Година спілкування у 8 класі до Місячника цивільного захисту "Людина ХХІ ст. - хто вона: господар чи слуга"

Про матеріал
Конспект години спілкування у формі усного журналу до Тижня БЖД в рамках Місячника цивільного захисту.
Перегляд файлу

Людина XXI ст. – хто вона: господар чи слуга?

Година спілкування у 8 класі до Місячника цивільного захисту

Мета:формувати здатність здобувачів освіти активно, відповідально та ефективно реалізовувати права та обов’язки; формувати здатність учнів застосовувати в умовах конкретної ситуації сукупність здоров’язбережувальних компетенцій, вчити використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання особистісних і суспільно значущих завдань; формувати діяльнісний підхід,  спрямований на розвиток умінь і навичок, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших людей;

Обладнання: комп’ютер, презентація, роздатковий матеріал «долоньки», «листочки для дерева рішень», сигнальні картки зеленого й червоного кольорів, гідрогелеві кульки, віник, совок, пилосос, аркуші паперу, щітка, побутова хімія, сірники, пітарди, бенгальські вогні.

Форма проведення – усний журнал

Класний керівник – Яновець О.П.

Епіграф

Вогонь – хороший слуга, але поганийгосподар.

Мрідула Гош
Хід заняття

І.Вступна частина

1. Організаційний момент.

Вчитель.Добрий день, діти! Я рада всіх вас бачити в нашому дружньому колі. Ви вже маєте життєвий досвід, певні знання та навички, які допомагають вам усвідомити, що найвищою цінністю на світі є людське життя та здоров'я. Розмова сьогодні в нас буде серйозна та важлива. Науково-технічний прогрес дійшов до такої точки розвитку, що людині тільки залишається безтурботно користуватися його благами. Але чи завжди людина тільки користувач? Чи, можливо, ми уже слуги створеної нами ж, людьми, цивілізації?

«Мій дім - моя фортеця», -кажуть англійці. Але чи така це вже фортеця, яка нас може захистити?Над цим питанням нам потрібно сьогодні замислитися. Ваші знання, уміння, навички та досвідстануть в нагоді, тому зберіться та приготуйтеся працювати.

 

2. Мозковий штурм.

Притча «Шматочок глини».(Слайд №1)

Бог слепил человека из глины, и остался у него неиспользованный кус... »  Кулинарные рецепты

 

Коли Бог зліпив людину з глини,у нього залишився невикористаний шматочок.

  • Що ще зліпити тобі? – запитав Бог у людини.
  • Зліпи мені щастя, - попросила та.

Нічого не відповів Бог, лише поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився.

 

  • Як ви гадаєте, для чого Бог зробив саме так?

(Підвести дітей до висновку, що сама людина повинна зліпити собі щастя, виліпити своє життя таким, яким вважає і якого прагне саме вона.)

 

3. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Все в твоїх руках».

(Слайд №2)Використання квестів як засобу активізації освітньої діяльності дітей

Мета: вчитися планувати власне життя.

На долоні написати свою мету(мрію), а на пальчиках –кроки до її здійснення.

Життя дається лише один раз. Яким воно буде, залежить лише від вас. Кожній людині у житті доводиться вибирати. Вам також щодня доводиться робити вибір: ви обираєте, що одягати, яку музику слухати, з ким дружити, що на сніданок приготує мама, про що мріяти. Для того, щоб зробити правильний вибір, людина повинна усвідомити: хто вона є, ким хотіла б стати в житті, і що слід зробити, щоб досягти цього. Але, насамперед, людина повинна берегти своє життя, дотримуватись правил безпеки, щоб змогти здійснити всі свої мрії.

4. Повідомлення теми та мети заходу.

(Слайд №3)Изображения Стрелы | Бесплатные векторы, стоковые фото и PSD

1. Вправа «Мікрофон»

Учні передають мікрофон один одному, продовжуючи фразу: «Мійдім – це…»

 

Вчитель.В народі існує такий вислів: «Щоб подолати ворога, необхідно знати його в обличчя».Ми вже не уявляємо свого життя без побутової техніки. Вона створена для того, щоб полегшити наш побут, полегшити прибирання в будинках, готування їжі, зробити наше життя комфортнішим. Але чи так все чудово, як здається на перший погляд? Те, що нас оточує щодня, може в будь-який момент показати вороже обличчя. Отже, сьогодні ми детально познайомимося  із «ворожими сторонами» звичних і таких необхідних предметів в житті людей.

 

ІІ. Основна частина

Сторінка 1.Побутове середовище(Слайд №4)

побутова техніка

Вчитель. Про те, що електричні побутові прилади одночасно корисні й небезпечні для здоров’я, знають усі. Як же захиститися від шкідливого впливу?

 
Учень. Холодильник

Найбільш небезпечними вважаються холодильники, оснащені системою Nofrost — від них виходять електромагнітні випромінювання в радіусі до 1,5 м. І стіни цьому випромінюванню не перешкода. Тому, щоб холодильник з одного не перетворився на систематичного шкідника потрібно, по-перше, не перебувати довго біля нього, а подруге, не розташовувати ліжко, а тим більше його узголів’я, за стіною таким чином, щоб через стіну знаходився холодильник. Тобто, ніякого постійного сусідства!

 
Учень. Мікрохвильова піч

Якщо корпус СВЧ-печі не пошкоджений, то в принципі він досить надійно захищає від електромагнітного випромінювання. Нічого страшного немає і в продуктах, приготовлених у такій печі — мікрохвилі підвищуючи, частоту коливань частинок речовини (продукту), усього лише підвищують його температуру. Скажімо так, працююча мікрохвильова піч не шкідливіша за завжди працюючого холодильника — просто тримайтеся від неї, коли вона включена, на відстані 1,5 м.

 
Учень. Пральна машина

Ступінь шкідливого впливу у ввімкненому режимі пралки приблизно, як у вічно працюючого холодильника. Найкращий спосіб захисту: розмістіть вашу незамінну помічницю у ванній кімнаті, а поки трудиться, перучи білизну, не «провідувати» її особливо часто.

 
Учень. Телевізори та комп'ютери

Саме вони задають найбільшої шкоди для нашого здоров'я. Як добре, що зараз ринок пропонує все нові та новімоделі, в яких мінімізовано шкідливев ипромінювання, на відміну від їх попередників. Крім того, сидячи за екраном монітора довгий час, ми погіршуємо зір і завдаємо шкоди хребту. Це ще загрожу ємігренню, апатією і занепадом сил, а все тому, що електромагнітні хвилі і часта зміна картинок змушує напружувати нервову систему без потреб. Важливо навчитися користуватися благами з розумом, з користю для здоров'я, а не навпаки.

 

13bbff207b3ef25d0e32832b9f77c75eВчитель :Будьте обережні, найнебезпечніше – це ураження електричним струмом!

 

 

 

 

 

 

 

Сторінка 2.Спалювання листя і сухої трави(Слайд №5)

 

Спалювання листя – це шкода довкіллю і нашому здоров'ю! | Здолбунівська РДА

 

Вчитель.Спалюваннял истя і сухої трави є надзвичайно небезпечним. При згоранні однієї тони рослинних залишків у повітря вивільняється біля 9 кг мікрочастинок диму. До їхнього складу входять пил, оксиди азоту, угарний газ, важкі метали і низка канцерогенних сполук. В тліючому без доступу кисню листів виділяється бензопірен, який здатен викликати у людини ракові захворювання.

Додаткова проблема полягає в тому, що з листям, як правило, горить і безліч різноманітного сміття, що суттєво посилює забруднення атмосфери. При згоранні, поліетиленового пакета, в повітря вивільняється до 70 різноманітних хімічних сполук, більшість з яких отруйні для людини. Конституція України гарантує кожному безпечне для життя і здоров’я довкілля. Закон України «Про охорону атмосферного повітря» забороняє спалювання листя. Відповідальність за порушення цієї норми передбачена Адміністративним кодексом України (ст. 77). Є також інші законодавчі та нормативні заборони.

Місцеві органи влади можуть мати додаткові рішення щодо неприпустимості спалювання листя. 

 

Сторінка 3. Розлив ртуті.(Слайд №6)

У Черкаській лікарні ліквідували розлив ртуті | Про Головне

 

Навчальний експеримент: Вчитель розсипає дрібні гідрогелеві кульки («ртуть») і пропонує учням їх зібрати.

Гидрогелевые шарики: за и против. Мнение врачей — Сайт газеты "РВС"

У класі є віник, аркуші паперу, щітка, пилосос, банка, марлеві пов’язки, кришка, вода.

Очікуваний результат:

  • Захистіть органи дихання хоча б вологою марлевою пов’язкою;
  • Збирайте щіточкою на папір, скидайте в банку;
  • Банку щільно закрийтекришкою;
  • Використання пилососа й віника для збирання ртуті - забороняється. 

 

Сторінка 4.Небезпечна побутова хімія(Слайд № 7)

Побутова хімія

Учень.Побутова хімія, безсумнівно – досягнення цивілізації. Основна функція миючихзасобів – розчинення забруднень. Таким чином, побутова хімія піднімає з дна вже давно осілі там важкі метали, радіонукліди, пестициди і знову повертає їх у воду. Заради збереження здоров'я свого і всієї нашої  планети дотримуйтесь наступних рекомендацій:

• замініть побутову хімію менш небезпечними аналогами;

• уникнення надлишкового використання побутової хімії;

• обов'язково звертайте увагу на те, що написано на етикетці та інструкції;

• зберігайте засоби побутової хімії в добре закритих ємкостях і в приміщенні, де мешканці дому знаходяться рідко;

• частіше провітрюйте приміщення.

Альтернативою побутової хіміїможе стати:

• гірчиця;

• звичайна кухонна сода;

• теплий мильний розчин.

У разі правильного використання засоби побутової хімії безпечні, але неуміле користування ними може стати джерелом лиха.

Учень.Особливо уваги потребує лікарська небезпека, бо  в побуті часто виникають ситуації, в яких використовують ліки. Тут широко розповсюджені лікарські препарати, основою яких частіше всього є синтетичні хімічні речовини, а,отже, до них треба відноситися з обережністю. Дуже часто при неправильному вживанні - передозуванні, одночасному прийомі кількох ліків спостерігаються небезпечні явища. Особливо небезпечніл іки в руках дітей, які ваблять їх своїм гарним виглядом.

Сторінка 5. Основні причини пожежі в побуті(Слайд № 8)

Знаменні події 2 березня: День сірникаНа Великоберезнянщині 13-річний хлопчик ледь не спалив школу | PMG.ua –  новини Мукачева та Закарпаття

Вчитель. Виникнення пожежі на промислових, виробничих або громадських об'єктах в більшості випадків відбувається в результаті грубого порушення правил безпеки. Як правило, загоряння в побутових умовах обумовлені випадковостями і людським фактором, що, втім, не скасовує  відповідальності винуватців.У чому особливість побутової пожежі?

Мозковий штурм : «10 причин пожеж у побуті»

Очікуваний результат:

  1. Дитяч іпустощі.
  2. Недопалок сигарети.
  3. Порушення в монтажі або експлуатації електрообладнання.
  4. Використання приладів, які не мають адаптації до електромережі.
  5. Пошкодження в проводів або неправильна її укладка.
  6. Порушення в експлуатації опалювального обладнання.
  7. Застосування вогненебезпечного інструменту з метою ремонту або будівництва.
  8. Неправильне поводження з хімічними препаратами.
  9. Порушення в поводженні з піротехнічнимизасобами.
  10. Розведення багать у підвальних приміщеннях і на горищах.

Дерево рішень «Як діяти при пожежі?»

Дерево рішень - приклад. Методи прийняття рішень

Вчитель.Якщо запобігти небезпеці не вдалося і пожежа почалася, то слід негайно вжити відповідних заходів з порятунку людей або, якщо є можливість, ліквідації загоряння.

Очікуваний результат:

  • Необхідно відключити електроприлад, який міг стати причиною загорання;
  • Якщо цього зробити не вдалося, то слід відключити електроживлення всієї квартири (будинку) на щитку;
  • оскільки причини пожежі в побутіможуть бути не пов'язані з технікою, то порядок дійможе бути іншим. У кожному разі перші спроби гасіння пожежі слід зробити у вигляді накривання джерела вогню щільною несинтетичною тканиною. Цей спосіб дозволить відгородити полум'я від кисню, за рахунок якого і відбувається горіння;
  • необхідно зробити дзвінок в пожежну службу, вказавши точні дані місцезнаходження та інші відомості, які можуть знадобитися оператору;
  • якщо спроби боротьби з вогнем ні до чого не привели, слід вивести людей з приміщення.

 

ІІІ. Заключна частина

1.Робота над епіграфом

2.Брейн-шторм

Діти за допомогою  сигнальних карток зеленого (відповідь – так) і червоного (відповідь – ні) дають відповіді на питання:

  1. Пожежу від електроприладу заливають водою (червоний).
  2. Пожежників викликають за номером 101 (зелений).
  3. Виймаючи електричну вилку з розетки тягнути за провід(червоний).
  4. Користуватися електроприладами, приймаючи душ (червоний).

 

    Вчитель. З вищесказаного виходить, що світ  небезпек цілком пізнаваний, і що у людини є достатньо засобів та способів захисту від цих небезпек.

«Тепер, коли ми навчилися літати в повітрі як птахи, плавати під водою, як риби, нам не вистачає тільки одного: навчитися жити на землі, як люди»

Бернард Шоу.

 

 

Бережімо себе!

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 жовтня 2020
Переглядів
1057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку