21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Година спілкування у формі тренінгу

Про матеріал

Тренінг- гра «Моя майбутня професія» для 7-9 класів.

Мета:дати учням уявлення про професії, допомогти виявити здібності до певного виду діяльності, ознайомити з класифікацією основних професій, виховувати повагу до працівників різних типів професій.

Перегляд файлу

 

Тренінг- гра «Моя майбутня професія»

Мета: дати учням уявлення про професії, допомогти виявити здібності до певного виду діяльності, ознайомити з класифікацією основних професій, виховувати повагу до працівників різних типів професій.

Обладнання: картки із завданням.

Епіграфи:

«Щирий скарб для людей - уміння трудитися» (Езоп).

«Будемо трудитися, тому що праця це батько задоволення» (Стендаль).

«Той, хто з дитинства знає, що праця є закон життя, хто змолоду зрозумів, що хліб добувається тільки в поті чола, той здатний до подвигу, тому що в потрібний день і годину в нього найдеться воля його виконати й чинності для цього» (Жуль Верн).

Хід уроку

І. Організаційна частина. Призначення чергових. - Перевірка присутніх на уроці учнів. - Повідомлення теми та мети уроку – бесіди.

ІІ. Основна частина.

Вступне слово методиста

Добрий день, шановні! Кожен з Вас хоча б раз у житті замислювався над тим, ким хоче стати у майбутньому, з чим пов’язати свою долю. Довго думаючи і сперечаючись, перегорнувши безліч сторінок літератури для абітурієнтів, відвідавши майже всі вищі навчальні заклади рідного міста, багато хто все одно не бачить себе у майбутньому. Як же страшно помилитися у виборі майбутньої професії! Саме цей крок дуже важливий для розвитку подій нашого життя, і саме він може стати вирішальним. Нещодавно я прочитала в газеті статтю про вибір професії, в якій автор вказував на три ознаки справжнього майстра своєї справи. Першою він назвав високе професійне вміння, тобто досконале володіння своєю професією. Друга — це творче ставлення до праці. А третя (найголовніша) — бути корисним для людей. Я цілком згодна з цими критеріями. І раніше, чесно кажучи, навіть не міркувала над питанням: що таке майстерність? Іноді необхідно замислитись над тим, чи потрібна ота користь людям? Можна ж просто працювати — і більш нічого; Навчився робити своє діло — і роби. Аби платили побільше. Але не все так просто. Праця будь-якої людини повинна бути корисною. Хіба не приємно, коли твій труд потрібен іншим? Знайти своє покликання — значить виявити себе у праці, яка найкраще відповідала б складові твоєї душі, інтересам, способу життя. Потрібно правильно обирати професію, відчувати свої нахили, навчитися об’єктивно оцінювати себе і свої можливості. Це, на перший погляд, просто, а насправді — немає нічого складнішого. У світі існує більше 50 тисяч професій. Як знайти серед них свою? Скільки з них ми собі більш-менш представляємо? На що орієнтуватися? На питання: «Ким ти хочеш стати після школи?» -старшокласники не завжди можуть відповісти. А тим часом проблема вибору професії дуже серйозна. Особливо сьогодні, коли наше суспільство вступило в ринкові відносини. Від людини все більшою мірою потрібні високий професіоналізм, готовність швидко пристосовуватися до нових явищ суспільного й економічного життя. Різко зростає інтенсивність праці, що вимагає підвищеної витривалості. Що ж потрібно для тог щоб зробити свій професійний вибір? Щоб вибрати свою справу розумно, потрібно для початку розібратися у своїх власних, говорячи психологічною мовою, установках. Зараз я розповім про основні типи професійної діяльності людини. У багатьох країнах намагалися й намагаються створити класифікацію професій. У нашій країні прийнято користуватися класифікацією професора Е.А. Клімова. Його класифікація ділить всі професії на 5 основних типів:

I. Людина-Природа. Цей тип поєднує професії, представники яких мають справу з об'єктами, явищами й процесами живої й неживої природи (ветеринар, агроном, гідролог, вівчар, механізатор, тракторист). Для них характерний загальний предмет праці - тварини й рослини, ґрунт і повітряне середовище - природа.

2. Людина-Техніка. Це можуть бути пілоти, водії, матроси, електромонтери, слюсарі й т.д., що використовують технічні устрої.

3. Людина -Людина. Отут для фахівця предметом праці є інша людина, а характерною рисою діяльності - необхідність впливу на інших людей. До такого типу професій ставляться вчитель, лікар, журналіст і продавець.

4. Людина-Знакова система. Люди, що вибрали цей тип професійної діяльності, повинні вміти оперувати абстрактними поняттями, мати широкий кругозір. Це бухгалтери, учені, оператори ЕОМ, люди, що працюють у лабораторіях, наукових центрах.

5. Людина-Художній образ. Людей цього типи відрізняє наявність живого образного мислення, художня фантазія, талант.

От вам приблизні вимоги до людини, що вибрали певний тип діяльності. І це тільки загальні вимоги. Необхідно зважити й оцінити свої здатності, пам'ятати, що з віком здатності до навчання знижуються. Якщо автоматизм керування автомобілем в 10-літніх виробляється за 4 години, то в дорослих - за 50 годин. Але крім здатностей необхідно враховувати й свої інтереси. Ідеальний збіг здатностей і інтересів це і є покликання. Але ж скільки людей все життя займаються нелюбимою справою: хтось заради грошей, хтось по звичці, хтось просто тому, що колись не дуже серйозно поставився до власного вибору. Сьогодні спробуємо чесно оцінити свої здатності, бажання й можливості при виборі майбутньої професії. Насамперед треба зважати на фізичні здатності. За даними соціологів, буквально одиниці співвідносять своє здоров'я з вибором професії. Інші просто не приймають його в увагу й роблять першу помилку. При виборі професії часто має місце фактор престижності. Але оглядка на престижність не самий вірний принцип вибору, оскільки престижність те саме що пошесть, моді. А це явище, як відомо, дуже не постійне. Вірніше було б, орієнтуючись у світі професій, вирішити для себе, що для вас найважливіше в майбутньому, що ви вважаєте зовсім необхідним для себе: розміряну, спокійну роботу або постійні відрядження, експедиції, незалежність і самостійність, творчість або виконання чітко певних обов'язків. Але не потрібно розуміти так, що творчість - гарно, а ретельність - погано. У кожній професії є свої особливості. Важливо визначитися в головному, тобто зрозуміти, які з якісних сторін професій для вас важливі, а якими можна й зневажити. Проаналізуй професію, що, можливо, ви вже вибрали або тільки відмінюєтеся до вибору. 

Пропоную Вам відповісти на запропоновані запитання та довідатися, до якого типу професії ви схильні. Додаток №1

ІІІ. Заключна частина.

Заключне слово вчителя

Хтось, можливо, мріяв про кар'єр журналіста, а набрав усього 5 балів, думав про бджільництво, а тест напророчив кар'єру артиста. Якщо вже ніяк не хочеться відмовлятися від мрії, займіться самовихованням. Боягузом і соромливим непогано було б побільше спілкуватися, а палким, нетерплячим, товариським - учитися уважно случати й бути стриманіше. І взагалі, людям будь-якої професії необхідно працювати над собою завжди, і тоді будь-яка мрія стане реальністю. Вам хочеться стати справжнім майстром тієї професії, яку Ви оберете. Але погодьтесь, це нелегка справа. Я вважаю, що майстер — це той, хто знайшов покликання у роботі, займається «сродною працею», як говорив великий Г. Сковорода.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

Бланк відповідей

Прізвище,ім.”я________________________________________________________ Клас_________________________________________________________________ Дата _________________________________________________________________


№ запит.


1


2


3


4


5


Варіант відповіді


 


 


 


 


 


Сума балів


 


 


 


 


 


Тест

1. Новорічна ніч для тебе - кращий час, щоб: а) виспатися; б) подивитися телевізор разом з родиною; в) виявитися в дружньому колі.

2. Із трьох подарунків ти зволів би: а) вудку, набір для вишивання; б) ковзани або лижі; в) турпутівку або квиток на цікаву виставу.

3. Відправлятися в подорож найкраще: а) поодинці; б) з родиною або друзями; в) з незнайомою групою, щоб була можливість знайти нових друзів.

4. Якби ти виявився на самоті на острові або в лісі, то: а) відчув би повну волю; б) зайнявся б пошуком виходу або якою-небудь справою; в) відчув би тугу, неприкаяність, страх.

5. У свій вільний час ти любиш: а) читати, відвідувати бібліотеку, шахову секцію, зоопарк, ліс, ловити рибу, мріяти; б) малювати, читати, займатися спортом, музикою, шиттям або в'язанням, ходити в походи, розмовляти по телефоні, дивитися телевізор; в) займатися спортом, танцями, грати в ансамблі, співати в хорі, брати участь у спектаклях і концертах, подорожувати із друзями, ходити з компанією в кіно.

Підрахуйте кількість набраних балів, з огляду на, що відповіді на питання з буквою «а» оцінюються 1 балом, «б» - 2, «в» - 3 балами.

Якщо ви набрали від 5 до 8 балів - радимо подумати про професію, де вам не прийде спілкуватися з більшим числом людей (продавець, учитель, журналіст і психолог у цьому випадку не дуже підходять). Зате дослідницька діяльність або робота в господарстві, лісництві, або на власній фермі, спеціальність програміста, слюсарі або токарі, професія бухгалтера, оператора ЕОМ цілком будуть прийнятні для вас, оскільки ваші відповіді показують, що ви цінуєте тишу, не любите гучних, незнайомих компаній. Ви мало-мало соромливі й замкнуті, зустрічі з незнайомими людьми вам завдають клопоту.

Якщо ви частіше ставили галочки біля букви «б» і набрали від 8 до 12 очка, то вважайте - вам крупно повезло. Ви ставитеся до людей, яким не страшна самітність і які прекрасно почувають себе в будь-якій компанії. Ви не боїтеся нових знайомств і спокійно обходитеся без спілкування тривалий час. Вибір професії тут практично не обмежений!

Ну а якщо у вашім активі від 12 до 15 очка, знову задумайтеся над вибором: чи коштує вам, людині товариському, що легко вступає в контакт, відмовлятися від можливості мати цікаву професію менеджера, агента по рекламі, комерційного директора, продавця, дилера, учителі, брокера або тренера? У вас величезний потенціал енергії й чинностей, яких вистачить для роботи з великою аудиторією й колективом колег. Вам буде тісно в маленькій лабораторії або в конвеєра, мисливському господарстві або майстерні.
 

doc
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку