кожен з вас, спілкуючись з іншими людьми. Дітьми інколи, навіть не бажаючи того, вимовляє погані, неприємні слова. Якщо таке було, опустіть в воду ложку солі.(Дітям роздаю склянки з водою і сіллю окремо).А тепер уявіть собі, що ця вода-людина, а сіль- це погані слова, які ви говорили цій людині. А тепер скуштуйте цю воду на смак. Яка вона? Солона, аж гірка, чи не так? Ось так гірко на душі в того, кому ви наговорили неприємних слів. Можливо, ви тепер шкодуєте, про те, що сталося, але як не можна сіль вже відділити від води, так і в людській душі залишилось гірко і образливо.

Учень читає вірш

Знайте всі, як два по два, що образливі слова

І на вулиці, і вдома вибухають, наче бомба.

Бють в лице сильніш од вітру, ще й забруднюють повітря.

Заважають їсти, спати, то навіщо ж їх казати?!

Кажімо більше ніжних слів знайомим, друзям і коханим.

Нехай комусь тепліше стане від зливи наших почуттів.

Бо слова ласкаві, щирі з пліч знімають смутку гирі.

Добрі усмішки дарують, пестять, гріють і лікують.

Вихователь.

Я надзвичайно люблю читати оповідання  Сухомлинського про сімю, про стосунки між батьками і дітьми, про бабусь і дідусів. Ми з вами теж читали багато таких оповідань. Давайте їх згадаємо.(Оповідання про хлопчика на шовковиці, про бабусю, в якої тремтять руки, тощо.)

А зараз я прочитаю вам оповідання, яке ви ще не чули  і нагадаю вже вам знайоме. А ви порівняйте ставлення дівчаток до бабусь в цих оповіданнях і зробіть висновки.

Читання оповідань «Тихо, бабуся відпочиває» і «Святковий обід».

Бесіда. А в кого з вас є бабуся? Як ви до неї ставитесь? Чим відрізняється бабуся від мами?

Логопедична хвилинка.

Розучування скоромовки.

Бабуся в кіоску забула авоську,

А внучка Ганнуся відразу гайнула

Забуту авоську бабусі вернула.

Словникова робота.

Демонструю дітям авоську і розповідаю про застосування цієї речі.

Вихователь. Скоромовку проговорили, майже вдалося. А зараз давайте зясуємо, яка у вас пам'ять, уява, як ви зможете згадати те, що побачили. Я вам буду показувати картинки на тему «Добре» чи «Погано», а ви по порядку будете собі відкладати смайлики, що  відповідатимуть змісту картинок.(Роздаю дітям смайлики із задоволеним і незадоволеним виразом обличчя).Ваше завдання запам’ятати послідовність цих картинок і пояснити вибір смайлика.(Працюю зі слабшими дітьми).

Вихователь. А зараз я знову хочу звернутися до оповідань Сухомлинського, і це оповідання для мене особисто найбільш хвилююче і значуще, бо воно про матір. І згадую я слова відомої пісні »…хто образить матір, тому не минеться, хто забуде матір, тому не проститься…» За Біблейськими вченнями мати стоїть між своєю дитиною і Богом. І від того, як дитина ставитиметься до матері, залежить все її життя. І найбільшої Божої кари

  заслуговує той, хто посміє образити матір.

Читання оповідання »Образливе слово»

Тренінг «Як не поранити серце»

Вихователь. В мене в руках серце. Воно пошите з приємної на дотик тканини. Уявіть, що це –серце матері. Я знаю, що кожен з вас, у кого є мама, колись не слухався її, сперечався, навіть доводив до сліз. Хто чесний і признається в цьому, хоч це так неприємно і соромно? Я пропоную ниткою зробити декілька швів на цьому серці. Ці шви-це ті слова і образи, які ви казали мамі. Ви попросили пробачення і тепер спробуйте витягнути цю нитку. Простіше було шити, ніж тепер витягати. Ви рвете нитку, порушується тканина, а якщо і вдалося нитку витягнути, то слід все одно залишився. Ось так ваші образливі слова, вчинки, грубощі залишають слід на маминому серці. І ці шрами ніколи не загояться, хоч мама вас і пробачає. Думайте, щоб не було пізно!

Підсумок заняття

Вихователь

Мені здається, що все сказане сьогодні не минеться, не залишиться лише словами. Кожен з вас – маленька людина, яка прагне стати справжньою особистістю – зі своїми почуттями, рисами характеру. Скажіть мені будь ласка, якою буде ваша відповідь завтра, якщо вас запитають:

»А про що ви вчора говорили на занятті?»

-А пройде тиждень, місяць - що ви зможете згадати з того, що сьогодні чули і бачили?

-А уявіть собі, що пройде 10-15 років, ви дорослі, маєте свої сім’ї, своїх діток .Чи буде вам тоді що згадати про сьогоднішнє заняття?

  Очікувані відповіді дітей.Позитивне прогнозування.

Учні. Шукаймо в людях доброти,

         Щоб розбудить мізерні душі.

         Добро відкриє нам світи

         І слово правди не порушить.

 

          Шукаймо в людях доброти,

          Мов зав’ язі у кожнім цвіті.

          І менше стане гіркоти,

          І зменшиться тривог на світі.

 

          Зло нічого не дає, крім зла.

          Вмій прощати, як прощає мати.

          За добром добро спіши воздати, -

          Мудрість завжди доброю була.

 

doc
Додано
10 січня 2018
Переглядів
2538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку